Dobry poradnik technicznej obsługi roweru

Data: 2014-04-05 14:31:08
Autor: Pszemol
Dobry poradnik technicznej obsługi roweru
Od prozaicznego czyszczenia łańcucha, zębatek aż po
wymianę łożysk korby czy regulację przerzutek...

Możecie polecić coś wartego uwagi?

Data: 2014-04-05 13:25:56
Autor: Kuba Abuk
W dniu sobota, 5 kwietnia 2014 21:31:08 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
Od prozaicznego czyszczenia łańcucha,

Google: spinka (KMC, SRAM lub Connex), "szejkowanie" łańcucha.

Zdravim,
Kuba

Data: 2014-04-05 14:37:43
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:lhplm4$sr1$1dont-email.me...
Od prozaicznego czyszczenia łańcucha, zębatek aż po
wymianę łożysk korby czy regulację przerzutek...

Możecie polecić coś wartego uwagi?

Takie coś dostałem od producenta ze swoim rowerkiem:
http://media.schwinnbikes.com/media/uploads/blog/files/schwinn-owners-manual_English_updated_Feb2011_web.pdf

Szukam czegoś bardziej zaawansowanego, technicznego :-)
Na stronie 49 pokazują jakie czynności należy wykonywać
raz na tydzień, raz na miesiąc, raz na pół roku i corocznie.
Chciałbym umieć DOBRZE wykonać wszystkie te czynności.

Data: 2014-04-05 21:53:56
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-05 21:37, Pszemol wrote:
[...]

Z ogólnych rzeczy polecam książki Leonarda Zinn.

Jeśli będziesz miał jakieś konkretne problemy, to szukaj online. Na
youtube jest coraz więcej filmów pokazowych i taki film da Ci więcej,
niż czytanie książek i instrukcji.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-05 15:00:07
Autor: Pszemol
"Piotr Kosewski" <piotr.kosewski@mail.nowhere> wrote in message news:53405d34$0$2247$65785112news.neostrada.pl...
On 2014-04-05 21:37, Pszemol wrote:
[...]

Jasne. Dzięki.

Jeszcze pytanie na temat umocowania rowera na czas roboty...
Używacie jakiś stojaków? Możecie coś polecić?

Szukam czegoś, co nie będzie miejsca dużo zajmowało gdy
nie jest używane, czyli coś co mogę zwinąć/poskładać, np. to:
http://www.rakuten.com/prod/portable-bicycle-repair-stand-aluminum-mechanic-bike-workstand/245880984.html
Czy to wygląda na coś wartego polecenia?

Data: 2014-04-05 22:21:26
Autor: solar
Dobry poradnik technicznej obsługi roweru
Jeszcze pytanie na temat umocowania rowera na czas roboty...
Używacie jakiś stojaków? Możecie coś polecić?

Całkiem niezłe są Lidlowe za 140, jeśli trafisz.
Ciut wyższa półka to np. http://endurorider.pl/2011/04/rowerowy-stojak-serwisowy-velomann-bike-trim-v-2500/

"Kto chce w prawidłowy sposób rozumować, powinien odzwyczaić się od przyjmowana czegokolwiek na wiarę. Przyzwyczajenie do wiary jest największą przeszkodą nauki."
                                       Giordano Bruno

Data: 2014-04-05 22:26:46
Autor: jg
Dnia Sat, 05 Apr 2014 22:21:26 +0200, solar napisał(a):

http://endurorider.pl/2011/04/rowerowy-stojak-serwisowy-velomann-bike-trim-v-2500/

sory za dziwne pytanie, ale czy takie chwycenie roweru skutecznie
uniemozliwia jakiekolwiek regulacje z uzyciem tych linek idacych wzdluz
ramy?

--
jg

Data: 2014-04-05 15:58:57
Autor: Pszemol
"jg" <fake@fake.pl> wrote in message news:oa3z2mg64tjk.qq2yucs5bnat$.dlg40tude.net...
[...]

Też zauważyłem ten problem. Jeszcze pół biedy jak linki s± w osłonach
 - gorzej jak lec± sobie obok ramy gołe... jak w moim hybrydzie.

Data: 2014-04-06 07:47:23
Autor: solar
W dniu 2014-04-05 22:26, jg pisze:

[...]

1. Przekrój chwytu łapy jest trójk±tny, więc nie przylega ona ¶ci¶le do ramy.
2. Można chwycić za rurę podsiodłow±, je¶li rower nie waży 30 kg.

"...człowiek jest bezwolnym elementem w trybach organizacji. Ma szerzyć słowo Boże w jedynie słusznej interpretacji zalecanej przez autorytet instytucji."
                                     ¶w. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2014-04-06 21:35:42
Autor: jg
Dobry poradnik technicznej obsługi roweru
Dnia Sat, 05 Apr 2014 22:21:26 +0200, solar napisał(a):

Jeszcze pytanie na temat umocowania rowera na czas roboty...
Używacie jaki¶ stojaków? Możecie co¶ polecić?

Całkiem niezłe s± Lidlowe za 140, je¶li trafisz.
Ciut wyższa półka to np. http://endurorider.pl/2011/04/rowerowy-stojak-serwisowy-velomann-bike-trim-v-2500/

ja, kompletny lajkonik, sprawilem sobie cos takiego jak nizej i jakos sie z
tym mecze. nie mam miejsca na powazny stojak... w miare daje rade. lepsze
takie cos niz nic. wad i zalet w porownaniu z wiekszym stojakiem mozna sie
domyslic (np. jedno kolo na ziemi)...

http://allegro.pl/stojak-na-rower-serwisowy-naprawczy-ekspozycjyny-i4129285249.html

--
jg

Data: 2014-04-06 20:17:30
Autor: Pszemol
"jg" <fake@fake.pl> wrote in message news:1i80vnsuu3eah.1x5lwwiuesrk6.dlg40tude.net...
[...]

Zaletę można wymienic tylko jedn± - cena... a co do zajmowanego
miejsca to chyba zajmuje więcej niż ten do którego ja linka podałem
bo przecież się nie składa jak parasolka. Zerknij tutaj jak się on składa:
http://www.rakuten.com/pr/product.aspx?sku=245880984
No i jeszcze bez żadnego uchwytu jako takiego, tylko z haczykami,
rowera wła¶ciwie nie trzyma tylko podtrzymuje... Ale ok, rozumiem :-)

Data: 2014-04-07 07:43:24
Autor: jg
Dnia Sun, 6 Apr 2014 20:17:30 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

tak to nie, ale wyjmuje sie to pionowe z tego poziomego...

Zerknij tutaj jak się on składa:
http://www.rakuten.com/pr/product.aspx?sku=245880984

wiekszosc tego typu tak ma?

--
jg

Data: 2014-04-07 17:21:21
Autor: Pszemol
"jg" <fake@fake.pl> wrote in message news:ymq1amq4sh0b$.1tljn9yf0h3t2.dlg40tude.net...
[...]

O, to lepiej niż my¶lałem...

Zerknij tutaj jak się on składa:
http://www.rakuten.com/pr/product.aspx?sku=245880984

wiekszosc tego typu tak ma?

Pytasz mnie jak jakiego¶ eksperta a ja tyle wiem o stojakach co zjem ;-)

Data: 2014-04-05 21:55:07
Autor: Titus Atomicus
Dobry poradnik technicznej obslugi roweru
In article <lhplm4$sr1$1@dont-email.me>, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:

Od prozaicznego czyszczenia ?a?cucha, z´batek a˝ po
wymian´ ?o˝ysk korby czy regulacj´ przerzutek...

Mo˝ecie poleciç coE wartego uwagi?

google: strona zbooya
google: Sheldon Brown
google: ustawianie kodowania
--
TA

Data: 2014-04-05 15:02:18
Autor: Pszemol
wrote:

Od prozaicznego czyszczenia ?a?cucha, z´batek a˝ po
wymian´ ?o˝ysk korby czy regulacj´ przerzutek...

Mo˝ecie poleciç coE wartego uwagi?

google: strona zbooya

http://rowery.zbooy.pl/ :-))

google: Sheldon Brown

http://sheldonbrown.com/ Fajowo :-)

google: ustawianie kodowania

A tu mnie zaskoczyłe¶, bo co¶ się musiało przestawić...
Ale dzięki, poprawione.

Data: 2014-04-06 10:28:38
Autor: Rowerex
W dniu sobota, 5 kwietnia 2014 20:31:08 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
Od prozaicznego czyszczenia łańcucha, zębatek aż po

wymianę łożysk korby czy regulację przerzutek...

Możecie polecić co¶ wartego uwagi?

pl.rec.rowery ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Dobry poradnik technicznej obsługi roweru