Docking station, a 'hot swap'.

Data: 2011-07-18 12:12:12
Autor: THX
Docking station, a 'hot swap'.
Generalnie nie powinno się podłączać ani odłączać urządzeń (klawiatura, mysz) pod PS/2 podczas pracy komputera.

Nawet uśpienie systemu (stand_by, suspend) zwykle nie jest rozwiązaniem, bo system (XP Prof) raczej nie znajduje tak podłączonego urządzenia (podłączonego/odłączonego podczas stanu uśpienia).

Ale mam pytanie do użytkowników stacji dokujących:

Jak wyglada praca z klawiaturą oraz myszą podłączonymi pod PS/2 do STACJI DOKUJĄCEJ, czy da się wpinać i wypinać 'goracego' notebooka do stacji tak, że i klawiatura PS/2 i mysz PS/2 działają prawidłowo i bez zakłóceń lub co więcej, bez ryzyka uszkodzenia?

Akurat mam parę klawiatur i parę myszy pod PS/2, które chciałbym nadal używać bez ich wymiany na USB.
THX

Data: 2011-07-18 19:44:57
Autor: BartekK
Docking station, a 'hot swap'.
W dniu 2011-07-18 14:12,  THX pisze:
Akurat mam parę klawiatur i parę myszy pod PS/2, które chciałbym nadal używać
bez ich wymiany na USB.
To uĹźyj takiego adaptera:
http://allegro.pl/nowy-adapter-usb-na-ps-2-x2-2-porty-ps2-i1706272698.html
Od strony usb jest totalnie-hotswapowy, rozpoznawany jako dwa urządzenia usb-hid device keyboard, hid-device mouse.

Data: 2011-07-18 19:54:38
Autor: qwerty
Docking station, a 'hot swap'.
Użytkownik " THX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j017us$9ra$1@inews.gazeta.pl...
Generalnie nie powinno się podłączać ani odłączać urządzeń (klawiatura, mysz)
pod PS/2 podczas pracy komputera.

Niby czemu?

Nawet uśpienie systemu (stand_by, suspend) zwykle nie jest rozwiązaniem, bo
system (XP Prof) raczej nie znajduje tak podłączonego urządzenia
(podłączonego/odłączonego podczas stanu uśpienia).

Jak był uruchomiony z akcesoriami na ps/2 to można bez problemu odłączać i podłączać. Chyba, że odłączysz na kilka godzin.

Czego uszkodzenia? Mychy? Litości...

Data: 2011-07-18 20:20:40
Autor: Przemek
Docking station, a 'hot swap'.
qwerty nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
Generalnie nie powinno się podłączać ani odłączać urządzeń
(klawiatura, mysz) pod PS/2 podczas pracy komputera.
Niby czemu?

1. bo się często wieszają porty;
2. bo urządzenia ps2 są inicjalizowane przez bios, nie system;
3. bo takie podłączenie powoduje uszkodzenie portów ps2.

[...]

A jakie ma to znaczenie, ze 2 godziny a nie 15 minut?

działają prawidłowo i bez zakłóceń lub co więcej, bez ryzyka
uszkodzenia?
Czego uszkodzenia? Mychy? Litości...

Płyty głównej. Widać młodyś (co nie jest zarzutem, a stwierdzeniem).
Przem

Data: 2011-07-19 07:40:00
Autor: qwerty
Docking station, a 'hot swap'.
Użytkownik "Przemek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j01tma$vhl$1@news.onet.pl...
1. bo się często wieszają porty;
2. bo urządzenia ps2 są inicjalizowane przez bios, nie system;
3. bo takie podłączenie powoduje uszkodzenie portów ps2.

Mit. Przez miesiąc stawiałem komputery stacjonarne (kilkanaście naraz) mając jeden komplet klawiatury i mychy na ps/2. Nic się nie uszkodziło mimo częstego przełączania.

A jakie ma to znaczenie, ze 2 godziny a nie 15 minut?

Nie wiem. Komputery zostawiałem w piątek, a w poniedziałek podłączenie nic nie dawało. Jakby płyta główna wyłączała porty, ale to nie miałoby sensu.

Płyty głównej. Widać młodyś (co nie jest zarzutem, a stwierdzeniem).

Patrz wyżej.

Data: 2011-07-19 10:07:56
Autor: Buniek
Docking station, a 'hot swap'.
Mit. Przez miesiąc stawiałem komputery stacjonarne (kilkanaście naraz) mając jeden komplet klawiatury i mychy na ps/2. Nic się nie uszkodziło mimo częstego przełączania.

Nie mit, ale sporo zależy od płyty głównej jedna znosi to dzielnie a inne maja przypadłość do wywalania się tych portów, co nie oznacza ze po jednym razie będą padaki.
Loteria porostu. może ale nie musi.

Buniek

Data: 2011-07-19 10:15:23
Autor: m4rkiz
Docking station, a 'hot swap'.
"Buniek" <mbuniek@poczta.onet.pl> wrote in message news:j03e0s$v00$1news.onet.pl...
> [...]

Nie mit, ale sporo zależy od płyty głównej jedna znosi to dzielnie a inne maja przypadłość do wywalania się tych portów, co nie oznacza ze po jednym razie będą padaki.

mi sie to ostatnio stalo w czasach klawiatury na din z jakims 486,
od tego momentu obskoczylem setki komputerow i z zadnym nie mialem
problemu z wpinaniem sie w ps2 na zywca i nic mi nie padlo od tego
1995 roku

Data: 2011-07-19 11:55:17
Autor: Buniek
Docking station, a 'hot swap'.
> [...]

od tego momentu obskoczylem setki komputerow i z zadnym nie mialem
problemu z wpinaniem sie w ps2 na zywca i nic mi nie padlo od tego

W kompach klientów staram się tego nie robić, zresztą coraz czyściej jest wsio na USB w swoim robiłem i tez przeżył. Ale pracując w serwisie w dawniejszych czasach, okres jak Atx sie robił się standardem, zdarzało się naprawić kompy z popalonymi(niedzialajacymi) gniazdami PS2.
Obecnie tez mam kilka płyt z trafionymi gniazdami ps2.

Buniek

Data: 2011-07-19 11:58:55
Autor: Andrzej Ława
Docking station, a 'hot swap'.
W dniu 19.07.2011 11:15, m4rkiz pisze:

[...]

Zgadzam się, że raczej nic się nie stanie, ale żadnych gwarancji nie ma,
bo łącze nie było do tego zaprojektowane.

Z ciekawostek: w jednej z płyt głównych odłączenie i podłączenie
kompletu mysz i klawiatura powodowało BIP i twardy zwis... Musiałem się
przestawić na bardziej wyrafinowany przełącznik interfejsu użytkownika ;)

Data: 2011-07-19 16:28:54
Autor: Radosław Sokół
Docking station, a 'hot swap'.
W dniu 19.07.2011 07:40, qwerty pisze:
[...]

To świadczy tylko o Twoim szczęściu, bo ja miałem w rękach
płytę z upalonym portem PS/2 -- właśnie "dzięki" podłączaniu
klawiatury w czasie pracy.

Gniazda PS/2 nie mają zróżnicowanej długości pinów i przez
to nie są fizycznie dostosowane do hot-plug choć przyznaję,
że *najczęściej* nic im się nie dzieje przy podłączaniu/od-
łączaniu.

Data: 2011-07-19 17:19:24
Autor: qwerty
Docking station, a 'hot swap'.
Użytkownik "Radosław Sokół"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2011071914285500@grush.one.pl...
To świadczy tylko o Twoim szczęściu, bo ja miałem w rękach
płytę z upalonym portem PS/2 -- właśnie "dzięki" podłączaniu
klawiatury w czasie pracy.

Ponad 150 desktopów, które miały co najmniej 20 razy podłączane "na gorąco" klawiaturę i mychę. To, że kiedyś uszkadzały się płyty główne to nie znaczy, że teraz ich to samo czeka.

Data: 2011-07-19 23:16:06
Autor: Przemek
Docking station, a 'hot swap'.
qwerty nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
Ponad 150 desktopów, które miały co najmniej 20 razy podłączane
"na gorąco"  klawiaturę i mychę.

Już nie tylko ja napisałem: miałeś szczęście?

To, że kiedyś uszkadzały się
płyty główne to nie znaczy, że  teraz ich to samo czeka.

Ich znaczy kogo?
Przem

Data: 2011-07-20 11:29:52
Autor: Radosław Sokół
Docking station, a 'hot swap'.
W dniu 19.07.2011 17:19, qwerty pisze:
Ponad 150 desktopów, które miały co najmniej 20 razy podłączane "na gorąco" klawiaturę i mychę. To, że kiedyś uszkadzały się płyty główne to nie znaczy, że teraz ich to samo czeka.

To teraz jeszcze uruchom komputer z Windows bez podpiętych
urządzeń PS/2 i podłącz je w trakcie pracy. O ile mi wiado-
mo (obecnie używam częściej Linuksa niż Windows), nie zosta-
ną wykryte bez restartu.

Data: 2011-07-20 11:40:42
Autor: JoteR
Docking station, a 'hot swap'.
"Radosław Sokół" napisał:

To teraz jeszcze uruchom komputer z Windows bez podpiętych
urządzeń PS/2 i podłącz je w trakcie pracy. O ile mi wiado-
mo (obecnie używam częściej Linuksa niż Windows), nie zosta-
ną wykryte bez restartu.

Napiszę więcej: komputer z Windows XP z podpiętą klawiaturą USB i myszą PS/2 został zahibernowany. Odpięto klawiaturę USB i podpięto PS/2. Po odhibernowaniu nie dość, że klawiatura była martwa (pomimo obecności sterownika w systemie), to jeszcze zdechła mysz PS/2 ;->

JoteR

Data: 2011-07-20 11:41:58
Autor: Leszek K.
Docking station, a 'hot swap'.
Dnia Wed, 20 Jul 2011 11:29:52 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Podobnie się dzieje przy myszce/klawiaturze usb. Sprzęt się instaluje,
pojawia się prompt o potwierdzenie tylko nie ma czym. Raz zainstalowane
sterowniki obojętnie czy ps/2 czy usb będą startować bezproblemowo.

Data: 2011-07-20 11:43:38
Autor: qwerty
Docking station, a 'hot swap'.
Użytkownik "Radosław Sokół"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2011072009295300@grush.one.pl...
To teraz jeszcze uruchom komputer z Windows bez podpiętych
urządzeń PS/2 i podłącz je w trakcie pracy. O ile mi wiado-
mo (obecnie używam częściej Linuksa niż Windows), nie zosta-
ną wykryte bez restartu.

Pisałem, że komputer musi być uruchomiony z podłączoną klawiaturą i myszką, żeby bez problemów działała przy ponownym podłączeniu, gdy system już pracuje.

Data: 2011-07-21 13:14:47
Autor: Radosław Sokół
Docking station, a 'hot swap'.
W dniu 20.07.2011 11:43, qwerty pisze:
Pisałem, że komputer musi być uruchomiony z podłączoną klawiaturą i myszką, żeby bez problemów działała przy ponownym podłączeniu, gdy system już pracuje.

Przeczytaj teraz pytanie, od którego zaczął się ten wątek :)
Właśnie o to chodzi, że pytający chce, by komputer wykrywał
urządzenia niezależnie od momentu, w którym są podłączane.

Data: 2011-07-19 23:13:41
Autor: Przemek
Docking station, a 'hot swap'.
[...]

Powiedz to tym płytom, które moi userzy uwalili, i portom, które wieszałem sam to robiąc.
Poza tym i tak to nie ma sensu, bo ps2 to nie pnp i i tak nie zadziałają bez restartu.
Przem

Data: 2011-07-19 23:48:01
Autor: Przemysław Ryk
Docking station, a 'hot swap'.
Dnia Tue, 19 Jul 2011 23:13:41 +0200, Przemek napisał(a):

[...]

Hmm… Coś mi tak majaczy, że nie raz i nie dwa wpięta „na ciepło” mysz czy
klawiatura PS2 jednak działała bez restartu. Aż chyba jutro pokombinuję i
sprawdzę. :D

[ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so.  ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2011-07-20 09:05:20
Autor: BQB
Docking station, a 'hot swap'.
W dniu 11-07-19 23:48, Przemysław Ryk pisze:

[...]

Ale wyłącz kompa, odepnij mysz i klawiaturę PS2, dopiero wtedy pozwól mu się uruchomić. Gwarantuję, że nie zadziała podłączenie klawiatury po starcie systemu.

Data: 2011-07-25 19:09:11
Autor: Przemysław Ryk
Docking station, a 'hot swap'.
Dnia Wed, 20 Jul 2011 09:05:20 +0200, BQB napisał(a):

[...]

Sprawdziłem na jednym kompie - było jak piszesz. :)

[ Nim język puścisz w taniec,                                              ]
[ Załóż na mordę... kaganiec.                            (Jan Sztaudynger) ]

Data: 2011-07-18 20:12:13
Autor: Leszek K.
Docking station, a 'hot swap'.
Dnia Mon, 18 Jul 2011 12:12:12 +0000 (UTC), THX napisał(a):

Generalnie nie powinno się podłączać ani odłączać urządzeń (klawiatura, mysz) pod PS/2 podczas pracy komputera.

Niby dlaczego?
Codziennie w pracy obchodzę kilkanaście komputerów z klawiaturą, myszką.
Podłączam, zgrywam logi na pena, odłączam i idę dalej. Nigdy nie miałem
problemów.

Docking station, a 'hot swap'.