Dobry niezawieszający sie router za rozsądną cen ę?

Data: 2010-03-16 00:29:33
Autor: Oncek
Dobry niezawieszający sie router za rozsądną cen ę?
Musze zmienic mojego Dlinka 524 na cos nowoczesniejszego. Ciagle sie
wiesza (przy odpaleniu wiecej niz jednej pozycji na torrencie), czasem
nawet gubi ustawienia itd itp. Zastanawiam sie czy jest sens
inwestować w standard n, obecnie na g mam do około 3MB/s. Dodatkowo
musialbym zmienic sieciowke w lapku. Co polecicie do 150-200zl ?

Data: 2010-03-16 09:06:53
Autor: Piotrek
Użytkownik "Oncek" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:2d601fc6-df05-410b-98b9-195d40c1b30333g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

Fritz, niezawodny

--

Pozdrawiam Piotr

Data: 2010-03-16 09:11:12
Autor: Piotrek

http://www.allegro.pl/item947853932_fritz_box_fon_wlan_7050_polskie_menu_wifi_10xvoip.html

Data: 2010-03-17 01:11:20
Autor: Oncek
Dobry niezawieszający sie router za rozsądną cenę?

http://www.allegro.pl/item947853932_fritz_box_fon_wlan_7050_polskie_m...

z tego co widze to ma tylko dwa gniazda LAN, z czego jedno bedzie
wykorzystane na WAN - od dostawcy netu. Czyli zostaje mi tylko jedno
podłączenie kablowe do innego kompa a ja potrzebuje dwa (jedno do
odtwarzacza multimedialnego a drugie do kompa stacjonarnego). To
raczej go dyskwalifikuje dla mnie :/

Data: 2010-03-17 10:46:25
Autor: Piotrek
Użytkownik "Oncek" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:67770359-70fe-42d0-84e4-af2c002792dd15g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

jednak słabo patrzysz

Data: 2010-03-17 09:19:32
Autor: Oncek
Dobry niezawieszający sie router za rozsądną cenę?

jednak słabo patrzysz

być może slepota ale nie widze tam wiecej wejść.

Data: 2010-03-17 17:36:09
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2010-03-17 17:19, Oncek pisze:

jednak słabo patrzysz

być może slepota ale nie widze tam wiecej wejść.

Zobacz czy nie dasz rady kupić Linksys WRT54GL. Niezawodny, zwłaszcza na alternatywnym oprogramowaniu (Tomato).

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-03-17 11:56:11
Autor: Oncek
Dobry niezawieszający sie router za rozsądną cenę?

Zobacz czy nie dasz rady kupić Linksys WRT54GL. Niezawodny, zwłaszcza na
alternatywnym oprogramowaniu (Tomato).

ale już sie nastawilem na ten gigabitowy LAN bo sporo z tego
korzystam. Masa danych leci miedzy kompem a odtwarzaczem.

Data: 2010-03-17 17:35:06
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2010-03-17 10:46, Piotrek pisze:
[...]

A może ty masz wadę wzroku pt. chciejstwo? Gniazd tam owszem, jest sporo, ale do lan tylko dwa. Ewentualnie USB, ale to raczej mało wygodne rozwiązanie.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-03-17 19:58:33
Autor: Piotrek
[...]

a tak przy okazji jakiego używasz odtwarzacza, możesz podać typ

Data: 2010-03-17 12:18:30
Autor: Oncek
Dobry niezawieszający sie router za rozsądną cenę?
Xtreamer, sam odtwarzacz i jego możliwosci to rewelka :)
Polecam http://forum.xtreamer.net/viewforum.php?f=27&sid=41bfe8cbae01b5b2b5e0cb61769782f4

Data: 2010-03-16 10:54:11
Autor: Artur Marianski
W dniu 2010-03-16 08:29, Oncek pisze:
[...]

ASUS WL-520GC. Twój zakres cenowy, chyba najtańsze co było na rynku (choć nie wszędzie we sklepach go znajdziesz) kupiłem go 2 lata temu i zwiechy mógłbym policzyć na palcach jednej ręki, a i tak nie wykluczam że przyłożył się do nich modem kablowy. Oczywiście testowany pod dużym obciążeniem,duża ilość otwartych połączeń.

--
Pozdrawiam,
Artur Mariański

Data: 2010-03-17 01:31:57
Autor: Oncek
Dobry niezawieszający sie router za rozsądną cenę?

Linksys WRT54GL + Tomato.

A jak chcesz coś z bajerami to oczywiście wpsomniany Fritz nie jest zły,
ale kosztuje jakby "trochę" więcej.

BTW:
Jakbym miał zmieniać router, to bardziej niż Wifi N (też z czasem się
przyda) warto IMHO patrzeć by switch był gigabitowy przy obecnie
przerzucanej ilości danych. A całkiem sporo nowych routerów wifi N, ma
dalej archaiczne switche 100 mbps.

No tak polecasz WRT54GL ale on chyba nie ma switcha gigabitowego ?
Fritz w cenie do 200zl też go nie ma, nie ma też szybkiego wifi. A
bramka voip jest mi do niczego nie potrzebna.

Tu pytanie dla posiadaczy TP Linków Wirless N (nie tych Lite N) z
gigabitowym switchem. Jak to się spisuje, bo cena za cały router jest
jak za sam switch gigabitowy, do tego TP Link tradycyjnie część radiową
robi na bardzo przeze mnie lubianych Atherosach i w odrózniniu od
linksysów dodaje standardowe anteny RPSMA, a nie TN, do tego 5 dbi, a
nie typowe 2 dBi.

Tu sie przyłącze do pytania, TPlinki są tanie i dość dobrze wyposażone
więc może cos nowoczesnego tej marki ?

Data: 2010-03-17 10:21:55
Autor: Maciej Browarczyk
Oncek pisze:

Tu sie przyłącze do pytania, TPlinki są tanie i dość dobrze wyposażone
więc może cos nowoczesnego tej marki ?

Uzywam w domu TP-Linka WR841ND, wifi pelne n (transfery z laptopa z n-ka do kompa po kablu sa 6-7MB/s bez wzgledu gdzie jestem w mieszkaniu), prosta konfiguracja, dosc rozbudowany (jak na dom), aczkolwiek intuicyjny firewall, switch 4 porty 10/100Mbit/s, stabilny, nigdy sie nie zawiesil ani nie ma przerw w dostawie netu. Cena w zaleznosci od tego gdzie kupisz okolice 120zl.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-03-17 14:04:52
Autor: nom

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:hnq7if$iah$1node2.news.atman.pl...
Uzywam w domu TP-Linka WR841ND, wifi pelne n (transfery z laptopa z n-ka

Akurat tego modelu nie miałem, ale zainstalowałem kilka Tp-linków z wifi i wszystkie działają (najstarszy 3 lata) i nie zawieszają się. Te nowsze mają QoS, ale nie wszystkie modele, więc szukaj takiego z QoS. :-)

Data: 2010-03-19 09:44:15
Autor: Gallus Anonimus
Dobry niezawieszajšcy sie router za rozsšdnš cenę?
On Wed, 17 Mar 2010 01:31:57 -0700 (PDT), Oncek <cactusek@gmail.com>
wrote:

No tak polecasz WRT54GL ale on chyba nie ma switcha gigabitowego ?
Fritz w cenie do 200zl też go nie ma, nie ma też szybkiego wifi. A
bramka voip jest mi do niczego nie potrzebna.

Nie znajdziesz routera z gigabitowym switchem na rynku, a na pewno
nie będzie to tanie rozwiązanie, tylko od razu CISCO za jakieś
kilozłotówki.

Proponuję router linksysa WRT54GL + tani switch 5 lub 8 portów
gigabitowych. Sam krzystam u siebie z takiej konfiguracji i jest git.

Jeśli chodzi o niezawodność, to router linksys na oprogramowaniu DDWRT
jest stabilniejszy niż switch d-linka. Switch zawiesił mi się 3 razy
przez 2 lata, a router tylko raz :)

Polecam switche netgear lub 3com-a.

Data: 2010-03-19 10:21:29
Autor: MC
wrote:

[...]

Nic podobnego. Gigabitowy ethernet jest np. w Edimaksie za 250 zł. Razem z 802.11n.

Proponuję router linksysa WRT54GL + tani switch 5 lub 8 portów
gigabitowych. Sam krzystam u siebie z takiej konfiguracji i jest git.

To wiele tumaczy. Sam się męczysz to dlaczego inni mają mieć lepiej!

Data: 2010-03-19 05:15:59
Autor: Oncek
Dobry niezawieszajšcy sie router za rozsšdnš cenę?

> Nie znajdziesz routera z gigabitowym switchem na rynku, a na pewno
> nie b dzie to tanie rozwi zanie, tylko od razu CISCO za jakie
> kiloz ot wki.

Nic podobnego. Gigabitowy ethernet jest np. w Edimaksie za 250 z . Razem z
802.11n.

Znalazlem tez takiego tplinka
http://www.allegro.pl/item950763906_tl_wr1043nd_gigabitowy_router_wifi_z_usb_kurier.html
Jakie opinie o nim ?

Data: 2010-03-19 05:56:48
Autor: zen3x

http://www.allegro.pl/item955076622_linksys_cisco_wrt310n_gigabit_router_wifi_dd_wrt.html

Data: 2010-03-19 13:23:22
Autor: Oncek
Dobry niezawieszający sie router za rozsądną cenę?

> musialbym zmienic sieciowke w lapku. Co polecicie do 150-200zl ?

http://www.allegro.pl/item955076622_linksys_cisco_wrt310n_gigabit_rou...

rzeczywiscie ceiakwa propozycja, chyba sie skusze.

Dobry niezawieszający sie router za rozsądną cen ę?