Dochód ze spółki osobowej

Data: 2009-08-24 17:26:37
Autor: Barti
Dochód ze spółki osobowej
Witam.
Jak się rozlicza podatek dochodowy jeżeli mam dochody z zagranicznej spółki
osobowej oraz niezależnie prowadzę DG w Polsce (ryczałt ewid.). Konkretnie:
kiedy, w jakim trybie i ile płacić podatku od dochodów z zagr. spółki? Czy rozliczam to w Picie rocznym czy jakoś na bieżąco? Jaka skala podatkowa się będzie do tego stosowała - 8,5 jak do ryczałtu,
czy zwykła progresywna?

Data: 2009-08-24 17:54:04
Autor: Piotrek
Dochód ze spółki osobowej
Barti wrote:
[...]

Poszukaj wątku z LLC w tytule. Podałem tam namiar na interpretację.

Piotrek

Data: 2009-08-24 22:52:13
Autor: Barti
Dochód ze spółki osobowej

[...]

Ten?
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?group=pl.soc.prawo.podatki&tid=1113896&pid=1113896
OK, ale ani z wątku, ani z interpretacji nie wynika w jakim trybie
rozliczać ten dochód. Wynika tylko, że trzeba rozliczać, a tyle to się
domyślałem. Także pytanie ciągle jest otwarte - czy rozliczam to na zeznaniu rocznym?
Bo gdzieś wyczytałem, że np. gdyby ten dochód pochodził z dywidendy, to
podlegałby opodatkowaniu w momencie wypłacenia dyw., zaś jeżeli to zwykły
dochód w spółce osobowej, to podlega opodatkowaniu w momencie w którym się
pojawia. I to mi się gryzie z tym zeznaniem rocznym.

I jaki podatek do tego stosować? Progresywny 18/32%, czy z racji tego że
mam jeszcze ryczałt powinno być 8,5%?

A przy okazji nowy problem wymyśliłem - np. deklaruje że zarobiłem 10000 zł
i od tego płace podatek (nieważne jaki i nieważne w jakim trybie). Czy
kontrola może zażądać wglądu do księgowości zagranicznej spółki, żebym
udowodnił, że faktycznie tyle zarobiłem?

Piotrek - jak Ty te rzeczy rozwiązujesz, w przypadku spółki LLC?

Data: 2009-08-25 08:30:11
Autor: Piotrek
Dochód ze spółki osobowej
Barti wrote:
[...]

Spółka LLC jest o tyle osobliwa (jak na polskie warunki), że mocno przypomina spółkę kapitałową. Z jednym wyjątkiem: podatki spółki LLC płacą wspólnicy.

Zatem zdaniem naszego MF jest to spółka osobowa i przychody spółki są przychodami wspólników.

IMHO jest to chore, ale w przypadku podatku liniowego i "przychodów" ze Stanów neutralne podatkowo.

Dodatkowo warto jeszcze zauważyć, że takie przychody są traktowane jako przychody z DG i rozliczane zgodnie z wybranym sposobem opodatkowania.

Tak więc odpowiadając już wprost na Twoje pytanie faktury rozliczam oczywiście w sposób standardowy. Spółka jest młoda tak więc dywidendy szczęśliwie nie ma. Przychody i podatki spółki rozliczam w Polsce na podstawie kwitów (K-1, form 1065, form 8805) i w tym przypadku wpisuję do zeznania rocznego.

Mamy ze Stanami podpisaną umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania tak więc stosujesz metodę proporcjonalną oraz podatki zapłacone za granicą odliczasz od podatku płaconego w Polsce (oczywiście uwzględniając wszelkie ograniczenia wynikające z ustawy).

Na powyższe mam pisemną opinię doradcy podatkowego tak więc powiedzmy, że czuję się w miarę komfortowo.

--

Co do Twoich pozostałych pytań.

Była kiedyś jakaś wzmianka na grupie o tym, że aparaty skarbowe wymieniają się danymi na temat przychodów nierezydentów.

Tak więc raczej nie warto kombinować i wymyślać jakichś cudów na patyku.

Kiedy masz przychód to na ogół masz też jakieś kwity na to. Użyj ich po prostu jako bazy do uwzględnienia przychodów zagranicznych w (rocznym) zeznaniu podatkowym.

Kontrola oczywiście może zażądać dowolnej głupoty - na przykład wglądu do papierów zagranicznego podmiotu. Ale sukcesów to bym im raczej nie wróżył.

Natomiast jeśli mamy do czynienia z podmiotami powiązanymi, to zawsze mogą szacować Twoje przychody i koszty w zakresie operacji gospodarczych z tymi podmiotami.

-- --

Pamiętaj, że na tej grupie każdy bawi się za własne pieniądze i powyższe poglądy są jedynie moją prywatną opinią.

Może warto odżałować parę złotych i zamówić poradę podatkową u licencjonowanego doradcy podatkowego?

Piotrek

Data: 2009-08-26 11:52:57
Autor: Barti
Dochód ze spółki osobowej
Dnia Tue, 25 Aug 2009 08:30:11 +0200, Piotrek napisał(a):

Pamiętaj, że na tej grupie każdy bawi się za własne pieniądze i powyższe poglądy są jedynie moją prywatną opinią.

Może warto odżałować parę złotych i zamówić poradę podatkową u licencjonowanego doradcy podatkowego?

Chyba jednak tak zrobię, bo temat jest najwyraźniej dosyć trudny.
Ale za dotychczasowe porady dziękuję!

Data: 2009-08-26 12:09:42
Autor: Piotrek
Dochód ze spółki osobowej
Barti wrote:
[...]

Zaraz! Chwileczkę! Jakie porady?! ;-)
Tak sobie tylko dyskutowaliśmy :-)

Piotrek

Data: 2009-08-27 10:43:05
Autor: Gotfryd Smolik news
Dochód ze spółki osobowej
On Tue, 25 Aug 2009, Piotrek wrote:

Była kiedyś jakaś wzmianka na grupie o tym, że aparaty skarbowe wymieniają się danymi na temat przychodów nierezydentów.

  O ile nt takich "wymian" wewnątrz UE (a chyba szerzej, czyli jednolitego
obszaru celnego czy jak mu tam) co nieco w prasie widziałem, bo i jakieś
uregulowania prawne były przyjmowane (w "przepisach europejskich"), to
z ciekawości spytam, czy i co wiadomo na ten temat w odniesieniu
do innych krajów?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-27 11:15:03
Autor: Piotrek
Dochód ze spółki osobowej
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Sprawa dotyczyła Stanów. Nie pamiętam niestety kto o tym pisał (Witek? Cef? SDD?).

Może Google by coś podpowiedziało, ale jestem nieco "zarobiony" tak więc nie bardzo mam czas wygooglować.

Piotrek

Data: 2009-08-28 19:27:44
Autor: Piotrek
Dochód ze spółki osobowej
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Dobrze pamiętałem.

Witek wie coś na ten temat. Zresztą nawet Tobie wtedy odpowiadał.

Click -- > http://tinyurl.com/us-irs (ostatni post)

Piotrek

Data: 2009-08-29 11:37:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Dochód ze spółki osobowej
On Fri, 28 Aug 2009, Piotrek wrote:

Witek wie coś na ten temat. Zresztą nawet Tobie wtedy odpowiadał.

  Thx, mi wyparowało :(

pzdr, Gotfryd

Dochód ze spółki osobowej