Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]

Data: 2017-06-12 12:01:47
Autor: Tomek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Witam serdecznie,

Poszukuję dobrego samochodu, który by pozwolił mi na komfortowe pokonywanie długich tras. Lista wymagań jest dosyć długa, ale dosyć konretna, więc mam nadzieję, że pomożecie znaleźć coś interesującego :) Wymagane:

1. Dostosowany do dużych przebiegów, około 50.000 km rocznie, głównie po autostradach w Niemczech.
2. Duże wnętrze i bardzo pojemny bagażnik dostosowany do przewożenia kilku naprawdę dużych walizek, najlepiej głęboki, by walizki udało się umieścic warstwowo. Dla porównania - bagażnik w posiadanym obecnie Volvo V40 (kombi) oceniam jako o wiele za mały. W samochodzie oczywiście musi się również zmieścić rodzina + psy (mogą być w specjalnych klatkach kanelówkach, aby były zabezpieczone lepiej w przypadku wypadku - bezpieczeństwo zarówno ludzi jak i zwierząt przede wszystkim - a do tego też trzeba miejsca).
3. Bezpieczeństwo przede wszystkim - obowiązkowo komplet poduszek + kurtyn powietrznych, ESP, komfortowo i stabilnie prowadzące się nawet przy 180 km/h, bez konieczności korekty kierownicą (zero myszkowania po drodze, tendencji do lawirowania po pasie od lewej do prawej).
4. Moc i przyspieszenie nie gorsze niż Volvo V40 1.9 dci z 2003 roku (silnik T3, 116 KM).
5. Benzyna i doskonała współpraca z instalacją gazową. Nie wymagam by instalacja była obecna w chwili zakupu - mogę założyć ją sam. Ale ze względu na liczbę pokonywanych kilometrów, chciałbym by samochód pracował na gazie.
6. Wiek do 4 lat, duża trwałość (ma przetrwać następne 10 lat przy zakładanych obecnych przebiegach 50.000 km rocznie).

Bardzo mile widziane (ale nie konieczne - przeboleję to jakoś :)):
- wolnossąca benzyna (bez turbosprężarki)
- bez koła dwumasowego
- instalacja gazowa z lubrykacją zaworów, butla na gaz w miejscu koła zapasowego
- najlepiej by spalanie na gazie nie przekraczało 8l/100 km
- dodatki: tempomat, reflektory ksenonowe, skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia, elektrycznie regulowane lusterka i szyby we wszystkich drzwiach
- cena do 50.000 zł

Jaką markę / model polecacie?

Pozdrawiam serdecznie,
Tomek

Data: 2017-06-12 21:06:55
Autor: cef
W dniu 2017-06-12 o 21:01, Tomek pisze:

Poszukuję dobrego samochodu
6. Wiek do 4 lat, duża trwałość
- cena do 50.000 zł

Input error :-)

Data: 2017-06-12 21:13:52
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dobry pojemny samochód na długie trasy [ko nkretna lista wymagań]
W dniu .06.2017 o 21:01 Tomek <tomasz@bujlow.com> pisze:

Jaką markę / model polecacie?

Citroen C4GP, 2.0 HDI, AM6
Bez dwumasy, sprzęgła. Duży komfortowy minivan.
Na autostradzie przy 140-160km/h 7,5-8l ON/100km
10 poduszek, nie myszkuje - jedzie jak po sznurku. Nie wiem co się tak  czepiłeś tego gazu...

TG

Data: 2017-06-12 21:16:14
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2017 o 21:13 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:

W dniu .06.2017 o 21:01 Tomek <tomasz@bujlow.com> pisze:

Jaką markę / model polecacie?

Citroen C4GP, 2.0 HDI, AM6

zapomniałem dopisać - 163KM.

TG

Data: 2017-06-13 01:01:23
Autor: MaciekP
W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 21:13:54 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
W dniu .06.2017 o 21:01 Tomek .... pisze:

> [...]

Na autostradzie przy 140-160km/h 7,5-8l ON/100km
10 poduszek, nie myszkuje - jedzie jak po sznurku. Nie wiem co się tak  czepiłeś tego gazu...

Klatki kenelowe dla psów, rodzina i walizki w C4GP chyba się nie zmieści. Dla wygody i bezpieczeństwa psów i rodziny poszukaj czegoś wielkości Vito a nie wśród minivanów.
Pozdrawiam

Data: 2017-06-16 12:16:10
Autor: Marek
On Tue, 13 Jun 2017 01:01:23 -0700 (PDT), MaciekP <fotopp.com.pl@gmail.com> wrote:
Klatki kenelowe dla psów, rodzina i walizki w C4GP chyba się nie zmieści. Dla wygody i bezpieczeństwa psów i rodziny poszukaj
 czegoś wielkości Vito a nie wśród minivanów.

Dla psów tylko ford turneo custom. Uwielbiają go.

--
Marek

Data: 2017-06-13 13:29:40
Autor: Maciek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [ko nkretna lista wymagań]
Dnia Mon, 12 Jun 2017 21:13:52 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

Citroen C4GP,

Duży miał być.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-13 19:06:21
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dobry pojemny samochód na długie trasy [ko nkretna lista wymagań]
W dniu .06.2017 o 13:29 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> pisze:

Citroen C4GP,

Duży miał być.

"Duży" to pojęcie względne.
Bagażnik:
Grand: 576 - 1951 l
V40: 413 - 1421 l

Większa wartość to po złożeniu siedzeń. Grand posiada roletę bagażową (jak  kratka w autach z kratką).
Po jej rozłożeniu możemy załadować bagażnik pod sufit. Umożliwia to  otwierana szyba bagażnika, przez którą można zapełnić bagażnik w całej  objętości. Dokładając do tego tylne zawieszenie pneumatyczne mamy woła  roboczego, który ma ponad 700kg ładowności bez choćby minimalnego ugięcia  zawieszenia.
Mój nowofundland ma w tym bagażniku wystarczająco dużo miejsca (może łazić  w kółko). Dwa psy postury owczarka niemieckiego lub labradora zmieszczą  się bez problemu - roleta zapewnia bezpieczeństwo psom i pasażerom.

TG

Data: 2017-06-13 19:22:52
Autor: Maciek
Dnia Tue, 13 Jun 2017 19:06:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

Dwa psy postury owczarka niemieckiego lub labradora zmieszczą  się bez problemu - roleta zapewnia bezpieczeństwo psom i pasażerom.

Psy w klatkach, duże walizki, rodzina... Znam te auta, ale ja tego nie
widzę.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-13 19:31:48
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2017 o 19:22 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Większy od V40 i spokojnie zmieści się w budżecie, ot kolejna opcja do  rozważenia.

TG

Data: 2017-06-24 10:00:38
Autor: Budzik
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

[...]

Pewnie dlatego ze:
50.000 km przy spalaniu 8 l gazu vs 8l ON = ponad 9000 oszczednosci... :)

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2017-06-24 19:28:51
Autor: mk4
On 2017-06-24 12:00, Budzik wrote:
[...]

Ta, ale przy wymaganych osiagach, predkosciach oraz rozmiarach jaki samochod spali 8 litrow gazu?? No chyba, ze mialo byc 18 ;)

--
mk4

Data: 2017-06-24 18:33:51
Autor: Budzik
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Użytkownik mk4 mk4@dev.null ...

[...]

Jasne.
Ja ci tylko odpowiadam, skad jego zafiksowanie na gazie.
A ze warunki nierealne to juz mu inni odpowiedzieli.

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2017-06-12 21:28:37
Autor: LEPEK
W dniu 12.06.2017 o 21:01, Tomek pisze:
[...]

[...]
[...]

No tu mam pewien dysonans, bo długie trasy i butla w kole = wizyty na stacjach co 400 km przynajmniej. Ale z kolei butla luzem w bagażniku oznacza potrzebę jeszcze większego bagażnika :)

- najlepiej by spalanie na gazie nie przekraczało 8l/100 km

Tak to tylko w erze :) Benzyna, a już na gazie na pewno na autostradzie przy autostradowej prędkości spali więcej. Szczególnie, że szukasz czegoś o dużym rozstawie osi (stabilność) i długiego (duży bagażnik).

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2017-06-12 22:54:36
Autor: nadir
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
W dniu 2017-06-12 o 21:01, Tomek pisze:

Jaką markę / model polecacie?

Jeżeli chodzi o przestronność, to Skoda Superb II, natomiast jak się zagazowuje to nie mam pojęcia bo ja raczej dieslami jeżdżę.

Data: 2017-06-13 10:24:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[...]

Cała masa sprzeczności. Duży, pojemny i bezpieczny (i przez to ciężki) samochód. I spalanie 8L gazu (czyli jakieś 6,5-7L noPB przy autostradowej jeździe z obciążeniem?
Jakby naciągnąć oczekiwania, to Laguna III mogłaby je jakoś tam spełnić. Ale:
1. mimo klasy D, kombiak mega bagażnika nie ma. Laguna I miała sporo większy.
2. silnik z turbo i kołem dwumasowym (chyba, że automat) - 2.0T
3. spalanie... trzeba zweryfikować oczekiwania

Generalnie - wszystkie dzisiejsze auta klasy D z nadwoziem kombi, mają bagażniki jakieś nijakie takie. Zweryfikować wiek auta i poszukać wśród ciut starszych Volvo. Albo Mercedesy klasy E. Ale to już nie ten wiek za te pieniądze.
Może lepiej jednak jakiś Van? Espace z 2.0T. Albo wspomniany wyżej przez Tomka C4 GP z dieslem HDi?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-06-13 13:38:16
Autor: MaciekP
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Żaden z podpowiadaczy chyba nie ma psa, czy psów jak autor wątku. Mam od dawna 2 spore psy - w sumie 80 kg wagi i walizki zawsze lądują na tylnym siedzeniu koło dziecka. Sprawdzone w kombiakach  Astra II, Focus II, Octavia, Superb, Xsara Picasso. Uświadamiam więc - podwójna klatka transportowa to pojemność minimum 500 litrów
tu link, co by zobaczyć problem : http://www.zooplus.pl/customerpicturedisplay/shop/psy/transporter_klatka_dla_psa/klatki_transportowe/transportowe/384171 , do tego kilka ,,naprawdę dużych,, walizek i rodzina. Potrzeba spooooro miejsca.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-13 04:59:40
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 13:38:27 UTC+2 użytkownik MaciekP napisał:
[...]

Ja mysle ze maja psy i wiedzą o co chodzi ale pytający nie napisał jakie te psy ani jakie te klatki. Ani jaka to rodzina (2+1 czy 2+3+tesciowa)...

Ale wiem ze nie warto sie wypowiadac bo pytający tak naprawde nie wie co chce.

Bo to co on opisał to w praktyce nie istnieje.

Data: 2017-06-13 15:14:24
Autor: Maciek
Dnia Tue, 13 Jun 2017 04:59:40 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

Bo to co on opisał to w praktyce nie istnieje.

Owszem, istnieje, ale nie w postaci kombi.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-17 01:18:40
Autor: jerzu.xyz
On Tue, 13 Jun 2017 04:59:40 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com wrote:

Bo to co on opisał to w praktyce nie istnieje.

Istnieje. Ale to raczej nie będzie auto osobowe, tylko coś w rodzaju
Vito, Trafica czy Transita Custom.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-06-16 16:44:40
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 17 czerwca 2017 01:18:43 UTC+2 użytkownik jerz...@irc.pl napisał:
> [...]

>Bo to co on opisał to w praktyce nie istnieje.

Istnieje. Ale to raczej nie będzie auto osobowe, tylko coś w rodzaju

I spali te 8/100? :)

Ja jestem świadom ze da sie dopasować cos do tych wymagań odpuszczając to i owo.
Ale biorąc literalnie co było napisane to to spalanie ubija wszystko większe od kombiaka.

Ale jak widać coś se tam wątkotwórca wybiera...

Data: 2017-06-17 16:23:52
Autor: jerzu.xyz
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
On Fri, 16 Jun 2017 16:44:40 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com wrote:

I spali te 8/100? :)

Nie, nie spali. Wątkotwórca wypisał wiele wykluczjących się warunków
;)

Data: 2017-06-13 15:04:51
Autor: LEPEK
W dniu 13.06.2017 o 13:38, MaciekP pisze:
walizki zawsze lądują na tylnym
siedzeniu koło dziecka.

Mam nadzieję, że chociaż jakoś zapięte. Ale i tak bałbym się tak wozić ciężkie rzeczy...

Pozdr,

Data: 2017-06-13 18:49:14
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dobry pojemny samochód na d?ugie trasy [konkretna lista wymaga?]
W dniu .06.2017 o 13:38 MaciekP <neonita@op.pl> pisze:

?aden z podpowiadaczy chyba nie ma psa, czy psów jak autor w?tku. Mam od
dawna 2 spore psy - w sumie 80 kg wagi

Mój jeden waży 72kg :-)

TG

Data: 2017-06-13 13:34:29
Autor: Maciek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Dnia Mon, 12 Jun 2017 12:01:47 -0700 (PDT), Tomek napisał(a):

Jaką markę / model polecacie?

Honda Odyssey, Toyota Sienna albo Chrysler Grand Voyager. Wszystko benzyny,
duże i komfortowe. Limit finansowy masz trochę przykrótki jak na 4-latka,
ale z taką listą wymagań zapomnij o kombi. Na polu walki są tylko vany i to
prawdziwe, a nie udawane, jak Citroeny Picasso.
Na Multivana za mało $$$, a Vito ma fatalne opinie. Zresztą nie mam
pewności, czy wlazły ludzie z bagażami plus zwierzaki.

Voyagera mam (starszawego już) i jeśli chodzi o komfort przy
wielogodzinnych przelotach, to kombi mogą mu rurę wydechową czyścić.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-13 15:36:09
Autor: xyz
[...]

S-Max ale raczej TDCI 163KM ten sam 2.0 co we wspomnianym Citroenie.
Benzyna to 2.0 145KM, wolnossąca, można zagazować jednak trzeba zrobić
to dobrze. Wiekowo nie spełni wymagań.

--
-- - xyz

Data: 2017-06-13 16:52:56
Autor: Maciek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Dnia Tue, 13 Jun 2017 15:36:09 +0200, xyz napisał(a):

Wiekowo nie spełni wymagań.

A rozmiarowo?
Rodzina, psy w klatkach i "kilka naprawdę duzyc walizek"?
Z bagażnikiem dachowym, to może...

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-14 14:07:43
Autor: xyz
W dniu 13.06.2017 o 16:52, Maciek pisze:
[...]

S-Max jest naprawdę spory, podjedź do jakiegoś komisu i
obejrzyj z bliska.

--
-- - xyz

Data: 2017-06-14 14:58:31
Autor: Maciek
Dnia Wed, 14 Jun 2017 14:07:43 +0200, xyz napisał(a):

S-Max jest naprawdę spory, podjedź do jakiegoś komisu i
obejrzyj z bliska.

Oglądałem dokładnie parę lat temu, przegrał gabarytowo z vanami.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-14 18:35:42
Autor: xyz
W dniu 14.06.2017 o 14:58, Maciek pisze:
Dnia Wed, 14 Jun 2017 14:07:43 +0200, xyz napisał(a):

S-Max jest naprawdę spory, podjedź do jakiegoś komisu i
obejrzyj z bliska.

Oglądałem dokładnie parę lat temu, przegrał gabarytowo z vanami.

No fakt Vany są już większe ale czy rzeczywiście to jest tak mało miejsca?
Pytanie jak duża jest rodzina, 2+1, 2+2 czy może 2+3 bo to też determinuje ilość walizek i możliwości ich ułożenia.
Jeśli pociecha lub pociechy są małe to pewnie jeszcze jadą w fotelikach.
Przy jednym dziecku można pokusić się o ułożenie torby lub toreb
za kierowcą/pasażerem a psy w bagażniku.
Jak duże są klatki na psy, i ile bagażu jest zabierane, też nie wiadomo więc ciężko ocenić jak duży bagażnik jest potrzebny.
Ale już S-Max czy Van`y to wydaje mi się że założenie spalanie będzie ciężkie do spełnienia, tym bardziej załadowany.
LPG w tym zestawieniu jeszcze bardziej ograniczy przestrzeń ładunkową.
Tak więc myślę że jakiś kompromis będzie trzeba podjąć bo inaczej to chyba nie będzie możliwe pogodzenie tego wszystkiego.
Ale kibicuję i jestem ciekawy ostatecznego wyboru :).

--
-- - xyz

Data: 2017-06-14 10:35:01
Autor: Tomek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Dziękuję za wszystkie komentarze. Lista zaktualizowana do 11 modeli: http://wlan.webd.pl/auta.html (być może trzeba odświeżyć w przeglądarce by się wyświetliła). Proszę o kolejne informacje na temat zebranych tam aut :)

Pozdrawiam!

Data: 2017-06-14 11:54:06
Autor: Tomek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Lista znowu zmodyfikowana - dodany ranking popularności. Takie pytanie co do Sienny: czy patrzeć jedynie na roczniki 2010 w górę, czy również i starsze egzemplarze są warte uwagi? Jak z wytrzymałością?

Data: 2017-06-14 22:30:02
Autor: Maciek
Dnia Wed, 14 Jun 2017 11:54:06 -0700 (PDT), Tomek napisał(a):

 Takie pytanie co do Sienny: czy patrzeć jedynie na roczniki 2010 w górę, czy również i starsze egzemplarze są warte uwagi? Jak z wytrzymałością?

Ja bym patrzył też na starsze, Toyota trzyma jakość.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-14 21:29:01
Autor: xyz
W dniu 14.06.2017 o 19:35, Tomek pisze:
[...]

To jak dla mnie Galaxy, nie wiem czemu pisałem wcześniej o S-Max.
Ciągle zapominam że Galaxy to jednak większe jest :).
Silnik 2.0 145KM jest bardzo dobry i na łańcuszku, ale do gazu chyba jednak lepiej 2.5T, możesz poczytać na https://forum.fordclubpolska.org.
Sam przymierzałem się do Mondeo MK4 z tym silnikiem ale ciężko było coś znaleźć :( a po odfiltrowaniu wartych uwagi, nic nie zostawało.
Zdecydowałem się więc na 2.0 TDCI 140KM.

--
-- - xyz

Data: 2017-06-14 12:56:42
Autor: Tomek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Rodzina 2+2, dodatkowo 2 psy (jeden 50 kg olbrzym, drugi jamnik). Oczywiście przynajmniej 2 duże walizki + kilka mniejszych toreb i plecaków do tego, rzeczy psów + prowiant dla nich.

Data: 2017-06-15 08:25:51
Autor: Cavallino
W dniu 14-06-2017 o 21:56, Tomek pisze:
Rodzina 2+2, dodatkowo 2 psy (jeden 50 kg olbrzym, drugi jamnik). Oczywiście przynajmniej 2 duże walizki + kilka mniejszych toreb i plecaków do tego, rzeczy psów + prowiant dla nich.

Od razu skreśl wszystkie kompaktowe wynalazki w rodzaju Orlando - nie ma opcji żeby to Ci weszło.
Musisz mieć maxi vana, 7 miejscowego, z wyjętą tylną kanapą, inaczej nie masz bagażnika na walizki w ogóle.
Albo pies, albo walizki.

Tak jak pisałem - Szukaj voyagera z gazem.
Oczywiście w żadnym przypadku, żaden z tego co wybierzesz z tej wielkości aut, nie będzie palił mniej niż 12-15 l gazu, więc lepiej szukać diesla.

Data: 2017-06-16 23:10:37
Autor: Maciek
Dnia Thu, 15 Jun 2017 08:25:51 +0200, Cavallino napisał(a):

Oczywiście w żadnym przypadku, żaden z tego co wybierzesz z tej wielkości aut, nie będzie palił mniej niż 12-15 l gazu, więc lepiej szukać diesla.

Bój się Boga, voyagera z dieslem? Słaby, hałaśliwy, paliwożerny (>10),
mułowaty, o wątpliwej niezawodności (zbudowany na bazie wyjątkowo
nieudanego włoskiego diesla firmy VM Motori).

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-14 22:32:05
Autor: Maciek
Dnia Wed, 14 Jun 2017 21:29:01 +0200, xyz napisał(a):

To jak dla mnie Galaxy, nie wiem czemu pisałem wcześniej o S-Max.

Tu pełna zgoda, im bardziej pudełkowaty kształt, tym łatwiej nawalić do
środka wszelakiego dobra.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-14 15:16:49
Autor: Maciek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Dnia Wed, 14 Jun 2017 14:07:43 +0200, xyz napisał(a):

S-Max jest naprawdę spory, podjedź do jakiegoś komisu i
obejrzyj z bliska.

https://www.torbysamochodowe.pl/product-eng-4609-FORD-S-MAX-2015-CAR-BAGS-SET-5-PCS-5-seats.html

To nawet nie są wyjątkowo duże walizki. A gdzie psy?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-13 15:48:05
Autor: Tomek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Dziękuję wszystkim za pomoc :) Bazując na modelach podesłanych przez was / wygrzebanych gdzie indziej , utworzyłem swoją listę 9 samochodów, które traktuję jako "kompromis": http://wlan.webd.pl/auta.html

Wymagania spełnione przez wszystkie auta z tabelki na zlinkowanej stronce (o ile dobrze wszystko rozumiem):
- silnik benzynowy
- brak turbosprężarki
- brak koła dwumasowego
- rocznik 2012 lub nowszy
- napęd na przód
- akceptowalne spalanie
- kombi (5 drzwi)
- pojemność bagażnika większa niż Volvo V40 (413 / 1420)
- cena do 60.000 zł

Pytania otwarte:
- Dostosowany do dużych rocznych przebiegów rzędu 50.000 km, głównie po autostradach w Niemczech?
- Duża trwałość i bezawaryjność?
[...]
- Bezproblemowy do zagazowania?

Jeżeli jesteście w stanie coś napisać o powyższych modelach jeżeli chodzi o kwestie poruszone powyżej, to będę bardzo wdzięczny. A już szczególnie jeżeli któryś z wyselekcjonowanych modeli nie spełnia któregoś z założeń, np. jest awaryjny lub też słabo współpracuje z instalacją gazową. Może też zaproponujecie jakiś inny model, który spełnia powyższe założenia?

Pozdrawiam.

Data: 2017-06-13 22:05:51
Autor: przemek.jedrzejczak
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Jeśli kombi to zostaje tylko C5 i po zawodach.

Data: 2017-06-14 08:21:48
Autor: MaciekP
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Ale nie benzyna tylko HDI - nawet 140KM czy 163KM

Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:6dabd567-3315-4543-9971-25fef49efbf7googlegroups.com...
Jeśli kombi to zostaje tylko C5 i po zawodach.

-- -
Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ.tem wirusĂłw przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2017-06-14 00:14:15
Autor: przemek.jedrzejczak
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
-- Ale nie benzyna tylko HDI - nawet 140KM czy 163KM

kupowanie w tej chwili Diesla z E5 do smigania po Niemczech to sredni pomysl bo od przyszlego roku wchodzi zakaz w Stuttgarcie a potencjalnie dotknietych jest 28 miast/regionow

http://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/feinstaubbelastung-diesel-fahrverbote-in-stuttgart-ab-2018/19422334.html

UE chroni niemieckich obywateli przed niemieckim rzadem zblatowanym z niemieckimi motokoncernami ktore wespol z urzednikami UE przymkneli oko na Dieselgate, trzeba przyznac ze to dosc zabawna sytuacja :-)

Data: 2017-06-14 00:19:00
Autor: Tomek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Co najmniej kombi, może być van :)

Data: 2017-06-14 00:32:15
Autor: przemek.jedrzejczak
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
to teraz niech ktos poda "realne" spalanie dla Zafiry C 140KM w pelni obciazonej dla predkosci autostradowych czyli 140/160/180 km/h i mysle ze temat van-a do smigania po autostradach bedzie zamkniety :-)

Data: 2017-06-14 09:45:44
Autor: Maciek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Dnia Wed, 14 Jun 2017 00:32:15 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

to teraz niech ktos poda "realne" spalanie dla Zafiry C 140KM w pelni obciazonej dla predkosci autostradowych czyli 140/160/180 km/h i mysle ze temat van-a do smigania po autostradach bedzie zamkniety :-)

Przy 140 km/h będzie paliła co najmniej 10 l/100.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-24 10:00:38
Autor: Budzik
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Użytkownik Maciek docktor@poczta.onet.pl ...

15 to tez conajmniej 10...

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

Data: 2017-06-14 09:44:41
Autor: Maciek
Dnia Wed, 14 Jun 2017 00:19:00 -0700 (PDT), Tomek napisał(a):

Co najmniej kombi, może być van :)

Zaproponowałem Ci 3 modele vanów, ale nie widzę ich na liście, co znaczy,
że nie podchodzisz do sprawy poważnie... Zwłaszcza, że wpisałeś tam Opla
Zafirę! Z Twojego spisu ewentualnie Galaxy by się nadało, ale jeśli chodzi o
komfort, to przy dużych Siennach/Odyssey/Voyagerach odpada w przedbiegach.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-14 01:23:16
Autor: Tomek
[...]

Które dokładnie wersje Sienny/Odyssey/Voyagerów polecasz? Mam na myśli szczególnie silniki. Wczoraj patrzyłem na opisane na autocentrum i spalanie katalogowe (zarówno na trasie jak i w mieście) mają co najmniej 3-4 litry większe niż cała reszta na liście. A więc albo spalanie podawane przez te modele jest realne (a reszta podaje bzdury), albo faktycznie żłopią one benzynę ostro.

Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2017-06-14 11:09:57
Autor: Maciek
Dnia Wed, 14 Jun 2017 01:23:16 -0700 (PDT), Tomek napisał(a):

Które dokładnie wersje Sienny/Odyssey/Voyagerów polecasz? Mam na myśli szczególnie silniki.

Wersja nadwoziowa jest w każdym przypadku jedna, a silniki 3.5 V6 w
japończykach i 3.8 V6 w przypadku Voyagera (w ostateczności 3.3).
Każdy z nich współpracuje z instalacją gazową, ale ŻADEN samochód w
szybkiej jeździe autostradowej z rodziną, bagażem i psami nie spali ani 8 l
benzyny, ani tym bardziej 8 l LPG (nawet kombi).
W przypadku Voyagera zejdziesz z benzyną do 14/100, a japończyki zjedzą
parę litrów nmniej.
W zamian dostaniesz komfort, ciszę i moment obrotowy.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-14 15:54:41
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-06-14 o 11:09, Maciek pisze:

[...]

Albo i nie zejdzie. Szwagier ma Voyagera z 3,8 i dumnie chwali się że
pali mu tylko 18/100 LPG.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-14 22:26:33
Autor: Maciek
Dnia Wed, 14 Jun 2017 15:54:41 +0200, RadoslawF napisał(a):

Albo i nie zejdzie. Szwagier ma Voyagera z 3,8 i dumnie chwali się że
pali mu tylko 18/100 LPG.

Też mam i to AWD. Po mieście pali 21 l LPG, a w trasach schodzi do 15-16 i
to załadowany po dach. Wersje z napędem na sam przód są lżejsze o ok. 200
kg i nieco bardziej oszczędne.
Oczywiście styl jazdy ma znaczenie. Jak będziesz zapieprzać 160 na godzinę,
to spali więcej.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-14 17:17:30
Autor: Cavallino
W dniu 14-06-2017 o 10:23, Tomek pisze:

[...]

Wszyscy podają bzdury.
Dane z katalogu trzeba powiększyć o 50% i to nie dla aut w pełni załadowanych, wtedy musiałbyś dodać jeszcze więcej.

No i pewnie większość z tych aut nie pojedzie tak jak turbodiesel, po obciążeniu.

Data: 2017-06-14 12:56:20
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości
[...]

A co na to Mercedes ?
I co z ciezarowymi i dostawczymi ?

A co z taksowkami - tam chyba diesel byl popularny ?

J.

Data: 2017-06-13 18:18:10
Autor: Cavallino
[...]

Jak zrezygnujesz z tego ostatniego wymogu, względnie pomyliłeś się o 10l (bo będzie 18 a nie 8) to Dodge/Chrysler/Lancia Voyager.
Nic innego raczej nie spełni Twoich kryteriów pojemności wnętrza.
Zwłaszcza jeśli miałoby palić 8 l i być wolnossącą benzyną o osiągach turbodiesla.

Data: 2017-06-13 20:48:27
Autor: re
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]

Użytkownik "Tomek"

[...]

A zwykłe koła mają być czy wolałbyś raczej bez ? :-)

Data: 2017-06-16 08:17:56
Autor: Kamil 'Model'
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Ja bym do listy dodał jeszcze VW T5 MultiVan/Caravelle.
Ale o spalaniu w takich autach przy takich prędkościach na poziomie 8l/100km zapomnij. Dodaj do tego 4-6l i będzie wtedy realnie.

Data: 2017-06-27 12:55:54
Autor: Tomek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Auto wybrane i zakupione :) Faworytem została: Toyota Sienna III, model 2011 :)

Data: 2017-06-27 22:06:01
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dobry pojemny samochód na długie trasy [ko nkretna lista wymagań]
W dniu .06.2017 o 21:55 Tomek <tomasz@bujlow.com> pisze:

Toyota Sienna III

No niezłe cacko! - mieści się w limicie spalania :-)?

TG

Data: 2017-06-27 16:00:22
Autor: Tomek
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Mieści - na trasie przy mieszance 120 - 160 km/h spala około 15 litrów LPG :)

Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]