Dobry niezawieszający sie router za rozsądną cenę?

Data: 2010-03-17 01:31:57
Autor: Oncek
Dobry niezawieszający sie router za rozsądną cenę?

Linksys WRT54GL + Tomato.

A jak chcesz coś z bajerami to oczywiście wpsomniany Fritz nie jest zły,
ale kosztuje jakby "trochę" więcej.

BTW:
Jakbym miał zmieniać router, to bardziej niż Wifi N (też z czasem się
przyda) warto IMHO patrzeć by switch był gigabitowy przy obecnie
przerzucanej ilości danych. A całkiem sporo nowych routerów wifi N, ma
dalej archaiczne switche 100 mbps.

No tak polecasz WRT54GL ale on chyba nie ma switcha gigabitowego ?
Fritz w cenie do 200zl też go nie ma, nie ma też szybkiego wifi. A
bramka voip jest mi do niczego nie potrzebna.

Tu pytanie dla posiadaczy TP Linków Wirless N (nie tych Lite N) z
gigabitowym switchem. Jak to się spisuje, bo cena za cały router jest
jak za sam switch gigabitowy, do tego TP Link tradycyjnie część radiową
robi na bardzo przeze mnie lubianych Atherosach i w odrózniniu od
linksysów dodaje standardowe anteny RPSMA, a nie TN, do tego 5 dbi, a
nie typowe 2 dBi.

Tu sie przyłącze do pytania, TPlinki są tanie i dość dobrze wyposażone
więc może cos nowoczesnego tej marki ?

Data: 2010-03-17 10:21:55
Autor: Maciej Browarczyk
Oncek pisze:

Tu sie przyłącze do pytania, TPlinki są tanie i dość dobrze wyposażone
więc może cos nowoczesnego tej marki ?

Uzywam w domu TP-Linka WR841ND, wifi pelne n (transfery z laptopa z n-ka do kompa po kablu sa 6-7MB/s bez wzgledu gdzie jestem w mieszkaniu), prosta konfiguracja, dosc rozbudowany (jak na dom), aczkolwiek intuicyjny firewall, switch 4 porty 10/100Mbit/s, stabilny, nigdy sie nie zawiesil ani nie ma przerw w dostawie netu. Cena w zaleznosci od tego gdzie kupisz okolice 120zl.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-03-17 14:04:52
Autor: nom

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:hnq7if$iah$1node2.news.atman.pl...
Uzywam w domu TP-Linka WR841ND, wifi pelne n (transfery z laptopa z n-ka

Akurat tego modelu nie miałem, ale zainstalowałem kilka Tp-linków z wifi i wszystkie działają (najstarszy 3 lata) i nie zawieszają się. Te nowsze mają QoS, ale nie wszystkie modele, więc szukaj takiego z QoS. :-)

Data: 2010-03-19 09:44:15
Autor: Gallus Anonimus
Dobry niezawieszajšcy sie router za rozsšdnš cenę?
On Wed, 17 Mar 2010 01:31:57 -0700 (PDT), Oncek <cactusek@gmail.com>
wrote:

No tak polecasz WRT54GL ale on chyba nie ma switcha gigabitowego ?
Fritz w cenie do 200zl też go nie ma, nie ma też szybkiego wifi. A
bramka voip jest mi do niczego nie potrzebna.

Nie znajdziesz routera z gigabitowym switchem na rynku, a na pewno
nie będzie to tanie rozwiązanie, tylko od razu CISCO za jakieś
kilozłotówki.

Proponuję router linksysa WRT54GL + tani switch 5 lub 8 portów
gigabitowych. Sam krzystam u siebie z takiej konfiguracji i jest git.

Jeśli chodzi o niezawodność, to router linksys na oprogramowaniu DDWRT
jest stabilniejszy niż switch d-linka. Switch zawiesił mi się 3 razy
przez 2 lata, a router tylko raz :)

Polecam switche netgear lub 3com-a.

Data: 2010-03-19 10:21:29
Autor: MC
wrote:

[...]

Nic podobnego. Gigabitowy ethernet jest np. w Edimaksie za 250 zł. Razem z 802.11n.

Proponuję router linksysa WRT54GL + tani switch 5 lub 8 portów
gigabitowych. Sam krzystam u siebie z takiej konfiguracji i jest git.

To wiele tumaczy. Sam się męczysz to dlaczego inni mają mieć lepiej!

Data: 2010-03-19 05:15:59
Autor: Oncek
Dobry niezawieszajšcy sie router za rozsšdnš cenę?

> Nie znajdziesz routera z gigabitowym switchem na rynku, a na pewno
> nie b dzie to tanie rozwi zanie, tylko od razu CISCO za jakie
> kiloz ot wki.

Nic podobnego. Gigabitowy ethernet jest np. w Edimaksie za 250 z . Razem z
802.11n.

Znalazlem tez takiego tplinka
http://www.allegro.pl/item950763906_tl_wr1043nd_gigabitowy_router_wifi_z_usb_kurier.html
Jakie opinie o nim ?

Dobry niezawieszający sie router za rozsądną cenę?