Dodatkowe opłaty za płatno¶ć kart± w sklepie - Zgodne z prawem ?

Data: 2010-01-18 14:45:27
Autor: Olgierd
Dodatkowe opłaty za płatno¶ć kart± w sklepie - Zgodne z prawem ?
Dnia Mon, 18 Jan 2010 06:40:00 -0800, Wotek napisał(a):

Mógłby mi kto¶ powiedzieć, czy doliczanie dodatkowych opłat za płatno¶ć
kart± w sklepie jest zgodne z prawem ?

Na pewno nie jest zgodne z umow± zawart± pomiędzy sklepowym a jego rozliczeniowcem -- wła¶cicielem terminala. Może dałoby się jako¶ podci±gn±ć pod to art. 12 ust. 1 ustawy o cenach --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-18 09:10:56
Autor: SzalonyKapelusznik

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<=

Jesli masz karte Visa lub Mastercard to zglos to na infolinii.

Data: 2010-01-19 08:10:04
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 18 Jan 2010 09:10:56 -0800, SzalonyKapelusznik napisał(a):

[...]

Ale pytanie nie dotyczyło "czy mog± wprowadzać próg" lecz "czy mog± dorzucać prowizję za płatno¶ć kart±". Art. 9 EIP o tym nic nie mówi.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-19 11:36:56
Autor: Andrzej Adam Filip
Dodatkowe opłaty za płatnoś ć kartą w sklepie - Zgodne z prawem ?
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> pisze:
Dnia Mon, 18 Jan 2010 09:10:56 -0800, SzalonyKapelusznik napisał(a):

Na pewno nie jest zgodne z umową zawartą pomiędzy sklepowym a jego
rozliczeniowcem -- właścicielem terminala. Może dałoby się jakoś
podciągnąć pod to art. 12 ust. 1 ustawy o cenach

[...]

Ale pytanie nie dotyczyło "czy mogą wprowadzać próg" lecz "czy mogą dorzucać prowizję za płatność kartą". Art. 9 EIP o tym nic nie mówi.

W tym wątku twierdzono że prowizja za opłatę kartą jest "przedstawiana"
jako rabat za płatność gotówką (za to że sklep nie musi płacić prowizji
organizacji obsługującej karty).

--
Sile wrogów trzeba przeciwstawić własną siłę, trzeba ją wydobywać z narodu i
organizować, na ich bezwzględność w walce odpowiedzią musi być nasza

Data: 2010-01-19 12:50:28
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 19 Jan 2010 11:36:56 +0100, Andrzej Adam Filip napisał(a):

Ale pytanie nie dotyczyło "czy mog± wprowadzać próg" lecz "czy mog±
dorzucać prowizję za płatno¶ć kart±". Art. 9 EIP o tym nic nie mówi.

W tym w±tku twierdzono że prowizja za opłatę kart± jest "przedstawiana"
jako rabat za płatno¶ć gotówk± (za to że sklep nie musi płacić prowizji
organizacji obsługuj±cej karty).

Ale rabat to jest "100 zł - 3%" a nie "100 zł + 3%"!

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-19 19:57:54
Autor: Andrzej Adam Filip
[...]

No wiec bÄ…dĹş *precyzyjny*: stwierdĹş sposĂłb prezentacji rabatu
(np. wliczenie "rabatu" do ceny "wywieszonej na półkach") "budzi wątpliwości prawne" najlepiej z przykładami z orzecznictwa.

Ja sądzę że przynajmniej początkowo będzie to niezłe zabezpieczenie
przed *surową* karą zanim jakaś sprawa tego typu zostanie "nagłośniona".

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Pośród wielu nieszczęść uczymy się sztuki milczenia.

Data: 2010-01-21 19:14:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 18 Jan 2010, SzalonyKapelusznik wrote:

Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych art 8 i 9.

  Wył±cznie w kwestii formalnej: "w szczególno¶ci".
  Odpada jako bezwzględne kryterium, niezależnie od dyskusji czy
to jest na temat.

pzdr, Gotfryd

Dodatkowe opłaty za płatno¶ć kart± w sklepie - Zgodne z prawem ?