Dodatkowe gniazdo zapalniczki

Data: 2009-04-10 07:33:45
Autor: J.F.
Dodatkowe gniazdo zapalniczki
On Thu, 9 Apr 2009 20:01:05 +0200,  macko wrote:
z racji powoli zbliżającego się okresu wyjazdowo-wakacyjnego wymyśliłem sobie że chciałbym zamontować dodatkowe gniazdo zapalniczki niezależne od stacyjki (tzn. jest w nim napięcie nawet gdy wyciągnę kluczyk ze stacyjki). Może Ktoś z Was przerabiał ten temat i poda mi jakąś fajną małoinwazyjną drogę podłączenia takiego gniazda?

ktorys z kabelkow stacyjki ma stale + podpiety :-)

Samochód Astra F kombi

A nie masz tam gdzies z tylu juz gniazda ? Inna sprawa ze podlaczanie lodowki na postoju to zly pomysl.

J.

Data: 2009-04-10 12:55:34
Autor: macko
Dodatkowe gniazdo zapalniczki

Samochód Astra F kombi

A nie masz tam gdzies z tylu juz gniazda ?

Inna sprawa ze podlaczanie lodowki na postoju to zly pomysl.

Niestety żadnego gniazda z tyłu nie mam. Lodówki nie chce podłączać. Chciałbym wieczorem na kampingu połączyć ładowarkę do komórki lub aparatu może 500W przetwornicę (jak sobie kiedyś kupie). Kluczyki w stacyjce zawsze kuszą miłośników cudzych rzeczy, a po drugie świece żarowe i te sprawy :) Samochód na wyjazdach staje się moim domkiem - gdy złoży się siedzenia i wyjmię się "poddupek" uzyskuje się idealnie płaską podłoge która pozwala na komfortowy sen dla dwóch osób wzrostu około 176-178cm. Napewno jest to bardziej komfortowe i szybsze niż rozkładanie namiotu no ale nie o tym jest ten wątek.
Dziękuje za wszystkie porady.

pzdr. macko

Data: 2009-04-10 11:10:54
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 10.04.2009 macko <kovaleczek_WYTNIJ_@interia.pl> napisał/a:

[...]

Z tą przetwornicą na zgaszonym silniku to byłbym ostrożny :) Szybko spłukuje
accu.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-11 12:04:38
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
macko pisze:

Niestety żadnego gniazda z tyłu nie mam. Lodówki nie chce podłączać. Chciałbym wieczorem na kampingu połączyć ładowarkę do komórki lub aparatu może 500W przetwornicę (jak sobie kiedyś kupie).

Z ta ladowarka uwazaj. Swego czasu zostawilem ladujacy sie telefon w samochodzie. Po dwoch godzinach duzy (jakies 105Ah) akumulator powiedzial dziekuje. Nawet kontrolki sie nie zaswiecily. Jak potem sprawdzilem, ladowarka ciagnie nawet do 1A. Zimny rozruch, Diesel, krociutka trasa i bach... Dobrze, ze w poblizu byla Magnumka - z 5min podladowywania, walka z immo i w koncu sie udalo. Wiecej juz nie eksperymentuje z pradem na postoju :)

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2009-04-11 21:17:25
Autor: J.F.
Dodatkowe gniazdo zapalniczki
On Sat, 11 Apr 2009 12:04:38 +0200,  "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
macko pisze:
[...]

Ladowarka moze i ciagnie 1A, ale przez krotki czas. Sprawna ladowarka
do telefonu akumulatora nie rozladujesz w jeden dzien, niesprawna ..
predzej pozar zrobisz.

Ale ta przetwornica 500W to juz szybko zalatwi, szczegolnie obciazona
:-)

P.S. Gniazdko zabezpieczone bezpiecznikiem 10A to tylko ~120W.

J.

Dodatkowe gniazdo zapalniczki