Data: 2009-07-11 10:15:12 | |
Autor: scob | |
Docieranie silnika - ufff, prawdy i mity ? | |
Użytkownik "Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> napisał w wiadomości news:h399uq$r9p$1inews.gazeta.pl... Mam w nowym aucie nowy silnik :) (1.4TSI) tak na zdrowy rozum: TSI to afaik "podwójnie" doładowane silniki - kompresorem i turbo - o wyśrubowanych parametrach, więc pewno mocno wysilone. Z drugiej strony - już jakiś czas na rynku są obecne, i nie ma jakichś masowych doniesień o "padach" - dlatego janp., dla spokoju sumienia, do pierwszej wymiany korzystałbym normalnie z silnika, ale bez katowania, oczywiście stosując "10 przykazań dla diesla" (WIEM, ŻE MASZ BENZYNIAKA :D, ale 7 z 10-ciu "przykazań" ma zastosowanie do każdego turbosilnika) - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27498 |
|
Data: 2009-07-11 19:28:49 | |
Autor: Bugatti | |
Docieranie silnika - ufff, prawdy i mity ? | |
Użytkownik "scob" napisał w wiadomości:
tak na zdrowy rozum: TSI to afaik "podwójnie" doładowane silniki - kompresorem i turbo. Nie do końca prawdą jest to co napisałeś. 1.4 TSI 122, 125, 160 też mają podwójne doładowanie ? Nie. Tak samo jak 2.0 TSI 2 doładowania ma tylko 1.4 TSI 170 i 3.0 TSI TSI np. od TFSI róźni się tym że ma Valve-lift (zmienne fazy rozrządu wg VW) i łańcuch zamiast paska rozrządu.... Pozdr. -- Bugatti |
|