[PROBLEM] Dobry łańcuch IG/HG do kasety 8 rzędowej

Data: 2013-10-20 11:37:19
Autor: Ghost
[PROBLEM] Dobry łańcuch IG/HG do kasety 8 rzędowej
Witam!

Otóż dzisiaj na zjeździe z głównej na podporządkowaną strzelił mi łańcuch (chwała Bogu, że tam, a nie w górach). Zmieniałem przerzutkę, coś zatrzeszczało i tyle tego był. Fakt faktem, że swoje już przeszedł więc miał prawo się zużyć.

W związku z powyższym mam pytanie:
- czy wymiana łańcucha po tego typu awarii pociąga za sobą konieczność wymiany kasety i korby (czy jest to wskazane, czy nie konieczne)
- czy w przypadku kasety 8 rzędowej i korby XCT (42x34x24, nie mylić z XTR) taki produkt sprawdziłby się w miarę względnie - http://allegro.pl/lancuch-rowerowy-ig-hg-do-7-i-8-rzedowej-kasety-i3612161807.html, czy też może użyć tradycyjnego łańcucha Shimano? A może jakiś względnie przyzwoity S.R.A.M.`owski? - a może jakiś inny rodzaj łańcucha, np HG40 (http://archiwum.allegro.pl/oferta/lancuch-shimano-hg-40-6-7-8-rzedowy-114-ogniw-i3359915567.html)? Zależałoby mi na przystępnym stosunku jakości do ceny. Dodam, iż łańcuch czasem w moim przypadku narażony jest na dość duże obciążenia dlatego raczej zależy mi na wybraniu w miarę optymalnego, a zarazem bezpiecznego rozwiązania (nawet pomimo tego, że sezon w gruncie rzeczy powoli ma się już ku końcowi)

Dziękuję za uwagi i będę niezmiernie wdzięczny za wartościowe uwagi i względnie użyteczne rady.

Pozdrawiam, M.

Data: 2013-10-20 21:43:39
Autor: ToMasz
W dniu 20.10.2013 20:37, Ghost pisze:
Witam!

Otóż dzisiaj na zjeździe z głównej na podporządkowaną strzelił mi łańcuch
Wszystkie łańcuchy o których wspominasz, są pasujące, prawidłowe, ale jest to klasa minimalna. ja bym umył dokładnie ten strzelony łańcuch, sprawdził każde ogniwko, i jeździł na nim dalej.
Kaseta niema wiele do gadania, będzie działać z każdym łańcuchem. Ale nowa kaseta i nowy łańcuch.
Na sramy narzekają że z gumy. podobno kmc dobre robi, podobno nawet dla shimno robią. shimano - chyba najzdrowsza firma, bo im więcej zapłacisz, tym lepszy łańcuch dostaniesz. Lepszy nie zawsze znaczy trwalszy, ale w większości tak jest. Rozważ jeszcze sunraca, ybn-a, ale o łańcuchu kyoba w rowerze nie słyszałem.

ToMasz

Data: 2013-10-20 13:04:05
Autor: Kuba Abuk
W dniu niedziela, 20 października 2013 21:43:39 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

Na sramy narzekają że z gumy. podobno kmc dobre robi, podobno nawet dla shimno robią. shimano - chyba najzdrowsza firma, bo im więcej zapłacisz,

Po taniości, co nie znaczy, że licho: KMC Z82.
Na bogato: KMC X8 99/93.
W komplecie spinka i zadowolenie z trwałego i świetnie działającego napędu.

Zdravim,
Kuba

Data: 2013-10-20 14:52:09
Autor: Ghost
[PROBLEM] Dobry łańcuch IG/HG do kasety 8 rzędowej
Po taniości, co nie znaczy, że licho: KMC Z82.
Na bogato: KMC X8 99/93.
W komplecie spinka i zadowolenie z trwałego i świetnie działającego napędu.

Padocie Kumie, że to KMC jest na tyle wytrzymałe, ze nie pęknie mi na podjazdach (gwarantując jako takie bezpieczeństwo) a z drugiej strony nie jest aż tak twarde, ze mi nie scharata już i tak kapkę zużytego napędu (ok 2000 km) i jakoś się z nim zsynchronizuje?

Po cenach na allegro widzę, ze nie jest to aż tak bardzo "na bogato" i chyba w zasięgu moich mozliwosci. Cena mniej więcej odpowiada tradycyjnemu łańcuchowi SHIMANO. Pytanie zatem, czy lepiej wybrać SHIMANO czy KTM?

Pozdrawiam, M.

Zdravim,

Kuba

Data: 2013-10-21 10:40:17
Autor: cytawa
Ghost pisze:

[...]

   Nowy lancuch moze sie samoczynnie nie zsynchronizowac, ale szanse sa.

[...]

Z72 jest z pewnoscia lepsze od UG51 czy HG31 i to dwukrotnie. To sprawdzilem sam osobiscie.

Jan Cytawa

Data: 2013-10-21 11:35:36
Autor: ToMasz
[...]

konie z rzędem temu kto zrobi wiarygodny test. kręcąc korbami więcej (kobiety) mniej zużywamy łańcuchy na tej samej trasie przy tej samej prędkości. wiec jak zrobić miarodajny test? Wymyśliłem sobie że można by zrobić składankę łańcucha - 35 ogniw z KMC 35 shumano 35 sunraca i wtedy jeździć! Tylko czy zębatki wytrzymają taki miks?
ToMasz

Data: 2013-10-21 12:05:58
Autor: cytawa
ToMasz pisze:

[...]

Mysle, ze moj test test dosyc miarodajny. Co roku na tym samym rowerze jezdze glownie po szosie w turystycznych warunkach z predkosciami 10-40 km/h srednio 3-4 tys. km. Co roku zakladam tytulem testu inny lancuch. I wymieniam po rozciagnieciu do 1.5 mm na 10 ogniwach. I lancuchy UG HG PC_31 wytrzymywaly tylko jeden sezon. Nie lepsze byly lancuchy YBN i jakies podobno czeskie F.

Z-72 dochodzi po 2 sezonach do tego rozciagniecia i przyszlym roku bedzie nowy. Zrobilem na nim ok 6 tysiecy km.

Jan Cytawa

Data: 2013-10-21 16:30:00
Autor: JDX
On 2013-10-21 12:05, cytawa wrote:
[...]
I lancuchy UG HG PC_31 wytrzymywaly tylko jeden sezon. Nie lepsze
byly lancuchy YBN i jakies podobno czeskie F.
Ja tylko dodam, że wcześniej wspomniany HG40 to również jest szmelc. Ze
swojej strony polecam Wippermann ConneX 808. Ta sama klasa cenowa co KMC
X8.99.

A "na bogato" do napędów 8rz to jest ConneX 8sX:
http://allegro.pl/lancuch-wippermann-connex-8sx-2013-6-7-8-rzed-i3588886344.html.

Data: 2013-11-17 01:40:01
Autor: Ghost-Rider
[PROBLEM] Dobry łańcuch IG/HG do kasety 8 rzędowej
Z-72 dochodzi po 2 sezonach do tego rozciagniecia i przyszlym roku bedzie nowy. Zrobilem na nim ok 6 tysiecy km.

Piękna, rzetelna i jakże obszerna z empirycznego punktu widzenia odpowiedź. Oby więcej takich ;-)

Pozdrawiam z wyrazami szacunku autora, M. -- -

Data: 2013-10-21 14:53:55
Autor: Ghost
[PROBLEM] Dobry łańcuch IG/HG do kasety 8 rzędowej
Z72 jest z pewnoscia lepsze od UG51 czy HG31 i to dwukrotnie. To sprawdzilem sam osobiscie.

UG jest za miękkie. HG31 - z tego co wiem to chyba trochę za słabe (nie wiem jak z szerokością łańcucha). Natomiast dziękuję za konkretną i wyczerpującą odpowiedź

IMHO problem is solved ;-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2013-10-22 08:11:43
Autor: cytawa
Ghost pisze:

[...]

Zapomnialem dodac, ze Z72 jest nieco wezsze od UG i HG. Wedlug pomiarow jest tylko o 0.3 mm szersze od lancuchow 9-rzedowych wiec zaryzykowalem zalozyc go do 9 biegow. Sprawuje sie bez zarzutu. To tania alternatywa dla drogich lancuchow.

Jan Cytawa

Data: 2013-10-22 20:13:57
Autor: PeJot
W dniu 2013-10-21 23:53, Ghost pisze:
Z72 jest z pewnoscia lepsze od UG51 czy HG31 i to dwukrotnie. To
sprawdzilem sam osobiscie.

UG jest za miękkie.

Używałem i używam UG5x, twardość przeciętna+, za to kultura przerzucania pod psem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-10-23 08:15:31
Autor: rmikke
W dniu niedziela, 20 października 2013 23:52:09 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> [...]

Padocie Kumie, że to KMC jest na tyle wytrzymałe, ze nie pęknie mi na podjazdach (gwarantując jako takie bezpieczeństwo) a z drugiej strony nie jest aż tak twarde, ze mi nie scharata już i tak kapkę zużytego napędu (ok 2000 km) i jakoś się z nim zsynchronizuje?

Trwałość potwierdzam, a przy mojej masie i siłowej jeździe
potwierdzenie ma swoją wagę ;)

A zsynchronizowanie lub nie, zależy od stopnia zużycia napędu.

2000km nie brzmi strasznie, chyba że to wszystko w błocie...

Data: 2013-10-20 22:44:01
Autor: PeJot
W dniu 2013-10-20 20:37, Ghost pisze:
[...]

A przerzutka zmieniana z przodu czy z tyłu ? Tarcze z przodu stal czy alu ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-10-28 18:37:51
Autor: fojtek
[PROBLEM] Dobry łańcuch IG/HG do kasety 8 rzędowej
Od lat kupuję najlepszy (na jaki mnie stać) łańcuch i kiepską (np. alivio) kasetę. W mieście przy całorocznej jeździe zestaw wytrzymuje 8-9 kkm. Blatów w korbach nie udało mi się zajeździć.
Początkowo używałem SACHSa (z małą przerwą kiedy udało mi się zdobyć dzięki grupie SEDISy 90-tki) potem krótko SRAMa, teraz Connexa.
Łańcuchy kupuję po 2-3 naraz a okazyjnego zakupu zaczynam szukać gdy założę ostatni.
Na Connexach jeszcze się nie zawiodłem. Na Shimano i SRAMie owszem.
Brał bym 808 ewentualnie jak b. krucho z kasą to 800.

fojtek

Data: 2013-10-29 02:23:59
Autor: tadeklodz
W dniu poniedziałek, 28 października 2013 18:37:51 UTC+1 użytkownik fojtek napisał:
[...]

Ach Sedis i Brantom to były łańcuchy. Łezka się w oku kręci. Fakt miałem wtedy około 20 lat

Data: 2013-10-30 09:31:46
Autor:

Użytkownik "fojtek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:526ea0ef$0$2290$65785112@news.neostrada.pl...

Od lat kupuję najlepszy (na jaki mnie stać) łańcuch i kiepską (np.
alivio) kasetę.

Robię dokładnie tak samo, z tym że profilaktycznie wymieniam zestaw "kaseta + łańcuch" każdej wiosny... Tak na wszelki wypadek :)

Pzdr
BB

[PROBLEM] Dobry łańcuch IG/HG do kasety 8 rzędowej