Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kartą

Data: 2009-12-15 12:46:13
Autor: GK
Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kartą
Witam,
Mam takie pytanie. Nie wiem jak teraz, ale kiedyś (ze 2-3 lata temu) płaciłem na poczcie za usługę pocztową, bodajże wysłanie paczki kartą płatniczą. I moje zdziwienie, jak pobrano mi dodatkowo z karty prowizję jak za wypłatę w oddziale obcego banku. okazało się, że poczta traktuje płatności kartą jak wypłata w ich oddziale Banku Pocztowego. Czy takie postępowanie jest właściwe i czy nie łamią praw klienta?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-12-15 11:48:28
Autor: januszek
GK napisał(a):

[...]

W tej chwili jest to prowizja taka jak za wyplate z obcego bankomatu, wg stawki banku, ktory karte wydal.

j.

Data: 2009-12-16 13:25:31
Autor: Dominika Widawska
januszek pisze:

W tej chwili jest to prowizja taka jak za wyplate z obcego bankomatu, wg stawki banku, ktory karte wydal.

Nie, jest gorzej.
To usługa wypłaty w kasie obcego banku, ja mam wszystkie bankomaty za free i kiedyś dałam się naciąć. Bo nazywa się to to "Bankomat w okienku", z tym, że nazwa jest Poczty, a usługa Banku Pocztowego.

Wygooglałam podówczas:

Jak dla mnie, przegięcie i żenada.

D.

Data: 2009-12-15 12:48:45
Autor: Liwiusz
GK pisze:
[...]

  Tak, jest to właściwe. Na poczcie bowiem nie płacisz kartą, tylko wypłacasz gotówkę i nią płacisz. Usługę wypłaty gotówki możesz również zrealizować w wielu supermarketach.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-15 13:39:44
Autor: GK
Liwiusz pisze:
 Tak, jest to właściwe. Na poczcie bowiem nie płacisz kartą, tylko wypłacasz gotówkę i nią płacisz. Usługę wypłaty gotówki możesz również zrealizować w wielu supermarketach.

A jak się ma do tego nalepka Visa, MasterCard czy Dinners na drzwiach?
To przecież wprowadzanie klienta w błąd! Jeśli wchodzę do sklepu i widzę takie nalepki to oznacza, że nie poniosę żadnych dodatkowych opłat związanych z płatnością. Czy wobec tego Poczta nie oszukuje w ten sposób klientów? Przyjdz i zapłać kartą a my ci dowalimy prowizję za płatność?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-12-15 12:44:33
Autor: januszek
GK napisał(a):

[...]

Liwiusz juz wyjasnial, ze na pocztach nie mozesz *placic* karta. W urzedach pocztowych mozesz *wyplacic* pieniadze, ktorymi *potem* mozesz zaplacic. Wyplata jest obciazona taka prowizja jak z obcego bankomatu.

j.

Data: 2009-12-15 13:51:05
Autor: GK
januszek pisze:

[...]

Ale to jest żadne wyjaśnienie. Są nalepki na drzwiach o płatnościach kartą i powinno to działać jak w normalnym sklepie. Skąd zwykły człowiek ma wiedzieć, że tam zdzierają jak za wypłatę? Ja nie chcę WYPŁACAĆ pieniędzy tylko OPŁACIĆ usługę, towar czy cokolwiek innego. Co za różnica czy kupuję w kiosku gazetę płacąc kartą czy na poczcie kupując gazetę płacąc kartą?
Czy nie powinno być jakiejś informacji o pobieraniu prowizji?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-12-15 12:57:15
Autor: januszek
GK napisał(a):

[...]

Hmm... Na bankomatach także są nalepki. Znaczą wyłącznie tyle, że w tym miejscu karta takiego systemu *powinna* zadziałać (technicznie). I nic ponad to.
Czy nie powinno być jakiejś informacji o pobieraniu prowizji?

A jest, jest. W tabeli opłat i prowizji banku, który kartę wydał ;) j.

Data: 2009-12-15 13:49:34
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

GK pisze:
Liwiusz pisze:
[...]

Na bankomacie też jest. Poczta to po prostu bankomat obcej sieci.

[...]

Też się na to naciąłem w początkach działalności kart w PP. U nas teraz
wisi ostrzeżenie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-15 14:10:05
Autor: Liwiusz
Przemysław Adam Śmiejek pisze:

GK pisze:
Liwiusz pisze:
[...]

   Muszę się jednak zgodzić z autorem wątku przynajmniej w tym, że takie nalepki wprowadzają w błąd. Bankomat to bankomat, a kasa w sklepie, to kasa w sklepie. Do tej pory nigdy nie było tak, że płacąc za coś w sklepie domyślnie (i bez wyboru) traktowało się to jako wypłatę z bankomatu. Można mieć zastrzeżenia do poczty, że w niedostateczny sposób   informowała o tym klientów. Ostatnio jednak sam byłem świadkiem, jak pani z poczty odradzała "płatność kartą" właśnie z tego powodu.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-15 13:14:49
Autor: januszek
Liwiusz napisał(a):

   Muszę się jednak zgodzić z autorem wątku przynajmniej w tym, że takie nalepki wprowadzają w błąd. Bankomat to bankomat, a kasa w sklepie, to kasa w sklepie.

A poczta to poczta ;) To jest pewna usluga finansowa, ktora konkretnie nazywa sie "Bankomat w okienku" (ta usluga jest opisana np tu: http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaCiebie&DC=Finanse&F=WyplataGotowki) i jak dobrze pamietam, okienka w ktorych mozna z niej skorzytac oznaczone sa nalepka z napisem "bankomat w okienku", ktora zwykle jest obok tych nalepek visa/mc ;)

j.

Data: 2009-12-15 17:00:56
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hg7t2o$kl7$2news.onet.pl...
GK pisze:
[...]

Mam wątpliwość, czy takie postępowanie jest zgodne z umową pomiędzy bankiem, a użytkownikiem karty. Nie pamiętam, bym kiedykolwiek na poczcie płacił kartą, ale gdybym zobaczył obciążenie, to na pewno bym złożył reklamację, bowiem w TOiP jest prowizja od pobrania gotówki z obcego bankomatu, a nie ma chyba poczty.

Data: 2009-12-15 17:35:29
Autor: spp

http://www.visa.pl/kartydlaciebie/visacashback/main.jsp

--
spp

Data: 2009-12-15 17:44:18
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:hg8dsg$4hj$1news.onet.pl...
W dniu 2009-12-15 17:00, Robert Tomasik pisze:

Mam wątpliwość, czy takie postępowanie jest zgodne z umową pomiędzy
bankiem, a użytkownikiem karty.

http://www.visa.pl/kartydlaciebie/visacashback/main.jsp

To wiem, ale ja na poczcie płacę za usługę, a nie pobieram żadnej gotówki (takie założenie). Stąd podane przez Ciebie uzasadnienie - moim zdaniem - jest nie związane z tematem.

Data: 2009-12-15 18:05:17
Autor: spp
W dniu 2009-12-15 17:44, Robert Tomasik pisze:

[...]

Na poczcie _nie_płacisz_ kartą lecz gotówką. W ramach wygody możesz pobrać gotówkę, ale to jest efekt umowy między PP a Pocztą Polską. Być może brak jest jednoznacznej informacji ale sam fakt użycia logo wystawcy karty nie oznacza że wszystko jest 'za darmo' - vide realizacja kart w obcych bankomatach lub placówkach bankowych.

--
spp

Data: 2009-12-15 19:01:46
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:hg8fkd$9g9$1news.onet.pl...
[...]

Sam sposób rozumowania jest dla mnie jasny. Jednak utrzymuję, że na chwilę obecną nie widzę podstaw do takiego rozumowania. Ja nie chcę gotówki, tylko płacę za usługę kartą w punkcie oznaczonym stosownym symbolem.

Data: 2009-12-15 20:07:53
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Tue, 15 Dec 2009 19:01:46 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Sam sposób rozumowania jest dla mnie jasny. Jednak utrzymuję, że na chwilę obecną nie widzę podstaw do takiego rozumowania. Ja nie chcę gotówki, tylko płacę za usługę kartą w punkcie oznaczonym stosownym symbolem.

Dlatego nalepki w urzędach pocztowych powinny mieć inny tekst np.:
"Tu możesz wypłacić gotówkę z karty... " i symbole kart i gdzieś tam
drukiem najlepiej niedrobnym, że klient może być obciążony prowizją.
Informacja BANKOMAT W OKIENKU jest trochę myląca.

wtedy klient powinien wiedzieć, że zanim tego dokona powinien zapoznać się
z TOiP banku wystawcy karty. W BZ WBK napisali to tak:
"Wypłata gotówki karta w kraju:
w bankomatach poza siecia
BZWBK24 oraz w terminalach
innych instytucji"

Znam osoby, które wypłacają gotówkę w UP, ale ich bank za takie wypłaty
pobiera prowizję w wysokości 0,00 zł.

Natomiast urzędników pocztowych trzeba na twarde szkolenie i aby na pytanie
klienta "Czy moge zapłacić kartą" zawsze odpowiedź brzmiała "Nie",
natomiast dalsze informacje, że może *wypłacić* gotówkę z karty.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

Data: 2009-12-15 21:59:34
Autor: PiotRek
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomości news:hg8mqa$kth$1inews.gazeta.pl...
wtedy klient powinien wiedzieć, że zanim tego dokona powinien zapoznać się
z TOiP banku wystawcy karty.

Zawsze powinien - to od razu po odebraniu karty, a nie dopiero przed
wizytą na poczcie.

Piotr

Data: 2009-12-15 20:42:03
Autor: Andrzej Lawa
Robert Tomasik pisze:

[...]

Ale ta usługa się nazywa "Bankomat w okienku" - czyli masz wirtualny
obcy bankomat.

Nie należy też tego mylić z "VISA cashback".

Data: 2009-12-15 22:58:20
Autor: pmlb
[...]

Gdybym byl w polsce odpowiedzial bym ci tak:
Jak by bylo odzielne okienko do wyplat gotoki z karty i odzielne do placenia za paczke to bys narzekal, ze sa dwie kolejki i nie mozna tego z automatu w jednym okienku zalatwic:))
A poniwaz nie jestem w Polsce tylko w UK to ci napisze, ze masz racje!
Taka usluga powinna byc 100% darmowa chodzi mi o prowizje za uzywanie karty. Malo kazdy bankomat w Polsce nalezacy do banku powinien byc darmowy dla kazdej karty wydanej w Polsce plus 100% darmowe konto w banku (tak jest w UK) wowczas takich problemow po prostu nie ma!
A wiadomo o co biega, o kase:) im wiecej klienta zerznac tym lepsze zyski... W Polsce konto czy karta to musi byc naprawde droga sprawa i chyba tylko wybrancy narodu moga sobnie na to pozwolic albo glupcy przeplacajacy za te darmowe uslugi:) - tak to widac z za granicy...

Data: 2009-12-17 20:20:57
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 15.12.2009 23:58 użytkownik pmlb napisał :
[...]

I po co kłamiesz?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-16 00:21:56
Autor: mvoicem
(15.12.2009 18:05), spp wrote:
[...]

Jest jednoznaczna informacja. Na slipie który podpisujesz nie masz
"SPRZEDAŻ" tylko coś innego (nie pamiętam teraz co, googlowanie
p.b.banki by mogło pomóc). Pewnie przy transakcji pinowej jest podobnie.

p. m.

Data: 2009-12-16 00:28:15
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:hg95r0$hmq$1atlantis.news.neostrada.pl...
(15.12.2009 18:05), spp wrote:
[...]

Moim zdaniem do tego można się czepić, że to oszustwo.

Data: 2009-12-16 09:14:26
Autor: Liwiusz
Robert Tomasik pisze:

Moim zdaniem do tego można się czepić, że to oszustwo.

   Do boju, Robert :)

--
Liwiusz

Data: 2009-12-16 19:47:26
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hga4t5$tpj$1news.onet.pl...
Robert Tomasik pisze:

Moim zdaniem do tego można się czepić, że to oszustwo.
  Do boju, Robert :)

Nie czuję się pokrzywdzony i nie znam nikogo, kto by się czuł.

Data: 2009-12-16 12:05:42
Autor: mvoicem
Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatnoś ci kartą
(16.12.2009 00:28), Robert Tomasik wrote:
[...]
[...]

Moim zdaniem nie.

Po pierwsze - masz informację o tym jaki to jest typ transakcji kartą w
momencie podpisywania (wiem, nikt (w tym i ja) nie patrzy szczególnie na
slip z wyjątkiem kwoty).

Po drugie - w żadnym momencie nie udają że to jest transakcja
bezgotówkowa. Fakt że się nie narzucają z wiedzą o gotówkowości
transakcji ale nie próbują wmawiać że jest odwrotnie.

p. m.

Data: 2009-12-16 13:16:59
Autor: Herald
Dnia Wed, 16 Dec 2009 12:05:42 +0100, mvoicem napisał(a):

Po drugie - w żadnym momencie nie udają że to jest transakcja
bezgotówkowa. Fakt że się nie narzucają z wiedzą o gotówkowości
transakcji ale nie próbują wmawiać że jest odwrotnie.

"Ja nie wiedziałem że kawa jest gorąca" - w McDonaldzie :)))
A w temacie - popieram stanowisko Roberta i jego "rozumienie" oznakowania
logami kart płatniczych.
No chyba że przy tych logach jest OCZOJEBNYMI literkami że "tylko do
wypłaty", a nie jak zwyczajowo loga znaczą możliwość ZAPŁATY.

Data: 2009-12-16 13:32:36
Autor: Andrzej Lawa
Herald pisze:

No chyba że przy tych logach jest OCZOJEBNYMI literkami że "tylko do
wypłaty", a nie jak zwyczajowo loga znaczą możliwość ZAPŁATY.

Wejścia do kabin z bankomatami i bankomaty są obklejone identycznymi logami.

Data: 2009-12-16 13:47:09
Autor: Herald
Dnia Wed, 16 Dec 2009 13:32:36 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

No chyba że przy tych logach jest OCZOJEBNYMI literkami że "tylko do
wypłaty", a nie jak zwyczajowo loga znaczą możliwość ZAPŁATY.

Wejścia do kabin z bankomatami i bankomaty są obklejone identycznymi logami.

Jeszcze nie spotkałem w "kabinie z bankomatem" czy w bankomacie kasy w
której bym zmógł a coś zapłacić.
Oznakowanie logiem karty oznacza możliwość dokonania ZAPŁATY w tym
obiekcie:
http://mojafirma.infor.pl/biznes-finanse/84285,Karty-platnicze-pomagaja-zarzadzac-finansami-domowymi-i-firmowymi.html
Wchodząc do "kabiny z bankomatem" czy też podchodząc do bankomatu zdaje
sobie sprawę że dokonuję transakcji "pobrania gotówki" i wiążącymi się z
tymi wszelkimi kosztami.

Data: 2009-12-16 13:31:03
Autor: januszek
Herald napisał(a):

Jeszcze nie spotkałem w "kabinie z bankomatem" czy w bankomacie kasy w
której bym zmógł a coś zapłacić.

A stacje Neste? j.

Data: 2009-12-16 14:49:37
Autor: Andrzej Lawa
januszek pisze:
Herald napisał(a):

Jeszcze nie spotkałem w "kabinie z bankomatem" czy w bankomacie kasy w
której bym zmógł a coś zapłacić.

A stacje Neste?

To nie bankomaty, tylko automatyczne terminale płatnicze - to się liczy
jako zakup, a nie jako wypłata gotówki.

Data: 2009-12-16 14:13:36
Autor: Andrzej Lawa
Herald pisze:

Jeszcze nie spotkałem w "kabinie z bankomatem" czy w bankomacie kasy w
której bym zmógł a coś zapłacić.

No to teraz się spotkałeś - na poczcie.

Oznakowanie logiem karty oznacza możliwość dokonania ZAPŁATY w tym
obiekcie:

Podstawa prawna?

Wchodząc do "kabiny z bankomatem" czy też podchodząc do bankomatu zdaje
sobie sprawę że dokonuję transakcji "pobrania gotówki" i wiążącymi się z
tymi wszelkimi kosztami.

A tutaj korzystasz z "bankomatu w okienku" - tak się nazywa ta usługa.
Powinno to być proste do zrozumienia...

Data: 2009-12-16 19:49:21
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b28dd00$1news.home.net.pl...
Herald pisze:

[...]

Moja umowa z bankiem. Tam mowa o płątnościach w obiektach oznaczonych odpowiednim logo.

Data: 2009-12-16 21:20:35
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2009-12-16 19:49, Robert Tomasik wrote:

[...]

Sprawdź, czy tam na pewno jest słowo zaplata czy płatność. Sądzę, że jednak użyto tam słowa przyjmowanie czy akceptacja.
Jeśli jednak to ja jestem w błędzie, to Ty masz roszczenia w stosunku do swojego banku o niesłusznie pobraną prowizję :-)

Data: 2009-12-16 21:21:19
Autor: spp
W dniu 2009-12-16 19:49, Robert Tomasik pisze:

Moja umowa z bankiem. Tam mowa o płątnościach w obiektach oznaczonych
odpowiednim logo.

Czyli bankomaty obcych banków popełniają przestępstwo naliczając prowizję?

--
spp

Data: 2009-12-16 21:58:09
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:hgbffv$oib$1news.onet.pl...
[...]

A płącisz za coś w tych bankomatach, czy może pobierasz gotówkę?

Data: 2009-12-16 22:13:42
Autor: spp
W dniu 2009-12-16 21:58, Robert Tomasik pisze:

[...]

Skąd więc wniosek że sama obecność logo decyduje o tym że dokonujesz płatności a nie że pobierasz gotówkę?

--
spp

Data: 2009-12-16 22:34:44
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:hgbii6$16d$1news.onet.pl...

[...]

A gdzie ja napisałem, że z faktu oznakowania logo wynika to, że nie pobieram gotówki? Najwyraźniej mnie nie zrozumiałeś. Zakłądając, ze na poczcie kartą płacę za usługę (załóżmy przesłania paczki), to z faktu oznakowania odpowiednim symbolem urzędu można wnosić, że prowizja nie jest pobierana. No bo przecież żadnej gotówki do ręki nie biorę.

Data: 2009-12-16 23:18:00
Autor: Andrzej Lawa
Robert Tomasik pisze:

pobieram gotówki? Najwyraźniej mnie nie zrozumiałeś. Zakłądając, ze na
poczcie kartą płacę za usługę (załóżmy przesłania paczki), to z faktu

Zlituj się... Na poczcie nie płacisz kartą za usługę. Wypłacasz gotówkę
i tą gotówką płacisz za usługę.

oznakowania odpowiednim symbolem urzędu można wnosić, że prowizja nie
jest pobierana. No bo przecież żadnej gotówki do ręki nie biorę.

To jak pójdziesz na pocztę i będziesz chciał skorzystać z tej usługi
poproś panienkę z okienka, żeby Ci dała tę gotówkę do ręki na parę
sekund, bo musisz ją potrzymać ;)

Data: 2009-12-17 00:12:30
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b295c98$1news.home.net.pl...
Robert Tomasik pisze:

[...]

To poczta chce, by tak było. Pytam, z czego to wynika? Czemu normalny sklep nie może nagle przyjąć, że ja nie zapłaciłem za towar, typlko porałem gotówkę, za którą ów towar zakupiłem?

A ja nie chcę gotówki -w tym rzecz.

Data: 2009-12-17 18:20:22
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 17.12.2009 00:12 użytkownik Robert Tomasik napisał :
To jak pójdziesz na pocztę i będziesz chciał skorzystać z tej usługi
poproś panienkę z okienka, żeby Ci dała tę gotówkę do ręki na parę
sekund, bo musisz ją potrzymać ;)

A ja nie chcę gotówki -w tym rzecz.

A czym chcesz zapłacić na poczcie? Owcą? Kozą? Nie przyjmują, tak samo jak płatności kartami. Więc musisz mieć gotówkę. I masz akurat to szczęście, że możesz ją wypłacić w oddziale poczty, tak jak w oddziale innego banku. Jak Ci to nie pasuje, to czemu nie polecisz po tę gotówkę do najbliższego bankomatu? Przecież to dziecko nawet zrozumie o co chodzi. Najprawdopodobniej Twój problem (i paru innych podobnych osób) wynika z tego, że utożsamiasz wypłatę w okienku z bankomatem, a to są dwie zupełnie różne sprawy. Przeczytaj regulamin, który powinieneś był przeczytać gdy prosiłeś bank o kartę.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-18 20:29:37
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:mr5qv6-heg.ln1menek.one.pl...
[...]

Brak zrozumieniem meritum sprawy. problemem dla mnie nie jest samo odpłatne wypłacanie gotówki, tylko niezgodność owego procederu z umową podpisaną pomiędzy mną, a bankiem.

Data: 2009-12-18 21:02:31
Autor: spp
W dniu 2009-12-18 20:29, Robert Tomasik pisze:

Brak zrozumieniem meritum sprawy. problemem dla mnie nie jest samo
odpłatne wypłacanie gotówki, tylko niezgodność owego procederu z umową
podpisaną pomiędzy mną, a bankiem.

Ale to już wyłącznie Twój problem - nie poczty.

Jeżeli poczta jednoznacznie informuje o pobieraniu prowizji to nie narusza ani jednego artykułu umowy między nią a bankiem, tym bardziej między Tobą a bankiem.

--
spp

Data: 2009-12-22 11:12:33
Autor: Herald
Dnia Fri, 18 Dec 2009 21:02:31 +0100, spp napisał(a):

[...]

I pokaż mi właśnie to JEDNOZNACZNE INFORMOWANIE o prowizji przy tych
pierdolonych okienkach kasowych na poczcie!!!!

Data: 2009-12-22 10:48:56
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 22 Dec 2009 11:12:33 +0100, Herald napisał(a):

[...]

U mnie są nalepki w rodzaju "prowizja zgodna z TOiP banku".
Chciałbyś, żeby PP wywieszała obok TOiP wszystkich polskich banków?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-22 12:22:55
Autor: mvoicem
(22.12.2009 11:48), Olgierd wrote:
[...]

A na kwitku (który podpisujes) jest informacja o tym że to nie jest
sprzedaż tylko wypłata.

Nie wiem jak jest z PINowymi transakcjami, czy wyświetla się coś na
terminalu czy nie.

p. m.

Data: 2009-12-22 16:29:15
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:hgqab4$mk7$2atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

No i to jedynie argument przemawiająca za tym, ze jednak gdzieś kogoś informującego. A co z obcokrajowcami, ktorzy normalnie płacą i im do łba nie przyjdzie, ze to wypłata?

Data: 2009-12-22 14:30:50
Autor: Herald
Dnia Tue, 22 Dec 2009 10:48:56 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

To jest w takim razie zajebista poczta :)
Bo z postów z tego wątku wynika że tych informacji nie ma na innych
pocztach :)

Chciałbyś, żeby PP wywieszała obok TOiP wszystkich polskich banków?

Nie śmiałbym tego postulować ;)
Wszak klienci providenta i tak nie mają chyba TOiP ;))

Data: 2009-12-22 16:28:01
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.12.22.10.48.56legeartis.org.pl...
[...]

No to trochę bez sensu. W TOiP mojego banku jest napisane, że transakcje bezgotówkowe (zapłata za usługę taką jest) są za darmo. Nie mnie się zastanawiam, czy w jakimś innym banku inaczej tego nie unormowano.

Data: 2009-12-22 16:35:55
Autor: januszek
Robert Tomasik napisał(a):

No to trochę bez sensu. W TOiP mojego banku jest napisane, że transakcje bezgotówkowe (zapłata za usługę taką jest) są za darmo. Nie mnie się zastanawiam, czy w jakimś innym banku inaczej tego nie unormowano.

A wyplaty w okienkach innych banków tez sa za darmo? Przypominam, że okienka pocztowe sa okienkami Banku Pocztowego ;)

j.

Data: 2009-12-22 21:13:46
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnhj1tb8.mm9.januszekgimli.mierzwiak.com...
Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Cenna uwaga tylko nie uwzględnia faktu, że ja nic nie wypłacam.

Data: 2009-12-22 21:28:12
Autor: spp
W dniu 2009-12-22 21:13, Robert Tomasik pisze:

Cenna uwaga tylko nie uwzględnia faktu, że ja nic nie wypłacam.

Tylko 'sądzisz', że nie wypłacasz.

--
spp

Data: 2009-12-23 09:50:25
Autor: GK
spp pisze:
W dniu 2009-12-22 21:13, Robert Tomasik pisze:

Cenna uwaga tylko nie uwzględnia faktu, że ja nic nie wypłacam.

Tylko 'sądzisz', że nie wypłacasz.

Nie, nie sądzi. Przychodzi na pocztę aby opłacić usługę poprzez transakcję bezgotówkową. Poczta narzuca transakcję gotówkową, której to klient sobie nie życzy.
Zmusza do czynności jakiej nie chcę wykonywać, bo ja NIE CHCIAŁEM wypłacać pieniędzy.
Żadnej informacji nie było o prowizji.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-12-23 09:17:33
Autor: januszek
GK napisał(a):

Nie, nie sądzi. Przychodzi na pocztę aby opłacić usługę poprzez transakcję bezgotówkową.

To bez sensu bo poczta nie przyjmuje platnosci kartowych. Wiec rownie dobrze moglby isc do mlyna i domagac sie chleba bo cos tam slyszal, ze chleb to mąka przecież... ;)

j.

Data: 2009-12-23 16:24:46
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnhj3o1b.fh.januszekgimli.mierzwiak.com...
GK napisał(a):

[...]

Poczta jest oznaczona wynikającym z mojej umowy z bankiem logo VISA itd, którym oznacza się punkty honorujące karty.

Data: 2009-12-23 16:39:55
Autor: januszek
Robert Tomasik napisał(a):

Poczta jest oznaczona wynikającym z mojej umowy z bankiem logo VISA itd, którym oznacza się punkty honorujące karty.

Bez zwiazku - patrz posty obok ;)

j.

Data: 2009-12-23 09:33:32
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 23 Dec 2009 09:50:25 +0100, GK napisał(a):

[...]

Nie, ponieważ nikt Ci nic nie narzuca.
Ja na pocztę akurat chodzę z monetami i banknotami. I nikt mi nic nie narzuca.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-23 10:58:44
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 23 Dec 2009 11:21:00 +0100, GK napisał(a):

Nie, ponieważ nikt Ci nic nie narzuca. Ja na pocztę akurat chodzę z
monetami i banknotami. I nikt mi nic nie narzuca.

Owszem, narzuca. Ja też zazwyczaj płacę pieniędzmi, ale zdażyło się
zapłacić kartą i widząc na drzwiach nalepki kart, stwierdziłem, że skoro
można zapłacić to zapłacę. Gdybym wiedział, że zedrą ze mnie dodatkową
kasę to bym tego nie zrobił.

Na bankomatach też masz informację, że ewentualnie pociągną prowizję? Czy jednak starasz się pamiętać który bankomat jest darmowy, a który prowizyjny?

Więc poczta narzuciła mi sposób rozliczenia się z nią jako wypłatę
gotówki, której ja nie chciałem. Ja chciałem transakcji bezgotówkowej,
która nie jest objęta prowizją. Informacji na 100% żadnej nie było o
dodatkowych kosztach.

U mnie jest. Ale na wszelki wypadek jeszcze się przejdę na pocztę, zobaczę.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-23 12:07:07
Autor: GK
Olgierd pisze:

Na bankomatach też masz informację, że ewentualnie pociągną prowizję? Czy jednak starasz się pamiętać który bankomat jest darmowy, a który prowizyjny?

Nie wiem, zawsze wypłacam z bankomatu swojego banku WIEDZĄC, że wypłacając z innych zapłacę prowizję.

Data: 2009-12-23 11:43:23
Autor: spp
W dniu 2009-12-23 11:21, GK pisze:
.. ale zdażyło się
zapłacić kartą i widząc na drzwiach nalepki kart, stwierdziłem, że skoro
można zapłacić to zapłacę. Gdybym wiedział, że zedrą ze mnie dodatkową
kasę to bym tego nie zrobił.

No właśnie - IMHO informacja powinna być.

A te nalepki informują jedyne, że w danej placówce obsługuje się dany typ kart. Tak jak w sklepach (płatność bez prowizji) albo jak w obcych bankomatach lub oddziałach banku (z prowizją). I nic więcej nie znaczą. :(

--
spp

Data: 2009-12-23 14:44:26
Autor: Herald
Dnia Wed, 23 Dec 2009 11:43:23 +0100, spp napisał(a):

A te nalepki informują jedyne, że w danej placówce obsługuje się dany typ kart. Tak jak w sklepach (płatność bez prowizji) albo jak w obcych bankomatach lub oddziałach banku (z prowizją). I nic więcej nie znaczą. :(

Zadałeś sobie trud zerknięcie do linku który podałem w innym poście?
Zobacz co oznaczają naklejki "na drzwiach", "kasach" itp.
Nie mówimy o bankomacie do kurwy nędzy!!
Jeżeli przy tych "naklejkach" będzie informacja iż to "bankomat w okienku"
- to spoko, poczta jest na prawie. Jeżeli tej informacji nie ma - poczta
wprowadza w błąd stosując te naklejki. Co one oznaczają - poczytaj sobie.

Data: 2009-12-23 14:54:39
Autor: spp
W dniu 2009-12-23 14:44, Herald pisze:

Nie mówimy o bankomacie do kurwy nędzy!!

Jak najbardziej mówimy. Naklejka na własnym bankomacie niczym się nie różni od naklejki na cudzym bankomacie.

Jeżeli przy tych "naklejkach" będzie informacja iż to "bankomat w okienku"
- to spoko, poczta jest na prawie. Jeżeli tej informacji nie ma - poczta
wprowadza w błąd stosując te naklejki.

Czyżbym gdziekolwiek napisał coś innego?

--
spp

Data: 2009-12-23 23:22:25
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 23 Dec 2009 14:44:26 +0100, Herald napisał(a):

[...]

No właśnie: jeśli.
Informacja wygląda w sposób następujący:

http://docs.google.com/View?id=dg57rc2m_112d344wwr

chyba ten przekaz jest dość jasny?

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-12-24 08:20:44
Autor: Herald
Dnia Wed, 23 Dec 2009 23:22:25 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

http://docs.google.com/View?id=dg57rc2m_112d344wwr

chyba ten przekaz jest dość jasny?

Więc w normalny sposób, w placówce pocztowej na jakimś zadupiu gdzie nie ma
bankomatów, podchodzę do kasy i pobieram gotówkę i sobie wychodzę by
zapłacić w jakimś wiejskim sklepiku obok który nie obsługuje płatności
kartowych?
Czy tez nie mogę dostać pieniędzy z WYPŁATY z "bankomatu w okienku" do
ręki?

Data: 2009-12-24 09:02:12
Autor: spp
W dniu 2009-12-24 08:20, Herald pisze:

Czy tez nie mogę dostać pieniędzy z WYPŁATY z "bankomatu w okienku" do
ręki?

Oczywiście, że możesz.

--
spp

Data: 2009-12-24 10:41:07
Autor: mvoicem
(24.12.2009 08:20), Herald wrote:
[...]

Oczywiście. Wypłata to wypłata.

p. m.

Data: 2009-12-24 08:55:05
Autor: Herald
Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kartą
Dnia Wed, 23 Dec 2009 23:22:25 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

http://docs.google.com/View?id=dg57rc2m_112d344wwr

chyba ten przekaz jest dość jasny?

Oczywiście że jest jasny :)
Przy założeniu że chce dokonać wypłaty a nie zapłaty.
Treść:
"Wypłacając w urzędzie pocztowym gotówkę za pomocą terminala POS..."
jest ściemą. ja nie chcę wypłacić pieniędzy za pomocą terminal (jak to
technicznie by wyglądało? tylko dokonać ZAPŁATY.

Natomiast gdyby treść w tej naklejce którą przedstawiłeś była w mniej
więcej formie:
"Forma zapłaty przy użyciu terminala POS oznacza transakcję gotówkową...",
"Płatność kartą jest operacją gotówkową....."
końcówki już pozostają takie jak z Twojego zdjęcia.

Co do poprzedniego posta (o wiejskiej palcówce pocztowej) to oczywiście
panienka musi mi wypłacić gotówkę:
http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaCiebie&DC=Finanse&F=WyplataGotowki

Data: 2009-12-24 09:40:48
Autor: januszek
Herald napisał(a):

Oczywiście że jest jasny :)
Przy założeniu że chce dokonać wypłaty a nie zapłaty.

No to chyba czas na ewolucje w Twoich zalozeniach ;P

j.

Data: 2009-12-24 09:51:14
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 24 Dec 2009 08:55:05 +0100, Herald napisał(a):

[...]

To idź zobacz, czy pani w okienku najpierw pieniądze wypłaci, a później przełoży, czy skasuje to bezgotówkowo.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-12-24 16:28:25
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 24.12.2009 08:55 użytkownik Herald napisał :
"Płatność kartą jest operacją gotówkową....."

Ale to właśnie wszystko polega na tym, że to nie jest płatność kartą.
Nie rozumiesz takiej prostej rzeczy? A jeśli nadal Ci to nie pasuje, to
już pisano - weź sobie tę gotówkę do rączki i potrzymaj, jeśli Ci się od
tego zrobi lepiej.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-01-04 10:47:29
Autor: Herald
Dnia Thu, 24 Dec 2009 16:28:25 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):

[...]

Dobra pajacu, co oznacz twoim zdaniem taka naklejka na drzwiach urzędu
pocztowego w dużym śląskim mieście:
http://i49.tinypic.com/1zwn8fm.jpg
Żebyś zakumał o co kaman to chodzi o tekst przed logami kart :)))

a teraz na kolana o przepraszaj. ;PPPP

Data: 2010-01-04 09:50:09
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 04 Jan 2010 10:47:29 +0100, Herald napisał(a):

[...]

Tekst "tu akceptujemy"? I nic więcej nie ma -- w środku, na szybce?
No to faktycznie tu akurat poczta dała ciała. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-04 10:51:18
Autor: Herald
[...]

Co powiesz na ten przekaz:
http://i49.tinypic.com/1zwn8fm.jpg
Są to drzwi dużego urzędu pocztowego w jednym ze śląskich miast.
Jakie masz teraz wnioski Olgierd?

Data: 2010-01-04 09:54:47
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 04 Jan 2010 10:51:18 +0100, Herald napisał(a):

[...]

Wniosek jest prosty: Twój urząd jest lepszy, bo przyjmuje płatności kartą ;-) Mój jest gorszy, bo jest tylko (prowizyjnym) bankomatem.

Ale dodatkowe pytanie: w środku, na szybce, nic nie ma więcej?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-05 13:00:14
Autor: Herald
Dnia Mon, 4 Jan 2010 09:54:47 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

No właśnie nic nie ma. Celowo zrobiłem to zdjęcie, bo wskazałeś w poście
wyżej zupełnie inną naklejkę :)
Tematem zainteresowałem nawet znajomą która pracuje na poczcie :)
Będę się z nią widział w weekend to dowiem się czegoś nowego :)

Data: 2009-12-23 14:51:38
Autor: Herald
Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatno ści kartą
Dnia Wed, 23 Dec 2009 11:43:23 +0100, spp napisał(a):

A te nalepki informują jedyne, że w danej placówce obsługuje się dany typ kart.

GĂłwno prawda.
Będę dla ciebie łaskawy i wyrozumiały ;)
//
– Na całym świecie logo kart kredytowych na drzwiach oznacza, że można nimi
płacić w normalny sposób – mówi Małgorzata Niepokulczycka z Federacji
Konsumentów. – Poczta Polska wprowadza więc ludzi w błąd. Powinna zdjąć
naklejki z drzwi, a na plakatach reklamujących wypłacanie pieniędzy w
okienku umieścić informacje o prowizjach.

– Naklejki kart kredytowych oznaczają możliwość obrotu bezgotówkowego np. w
sklepie – dodaje Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumenta. – Sprawę warto zbadać, bo może być to wprowadzanie klientów w
błąd. //
http://www.zw.com.pl/artykul/2,275566_Poczta_nie_lubi_placenia_karta.html

Jeszcze jakieś wątpliwości malkontenci i obrońcy poczty?

Data: 2009-12-23 14:01:20
Autor: januszek
Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kartą
Herald napisał(a):

[...]

Jeszcze jakieś wątpliwości malkontenci i obrońcy poczty?

Faktycznie wydaje sie, ze u niektorych powolanie sie na slowa jakiejs pani z federacji konsumentow powoduje, ze z radoscia przestaja oni myslec samodzielnie ;)

j.

ps. Idz na poczte i obejrzyj te nalepke bo te, ktore ja widzialem sa inne niz te w sklepach.

Data: 2009-12-23 14:28:03
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 23 Dec 2009 15:01:20 +0100, januszek napisał(a):

ps. Idz na poczte i obejrzyj te nalepke bo te, ktore ja widzialem sa
inne niz te w sklepach.

Zgadza się -- te co ja widziałem wyraźnie mówią o tym, że to nie jest płatność gotówką!

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-23 15:00:50
Autor: spp
W dniu 2009-12-23 14:51, Herald pisze:

A te nalepki informują jedyne, że w danej placówce obsługuje się dany
typ kart.

GĂłwno prawda.
Będę dla ciebie łaskawy i wyrozumiały ;)

Nie musisz. Napisz prawdę - to wystarczy. :)

– Naklejki kart kredytowych oznaczają możliwość obrotu bezgotówkowego np. w
sklepie

Jeszcze jakieś wątpliwości malkontenci i obrońcy poczty?

Tam gdzie jest informacja bronię Poczty, tam gdzie nie ma - nie bronię.

IMHO p. Niepokiulczycka trochę naciąga teorię - wypłaty np. z bankomatów, nawet własnych, trudno nazwać bezgotówkowymi. :)

--
spp

Data: 2009-12-23 15:09:55
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 23.12.2009 14:51 użytkownik Herald napisał :
Dnia Wed, 23 Dec 2009 11:43:23 +0100, spp napisał(a):

A te nalepki informują jedyne, że w danej placówce obsługuje się dany typ kart.

Gówno prawda.
[...]

Czyli wg tej pani wszystkie banki wprowadzają klientów w błąd?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-23 14:35:36
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 23 Dec 2009 12:34:20 +0100, op23 napisał(a):

[...]

Na pewno nie po to, by na poczcie nią płacić.
Natomiast w ogólności wykonuję kilkadziesiąt karcianych transakcji w miesiącu. Średnio coś 2 dziennie. Więc uważam się za raczej douczoną osobę.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-23 18:33:03
Autor: op23
[...]

A gdzie ?

Natomiast w ogólności wykonuję kilkadziesiąt karcianych transakcji w
miesiącu. Średnio coś 2 dziennie. Więc uważam się za raczej douczoną
osobę.

Różnią się te miejsca od poczty ?

Data: 2009-12-23 23:23:09
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 23 Dec 2009 18:33:03 +0100, op23 napisał(a):

Natomiast w ogólności wykonuję kilkadziesiąt karcianych transakcji w
miesiącu. Średnio coś 2 dziennie. Więc uważam się za raczej douczoną
osobę.

Różnią się te miejsca od poczty ?

Owszem, na poczcie wiszą takie wywieszki:

Data: 2009-12-23 09:52:33
Autor: spp
W dniu 2009-12-23 09:50, GK pisze:

[...]

Jeżeli takiej nie było.
Jeżeli była ale nie przeczytałeś lub nie zrozumiałeś - nie masz racji.

--
spp

Data: 2009-12-23 05:03:30
Autor: januszek
Robert Tomasik napisał(a):

A wyplaty w okienkach innych banków tez sa za darmo? Przypominam, że
okienka pocztowe sa okienkami Banku Pocztowego ;)

Cenna uwaga tylko nie uwzględnia faktu, że ja nic nie wypłacam.

W okienku pocztowym możesz tylko i wyłącznie wypłacić bo innej możliwości faktycznie nie masz. Potem tymi wypłaconymi środkami możesz w tym samym okienku dokonać płatności. j.

Data: 2009-12-18 21:25:04
Autor: Andrzej Lawa
Robert Tomasik pisze:

A czym chcesz zapłacić na poczcie?

Brak zrozumieniem meritum sprawy. problemem dla mnie nie jest samo
odpłatne wypłacanie gotówki, tylko niezgodność owego procederu z umową
podpisaną pomiędzy mną, a bankiem.

Masz w umowie bezpłatne wypłaty z obcych bankomatów czy w obcych
okienkach bankowych?

Data: 2009-12-19 00:22:49
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b2be520$1news.home.net.pl...
Robert Tomasik pisze:

[...]

O bankmatach nie pisz, bo to nie na temat. Co do okienek bankowych, to Poczta przynajmniej na pierwszy rzut oka bankiem nie jest.

Data: 2009-12-21 14:25:02
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke

Robert Tomasik pisze:

[...]

A czym jest na pierwszy rzut oka? Bankomatem? A może oddziałem banku, który wydał kartę?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-21 14:36:06
Autor: Liwiusz
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

A czym jest na pierwszy rzut oka? Bankomatem? A może oddziałem banku, który wydał kartę?

   Na pierwszy rzut oka jest sklepem, w którym można zapłacić kartą. I zgadzam się, że stosowanie oznakowania takiego samego jak w sklepie, podczas gdy płatności kartą się nie przyjmuje, może być błędne. Jak idziesz do sklepu, to płacisz kartą i nie dopytujesz się za każdym razem, czy to aby jest zapłata kartą, a nie wypłata gotówki (chyba że ktoś jest paranoikiem). Zwłaszcza że taka usługa jest dość nowa, i większość w ogóle nie wie, że istnieje.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-21 16:01:27
Autor: januszek
Liwiusz napisał(a):

   Na pierwszy rzut oka jest sklepem, w którym można zapłacić kartą.

Sklepem? W ktorym sklepie widziales takie kolejki? ;) Przecietny czlowiek wchodzac do sklepu mowi "dzien dobry" a kiedy wchodzi na poczte to mamrocze "o rzesz kurwa"... ;P

j.

Data: 2009-12-21 20:57:50
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgntk4$jq5$2news.onet.pl...
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

[...]

I właśnie o to mi generalnie chodzi. Nie przeszkadza mi pobieranie prowizji. To rzecz umowy. problemem dla mnie jest swoiste oszustwo polegające na pobieraniu prowizji w sytuacji, gdy potencjalny klient nie spodziewa się tego. Normalnie płacimy przecież bezprowizyjnie w sklepach, za usługi, za bilety. Poczta jest tu swoistym wyjątkiem z tą prowizją pobieraną w sytuacji, gdy płaci się normalnie za uługę.

Data: 2009-12-22 13:26:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 17 Dec 2009, Robert Tomasik wrote:

To poczta chce, by tak było. Pytam, z czego to wynika? Czemu normalny sklep nie może nagle przyjąć, że ja nie zapłaciłem za towar, typlko porałem gotówkę, za którą ów towar zakupiłem?

  Bo to oznaczałoby drożej o 3% dla "normalnych" klientów.
  W szczególności "sklep", który potrzebuje *gótówki* na wypłaty
(przede wszystkim *nie* kompensowane wpłatami klientów, czyli
wszelkie emerytury) nie ma interesu, aby *komuś* płacić za
obsługę płatności.
  A "umowy sklepowe" na zapłatę kartą nie pozwalają na obciążanie
wygodnickich :| koniecznością opłacenia *ich* obsługi.
  No to jakoś z tego wybrnęli.
  Całkiem rozsądnie, IMVHO, niezależnie czy to się akurat komu
podoba czy nie :D

  A ja nie chcę kolejnej podwyżki o 3% :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-22 16:31:40
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0912221321260.2176quad...

[...]

Nawet rozumiem. Ale ja nie protestuję przeciwko opłacie, tylko przeciwko brakowi czytelnej i jednoznacznej informacji na ten temat. Reszta jest dla mnie do zrozumienia nawet.

Data: 2009-12-23 14:41:19
Autor: op23
[...]

Tak samo jak w każdym innym sklepie akceptującym mieszane rodzaje płatności.

[...]

Jak poczta ma problem z wypłatami emerytur to niech wprowadzi prowizje od wypłat emerytur !!!

 A "umowy sklepowe" na zapłatę kartą nie pozwalają na obciążanie
wygodnickich :| koniecznością opłacenia *ich* obsługi.

Jakichś znowu "wygodnickich" ?! Normalna zapłata. Jeden płaci gotówką, drugi kartą. Oboje płacą za te same usługi pocztowe.

 No to jakoś z tego wybrnęli.
 Całkiem rozsądnie, IMVHO, niezależnie czy to się akurat komu
podoba czy nie :D

Rozsądek jest pojęciem względnym. Klienci nie chcą płacić prowizji od realizowanych płatności.

Używasz w ogóle karty ?

Data: 2009-12-23 20:19:58
Autor: mvoicem
(23.12.2009 14:41), op23 wrote:

[...]

Tyle że Poczta jest niestety dość specyficznym sklepem, bo jedynym w tej
branży.

Jeżeli ci Komputronik podniesie ceny komputerów żeby "upchnąć" te 3%
prowizji, zawsze możesz pójść do pana Heńka "po schodkach" który ma
taniej ale tylko gotówką. Z pocztą nie masz takiego wyboru.

[...]

Wg mnie Gotfryd ma na myśli że wypłata emerytur nie jest problemem dla
poczty, tylko wręcz przeciwnie. To że je wypłacają uwalnia ich z
problemu "co zrobić z gotówką" - więc ich koszt obsługi gotówki jest
mniejszy - nie opłaca im się więc płacić za obsługę innych sposobów
płatności.

p. m.

Data: 2009-12-26 23:09:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Dec 2009, op23 wrote:

[...]

  Nie każdym, nie każdym, co poniektóre sklepy potrafią obejść regulaminy
operatorów kart :P (nie, nie piszę o naruszeniu, piszę o *obejściu*).

[...]

  Niby z jakiej paki ma NIE obciążać opłatami wygodnickich z kartą,
płacąc za *ICH* wygodę, a ma obciążać wypłaty, skoro MOŻE pozyskać
pieniądze z wpłat?

 A "umowy sklepowe" na zapłatę kartą nie pozwalają na obciążanie
wygodnickich :| koniecznością opłacenia *ich* obsługi.

Jakichś znowu "wygodnickich" ?!

  Takich co nie chce im się pieniędzy nosić :|

Normalna zapłata. Jeden płaci gotówką, drugi kartą.

  Ale ZA TEGO, który płaci kartą, KTOŚ musi zapłacić prowizję.
  I nie wciskaj kitu że "to jest w cenie" - bo wtedy płacący
pieniędzmi dopłacają.

[...]

  Tak, masz rację - w szczegolności *JA* nie chcę płacić prowizji
za CZYJEŚ płatności :)
  Dlatego będę oponował przeciwko wszystkim pomysłom "wrzucenia
prowizji w cenę", a sklepy które pozwalają tego nie zrobić
mają u mnie plus.

BTW: *zupełnie* inna sprawa, ale związana z kartami, wiąże
się z tematem "ludzie sami jak barany dają się śledzić" ;)

 A ja nie chcę kolejnej podwyżki o 3% :>

Używasz w ogóle karty ?

  Tak.
  W pierwszej kolejności jako bankomatowej, ale w miejscach w których
"nie ma różnicy w cenie" od czasu do czasu nie widzę powodu, aby
sprzedawca zarobił dodatkowe 3% :P

  Niemniej czynię to rzadko - praktyka "niedawania karty z ręki"
się w .pl jeszcze nie przyjęła i dość powszechne jest "branie
do przeciągnięcia", tak jakby to stanowiło problem techniczny.
  Niemniej od czasu zmiany przepisów (wcale nie tak dawno, można
sprawdzić w archiwach m.in. tej grupy - przed zmianą NIGDY
nie używałem karty na zasadzie "wypuszczenia z ręki") przynajmniej
jest to mniejszy problem prawny (przy braku akceptacji -> reklamacja,
i to *bank* jest stroną sporu ze sprzedawcą).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-26 23:48:31
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0912242237060.2748quad...

[...]

A możesz coś więcej o tym napisać? Bo ja generalnie znam dwa rozwiązania. Albo wprowadzenie limitu, ale wówczas to ulega skończeniu po pierwszej skardze klienta do swojego banku - tak przynajmniej wynika z mojego doświadczenia. Albo wprowadzanie rabatu przy płatnościach gotówkowych - i tu już przeciwdziałanie jest trudniejsze, bo wymaga w sobie wyrobienia nawyku wyciągania karty "w ostatniej chwili".

[...]

Wiesz, w tym wyapdku wszystko jest kwestią umowy. Z tym "może pozyskać", to moim zdaniem jest to conajmniej dyskusyjne. Brak skarg w tym zakresie jak sądzę jest pochodną tego, że:
1) opłata jest niewielka, i wiele osób jej nei zauważa;
2) co bardziej zorientowani wiedzą i świadomie decydują się na prowizję;
3) pozostałym osobom, które nie wiedziały i się zorientowały nie chce się pieniaczyć o kilka złotych i ytrafiają automatycznie do drugiej grupy.
Ale to wcale nei oznacza, że poczta działa legalnie, a jeedynie, że nikomu nie chce się z tym problemem walczyć.

 A "umowy sklepowe" na zapłatę kartą nie pozwalają na obciążanie
wygodnickich :| koniecznością opłacenia *ich* obsługi.
Jakichś znowu "wygodnickich" ?!
 Takich co nie chce im się pieniędzy nosić :|

acznijmy od tego, ze epwnie spora część osób płaci kartą mając gotówkę przy sobie - bo są nieświadomi tej opłaty. Ile3ż na tych pocztach się płaci za ich usługi?

Normalna zapłata. Jeden płaci gotówką, drugi kartą.
 Ale ZA TEGO, który płaci kartą, KTOŚ musi zapłacić prowizję.
 I nie wciskaj kitu że "to jest w cenie" - bo wtedy płacący
pieniędzmi dopłacają.

Oj, chyba już wiele razy dyskutowano o tym na grupie bankowej oraz na tym forum. Przyjmowanie gotówki też kosztuje. Czasem więcej, niż przyjęcie kartą.

Data: 2009-12-28 14:09:20
Autor: mvoicem
Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatnoś ci kartą
(26.12.2009 23:48), Robert Tomasik wrote:
[...]

Oj, chyba już wiele razy dyskutowano o tym na grupie bankowej oraz na
tym forum. Przyjmowanie gotówki też kosztuje. Czasem więcej, niż
przyjęcie kartą.

Ale właśnie Gotfryd pisze o sytuacji kiedy ich gotówka kosztuje mniej,
bo co przyjmą to wydadzą.

p. m.

Data: 2009-12-30 15:57:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 26 Dec 2009, Robert Tomasik wrote:

[...]

  Proste - osobny kanał "przedsprzedaży".
  Zamówienia dokonujesz *zdalnie*, uzyskując przy okazji wszystkie
plusy zakupu dokonanego poza lokalem przedsiębiorcy :), a przy
okazji są *odrębne* od "zakupu w sklepie" warunki płatności:
albo przedpłata, albo gotówka.
  Inaczej mówiąc - przykładowo kupujesz w sklepie internetowym, który
ma przypadkiem punkt wydawania tam gdzie sklep "fizyczny".

Albo wprowadzanie rabatu przy płatnościach gotówkowych - i tu już przeciwdziałanie jest trudniejsze, bo wymaga w sobie wyrobienia nawyku wyciągania karty "w ostatniej chwili".

  A bo to IMHO rabat należy naliczyć po wzięciu pieniędzy
klienta do ręki ;)

Ale to wcale nei oznacza, że poczta działa legalnie, a jeedynie, że nikomu nie chce się z tym problemem walczyć.

"Legalność" sprowadza się do wyraźnego oznaczenia "bankomatowości",
o tym przelano w wątku morze elektronów, więc się nie wtykam :)

Oj, chyba już wiele razy dyskutowano o tym na grupie bankowej oraz na tym forum. Przyjmowanie gotówki też kosztuje. Czasem więcej, niż przyjęcie kartą.

  A to już wedle uznania sprzedawcy, tyle, że możliwość zapłaty kartą
nie jest dla mnie żadnym kryterium, ale 3% ceny tak.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-30 15:59:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Dec 2009, op23 wrote:

BTW: *zupełnie* inna sprawa, ale związana z kartami, wiąże
się z tematem "ludzie sami jak barany dają się śledzić" ;)

Co proponujesz ?

  No cóż, gotówkę - możliwości przejścia na "prawdziwe pieniądze"
(mające pokrycie w kruszcu) już nie widać :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-02 13:26:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 30 Dec 2009, op23 wrote:

Co proponujesz ?

 No cóż, gotówkę - możliwości przejścia na "prawdziwe pieniądze"
(mające pokrycie w kruszcu) już nie widać :P

A zarazki ?

  Wszystko ma swoją cenę :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-16 23:15:56
Autor: Andrzej Lawa
Robert Tomasik pisze:

[...]

Ale ty na poczcie nie płacisz kartą. Dokonujesz dwóch rzeczy w jednym
okienku: wypłacasz gotówkę w takim nietypowym pocztowym bankomacie
(czego ciągle nie rozumiesz w ofercie "_bankomat_ w okienku"?) i tą
gotówką opłacasz pocztowe towary i usługi.

Data: 2009-12-17 00:11:05
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b295c1c$1news.home.net.pl...
Robert Tomasik pisze:

[...]

Umówmy się'. To poczta to tak widzi, a ja mam wątpliwości, czy prawidłowo. Ja idę na pocztę i żadnej wypłaty nie pobieram, tylko płacę jak w sklepie przy transakcji bezgotówkowej.

Data: 2009-12-18 10:36:23
Autor: Dominika Widawska
Andrzej Lawa pisze:
[...]

Ta usługa - wbrew nazwie, jest usługą wypłaty w kasie.

D.

Data: 2009-12-18 09:56:51
Autor: januszek
Dominika Widawska napisał(a):

Ta usługa - wbrew nazwie, jest usługą wypłaty w kasie.

Tak, wyplata w kasie obcego banku bo to sa okienka Banku Pocztowego. Warto pamietac, ze majac karte tego banku prowizji nie zaplacisz ;P

j.

Data: 2009-12-15 19:13:17
Autor: Michał
Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kar tą
Na poczcie bowiem nie płacisz kartą, tylko wypłacasz gotówkę i nią płacisz.

Skoro użytkownik na poczcie wyskakuje z kasy jak za wypłatę w obcym bankomacie, to brakuje mi jednego logicznego elementu: bankomatu. A bankomat to takie cudo, gdzie sam wkładam kartę, sam wklepuję PIN i sam odbieram do ręki pieniądze. Pani Krystyna z okienka na poczcie nie wygląda jak bankomat, chociaż do najszczuplejszych nie należy.

Usługę wypłaty gotówki możesz również zrealizować w wielu supermarketach.

Wtedy mam stosowną informację, że jest to usługa płatna.

Data: 2009-12-15 19:32:11
Autor: spp
W dniu 2009-12-15 19:13, Michał pisze:

[...]

A pobierałeś kiedyś pieniądze z karty w 'realnym' okienku kasowym?

--
spp

Data: 2009-12-16 11:07:14
Autor: Michał
Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kar tą
A pobierałeś kiedyś pieniądze z karty w 'realnym' okienku kasowym?

Nie. Jeśli potrzebowałem gotówki - korzystałem z bankomatu, jeśli potrzebowałem zapłacić bezgotówkowo - korzystałem z terminalu w kasie sklepu / restauracji itp.

Data: 2009-12-16 11:13:23
Autor: spp
W dniu 2009-12-16 11:07, Michał pisze:

[...]

No właśnie. Ale czasami się tak nie da - sklep nie obsługuje kart, bankomat w sąsiedniej gminie. Ratunkiem jest właśnie 'żywy bankomat' w okienku kasowym Banku Spółdzielczego. Efekt taki sam - masz kasę w ręku ale prowizję trzeba zapłacić.

A pomyśleć, że kilka lat temu na zespól uzdrowisk Polanica-Kudowa-Duszniki przypadał 1 bankomat. :)

--
spp

Data: 2009-12-16 13:22:02
Autor: Herald
Dnia Wed, 16 Dec 2009 11:13:23 +0100, spp napisał(a):

[...]

Nie taki sam. Do tego bankomatu muszę pójść i wiem że WYCIĄGAM gotówkę,
którą później zapłacę za żarcie.
Natomiast jeżeli przy wejściu do tej jadłodajni jest logo operatorów kart,
i dając barmanowi kartę do łapy ktoś będzie mi wciskał kity ze mam zapłacić
prowizję -olałbym go dupnym sikiem.

Data: 2009-12-17 00:19:13
Autor: op23
Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kar tą

Użytkownik "spp" <spp@op.pl>

To masz wypłatę a nie zapłatę.

Data: 2009-12-17 06:19:47
Autor: spp
W dniu 2009-12-17 00:19, op23 pisze:

[...]

Dokładnie tak. Tak samo na poczcie - robisz wypłatę aby zapłacić. :)

--
spp

Data: 2009-12-17 10:39:02
Autor: Herald
Dnia Thu, 17 Dec 2009 06:19:47 +0100, spp napisał(a):

[...]

I od tej chwili wszystkie mcdonaldy, reale, carefoury, tesca itp itd -
wprowadzają "bankomaty w kasach" :)
I tym sposobem - chuj strzelił kartowe płatności BEZ PROWIZJI :)))

Data: 2009-12-17 10:54:14
Autor: spp
W dniu 2009-12-17 10:39, Herald pisze:

[...]

Jeżeli o tym, tak jak poczta, poinformują - tak. :)

Może warto przypomnieć, że kwestia stosowania płatności kartą to tylko umowa między sklepem a bankiem - nie ma żadnego obowiązku tego typu. Wystarczy, że sklep wycofa się z umowy i już trzeba płacić gotówką.
Dobrze by było aby przy okazji usunął te mylące nalepki. :)

--
spp

--
spp

Data: 2009-12-17 12:48:32
Autor: Andrzej Lawa
Herald pisze:

[...]

Nie wprowadzają, bo nie miałyby z tego żadnego zysku. Przecież tę
prowizję pobiera bank posiadacza karty!

Data: 2009-12-17 12:50:12
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:
Herald pisze:

[...]

   Zyskiem byłby brak prowizji pobieranej od sklepu.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-17 22:24:40
Autor: op23
Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kar tą

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu>

[...]

Ależ te firmy płacą prowizję z tytułu płatności klientów, więc jest tyle, że po drugiej stronie. Zasadniczo może być. Po prostu klienci nie będą widzieli sensu w używaniu kart. Dlatego te organizacje zajmujące się płatnościami kartami generalnie wymagają by nie brać prowizji od klientów.

Data: 2009-12-17 00:14:49
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatnoś ci kartą
Wszystko jest w porządku. Po prostu to działa tak, że wypłacasz pieniądze w oddziale banku (tutaj Poczta Polska), po czym płacisz nimi. A za wypłatę w oddziałach banków pobierana jest prowizja zgodnie z regulaminem, który oczywiście czytałeś. ;-) A ci wszyscy, którzy biją tutaj tak strasznie pianę, najwyraźniej nie rozumieją takiej prostej rzeczy.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-18 10:38:36
Autor: Dominika Widawska
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
[...]

Ale nazwa usługi jest myląca, dla klientów np. Nordei
to spora różnica - bankomat czy wypłata w kasie.

D.

Data: 2009-12-23 09:56:26
Autor: GK
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
[...]

Działać to i działa, ale skąd klient ma wiedzieć, że to poczta tak sobie wymyśliła? Ja przychodzę zapłacić za usługę czy towar transakcją bezgotówkową, poczta narzuca mi sposób w jaki rozporządzam moimi pieniędzmi nie informując o tym. Gdyby była informacja - to ok - ale w moim przypadku nikt mnie o tym nie poinformował.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-12-23 15:11:02
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 23.12.2009 09:56 użytkownik GK napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
[...]

Poinformował. Twój problem, że nie czytasz co podpisujesz.