Docieranie silnika - ufff, prawdy i mity ?

Data: 2009-07-13 08:22:53
Autor: gosmo
Docieranie silnika - ufff, prawdy i mity ?
Użytkownik "Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> napisał w wiadomości news:h399uq$r9p$1inews.gazeta.pl...
Mam w nowym aucie nowy silnik :) (1.4TSI)
No i teraz co udalo mi sie dowiedziec o docieraniu:
- trzeba jezdzic delikatnie przez 1-3tys km, tak tez pisza w instrukcji (nie przekraczac 75% parametrow max. predkosc na biegach, obrotow, gazu, itd)
- sprzedawca mowi, ze nic nie trzeba docierac, silniki juz w fabryce sa dotarte, na dowod pokazuje fabryczne zalecenia dot. wymiany oleju: po 1 roku a nawet po 2 (long-life), nie ma wymiany po kilku tys km jak dawniej
- "silnik traktowany mulowato w czasie dotarcia zostaje mulem na zawsze"
- "silnik traktowany ostro bedzie taki pozniej"
- po dotarciu spalanie spadnie wyraznie/troche/wcale
No i nie bardzo wiem, jak ujezdzac ten silnik.... a moze skutki docieranie sa mierzalne dopiero w aptece i nie ma sie co zastanawiac...
AF

Chłopaki dobrze gadają, nie pałować, nie mulić. Wymienić po 1k, 1.5k olej, a potem przestawić komputer w ASO na stałe okresy wymiany co 15kkm.

Docieranie silnika - ufff, prawdy i mity ?