Data: 2010-07-27 19:41:19 | |
Autor: Roger35 | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
Jak w temacie, jeśli ktoś już to robił. Autko to Berlingo II z tymże silnikiem.
Na razie ma 200 km, nie przekraczam 3,5 tys. obrotów, trzymam na biegach pomiędzy 2,5 a 3 tys. Z tego co czytałem, trzeba tak przejeździć ok. 500 - 1000 km a potem zacząć kręcić, i po 2-5 tys. zmiana oleju. Co na ten temat myślicie? |
|
Data: 2010-07-27 19:28:08 | |
Autor: to | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
Roger35 wrote:
Jak w temacie, jeśli ktoś już to robił. Autko to Berlingo II z tymże Pojeździć delikatnie kilka tys. km i zmienić olej, jak w każdym nowym. Co na ten temat myślicie? Że nie ma co się ekscytować tym tematem. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-07-27 19:48:28 | |
Autor: PB | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
Tue, 27 Jul 2010 19:41:19 +0200, na pl.misc.samochody, Roger35
napisał(a): Na razie ma 200 km, nie przekraczam 3,5 tys. obrotów, trzymam na biegach pomiędzy 2,5 a 3 tys. Myslimy że jak w instrukcji nie ma słowa o docieraniu - to nie nalezy cudować. TO nie produkcja z FSO w latach 80tych XXw. ;-) -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-07-27 20:02:08 | |
Autor: kml | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
Użytkownik "PB" <piotr.spam@biegala.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1g41wm5vm6zgs$.1tv8800yi5ej5$.dlg40tude.net... Tue, 27 Jul 2010 19:41:19 +0200, na pl.misc.samochody, Roger35 A ja my¶le, że te pierwsze 2,5kkm delikatnie i potem zmiana oleju na pewno nie zaszkodzi nowemu silnikowi. Gdybym miał nowy samochód to dokładnie tak bym zrobił i przy wymianie oleju patrzył czy nie żadnych opiłków etc. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-07-27 20:13:30 | |
Autor: PB | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
Tue, 27 Jul 2010 20:02:08 +0200, na pl.misc.samochody, kml napisał(a):
A ja my¶le, że te pierwsze 2,5kkm delikatnie i potem zmiana oleju na pewno nie zaszkodzi nowemu silnikowi. Gdybym miał nowy samochód to dokładnie tak bym zrobił i przy wymianie oleju patrzył czy nie żadnych opiłków etc. A ja bym przeczytał instrukcje producenta - naprawdę. Ogl±danie opiłków też bym sobie odpu¶cił - niczego nie powiedz±, w nowym silniku przy pierwszej zmianie oleju mog± się pojawić. Poza tym auto ma gwarancję. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-07-27 20:40:05 | |
Autor: kml | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
Użytkownik "PB" <piotr.spam@biegala.pl> napisał w wiadomo¶ci news:chpfq71o89te.vqhghmrctxgj$.dlg40tude.net... Tue, 27 Jul 2010 20:02:08 +0200, na pl.misc.samochody, kml napisał(a): Wiesz, wiara w instrukcje to miecz obosieczny. Na jednej stronie masz napisane, że nic nie trzeba docierać a na drugiej, że norma zużycia oleju to 1l/1000km ;) Jakkolwiek s± to dwie zupełnie odmienne kwestie nadal uważam, że odrobina cackania się z nowym silnikiem na pewno mu nie zaszkodzi. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-07-28 09:48:44 | |
Autor: Wampir Energetyczny | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
W dniu 27-07-2010 20:40, kml pisze:
i czego to dowodzi? wiele silnikow ma taka norme, ba nawet po 200tys trzymaja lub zanizaja ta norme. |
|
Data: 2010-07-27 21:02:24 | |
Autor: Roger35 | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
W dniu 2010-07-27 19:48, PB pisze:
Tue, 27 Jul 2010 19:41:19 +0200, na pl.misc.samochody, Roger35 W instrukcji nie ma też nic o używaniu samochodu do wyścigów Dragster - ale mimo to nie będę tego robił. A w nowym silniku musi się dopiero wszystko ułożyć i dopasować, co wiąże się z tarciem słabiej spasowanych elementów i w rezultacie z wiórami w oleju. Pozdrawiam, GreGG |
|
Data: 2010-07-27 21:17:38 | |
Autor: AL | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
Roger35 pisze:
W dniu 2010-07-27 19:48, PB pisze:to jezdzac na poczatku staraj sie jezdzic nie ze stalymi obrotami (jednostajnie). Czasami mocniej przyspiesz (bez wkraczania w pole czerwone obrotomierza), czasami zwolnij - w ten sposob lepiej sie ulozy. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-07-28 07:38:34 | |
Autor: kubelt | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
A w nowym silniku musi się dopiero wszystko ułożyć i dopasować, co wiąże się z tarciem słabiej spasowanych elementów i w rezultacie z wiórami w oleju. To skoro wiesz lepiej i masz wyrobione zdanie to czemu to pytanie na grupe? Bez zlosliwosci pytam. Swojego czasu odbierajac hondowska benzyne z salonu zaczalem cisnac od pierwszych km. ZTCW ten silnik ma teraz ok 150 kkm i zyje i ma sie dobrze ;) Zbudowanie takiego silnika w dzisiejszych czasach to nie jest jakas wyzsza szkola jazdy... Pozdrawiam -- kubelt |
|
Data: 2010-07-28 09:50:51 | |
Autor: Wampir Energetyczny | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
W dniu 28-07-2010 07:38, kubelt pisze:
A w nowym silniku musi się dopiero wszystko ułożyć i dopasować, co a przy wymianie oleju (po 2,5 tys) nie wyleciały 'wióry' wielkości tłoków? ;] |
|
Data: 2010-07-28 16:04:57 | |
Autor: Olek | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
On 2010-07-28 07:38, kubelt wrote:
A w nowym silniku musi się dopiero wszystko ułożyć i dopasować, co i bardzo dobrze, imho obecnych silników się nie "dociera", bo robi to fabryka, a to że przywaliłe¶ jej w gaz to tylko zrobiło jej na dobrze odno¶nie cylindrów... Opiłki w oleju ? Kto widział opiłki w oleju w nowym silniku? A kanały olejowe pewnie czyste... pozdry Olo |
|
Data: 2010-07-28 14:23:48 | |
Autor: Hinek | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
Użytkownik "Roger35" <roger35@gmail.com> napisał
Nie sadzisz ze warto docierac nowa pralke? Chyba nie mozna tak od razu pchac do niej brudow? W instrukcji nic nie ma - ale tym instrukcjom nie ma co wierzyć... Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2010-07-28 08:46:58 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Docieranie nowego 1.6 VTi | |
Na razie ma 200 km, nie przekraczam 3,5 tys. obrotów, trzymam na biegach jeździć normalnie, po 1500-2500km wymienić olej, brat |