Dobry prostownik do 300 zł?

Data: 2010-01-01 11:07:41
Autor: Piotrek
Dobry prostownik do 300 zł?
Dnia Fri, 1 Jan 2010 08:13:02 +0100, pytas napisał(a):

Jaki prostownik kupić? Co polecacie? Z tego co na razie się dowiedziałem to
ważne jest utrzymanie wysokiego napięcia (do 16 V) i zabezpieczenia. Jaki
sprzęt sie sprawdził i na co trzeba uważać?

To zależy jaki akumulator chcesz ładować. Po pierwsze prostownik trzeba
dobrać odpowiednio do pojemności bo akumulator ładuje się prądem wynoszącym
1/10 pojemności przez 10 godzin. Więc jak masz 100Ah akumulator to
prostownik dający np. 4A na pewno będzie za słaby.
Po drugie trzeba dobrać prostownik do tego czy będzie ładowany akumulator
obsługowy czy bezobsługowy. W przypadku obsługowego, wystarczy by
prostownik miał odpowiednio duży amperaż, najlepiej regulowany pokrętłem.
Pod koniec ładowanie napięcie wzrośnie do mniej więcej 16,8v i akumulator
będzie gazować. Dolewa się wtedy wody i po krzyku. W przypadku
bezobsługowego akumulatora jeżeli jest on całkowicie szczelny to prostownik
musi mieć jeszcze stabilizację napięcia w zakresie 13,8 - 14,4v, bo w
przeciwnym razie nastąpi gazowanie w akumulatorze i może go rozsadzić, a
jeżeli tak się nie stanie to i tak nie będzie jak uzupełnić ubytku wody no
i może nastąpić opad mas czynnych. Tyle że ładowanie takim prostownikiem
trwa niestety znacznie dłużej, bo akumulator w 90 - 95% prostownik naładuje
w 10 godzin, ale te ostatnie procenty to nawet 3x dłużej bo własnie nie da
się napięcia podwyższyć, a akumulator przyjmuje już zaledwie prąd rzędu 200
- 300 mA i łatwo sobie policzyć ile się będzie do pełna ładował. Polecić
jakikolwiek prostownik jest ciężko, bo nie wiadomo jakiej pojemności
akumulator będzie ładowany. Zerknij tu http://semi.com.pl i tu
http://kuklab.eu, tutaj był test
http://www.auto-swiat.pl/poradniki,artykuly,Czym-ladowac-akumulator-,Test-ladowarek-12-V-- Sprawdz-czym-naladujesz-baterie-naprawde-do-pelna,19565.html
 i tu http://www.youtube.com/watch?v=wGi4Q41DubY

ja ostatecznie kupiłem Einhell model Bt Bc 22e bo ma możliwość naładowania
kazdego typu akumulatora i kazdej pojemności, ale to chińszczyzna, więc
kupna nie polecę, choć odpukać nic się złego nie dzieje

Dobry prostownik do 300 zł?