Dobry i tani - szukam aku ok. 90 Ah

Data: 2010-12-18 14:24:32
Autor: Maciek
Dobry i tani - szukam aku ok. 90 Ah

Moze ktos doradzi, jaki akumulator 90 Ah kupic do odpalania 2,5-litrowego
diesla? Obecna bakteria wyzionela ducha.
W Fordzie mam mniejszego ZAP-a i sobie chwale, ale nie wiem, czy akumulator
tej firmy podola dieslowi, ktorego trzeba dluuugo podgrzewac.
Z drugiej strony wolalbym tez cos w umiarkowanej cenie.

--
Maciek

Data: 2010-12-18 08:39:10
Autor: hamberg
On 18 Gru, 14:24, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

IMHO ZAP spokojnie wytrzyma. W moim dieslu 1.9td gdzie zdecydowana
wiekszosc kilometrow robilem po miescie ZAP 60Ah wytrzymal 6 lat a
bywalo ze w zimie na 2 swiecach odpalalem. To sa naprawde solidne
akumulatory.

Data: 2010-12-18 10:23:32
Autor: Adam Adamaszek
[...]

http://allegro.pl/akumulator-95ah-p-autocraft-95-ah-wapniowy-92ah-i1374377438.html

pozdr
AA

Data: 2010-12-18 14:32:34
Autor: J.F.
On Sat, 18 Dec 2010 14:24:32 +0100,  Maciek wrote:
[...]

ZAP 78Ah radzi sobie z 1.8TD ..

J.

Data: 2010-12-18 14:44:49
Autor: Maciek
Dobry i tani - szukam aku ok. 90 Ah
Dnia Sat, 18 Dec 2010 14:32:34 +0100, J.F. napisał(a):

ZAP 78Ah radzi sobie z 1.8TD ..

Duzo tam masz (poza rozrusznikiem) sprzetu zasilanego przy rozruchu?

--
Maciek

Data: 2010-12-18 17:04:06
Autor: J.F.
On Sat, 18 Dec 2010 14:44:49 +0100,  Maciek wrote:
Dnia Sat, 18 Dec 2010 14:32:34 +0100, J.F. napisał(a):
ZAP 78Ah radzi sobie z 1.8TD ..

Duzo tam masz (poza rozrusznikiem) sprzetu zasilanego przy rozruchu?

No jak to w dieslu - swiece zarowe plus to czego nie wylaczylem
poprzednio - dmuchawa.

J.

Data: 2010-12-18 15:15:18
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 18 Dec 2010 14:24:32 +0100, Maciek napisał(a):

[...]

ech.. następny co się bajek nasłuchał. Przypomnę - Peugeot 309 ze starym dobrym silnikiem XUD 1.9D miał FABRYCZNY
akumulator 35 Ah. I sprawował się świetnie, również w zimie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-12-18 16:20:50
Autor: Maciek
Dnia Sat, 18 Dec 2010 15:15:18 +0000, Waldek Godel napisał(a):

ech.. następny co się bajek nasłuchał. Przypomnę - Peugeot 309 ze starym dobrym silnikiem XUD 1.9D miał FABRYCZNY
akumulator 35 Ah. I sprawował się świetnie, również w zimie.

Bajek, nie bajek - zawsze sie slyszalo, ze diesel potrzebuje wiecej, bo
znacznie ciezej nim obrocic (kompresja) i trzeba zagrzac swiece zarowe.
Nieprawda?

Na dodatek starsze silniki, jak moj 4c90, zwyczajnie nie lubia zimy i
krecenie i grzanie trwa w nich dluzej. Powie ci to kazdy uzytkownik UAZ-a,
Zuka czy Lublina. Taka uroda starszych i bardziej prymitywnych konstrukcji.

--
Maciek

Data: 2010-12-18 15:21:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 18 Dec 2010 16:20:50 +0100, Maciek napisał(a):

[...]

czy to znaczy, że XUD nagle przestał być konstrukcją z lat 70 ?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-12-18 17:09:25
Autor: Maciek
Dnia Sat, 18 Dec 2010 15:21:33 +0000, Waldek Godel napisał(a):

czy to znaczy, że XUD nagle przestał być konstrukcją z lat 70 ?

Nie wiem. Przypuszczam jednak, ze jest bardziej zaawansowwany niz
konstrukcja Andorii. Jakbys nie zauwazyl, zadalem pytanie. Stad juz tylko krok do wniosku, ze
sie nie znam, nieprawdaz? Wiec nie musisz udowadniac swojej wyzszosci w
temacie - niniejszym sam ci ja przyznaje.

--
Maciek

Data: 2010-12-18 18:29:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 18 Dec 2010 17:09:25 +0100, Maciek napisał(a):

[...]

zadałeś pytanie "jaki 90 Ah" podczas gdy w większości przypadków 60-70 Ah z
duzym prądem wystarczy z zapasem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-12-18 16:41:33
Autor: J.F.
On Sat, 18 Dec 2010 16:20:50 +0100,  Maciek wrote:
[...]

We francji cieplejsze zimy czy Waldek zle pamieta ? ~35Ah to bylo w maluchu, kazdy inny samochod mial wiecej.

Inna sprawa ze nawet 100A przez 20s plus powiedzmy 400A przez kolejne
10s to sa niecale 2Ah. Akumulator moze byc maly, byleby byl
wysokopradowy - tylko ze to z reguly idzie w parze.

Pierwsze osobowe diesle mialy pod maska dwa akumulatory.

J.

Data: 2010-12-18 16:06:50
Autor: Rafal...
Dobry i tani - szukam aku ok. 90 Ah
Uzytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:1fuwn5nkpxzya.2z1yiqn3joxk$.dlg@40tude.net...

[...]

Bardzo fajnie dziala Kager kupiony w Focie. Cena bardzo rozsadna :)

--
Rafal - Tarnów
rafal.tarnow ( malpa ) gazeta.pl

Data: 2010-12-18 22:00:32
Autor: P_ablo
Dobry i tani - szukam aku ok. 90 Ah
Uzytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:1fuwn5nkpxzya.2z1yiqn3joxk$.dlg40tude.net...

Moze ktos doradzi, jaki akumulator 90 Ah kupic do odpalania 2,5-litrowego
diesla?

Dlaczego przytaczasz amperogodziny?
Nie to jest najistotniejsze przy odpalaniu diesla...

--
Picasso

Data: 2010-12-18 23:02:25
Autor: Maciek
Dnia Sat, 18 Dec 2010 22:00:32 +0100, P_ablo napisał(a):

Dlaczego przytaczasz amperogodziny?
Nie to jest najistotniejsze przy odpalaniu diesla...

Amperogodziny przydaja sie przy licznych nieudanych probach odpalenia :)

ZAP 70Ah ma prad rozruchowy 540 A. Nie za malo?

--
Maciek

Data: 2010-12-19 14:30:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-12-18 23:02, Maciek pisze:
Dnia Sat, 18 Dec 2010 22:00:32 +0100, P_ablo napisał(a):

Dlaczego przytaczasz amperogodziny?
Nie to jest najistotniejsze przy odpalaniu diesla...

Amperogodziny przydaja sie przy licznych nieudanych probach odpalenia :)

I do tego co niektórzy uskuteczniają - wielokrotnego grzania świec. To trochę czerpie.

ZAP 70Ah ma prad rozruchowy 540 A. Nie za malo?

Lepiej więcej nieco. Ja mam Centrę Futura 64Ah 640A. Też dla diesla, tyle, że ciut mniejszego.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-12-19 19:40:44
Autor: Maciek
Dnia Sun, 19 Dec 2010 14:30:34 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Lepiej więcej nieco. Ja mam Centrę Futura 64Ah 640A. Też dla diesla, tyle, że ciut mniejszego.

Bosch Gigawatt wyglada obiecujaco.

--
Maciek

Data: 2010-12-19 20:39:04
Autor: J.F.
On Sun, 19 Dec 2010 19:40:44 +0100,  Maciek wrote:
Dnia Sun, 19 Dec 2010 14:30:34 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Lepiej więcej nieco. Ja mam Centrę Futura 64Ah 640A. Też dla diesla, tyle, że ciut mniejszego.

Bosch Gigawatt wyglada obiecujaco.

Koledzy - ale ma byc dobry i tani :-)

J.

Data: 2010-12-19 20:55:55
Autor: Maciek
Dnia Sun, 19 Dec 2010 20:39:04 +0100, J.F. napisał(a):

Koledzy - ale ma byc dobry i tani :-)

No i jest tani.

Czemu mowisz do mnie w liczbie mnogiej?

--
Maciek

Data: 2010-12-20 11:04:51
Autor: J.F.
Dobry i tani - szukam aku ok. 90 Ah
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w
Dnia Sun, 19 Dec 2010 20:39:04 +0100, J.F. napisał(a):
Koledzy - ale ma byc dobry i tani :-)

No i jest tani.
Czemu mowisz do mnie w liczbie mnogiej?

Do was obu - Marcin poleca Future, Ty Boscha :-)

J.

Data: 2010-12-19 15:12:42
Autor: Adam Płaszczyca
Dobry i tani - szukam aku ok. 90 Ah
Dnia Sat, 18 Dec 2010 14:24:32 +0100, Maciek napisał(a):

Moze ktos doradzi, jaki akumulator 90 Ah kupic do odpalania 2,5-litrowego
diesla? Obecna bakteria wyzionela ducha.

No dobrze, ale po co Ci aż dwa akumulatory? Sam dobry nie wystarczy?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-12-19 15:26:58
Autor: Maciek
Dnia Sun, 19 Dec 2010 15:12:42 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

No dobrze, ale po co Ci aż dwa akumulatory? Sam dobry nie wystarczy?

Uwazasz, ze wsrod tanich - powiedzmy do 350 zl - nie ma dobrych?

--
Maciek

Data: 2010-12-20 00:41:58
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 19 Dec 2010 15:26:58 +0100, Maciek napisał(a):

No dobrze, ale po co Ci aż dwa akumulatory? Sam dobry nie wystarczy?
Uwazasz, ze wsrod tanich - powiedzmy do 350 zl - nie ma dobrych?

IMO nie ma. Oczywiście możesz mieć inne kryteria dobroci niz ja. --
     ___________ (R)

Data: 2010-12-20 08:46:04
Autor: Maciek
Dnia Mon, 20 Dec 2010 00:41:58 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

IMO nie ma. Oczywiście możesz mieć inne kryteria dobroci niz ja.

W benzynowo-gazowym Fordzie od ponad dwoch lat mam ZAP-a. Nigdy nie
musialem go doladowywac, chociaz przez 2 minione zimy samochod jezdzil po
10-20 km co kilka dni, a roczny przebieg w tamtych latach wynosil 8-10 tys.
i byly to trasy po miescie. Nie bylo problemow z odpaleniem. To czego
chciec wiecej od akumulatora?

--
Maciek

Data: 2010-12-20 11:06:56
Autor: J.F.
[...]

Ja mam w dieslu,  pare razy rozladowalem z mojej/auta winy, jezdzi czesto krotkie dystanse, a teraz sobie trzecia zime radzi, a poprzednia byla prawdziwa - czego chciec wiecej ..

J.

Data: 2010-12-20 11:43:31
Autor: Maciek
Dnia Mon, 20 Dec 2010 11:06:56 +0100, J.F. napisał(a):

Ja mam w dieslu,  pare razy rozladowalem z mojej/auta winy, jezdzi czesto krotkie dystanse, a teraz sobie trzecia zime radzi, a poprzednia byla prawdziwa - czego chciec wiecej ..

Prundy ma male, jak na diesla. Poza tym Twoj jest pewnie zalany rzadszym
olejem :)

--
Maciek

Data: 2010-12-20 12:34:48
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-12-20 08:46, Maciek pisze:

[...]

Tego samego - przez następne 4-6 lat.

A gdy już wyzionie ducha podzielić jego cenę przez lata pracy,
i dopiero wtedy wyjdzie, czy był tani...

Data: 2010-12-20 15:15:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:ienf0o$dk8$1news2.ipartners.pl...
[...]

No tak, ale czy ten drozszy ma 4 lata gwarancji ?
Bo co - zaplacic z gory, on sie popsuje, i zostajemy z reka w nocniku :-P

J.

Data: 2010-12-20 02:42:50
Autor: Adam Adamaszek
On 19 Gru, 15:26, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sun, 19 Dec 2010 15:12:42 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

> No dobrze, ale po co Ci aż dwa akumulatory? Sam dobry nie wystarczy?

Uwazasz, ze wsrod tanich - powiedzmy do 350 zl - nie ma dobrych?

Wymienilem ostatnio 5-letni akumulator Autocrafta na nowy, taki sam -
mimo, ze ten poprzedni byl jeszcze calkiem ok, to auto pradozerne i
wolalem miec pewnosc.

95Ah kosztuje 270PLN. Polecam.

pozdr
AA

Data: 2010-12-19 15:35:25
Autor: J.F.
On Sun, 19 Dec 2010 15:12:42 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Skoro nie ma roznicy to po co przeplacac :-P

J.

Data: 2010-12-20 22:45:07
Autor: Maciek
Dobry i tani - szukam aku ok. 90 Ah
Dnia Sat, 18 Dec 2010 14:24:32 +0100, Maciek napisał(a):

(...)

No i zycie napisalo (tymczasowe) zakonczenie historii.
Poszedlem wymontowac stary akumulator, ktory pare dni temu przy -15
stopniach wydrenowalem do niemal zera bezskutecznymi probami odpalenia
samochodu. Nie chcial juz nawet zakrecic. Dzis pomyslalem - a, dam mu
jeszcze szanse, zrobilo sie cieplej. Pol minuty grzania swiec, obracam
kluczyk... kreci jak zloto, silnik zagadal od kopa. I masz tu babo (dziadu)
placek ;)

--
Maciek

Data: 2010-12-21 13:18:48
Autor: J.F.
[...]

Do pewnego stopnia normalne - duzym pradem "wyczerpiesz" akumulator znacznie szybciej.
Ale jak troche odpocznie to ruszy dalej.

W koncu takie 70Ah powinno dawac 500A przez 8 minut.

J.

Dobry i tani - szukam aku ok. 90 Ah