"Dobry chłopak był i...."

Data: 2010-04-23 15:00:44
Autor: PAWEŁ[LUB]
"Dobry chłopak był i...."
Data: 2010-04-23 15:16:36
Autor: bans
"Dobry chłopak był i...."
W dniu 2010-04-23 15:00, "PAWEŁ[LUB]" pisze:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3691

Podaj jeszcze swój login i hasło.

--
bans

Data: 2010-04-23 15:20:39
Autor: Frankie
"Dobry chłopak był i...."
W dniu 10-04-23 15:16, bans pisze:

Podaj jeszcze swój login i hasło.

To tekst posta:

"Koleżanki i koledzy,

Z przykrością musimy powiadomić Was o pewnych zdarzeniach jakie miały miejsce i wyjaśnić podjęte działania.

Jak wiecie forum nasze zostało utworzone po to, by nas integrować, pozwolić się poznać, dać miejsce do prowadzenia dyskusji na interesujące nas tematy oraz pozwolić na wymianę nie tylko informacji ale i towarów pomiędzy użytkownikami. Nie jest rzadkością, że także poza forum osoby które poznały się na forum prowadzą jakieś wspólne interesy. Także na samym forum pojawiają się oferty komercyjne. Założeniem było działanie w zaufaniu - znamy się z forum, możemy mieć do siebie większe zaufanie niż do osoby świeżo poznanej na ulicy. Niestety, okazało się, że niektórzy postanowili wykorzystać to zaufanie i nie tylko korzystać w sposób nieuczciwy z kontaktów nawiązanych na forum ale także wykorzystywać do tego powierzoną funkcję moderatora.

Chodzi niestety o działanie kolegi o nicku czarny_kruk. Pomimo sporej wiedzy i umiejętności oraz zdolności do wykreowania ciekawych projektów nie postępował on uczciwie w naszym mniemaniu wobec użytkowników naszego forum.

Po pierwsze, prowadząc interesy z kolegą z forum, Midim, nie tylko nie wywiązywał się z zobowiązań, ale działał w sposób budzący poważne wątpliwości co do celu działania. Pokrótce - uprzedzony o terminowości zamówienia zobowiązał się dostarczyć partię towaru w formie wysyłkowej na określony czas. Przesyłka nigdy nie przyszła. Pomimo uporczywego twierdzenia że przesyłka została nadana nie mógł przedstawić dowodu nadania a firma kurierska o przesyłce nie słyszała. Zmuszony podpisanym kontraktem Midi pojechał osobiście kilkaset kilometrów do czarnego_kruka gdzie zdołał nabyć część potrzebnych podzespołów. Za zakupione towary Midi nie otrzymał faktury. Po długich bojach otrzymał w końcu niepodpisany dokument z zaniżona wartością i znacznie po czasie. W wyniku prowadzenia interesów z czarnym_krukiem, w efekcie jego braku staranności i niewłaściwego postępowania Midi poniósł znaczne straty finansowe - choćby z powodu braku możliwości rozliczenia VATu i konieczności płacenia wyższych podatków.

Po drugie czarny_kruk oferuje w sprzedaży lampkę Raven podając nieprawdziwe informacje na jej temat. Twierdzi, że w lampce zaimplementowany jest pomiar temperatury. Twierdzi też, że ma już gotowy sterownik z oprogramowaniem Flagiusza z naszego forum. Otóż według informacji od autora sterownika, nie ma on z całą pewnością kontroli temperatury, a posiadana przez czarnego_kruka wersja oprogramowania nie jest wersją użytkową gdyż ma zaszyte zabezpieczenia (światełko co chwila gaśnie na kilka sekund) - wynika to z faktu, że czarny_kruk, pomimo otrzymania zadowalającej go (po dłuższym okresie prac nad kilkoma wersjami) wersji oprogramowania nie zechciał rozliczyć się z zobowiązań wobec twórcy tego oprogramowania.

W efekcie musimy stwierdzić, że produkt oferowany przez czarnego_kruka nie jest zgodny z opisem i nie zgadzamy się, by wykorzystując nasze forum i funkcje moderatora (co z pewnością dodaje nieco wiarygodności) oferował on naszym kolegom i koleżankom produkt niegotowy i to w formie przedpłaty - żądając pieniędzy za coś co nie zostało jeszcze stworzone, a przynajmniej nie w postaci jaką oferuje, naszym zdaniem usiłuje on naciągnąć ludzi. Na to nie możemy się zgodzić.

W związku z tym funkcja moderatora zostaje odebrana, wątki handlowe dotyczące nieistniejącego produktu zamknięte, a konto użytkownika czarny_kruk zablokowane.
_________________
Pozdr.
Pikom "

Koniec cytatu.

Do wszystkich zainteresowanych projektem Raven 2.
Bez komentarza :-)

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-04-23 15:46:11
Autor: Alfer_z_pracy
"Dobry chłopak był i...."
W związku z tym funkcja moderatora zostaje odebrana, wątki handlowe dotyczące nieistniejącego produktu zamknięte, a konto użytkownika czarny_kruk zablokowane.

Hej, jak się zalogować do światełek? Próbowałem kilkanaście razy i ciągle nie mogę (wpisuję kod słownie i te czarne cyferki). Jestem żywo zainteresowany tematem, bo... ale o tym później. O co chodzi z aferą z Rejwenem? Wielka ściema?

A.

Data: 2010-04-23 15:49:37
Autor: Fabian
"Dobry chłopak był i...."
Alfer_z_pracy pisze:
[...]

Mnie się za którymś razem udało zgadnąć odpowiednio cyferki, bo słownie
sobie poradziłem ;)

Co do tematu, to jest tylko tyle napisane ile zostało tu zacytowane.

I rzeczywiście wątek ravena2 został usunięty z tego forum.

Fabian.

Data: 2010-04-23 15:52:17
Autor: Alfer_z_pracy
"Dobry chłopak był i...."
Fabian napisał:
Co do tematu, to jest tylko tyle napisane ile zostało tu zacytowane.

I rzeczywiście wątek ravena2 został usunięty z tego forum.

Sa tam wątki "informacja nt. czarnego_kruka" i cos jeszcze, ale trzeba być uzytkownikiem grupy.

A.

Data: 2010-04-23 16:06:38
Autor: Krzychu
"Dobry chłopak był i...."

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:4bd1a621$0$17098$65785112news.neostrada.pl...
Fabian napisał:
[...]

"informacja nt. czarnego_kruka" to właśnie post, który zacytował Frankie.

pzdr...
krzychu

Data: 2010-04-23 16:12:09
Autor: Alfer_z_pracy
"Dobry chłopak był i...."
Krzychu napisał:
"informacja nt. czarnego_kruka" to właśnie post, który zacytował Frankie.

Rozumiem. Czy orientujecie się czy są (i ew. ile?) osoby, które wpłaciły zaliczkę na Rejwena? Są już jakieś konkretne straty?

A.

Data: 2010-04-23 17:50:01
Autor: Dominik Mirowski
"Dobry chłopak był i...."
Alfer_z_pracy wyklepał(a) :

Rozumiem. Czy orientujecie się czy są (i ew. ile?) osoby, które
wpłaciły zaliczkę na Rejwena? Są już jakieś konkretne straty?

Informacja podana na forum jest nieprawdziwa, wszystkie zobowiązania powzięte przez Maćka / czarnego_kruka pozostają w mocy.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-04-23 16:10:44
Autor: Michał Pysz
"Dobry chłopak był i...."
[...]

No ciekawe co się dzieje.
Pierwszy Raven PRO jest genialny, nadal dzielnie służy. A współpraca przy jego zakupie była doskonała.

mp.

Data: 2010-04-23 16:38:11
Autor: Mariusz
"Dobry chłopak był i...."
Tym razem twórca przystąpił do sprzedaży nie prezentując nawet jednej fotki realnego, gotowego produktu. Trochę dziwne. wciąż jednak liczę na jakieś rzeczowe wyjaśnienie, mam nadzieję, że jakoś uda się czarnemu_krukowi wyjść z twarzą z tej sytuacji.

Mariusz

Data: 2010-04-23 17:51:21
Autor: Dominik Mirowski
"Dobry chłopak był i...."
Mariusz wyklepał(a) :
[...]

Nie ma za bardzo takiej możliwości, mi i jemu zablokowano dostęp do pisania na forum.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-04-23 17:52:21
Autor: kml
"Dobry chłopak był i...."

Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:hqsflr$3po$1opal.futuro.pl...
Mariusz wyklepał(a) :
[...]

Widać zmieniło się ustawodastwo i teraz trzeba dowieść swojej niewinności a nie czekać na orzeczenie winy...

kml
Last update 14/04/2010 AVID Elixir 5 i Bocialarka 2.0

Data: 2010-04-23 17:59:20
Autor: Dominik Mirowski
"Dobry chłopak był i...."
kml wyklepał(a) :

[...]

Administracja amdinistracją, ale tyle ile się Maciek przez to wstydu naje i straci pieniędzy, bo tak by to trzeba ująć, gdy w niedziele wieczorem mieliśmy zrobić publiczny pokaz lampki to jego...

Co on zrobi to nie wiem, ale ja bym pikoma w skarpetkach puścił - adwokata na procent od wysokości odszkodowania :]
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-04-23 18:07:30
Autor: kml
"Dobry chłopak był i...."

Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:hqsg4q$4ou$1opal.futuro.pl...

Co on zrobi to nie wiem, ale ja bym pikoma w skarpetkach puścił - adwokata na procent od wysokości odszkodowania :]

Dokładnie tak bym zrobił.

Data: 2010-04-23 18:18:48
Autor: Ryszard Mikke
Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisał(a):
> [...]

Hej, jak się zalogować do światełek? Próbowałem kilkanaście razy i ciągle nie mogę (wpisuję kod słownie i te czarne cyferki). Jestem żywo zainteresowany tematem, bo... ale o tym później. O co chodzi z aferą z Rejwenem? Wielka ściema?

Mi się udało już za czwartym razem. Coś zbyt gorliwie się zabezpieczyli.
I w dodatku nie pisali, co źle wpisałem...

rmikke

Data: 2010-04-23 12:13:01
Autor: alteriks
On 23 Kwi, 20:18, "Ryszard Mikke" <rmi...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Mi się udało już za czwartym razem. Coś zbyt gorliwie się zabezpieczyli.
I w dodatku nie pisali, co źle wpisałem...

Też myślałem, że sobie podaruje rejestrację na forum. Ta captcha mnie
lekko rozsierdziła ;)

Dla osób których interesuje wątek o ravenie, to można go złapać na
google'u:

http://tnij.org/gmj0

lub
intitle:"nowy RAVEN - superlampa"

Ostatni post który się znalazł w cache'u jest z 16 kwietnia...

Data: 2010-04-24 08:02:43
Autor: Zbrochaty

Dla osób których interesuje wątek o ravenie, to można go złapać na
google'u:

http://tnij.org/gmj0

Ja mam taka uwage co do tego jeza na sciezce w lesie. U mnie w ogrodku
lazi tego mnostwo, czesto jak jade rowerem i poswiece na takiego jeza
co wlasnie jest na srodku drogi, to on calkiem szybko umyka. Nawet jak
by miec obie lampki na kierownicy, wlaczyc jedna, zrobic zdjecie,
wylaczyc, wlaczyc druga i znow zrobic zdjecie, to mija troche czasu,
jez moze przebiec z metr albo dwa. A ten tutaj na obu zdjeciach widac,
ze idzie, a nie zwiniety w kulke. Za modela robi? Przybity? A moze
oswojony jakis? ....
Zbrochaty

Data: 2010-04-24 08:09:34
Autor: Zbrochaty
 A ten tutaj na obu zdjeciach widac,
ze idzie, a nie zwiniety w kulke. Za modela robi? Przybity? A moze
oswojony jakis? ....
Zbrochaty

ups, nie doczytalem, dalej pisza, ze to maskotka...

Data: 2010-04-23 17:47:19
Autor: zly
"Dobry chłopak był i...."
Dnia Fri, 23 Apr 2010 15:20:39 +0200, Frankie napisał(a):

[...]

A co na to urząd skarbowy? :) Jak chcecie go udupić to najszybciej tam
--
marcin

Data: 2010-04-23 17:55:19
Autor: Dominik Mirowski
"Dobry chłopak był i...."
zly wyklepał(a) :

[...]

Nic, midi dostał fakturę i sprawa została wyjaśniona jakiś czas temu. O czym Pikom najwidoczniej nie wiedział... :].
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-04-23 21:19:08
Autor: zly
"Dobry chłopak był i...."
Dnia Fri, 23 Apr 2010 17:55:19 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

Nic, midi dostał fakturę i sprawa została wyjaśniona jakiś czas temu. O czym Pikom najwidoczniej nie wiedział... :].

Luzik :) Fajne klimaty macie na tych światełkach :)
--
marcin

Data: 2010-05-04 13:21:28
Autor: Calineczka
"Dobry chłopak był i...."
On 23 Kwi, 15:20, Frankie <"frankie[blablabla]"@post.pl> wrote:
> [...]

Pikom "

Koniec cytatu.

Do wszystkich zainteresowanych projektemRaven2.

Witam Wszystkich serdecznie.
 Jestem administratorem forum swiatelka.pl , owym czy też ową złą(?)
Calineczką...
Chcę napisać, że mieliśmy i mamy  KONKRETNE powody dla których tak a
nie inaczej postąpiliśmy i bynajmniej nie jest to "pozbycie się
konkurencji dla Storka".
Nie mam zamiaru wdawać się tu w dyskusje, wystarczająco głośno było o
tym na naszym forum.
Napiszę Wam tylko jedno, kto ma rozum niechaj myśli. A kto szuka
prawdy ten ją znajdzie...
Życzę Wam wszystkim dużo światła na Waszej Drodze.
Z pozdrowieniami dla "pokrzywdzonych" przez złą(?) i stronniczą(?)
administrację swiatelka.pl

Arkadiusz Kot

p.s. a na naszym forum zawsze możecie zapytać o lampkę dla siebie.Nie
gryziemy, nie kopiemy, nie rzucamy bluzgami. Oczekujemy jedynie
kultury osobistej, poszanowania pozostałych forumowiczów, UCZCIWOŚCI
i   PRAWDOMÓWNOŚCI...

Data: 2010-05-05 12:17:54
Autor: Fabian
"Dobry chłopak był i...."
Calineczka pisze:
gryziemy, nie kopiemy, nie rzucamy bluzgami. Oczekujemy jedynie
kultury osobistej, poszanowania pozostałych forumowiczów, UCZCIWOŚCI
i   PRAWDOMÓWNOŚCI...

I w imię tego usuwacie niewygodne Wam wypowiedzi z waszego "forum". Eh.
Jak dobrze, że na newsach takich jaj nie da się robić.

Fabian.

Data: 2010-05-05 12:37:05
Autor: czarny_kruk
"Dobry chłopak był i...."
Uczciwy to Arku nie jestes Ty.

Gdybys gral fair to
1) nie zablokowalbys mozliwosci wypowiadania sie mnie
2) nie kasowalbys postu na Twoim forum osob domagajacych sie wyjasnien w sprawie naglego usuniecia mnie z forum.
3) nie kasowalbys linkow do zdjec produktu ktory wg Ciebie nieistnieje.
4) usunalbys swoje klamliwe ogloszenie z forum, ktore caly czas tam jest o zakonczenie projektu lampy Raven.
5) Bardzo mocne falszywe oskarzenia przeciwko mnie, napisane przez Twojego kolege-wybranego przez Ciebie drugiego administratora, zostaly przez niego skasowane po kilkunastu godzinach. Widac on ma swiadomosc, ze w polsce istnieja Sady i pomowienia sa powaznie traktowane.

Data: 2010-05-05 13:28:50
Autor: arturbac
"Dobry chłopak był i...."
W dniu 2010-05-04 22:21, Calineczka pisze:
Oczekujemy jedynie
kultury osobistej, poszanowania pozostałych forumowiczów, UCZCIWOŚCI
i   PRAWDOMÓWNOŚCI...

Od wszystkich z wyjątkiem Ciebie bo twoje działania ni jak się mają do
w/w wymogów. Cenzurowanie ani to kulturalne ani uczciwe ani nie ma w tym
grosza poszanowania innych uzytkowników. I ew zabezpieczenie przed
niesłowością czk lepiej by było możliwe do stwierdzenia na podstawie
informacji na forum niż aby odbywało się to na zasadzie cenzury i
szklaowania kogoś.
Chciałbym Ci zwrócić uwagę iż abstrachując od tego że posiadasz forum w
sensie administracyjnym to jest miejsce publiczne i pomawianie kogoś
może się dla Ciebie źle skończyć tym bardziej że nie dajesz możliwości
obrony przed twoimi pomówieniami.
Co do Czk patrząc na to jak postepuje dzieki precl i temu że nie sa
cenzurowane tu wypowiedzi, prywatnie oceniam to jako próbe wyłudzenia z
czasem oczekiwania bezterminowym czyli jako cos malo wiarygodnego, i nie
zamówie o 30% taniej czegoś co nie jest produkwoane i czegoś czego
fizycznie nie ma ale jak prodkreslam wiem to dzieki temu ze tu nie ma
cenzury. Poczekam az osoby ktore uwierzyly na slowo otrzymaja towar i
beda zadowolone a lampki beda fizycznie dostepne do sprzedazy to w tedy
z checia zaplace 100% jesli opinie uzytkownikow potwierdza jakosc.

Data: 2010-05-05 13:42:40
Autor: kml
"Dobry chłopak był i...."
Użytkownik "Calineczka" <gsmservice@post.pl> napisał w wiadomości news:a86dad6c-1c50-474b-b80b-ae7fccd153fcr34g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

======

Nie wierze w uczciwość i prawdomówność osób, które nie tną cytatów.

kml
Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit

Data: 2010-04-23 16:44:08
Autor: geos
"Dobry chłopak był i...."
PAWEŁ[LUB] wrote:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3691

witam,

próbując zachować zimną głowę polecam również ten wątek:

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3693

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-04-23 16:50:04
Autor: arturbac
"Dobry chłopak był i...."
W dniu 2010-04-23 16:44, geos pisze:
PAWEŁ[LUB] wrote:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3691

witam,

próbując zachować zimną głowę polecam również ten wątek:

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3693

Mozna prosic o tresc ?

Data: 2010-04-23 16:57:09
Autor: geos

http://geos2005.republika.pl/forum1.jpg

Data: 2010-04-23 17:51:13
Autor: kml
"Dobry chłopak był i...."

PAWEŁ[LUB] wrote:
[...]

Sytuacja bardzo dziwna, ale zabranie możliwości napisania wyjaśnienia też jest dziwne ;/ Kurcze, powaznie myślałem o ravenie....

Data: 2010-04-23 17:53:59
Autor: Dominik Mirowski
"Dobry chłopak był i...."
kml wyklepał(a) :

Sytuacja bardzo dziwna, ale zabranie możliwości napisania wyjaśnienia
też jest dziwne ;/ Kurcze, powaznie myślałem o ravenie....

Wszystko wygląda na to, ze na forum spotkały się dwa konkurencyjne projekty Raven 2 i Stork - raven w przedsprzedaży 680 pln i Stork ok 600 pln (dopiero za jakiś czas) - Pikom wyeliminował potencjalną konkurencję.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-04-23 17:56:08
Autor: kml
"Dobry chłopak był i...."

Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:hqsfqu$441$1opal.futuro.pl...
kml wyklepał(a) :

[...]

Nie będąc aż tak w temacie nie chciałem pisać, ale coś tak czułem że coś jest na rzeczy. Jeżeli Twoja teoria okaże się prawdą to.... polecą bluzgi.

Data: 2010-04-23 17:58:53
Autor: geos
"Dobry chłopak był i...."
kml wrote:

[...]

również miałem podobne myśli. mam nadzieję, że sprawa szybko się wyklaruje.

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-04-23 18:06:21
Autor: Piotr Liszka
"Dobry chłopak był i...."
W dniu 2010-04-23 17:58, geos pisze:

mam nadzieję, że sprawa szybko się wyklaruje.

I że już niedługo będę mógł zamontować na rowerku Ravena 2 do kompletu ze Smartem Superflashem z dystrybucji geosa i Ravenem 1 cudem zdobytym dzięki Dominikowi :)

pozdro

pl

Data: 2010-04-23 18:23:19
Autor: Mariusz
"Dobry chłopak był i...."
[...]

Raczej nie 680 a 699 za samą głowicę bez aku, mocowania itp. a Stork raczej za komplet.
Porównywanie tych dwóch projektów nie ma chyba sensu... Tyle, że Storka widać, a o Ravenie można poczytać.

Mariusz

Data: 2010-04-23 18:25:15
Autor: Dominik Mirowski
"Dobry chłopak był i...."
Mariusz wyklepał(a) :

[...]

Wedle mojej wiedzy w komplecie ma być : głowica, mocowanie na kierownicę, 2 akumulatory, ładowarka - skąd masz swoje informacje ?
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-04-23 18:30:27
Autor: Mariusz
"Dobry chłopak był i...."
Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:hqshle$8f6$1opal.futuro.pl...
Wedle mojej wiedzy w komplecie ma być : głowica, mocowanie na kierownicę, 2 akumulatory, ładowarka - skąd masz swoje informacje ?

z lumont.pl
999 za głowicę, 1199 za komplet, w przedsprzedaży za 70%
To ciekawe, że podajesz inną cenę...

Mariusz

Data: 2010-04-24 09:44:22
Autor: Frankie
"Dobry chłopak był i...."
W dniu 10-04-23 18:30, Mariusz pisze:

z lumont.pl
999 za głowicę, 1199 za komplet, w przedsprzedaży za 70%
To ciekawe, że podajesz inną cenę...

Co da 839 zł. za komplet ze zniżką.

Data: 2010-04-23 22:42:39
Autor: Mariusz
"Dobry chłopak był i...."
[...]

Teraz Twój ruch :-) podaj źródło, ew. wyjaśnij rozbieżności... w sumie to 160 zł różnicy, na ulicy nie leży.

Mariusz

Data: 2010-04-23 23:33:02
Autor: Dominik Mirowski
"Dobry chłopak był i...."
Mariusz wyklepał(a) :

[...]

Taką cenę podal mi czarny, gdy rozmawialiśmy ostatnio. Wyszedłem z założenia, że to komplet, bo oddzielnie to co prawda można miec 18650 z latarek ale one nie są u nas zbyt polularne - sprawa do wyjaśnienia jak jutro uda mi się go złapać :].
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-04-23 21:28:47
Autor: PAWEŁ[LUB]
"Dobry chłopak był i...."
Dominik Mirowski pisze:
kml wyklepał(a) :

[...]

  jeśli nie wiadomo o co chodzi...

Data: 2010-04-23 22:51:20
Autor: Ryszard Mikke
geos <geos@nowhere.invalid> napisał(a):
PAWEŁ[LUB] wrote:
> http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3691

witam,

próbując zachować zimną głowę polecam również ten wątek:

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3693

Też już zamknięty (przez Calineczka)

rmikke

Data: 2010-04-24 15:22:10
Autor: Titus Atomicus
In article <hqt897$9qq$1@inews.gazeta.pl>,
 "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Też już zamknięty (przez Calineczka)

A ja od kilku dni jestem spamowany przez te Swiatelka (bo kiedys sie tam rejestrowalem).
Najpierw jakis mail od tej/tego Calineczki zebym zajrzal na forum.
A teraz znowu kolejny, zebym zapoznal sie tam z tematem Ravena.
Tylko, ze zupelnie mnie to nie obchodzi.

TA

Data: 2010-04-24 07:36:16
Autor: krzysiek m83
Witam

Premiera lampki RAVEN, z tego co wyczytałem miała się odbyć w
niedziele (jutro???). Wie ktoś czy będzie miała miejsce?

KM

Data: 2010-04-24 20:48:33
Autor: kml

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-175EFE.15220924042010news.onet.pl...

[...]

Bardzo miło z ich strony, że informują ludzi o potencjalnych "zagrożeniach".

Data: 2010-04-24 21:05:56
Autor: Niewe
kml pisze:

Bardzo miło z ich strony, że informują ludzi o potencjalnych "zagrożeniach".

Tylko dlaczego do tej pory żeby poczytać o projekcie nie trzeba było się   rejestrować, a teraz już "ni kuta"?

Data: 2010-04-24 21:18:06
Autor: kml

Użytkownik "Niewe" <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał w wiadomości news:hqvfel$28d$1portraits.wsisiz.edu.pl...
kml pisze:

Bardzo miło z ich strony, że informują ludzi o potencjalnych "zagrożeniach".

Tylko dlaczego do tej pory żeby poczytać o projekcie nie trzeba było się rejestrować, a teraz już "ni kuta"?

Bo eliminują "zagrożenia". Generalnie sytuacja bardzo, ale to bardzo niesmaczna i nieudolna w pewnych kwestiach.

Data: 2010-04-24 21:20:52
Autor: Niewe
kml pisze:
Bo eliminują "zagrożenia". Generalnie sytuacja bardzo, ale to bardzo niesmaczna i nieudolna w pewnych kwestiach.

No ale ta sprzedaż lampki lekko chora też jest.
Miałem chrapkę na tego Ravena, ale przed zakupem chciałbym zobaczyć chociaż z jedną fotkę lampy i mocowania. A tu cisza...

Data: 2010-04-24 21:35:29
Autor: kml

Użytkownik "Niewe" <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał w wiadomości news:hqvgak$2kp$1portraits.wsisiz.edu.pl...
kml pisze:
[...]

Każdy garażowy projekt rodzi się w bólach :) Wiem coś o tym :P Trzeba czekać cierpliwie ;D

Data: 2010-04-24 20:25:17
Autor: geos
PAWEŁ[LUB] wrote:
[...]

temat już usunięty :|

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-04-23 17:48:03
Autor: Dominik Mirowski
"Dobry chłopak był i...."
"PAWEŁ[LUB]" wyklepał(a) :
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3691

Fajny admin pikom był, ale pewnie skończy w sądzie :).

Odnośnie forum, Maciek nie jest winny flagiuszowi żadnych pieniędzy, bo ten jeszcze nie wykonał zlecenia, a sprawa z Midim została wyjaśniona - admina poniosło i to bardzo...
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-04-23 18:43:41
Autor: Frankie
"Dobry chłopak był i...."
W dniu 10-04-23 17:48, Dominik Mirowski pisze:

[...]

No to po cholerę szyją krukowi takie buty? Interesu w tym za bardzo nie mają. W ogóle nie rozumiem tej sytuacji...

Data: 2010-04-23 19:33:27
Autor: czarny_kruk
"Dobry chłopak był i...."
Niestety, ale forum swiatelka jak sie okazalo sie okazalo nie jest do konca bezinteresowane i niektore rzeczy widac tam nie wszystkim sie podobaja.

Dzisiaj zostalem usuniety z forum swiatelka bez zadnej informacji, bez rozmowy z Administracja forum i nie moge ani sie zalogowac ani odpisac nt. insynuacji ktore tam sie pojawily.

Jak widac post nr 1 na swietelkach (najwieksza czytalnosc, ponad 50000 odslon) o moim nowym skromnym minikomercyjnym projekcie nie zbyt sie podobal i zostal takze usuniety. Szkoda, bo bylo tam ponad 300 wiadomosci napisanych przez wiele osob, ktore mi kibicowaly badz byly zainteresowane.

Wszystkie zamowione lampki u mnie przez email i przez strone lumont.pl zostana wyslane zgodnie z zamowieniami. Tymi juz zlozonymi i tym dopiero skladanymi. Na chwile obecna do konca kwietnia zrezygnowalem z wiekszosci mojego zarobku i zaoferowalem 30% znizki z tytulu zamowienia w przedplatach. W ostatnich dniach miala zostac dodana na stronie lampek mozliwosc zamawiania przez przelew, jednak dopiero w nadchodzacy weekend mialem znalezc czas na wykonanie tego. Zdjecia lampki mialy zostac tak jak pisalem tam wykonane przez profesjonaliste w nadchodzacym tygodniu i wrzucone na strone.

W obecnej sytuacji kiedy wyglada na to, ze zostalem zlinczowany pstrykne sam kilka zdjec i pokaze, ze nie macie sie o co martwic.

Dominik widzial podzespoly do lampki, zostal takze zaproszony przeze mnie do wspolpracy przy finalizacji tego projektu, tak abysmy mogli w tym roku razem pokazac Wam kolejne realizacje wykonane przez wroclawska ekipe.

Odnosnie stawianych mi zarzutow -- faktura za moduly oswietleniowe zakupione poza forum przez jednego z moderatorow zostala wystawiona, wyslana i doreczona. Odbylo to sie rzeczywiscie po terminie z roznych przyczyn o ktorych dobrze byloby wiedziec zanim sie kogos blotem obrzuci. Autor softu (df, Flagiusz) do nowej lampki Raven, mimo ustalania kolejnych terminow, nie wywiazal sie z ustalen W ZWIAZKU Z CZYM zlecilem odplatnie wykonanie tego samego softu komu innemu, takze nie ma tu mowy o mojej niesolidnosci czy falszu.

Wybaczcie, dzis juz nie bede pisal ani tu zagladal, bo kosztuje mnie to naprawde zbyt duzo nerwow, a spolecznosc forum swiatelka (gdzie bylem moderatorem z ponad 700 napisanymi postami i dzialem Newsy, ktory w glownej mierze prowadzilem) okazala sie byc tak falszywa.

Maciek

Data: 2010-04-23 19:45:22
Autor: kml
"Dobry chłopak był i...."
Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał w wiadomości news:hqslkv$1fm$1news.dialog.net.pl...

(cut)

[...]

Taka uwaga przy okazji, ja bym się bardzo dokładnie odniósł do tego zdarzenia (swiatełka.pl) na swojej stronie. O reszcie napisał Dominik.

Data: 2010-04-25 23:59:34
Autor: czarny_kruk
"Dobry chłopak był i...."
Umiescilem w galerii na stronie lampki realne zdjecia jednej z nowych lampek, czarna anoda. Lampa bez naniesionych napisow laserowych. Akumulator li-ion wymienny w srodku lampki. Waga lampki wraz z akumulatorem 114 gramow.
http://lumont.pl/pl/galeria

Data: 2010-04-26 00:22:23
Autor: arturbac
"Dobry chłopak był i...."
W dniu 2010-04-25 23:59, czarny_kruk pisze:
http://lumont.pl/pl/galeria

Jesteś pewny tego mocowania ze utrzyma lampkę przy jakichkolwiek
wstrząsach ?

Data: 2010-04-26 01:04:43
Autor: czarny_kruk
"Dobry chłopak był i...."
arturbac pisze:
W dniu 2010-04-25 23:59, czarny_kruk pisze:
http://lumont.pl/pl/galeria

Jesteś pewny tego mocowania ze utrzyma lampkę przy jakichkolwiek
wstrząsach ?

Tak, to mocowanie trzyma lampe bardziej niz doskonale. Mozna ja tez szybko wyjac.
Aby byc w pelni dokladnym -- zdjecie przedstawia jedno z prototypowym mocowan... docelowe bedzie zblizone, chcialbym aby bylo mocowane na oring, niestety pierwsza seria takich mocowan nie wyszla. Czekam na wykonanie i dostawe nowych, moze spelni moje zachcianki. W dlalszych planach wariacja na temat -- swobodne obracane na boki.

Maciek

Data: 2010-04-26 04:55:56
Autor: Michał Wolff
"Dobry chłopak był i...."
On 26 Kwi, 01:04, czarny_kruk <z...@spam.dziekuje> wrote:

[...]

Czy ta informacja na stronie o terminie realizacji zamówienia w
przedsprzedaży w 21 dni od złożenia zamówienia i opłacenia jest
aktualna?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-04-25 15:44:55
Autor: czarny_kruk
"Dobry chłopak był i...."
Michał Wolff pisze:
[...]

Tak, jest aktualna. Przedsprzedaz zostanie przedluzona. Poinformuje o tym na preclu, jak tylko uruchomie na dniach pelny sklep na stronie (aktualnie tylko paypal lub dane do przelewu via email).

Administracja forum swiatelka.pl usunela mnie z tego forum podajac falszywe i wydumane zarzuty, z ktorych obecnie sie wycofano i wszelka dyskusja nt. mojej czy Dominika osoby zostaje natychmiast tam skasowana.
Z racji tej samowolki watek i dyskusja o lampie, ktora wydaje mi sie potrzebna i wnoszaca do tematu wkrotce bedzie kontynowana gdzie indziej -- poinformuje zainteresowane osoby oraz na preclu.

Data: 2010-04-26 10:24:58
Autor: wojtek_krakow
"Dobry chłopak był i...."
Widzę, że pojawiły się na stronie już zdjęcia.
Wygląda na mniejszą niż sobie to wyobrażałem.

Czekam na porównanie tej lampy z innymi na stronie Dominika.
Ale to mocowanie mimo wszystko budzi moje obawy, jeżdżę ostatnio po
Beskidach a tu szlaki są bardzo kamieniste, rowerem trzęsie
niesamowicie, w takich warunkach nie wiem czy nie lepsze było by
mocowanie obejmujące całą lampkę.

Data: 2010-04-26 20:45:01
Autor: kml
"Dobry chłopak był i...."

Użytkownik "wojtek_krakow" <kedzierski.euroinz@gmail.com> napisał w wiadomości news:9a2d4ba0-afbc-4084-8071-b4399fc35f79e14g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

===

Bocialarka nie wypadła mi w Beskidach a specjalnie sprawdzałem jak to będzie. System mocowania taki sam czyli otwarte od góry. Dla dobrego samopoczucia możesz wszystko rzepem owinąć, ale wątpie aby to było konieczne.

Data: 2010-04-26 13:50:57
Autor: wojtek_krakow
"Dobry chłopak był i...."
==>
[...]

Bociej nie posiadam, oceniłem po wyglądzie, o ile lampa wygląda bardzo
solidnie, tak mocowanie wydaje się być mniej.
No ale prędzej czy później sprawdzę osobiście, wtedy będę myślał
dalej jakby mocowanie jednak w trudnym terenie się nie sprawdziło :)

Data: 2010-04-27 07:35:03
Autor: kml
"Dobry chłopak był i...."

Użytkownik "wojtek_krakow" <kedzierski.euroinz@gmail.com> napisał w wiadomości news:9a2208c5-aab3-4b30-ba92-64a4fd0597c9r9g2000vbk.googlegroups.com...

[...]
====

Spokojnie, są bardzo małe szanse na to, że się nie sprawdzi. A gdyby tak się stało to opaska z rzepa powinna Cię uspokoić ;)

Data: 2010-04-26 19:41:06
Autor: szufla
"Dobry chłopak był i...."
Caly czas czekam na mozliwosc upgradu diod do R1 :)

pozdro
sz.

Data: 2010-04-26 20:07:29
Autor: Dominik Mirowski
"Dobry chłopak był i...."
szufla wyklepał(a) :

Caly czas czekam na mozliwosc upgradu diod do R1 :)

Eee, tzn. na co ?? Bo etap R1 w ogóle ominęliśmy - od razu na rynek weszły R4 i R5 :) A teraz S1 i S2...
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-04-26 21:13:18
Autor: szufla
"Dobry chłopak był i...."
> Eee, tzn. na co ?? Bo etap R1 w ogóle ominęliśmy - od razu na rynek weszły
R4 i R5 :) A teraz S1 i S2...
-- Dominik Mirowski
e-mail NA

Do Ravena 1 :)

sz.

Data: 2010-05-04 13:23:17
Autor: Calineczka
"Dobry chłopak był i...."

Witam Wszystkich serdecznie.
 Jestem administratorem forum swiatelka.pl , owym czy teĹź ową złą(?)
Calineczką...
Chcę napisać, Ĺźe mieliśmy i mamy  KONKRETNE powody dla ktĂłrych tak a

Data: 2010-05-04 22:35:16
Autor: szufla
"Dobry chłopak był i...."
Jesli to ma byc odpowiedz na moje pytanie, to dodam, ze od Macka kupilem troche rzeczy i nigdy sie nie zawiodlem.

sz.

Data: 2010-05-05 09:45:34
Autor: Alfer_z_pracy
"Dobry chłopak był i...."
Jesli to ma byc odpowiedz na moje pytanie, to dodam, ze od Macka kupilem troche rzeczy i nigdy sie nie zawiodlem.

Być może dzielę skórę na niedźwiedziu, ale aktualnie jestem z Maćkiem w trakcie finalizowania sprawy związanej z Ravenem i życzyłbym sobie żeby każda firma czy to rowerowa czy jakakolwiek inna miała tak elastyczne, uczciwe i przyjazne podejście jak jego. Jeśli M. dokończy to, co mi obiecał i słowo stanie się ciałem, z przyjemnością podzielę się z grupą opisem sytuacji. I będzie to dobra rekomendacja.

Pomijam wieczne opóźnienia w terminach, fakt, że niecierpliwym może stać się krzywda psychiczna :) Domyślam się że to wynik czynników nie do końca zależnych od M. i dlatego nie biorę tego pod uwagę jako argumentu przeciwko niemu.

Napiszę Wam tylko jedno, kto ma rozum niechaj myśli. A kto szuka prawdy ten ją znajdzie...

Hm, cóz za argument! Odnośnie forum "światełka", niestety pomimo 30 lub więcej prób system nie pozwolił mi zarejestrować się (dodam że umiem czytać i pisać literki), więc jeśli na owym forum padły konkrety i wywiązała się merytoryczna dyskusja to widocznie jest ona przeznaczona tylko dla wybrańców i ciężko traktować to jako wiarygodny argument w dyskusji. Niestety pachnie to malutkim przekręcikiem :)

Pzdr
A.

Data: 2010-05-05 10:06:21
Autor: geos
"Dobry chłopak był i...."
Alfer_z_pracy wrote:
> [...]

Hm, cóz za argument! Odnośnie forum "światełka", niestety pomimo 30 lub więcej prób system nie pozwolił mi zarejestrować się (dodam że umiem czytać i pisać literki), więc jeśli na owym forum padły konkrety i wywiązała się merytoryczna dyskusja to widocznie jest ona przeznaczona tylko dla wybrańców i ciężko traktować to jako wiarygodny argument w dyskusji. Niestety pachnie to malutkim przekręcikiem :)

już po ptokach. forum samo w sobie jest dość ciekawe i zawiera mnóstwo informacji. dyskusja po zawieszeniu konta czarnemu_krukowi była raczej nie w smak administratorom i już nie można się z nią zapoznać oficjalnie. jej kopia widnieje w postaci screenów tutaj:

http://geos2005.republika.pl/pikom.png
http://geos2005.republika.pl/forum1.png

poniższy wątek jest chyba jedynym, który się ostał (ale jest już zamknięty):

http://geos2005.republika.pl/forum2.png

jeszcze kilka dni temu informacje o ravenie (linki do zdjęć) były szybko usuwane nawet z shoutboxa. jakiekolwiek podjęcie tematu jest już raczej skazane na niepowodzenie i kasację.

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-05-05 10:38:43
Autor: Alfer_z_pracy
"Dobry chłopak był i...."
geos napisał:
http://geos2005.republika.pl/forum1.png

Wow! "Calineczka" poczuł się Bożkiem owego forum. Niemal Korea Północna, tam by się świetnie sprawdził.

Nawet jeśli jest coś na rzeczy to jego sposób załatwienia sprawy jest delikatnie mówiąc nieelegancki i niedający możliwości sprawiedliwej oceny. Cieszę się że nie jestem zapalonym członkiem "światełek" bo bym się z tym bardzo źle czuł, spakował zabawki i poszedł do innej piaskownicy.

Michał Pysz napisał:

Alfer, z Ravenem jest tak, że jego pierwsze wcielenie już dawno zostało zrobione i sprzedane. Ponieważ jestem użytkownikiem jednego to mogę
śmiało powiedzieć, że tamten produkt był dobry, obsługa gwarancyjna (choć przy ravenie 1 nie było wprost podane, że gwarancja istnieje) była
bezproblemowa. Dla wyjaśnienia: nie był to problem z lampką tylko z kabelkiem, który jak wiadomo był od Sigmy i to on był wadliwy.

Ależ ja dokładnie to samo potwierdzam i za to chwalę Maćka! I dlatego daję mu spory kredyt zaufania, który nie pozwala mi bezmyślnie przyjąć argumenty Calineczkowe, nota bene momentami opierającymi się na jego bardzo subiektywnych odczuciach. Ale cóż, ma do tego prawo, może dać bana każdemu jak mu się zechce...

Poczekamy, zobaczymy jak się R2 rozwinie.

A.

Data: 2010-05-05 10:10:33
Autor: Michał Pysz
"Dobry chłopak był i...."
[...]

Wiadomo było, że to nie jest produkt, który leży na półce tylko powstaje. Jak komuś to nie odpowiada to idzie kupić DiNotte albo Lupine.
Na Ravena 1 tez czekaliśmy i pytaliśmy dziesiątki razy.
Ja w każdym bądź razie pozbyłem się DiNotte i swojego Ravena  nikomu nie oddam.

mp.

Data: 2010-05-05 10:07:03
Autor: Mariusz Kruk
"Dobry chłopak był i...."
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Calineczka"
[...]

Innemi słowy - "Wiemy, ale nie powiemy". Nie wygląda to najlepiej.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-05-05 02:26:06
Autor: wojtek_krakow
"Dobry chłopak był i...."
Ja padłem niestety ofiarą machiny forumowej swiatelka.pl i trochę
nabrałem dystansu do tego projektu, nie mniej powoli wracam na
właściwe tory, głównie przez sposób w jaki administracja forum
swiatelka.pl próbuje na siłę wszystkich przekonać o nieuczciwości
Maćka.

Osobiście czekam na niezależną recenzję zwykłego użytkownika popartą
solidnymi zdjęciami :)

Data: 2010-05-05 05:12:23
Autor: Poloo
"Dobry chłopak był i...."
On 5 Maj, 10:07, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
> [...]

>tym na naszym forum.

Innemi słowy - "Wiemy, ale nie powiemy". Nie wygląda to najlepiej.

/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
\  K...@epsilon.eu.org   /
/http://epsilon.eu.org/\
\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Może coś dodam, raczej ważnego- cała zadyma na światełkach wzięła się,
hmm, niby przegadałem z wieloma osobami, ale NIE WIEM DLACZEGO- komuś
puściły niepotrzebnie nerwy, brak pełnej informacji i poszedł smród,w
sposób bardzo nie elegancki zresztą, rzekłbym głupi (brak dowodów).
Natomiast ważne jest to, iż na 100% nie jest to z powodu nowego Storka
(nowszej bocialarki). Mam do testów storki, pewnie dzisiaj szybka
recka się pojawi (Dominik pewnie też coś opisze od siebie na torch.pl)
i jest to ciut inny produkt, zresztą znam osobiście Bociana (Tomka) i
znam Maćka, także z tej strony tez wiem, że nie było zamysłem Bociana
mieszać na forum (zresztą nie brał w tym udziału). Raczej dobrze
świadczy o Tomku jego chęć przetestowania przeze mnie oraz przez
Dominika jego sprzętu oraz o uwagi obiektywne. Jeśli będzie okazja, to
będzie tez porównanie Storka i Ravena2 - czekam na to (nie tylko ja
zresztą). Jeśli uda się dostać do testów Ravena2 oraz finalne wersje
Storka (na dniach), to takie porównanie pojawi się na pewno i na
światełkach i na torch.pl
Ciekaw jestem , jak wszystko się zakończy
Pozdrawiam
pawelsz

Data: 2010-05-05 15:18:30
Autor: kml
"Dobry chłopak był i...."

Użytkownik "Poloo" <szotekp@gmail.com> napisał w wiadomości news:321bf2dc-e080-4a7b-903b-bca4d34ec175e35g2000yqm.googlegroups.com...

(...)
Ciekaw jestem , jak wszystko się zakończy
Pozdrawiam
pawelsz
==

Stork i Raven2 wydają się mieć bardzo podobną koncepcję... przynajmniej z zewnątrz 0_o Kupiłem bocialarkę 2.0 i nie załuje, ale teraz kupiłbym ravena. Wsparcie po sprzedażowe (nie reklamacyjne) do bocialarki jest z d**y.

Data: 2010-05-05 12:11:38
Autor: Poloo
"Dobry chłopak był i...."

[...]

a co rozumiesz przez "wsparcie po sprzedażowe" ? modowanie,
poprawianie etc ?

na razie dałem krótki opis Storka
http://www.torch.pl/forum/index.php/topic,57613.0.html
kiedy Raven2- nie wiem

Data: 2010-05-06 07:48:55
Autor: kml
"Dobry chłopak był i...."

Użytkownik "Poloo" <szotekp@gmail.com> napisał w wiadomości news:acb4164c-3513-4b83-b189-75ae79008a10a34g2000yqn.googlegroups.com...

[...]

Np to, że nigdy nie dostajesz odpowiedzi na mejle, które wysyłasz do sprzedawcy.

Data: 2010-05-06 07:52:39
Autor: kml
"Dobry chłopak był i...."

[...]

Test ciekawy, ale moje pierwsze pytanie jest takie: czy mam ze sobą wozić zapasowy bezpiecznik? :)

Data: 2010-05-06 04:51:04
Autor: Poloo
"Dobry chłopak był i...."
"czy mam ze sobą wozić zapasowy bezpiecznik? :) "

hehe, nie- ale lepiej mieć niż nie mieć zabezpieczenie, różnie bywa z
wodą itd

Data: 2010-05-20 11:30:43
Autor: wojtek_krakow
"Dobry chłopak był i...."
Coś ucichło w temacie Ravena.
Czy ktoś z preclowiczów mógłby opisać własne wrażenia z użytkowania?
Miały być też zdjęcia porównawcze na stronie Dominika, ale nic nie ma.
Strona też bez aktualizacji.

Data: 2010-05-22 14:05:34
Autor: Mariusz
"Dobry chłopak był i...."
Na pewno wszystko o co pytasz będzie...
WKRÓTCE.
:/

pozdrawiam
Mariusz

Data: 2010-04-26 08:03:49
Autor: kml
"Dobry chłopak był i...."

Użytkownik "czarny_kruk" <za@spam.dziekuje> napisał w wiadomości news:hr2hs1$264$2news.dialog.net.pl...
arturbac pisze:
W dniu 2010-04-25 23:59, czarny_kruk pisze:
http://lumont.pl/pl/galeria

Najsss :)

[...]

Przy takiej mocy i możliwości obracania na boki można z tej lampy doświetlać plener :)

Data: 2010-04-26 13:31:09
Autor: Norbert
"Dobry chłopak był i...."
planach wariacja na temat -- swobodne obracane na boki.

Moim zdaniem obracanie na boki bardzo sie przydaje, ja czasami montuje lampki na rogach i wtedy moge ustawic jak mi sie tylko podoba. Mam zwykle trzymadla, z jednej strony skrecane, a z drugiej na zatrzask do latarek wlasnie, po srodku obrotowe polaczenie.

"Dobry chłopak był i...."