Dodanie przedmiotu do kosztów bez faktury?

Data: 2012-04-26 12:00:12
Autor: Robert Stefański
Dodanie przedmiotu do kosztów bez faktury?
Mam firmę tworzącą grafikę komputerową i zakupiłem od osoby (nie
posiadającej własnej firmy) używany tablet graficzny. Czy mogę dodać
ten tablet do kosztów, skoro ta osoba nie wystawiła mi faktury
(ponieważ nie ma ona firmy)?

Data: 2012-04-26 21:41:58
Autor: cef
Robert Stefański wrote:
[...]

To niech wystawi rachunek.

Data: 2012-04-26 13:02:39
Autor: Robert Stefański
On Apr 26, 9:41 pm, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
Robert Stefański wrote:
> [...]
> posiadającej własnej firmy) używany tablet graficzny. Czy mogę dodać
> ten tablet do kosztów, skoro ta osoba nie wystawiła mi faktury

To niech wystawi rachunek.

Czy po wystawieniu tego rachunku ta osoba powinna gdzieś zgłosić tą
sprzedaż
lub zapłacić podatek?

Dodam, że ta osoba nie prowadzi sprzedaży regularnej
(ostatnio raz sprzedała używany TV .....4 lata temu).

Data: 2012-04-26 20:51:43
Autor: jureq
Dnia Thu, 26 Apr 2012 13:02:39 -0700, Robert Stefański napisał(a):

Czy po wystawieniu tego rachunku ta osoba powinna gdzieś zgłosić tą
sprzedaĹź
lub zapłacić podatek?

Jeśli tablet był używany > 6 miesięcy to nie. W przeciwnym wypadku musi wpisać w rozliczeniu rocznym PIT za 2012. Ale nawet wtedy jeśli kupiła drożej niż sprzedała to nie zapłaci podatku.

Data: 2012-04-26 22:55:12
Autor: Gotfryd Smolik news

Robert Stefański wrote:
[...]

  Jak tablet był używany ponad pół roku to nie. Zakładam że to JEJ tablet!
  Jak na tym nie zarobiła, to również nie.
  A jesli był "prawie nowy" *i* zarobiła, to w PIT jest stosowna
rubryka, do rozliczenia takich przychodów.
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-osob.html
  Czytasz art.10.1.8.d i dopisek (po art.10.1.8, łacznie)

Dodam, że ta osoba nie prowadzi sprzedaży regularnej
(ostatnio raz sprzedała używany TV .....4 lata temu).

  Sprzedaż "rzeczy używanych osobiscie" nie wypełnia znamion
prowadzenia DG, również jesli relatywnie niedawno cos sprzedała
na allegro, byleby to nie wygladało na pozorowane używanie.
  Bo sprzedaż rzeczy nowych, nie swoich lub uzywanych nie przez
siebie to oczywiscie inna rozmowa.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-26 14:00:58
Autor: Robert Stefański
Dodanie przedmiotu do kosztów bez faktury?
On Apr 26, 10:55 pm, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl>
wrote:

> [...]

na allegro, byleby to nie wygladało na pozorowane używanie.
  Bo sprzedaż rzeczy nowych, nie swoich lub uzywanych nie przez

Tak, tablet był własnością tej osoby i był używany przez nią przez
ponad 6 miesięcy.

Data: 2012-04-27 06:19:04
Autor: spp

Robert Stefański wrote:
[...]

Pozostaje jeszcze kwestia PCC...

--
spp

Data: 2012-04-28 00:42:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 27 Apr 2012, spp wrote:

Pozostaje jeszcze kwestia PCC...

  To prawda, ale na przeszkodzie wpisania w koszty PCC nie stoi :)
(a sam może być zaliczony w KUP).

pzdr, Gotfryd

Dodanie przedmiotu do kosztów bez faktury?