Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]

Data: 2017-06-13 10:24:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
W dniu 2017-06-12 o 21:01, Tomek pisze:
1. Dostosowany do dużych przebiegów, około 50.000 km rocznie, głównie po autostradach w Niemczech.
2. Duże wnętrze i bardzo pojemny bagażnik dostosowany do przewożenia kilku naprawdę dużych walizek, najlepiej głęboki, by walizki udało się umieścic warstwowo. Dla porównania - bagażnik w posiadanym obecnie Volvo V40 (kombi) oceniam jako o wiele za mały. W samochodzie oczywiście musi się również zmieścić rodzina + psy (mogą być w specjalnych klatkach kanelówkach, aby były zabezpieczone lepiej w przypadku wypadku - bezpieczeństwo zarówno ludzi jak i zwierząt przede wszystkim - a do tego też trzeba miejsca).
4. Moc i przyspieszenie nie gorsze niż Volvo V40 1.9 dci z 2003 roku (silnik T3, 116 KM).
5. Benzyna i doskonała współpraca z instalacją gazową. Nie wymagam by instalacja była obecna w chwili zakupu - mogę założyć ją sam. Ale ze względu na liczbę pokonywanych kilometrów, chciałbym by samochód pracował na gazie.
6. Wiek do 4 lat, duża trwałość (ma przetrwać następne 10 lat przy zakładanych obecnych przebiegach 50.000 km rocznie).

Bardzo mile widziane (ale nie konieczne - przeboleję to jakoś :)):
- wolnossąca benzyna (bez turbosprężarki)
- bez koła dwumasowego
- instalacja gazowa z lubrykacją zaworów, butla na gaz w miejscu koła zapasowego
- najlepiej by spalanie na gazie nie przekraczało 8l/100 km
- dodatki: tempomat, reflektory ksenonowe, skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia, elektrycznie regulowane lusterka i szyby we wszystkich drzwiach
- cena do 50.000 zł

Cała masa sprzeczności. Duży, pojemny i bezpieczny (i przez to ciężki) samochód. I spalanie 8L gazu (czyli jakieś 6,5-7L noPB przy autostradowej jeździe z obciążeniem?
Jakby naciągnąć oczekiwania, to Laguna III mogłaby je jakoś tam spełnić. Ale:
1. mimo klasy D, kombiak mega bagażnika nie ma. Laguna I miała sporo większy.
2. silnik z turbo i kołem dwumasowym (chyba, że automat) - 2.0T
3. spalanie... trzeba zweryfikować oczekiwania

Generalnie - wszystkie dzisiejsze auta klasy D z nadwoziem kombi, mają bagażniki jakieś nijakie takie. Zweryfikować wiek auta i poszukać wśród ciut starszych Volvo. Albo Mercedesy klasy E. Ale to już nie ten wiek za te pieniądze.
Może lepiej jednak jakiś Van? Espace z 2.0T. Albo wspomniany wyżej przez Tomka C4 GP z dieslem HDi?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-06-13 13:38:16
Autor: MaciekP
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
Żaden z podpowiadaczy chyba nie ma psa, czy psów jak autor wątku. Mam od dawna 2 spore psy - w sumie 80 kg wagi i walizki zawsze lądują na tylnym siedzeniu koło dziecka. Sprawdzone w kombiakach  Astra II, Focus II, Octavia, Superb, Xsara Picasso. Uświadamiam więc - podwójna klatka transportowa to pojemność minimum 500 litrów
tu link, co by zobaczyć problem : http://www.zooplus.pl/customerpicturedisplay/shop/psy/transporter_klatka_dla_psa/klatki_transportowe/transportowe/384171 , do tego kilka ,,naprawdę dużych,, walizek i rodzina. Potrzeba spooooro miejsca.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-13 04:59:40
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 13:38:27 UTC+2 użytkownik MaciekP napisał:
[...]

Ja mysle ze maja psy i wiedzą o co chodzi ale pytający nie napisał jakie te psy ani jakie te klatki. Ani jaka to rodzina (2+1 czy 2+3+tesciowa)...

Ale wiem ze nie warto sie wypowiadac bo pytający tak naprawde nie wie co chce.

Bo to co on opisał to w praktyce nie istnieje.

Data: 2017-06-13 15:14:24
Autor: Maciek
Dnia Tue, 13 Jun 2017 04:59:40 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

Bo to co on opisał to w praktyce nie istnieje.

Owszem, istnieje, ale nie w postaci kombi.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-06-17 01:18:40
Autor: jerzu.xyz
On Tue, 13 Jun 2017 04:59:40 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com wrote:

Bo to co on opisał to w praktyce nie istnieje.

Istnieje. Ale to raczej nie będzie auto osobowe, tylko coś w rodzaju
Vito, Trafica czy Transita Custom.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-06-16 16:44:40
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 17 czerwca 2017 01:18:43 UTC+2 użytkownik jerz...@irc.pl napisał:
> [...]

>Bo to co on opisał to w praktyce nie istnieje.

Istnieje. Ale to raczej nie będzie auto osobowe, tylko coś w rodzaju

I spali te 8/100? :)

Ja jestem świadom ze da sie dopasować cos do tych wymagań odpuszczając to i owo.
Ale biorąc literalnie co było napisane to to spalanie ubija wszystko większe od kombiaka.

Ale jak widać coś se tam wątkotwórca wybiera...

Data: 2017-06-17 16:23:52
Autor: jerzu.xyz
Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]
On Fri, 16 Jun 2017 16:44:40 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com wrote:

I spali te 8/100? :)

Nie, nie spali. Wątkotwórca wypisał wiele wykluczjących się warunków
;)

Data: 2017-06-13 15:04:51
Autor: LEPEK
W dniu 13.06.2017 o 13:38, MaciekP pisze:
walizki zawsze lądują na tylnym
siedzeniu koło dziecka.

Mam nadzieję, że chociaż jakoś zapięte. Ale i tak bałbym się tak wozić ciężkie rzeczy...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2017-06-13 18:49:14
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dobry pojemny samochód na d?ugie trasy [konkretna lista wymaga?]
W dniu .06.2017 o 13:38 MaciekP <neonita@op.pl> pisze:

?aden z podpowiadaczy chyba nie ma psa, czy psów jak autor w?tku. Mam od
dawna 2 spore psy - w sumie 80 kg wagi

Mój jeden waży 72kg :-)

TG

Dobry pojemny samochód na długie trasy [konkretna lista wymagań]