Dodatkowe zobowi±zanie podatkowe za brak kasy fiskalnej

Data: 2010-06-02 11:15:19
Autor: TUXIOR
Dodatkowe zobowi±zanie podatkowe za brak kasy fiskalnej
Ku¼wa, przestêpcê ze mnie zrobili. Mia³em ka¿dy wp³yw na konto przy
sprzeda¿y wysy³kowej opisany imieniem nazwiskiem i adresem ludzi. I
tak stwierdzili ze mimo tego mia³em mieæ kasê fiskaln± i dowalili 30
procent. Szlag mnie trafi.
No ale pytanie jest takie, czy to 30% mo¿na wrzuciæ w koszty firmy
jako¶? Bo co¶ pó³gêbkiem kontroler co¶ tam b±ka³, ¿e to w koszty mo¿na
wliczyæ a ja z w¶ciek³o¶ci w mordê mu chcia³em daæ, ale tylko potulnie
uszy spu¶ci³em i opu¶ci³em ten padó³ nieszczê¶cia mojego. Proszê
podpowiedzcie co¶, bo normalnie wymiêkam.

Data: 2010-06-02 20:34:54
Autor: wspolna-flaszka.pl
Dodatkowe zobowi±zanie podatkowe za brak kasy fiskalnej
jaka byla przyczyna kontroli i jak to wyglada ?

Data: 2010-06-03 01:32:31
Autor: TUXIOR
Dodatkowe zobowi±zanie podatkowe za brak kasy fiskalnej
On 2 Cze, 20:34, "wspolna-flaszka.pl"
<przemyslaw.roki...@niesfornazyta.pl> wrote:
jaka byla przyczyna kontroli i jak to wyglada ?

Czy powinienem mieæ kasê fiskaln± czy nie.

pozdrawiam,

Data: 2010-06-03 01:33:12
Autor: TUXIOR
Dodatkowe zobowi±zanie podatkowe za brak kasy fiskalnej
On 2 Cze, 20:34, "wspolna-flaszka.pl"
<przemyslaw.roki...@niesfornazyta.pl> wrote:
jaka byla przyczyna kontroli i jak to wyglada ?

aa, przyczyna. Go¶æ mi powiedzia³, ¿e przyczyna jest taka, ¿e za du¿o
zarobi³em w 2008 roku.

pozdrawiam,

Data: 2010-06-03 11:31:25
Autor: wspolna-flaszka.pl
Dodatkowe zobowi?zanie podatkowe za brak kasy fiskalnej

U¿ytkownik "TUXIOR" <tuxior@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:3604540e-4489-4f92-b98d-fc749b011cfdq33g2000vbt.googlegroups.com...
[...]

ile na czysto (mniejwiecej), chcialbym wiedziec kiedy mam zaczac sie bac :)

Data: 2010-06-04 00:30:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 3 Jun 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

U¿ytkownik "TUXIOR" <tuxior@gmail.com> napisa³
aa, przyczyna. Go¶æ mi powiedzia³, ¿e przyczyna jest taka, ¿e za du¿o
zarobi³em w 2008 roku.

ile na czysto

  Rozumiem ¿e przez "na czysto" rozumiesz zarobek?
  Nie ma tak dobrze - limity przy VAT s± okre¶lone obrotem (czasami
"obrotem ze wspó³czynnikiem", ale obrotem, a nie ró¿nic±).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-04 08:25:48
Autor: cef
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Ale¿ Ty masz Gotfryd w³±czone "my¶lenie zgodne z ustaw±",
a nie z "ludzkim podej¶ciem" :-).  Po prostu zarobi³ za du¿o w dochodowym
i uznali, ¿e trzeba mu z jakiego¶ innego tytu³u przywaliæ.

Data: 2010-06-04 00:28:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 3 Jun 2010, TUXIOR wrote:

aa, przyczyna. Go¶æ mi powiedzia³, ¿e przyczyna jest taka, ¿e za du¿o
zarobi³em w 2008 roku.

  Znaczy *obrotu* (nie dochodu!) by³o za du¿o i to by³ przychód nie
zwolniony z kasy rejestruj±cej?
  No to chyba klops.
  Obracam tê ustawê i wygl±da mi ¿e bez sensu jest - dodatkowe zobowiazanie
od ca³o¶ci (a nie tylko "podlegaj±cej" czêsci).

  Rozumiem ¿e nie jeste¶ "DG fizyczny", tylko wystêpujesz jako spó³ka?
(bo "fizyczni" pod sankcjê art.111 nie podlegaj±).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-04 08:59:10
Autor: gonia
Gotfryd Smolik news pisze:

 Rozumiem ¿e nie jeste¶ "DG fizyczny", tylko wystêpujesz jako spó³ka?
(bo "fizyczni" pod sankcjê art.111 nie podlegaj±).

Okre¶lona w art.111 ust.2 ustawy sankcja jest niezgodna z prawem wspólnotowym.Sankcji tej nie mo¿na t³umaczyæ w odwo³aniu siê do art.176 dyrektywy 112, albowiem regulacja zawarta w tym przepisie odnosi siê wy³±cznie do wy³±czenia prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikaj±cego z charakteru danego wydatku. Tak orzek³ WSA w Bydgoszczy 12 sierpnia 2008 roku, nie odnosz±c siê do takich drobiazgów, czy mamy do czynienia z fizycznymi czy innym spó³kami - I SA/Bd 280/08

Data: 2010-06-04 09:34:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 4 Jun 2010, gonia wrote:

Okre¶lona w art.111 ust.2 ustawy sankcja jest niezgodna z prawem wspólnotowym. [...]
Tak orzek³ WSA w Bydgoszczy 12 sierpnia 2008 roku

  TUXIOR Ci chyba jakie¶ piwo wisi ;)
  Chyba ¿e mu ju¿ terminy odwo³añ up³ynê³y...

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-04 09:44:32
Autor: Tomek
Dodatkowe zobowi?zanie podatkowe za brak kasy fiskalnej
Dnia 04-06-2010 o 09:34:51 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>  napisaÅ‚(a):

On Fri, 4 Jun 2010, gonia wrote:

OkreÅ›lona w art.111 ust.2 ustawy sankcja jest niezgodna z prawem  wspólnotowym. [...]
Tak orzekł WSA w Bydgoszczy 12 sierpnia 2008 roku

  TUXIOR Ci chyba jakieÅ› piwo wisi ;)
  Chyba że mu już terminy odwoÅ‚aÅ„ upÅ‚ynęły...

Jeszcze nie wisi, do NSA daleka droga :-)

--
Tomek

Data: 2010-06-04 10:13:13
Autor: gonia
Dodatkowe zobowi?zanie podatkowe za brak kasy fiskalnej
Tomek pisze:
Dnia 04-06-2010 o 09:34:51 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

On Fri, 4 Jun 2010, gonia wrote:

Określona w art.111 ust.2 ustawy sankcja jest niezgodna z prawem wspólnotowym. [...]
Tak orzekł WSA w Bydgoszczy 12 sierpnia 2008 roku

  TUXIOR Ci chyba jakieÅ› piwo wisi ;)
  Chyba że mu już terminy odwoÅ‚aÅ„ upÅ‚ynęły...

Jeszcze nie wisi, do NSA daleka droga :-)

piwa nie piję, więc podziękuję

co do dalekiej drogi......ponieważ WSA oparł się na wyrokach w innych sprawach wspólnotowych,więc raczej, akurat w tym przypadku nie podejrzewam, że NSA orzeknie inaczej
o ile poszła kasacja.....zresztą do tej pory sprawa powinna się była już rozstrzygnąć nawet w warunkach kasacji

Data: 2010-06-08 12:14:00
Autor: TUXIOR
On 4 Cze, 10:13, gonia <gon...@wp.pl> wrote:
Tomek pisze:

> Dnia 04-06-2010 o 09:34:51 Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl>
> napisa³(a):

> Jeszcze nie wisi, do NSA daleka droga :-)

piwa nie pijê, wiêc podziêkujê

co do dalekiej drogi......poniewa¿ WSA opar³ siê na wyrokach w innych
sprawach wspólnotowych,wiêc raczej, akurat w tym przypadku nie
podejrzewam, ¿e NSA orzeknie inaczej
o ile posz³a kasacja.....zreszt± do tej pory sprawa powinna siê by³a ju¿
rozstrzygn±æ nawet w warunkach kasacji

Witajcie ponownie,
Póki co odwo³ania jeszcze nie ma, bo ca³y czas analizujê sytuacjê.. Mam
jeszcze kilka dni.
Napiszê trochê o sobie:
Jednoosobowa dzia³alno¶æ gospodarcza
Limit obrotu przekroczony w 3 miesi±ce po za³o¿eniu dzia³alno¶ci
gospodarczej (mam dosyæ drogi towar a przy nowej DG jest 20 tys z³)

Kole¶ kontroler sprawdza, czy powinienem posiadaæ kasê fiskaln±.
Stwierdza, ¿e powinienem, bo ewidencja wg niego jest ¼le prowadzona:
Prowadzona jest tak: Wp³yw na konto - 100 z³ od Jan Kowalski ul.
Zachlapana 10 00-420 Warszawa

Co do sankcji. Kto¶ wy¿ej dobrze napisa³, ¿e sankcja jest niezgodna,
ale ustawodawca w noweli VAT usun±³ zapis, o zakazie odliczenia 30%
podatku, wpisuj±c w to miejsce tzw. Dodatkowe zobowi±zanie podatkowe.
A to ju¿ jest zgodne z dyrektywami Unii.
Jedyne na co mogê siê powo³ywaæ, to to, ¿e moja ewidencja jest dobra,
oraz na to, ¿e nie maj± mnie prawa karaæ z ustawy karnoskarbowej za
brak kasy, bo zgodnie z wyrokiem NSA osoby jednoosobowo prowadz±cej
dzia³alno¶æ gospodarcz± nie mo¿na karaæ podwójnie za ten sam czyn.

Data: 2010-06-09 01:05:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 8 Jun 2010, TUXIOR wrote:

[...]

  M... a to mia³o byæ z tytu³u "wysy³kowego zap³aconego przelewem"?
  No to mia³ racjê :( - brakuje informacji *za co* oraz *kiedy*.
  Znaczy mia³ racjê co do nieprawid³owo¶ci ewidencji, nie przek³ada
siê to zaraz na popieranie s³uszno¶ci sankcji, bo to inna sprawa :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-09 03:03:14
Autor: TUXIOR
On 9 Cze, 01:05, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

[...]

Kiedy te¿ by³o. Konkretna data wp³ywu na konto.
A robi³em to tak:
Przychodzi przelew, drukujê ca³y dzieñ, tam gdzie przelew przedplacony
s± wszystkie dane. Tam gdzie by³o pobranie, dopisywa³em Imiê Nazwisko
i adres.

W sumie ustawa mówi tak:
"..... jakiej konkretnie dostawy dotyczy, w tym dane klienta"

I nie rozumiem tego sformu³owania KONKRETNEJ DOSTAWY. Wychodzê z
za³o¿enia, ¿e cholera TEJ! konkretnej dostawy.
10 grudnia 2008 Wp³ynê³o 100 z³ od Kowalskiego z ulicy zachlapanej. I
TEJ konkretnej dostawy dotyczy wp³ata i ewidencja.

Chyba z³o¿ê odwo³anie. Nie wiem jeszcze jak pismo napisaæ. Mo¿e gdzie¶
przyk³ady s±?

Data: 2010-06-09 12:06:27
Autor: Piotrek
On 2010-06-09 12:03, TUXIOR wrote:

[...]

Zgadujê, ¿e nie chodzi o "5 z³otych".

Tak wiêc mo¿e lepiej od¿a³uj te n-stówek i wybierz siê do doradcy podatkowego.

Piotrek

Data: 2010-06-09 13:14:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 9 Jun 2010, TUXIOR wrote:

Kiedy te¿ by³o. Konkretna data wp³ywu na konto.

  Znaczy prosisz siê o budzenie metod± dawania w ³eb ;)
(sprawd¼ co napisa³e¶, przecie¿ my nie wiemy nic wiêcej ni¿ to co
piszesz, a NIE napisa³e¶ ¿e data by³a).

[...]

  Nazwa towaru lub us³ugi z ilo¶ci± sztuk i tak dalej, to co jest
opisywane na fakturze.

Wychodzê z za³o¿enia, ¿e cholera TEJ! konkretnej dostawy.

  Nie mylisz aby dostawy z zap³at±?
  Nie, nie napisa³e¶, czy w przelewie jest zapis w stylu "transkacja
numer 2718" albo "7 sztuk butów roboczych numer katalogowy
617, rozmiar 45", wiêc nie wiem co masz na my¶li pisz±c "TEJ!"

10 grudnia 2008 Wp³ynê³o 100 z³ od Kowalskiego z ulicy zachlapanej.

  To jest ZAP£ATA, a nie DOSTAWA.

I TEJ konkretnej dostawy dotyczy wp³ata i ewidencja.

  Nadal nie widzê informacji o DOSTAWIE!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-09 13:07:26
Autor: gonia
TUXIOR pisze:

[...]

No nie do koñca zgodna akurat w przypadku kasy. Dlatego, ¿e nowela z 1 grudnia 2008 r. wskaza³a jedynie , ¿e jest to zobowi±zanie podatkowe i wskaza³a, ¿e to zobowi±zanie okre¶liæ powinien organ podatkowy. Nie zmienia to faktu, ¿e w dalszym ci±gu narusza to neutralno¶æ podatku VAT.

g.

Data: 2010-06-03 11:29:19
Autor: cef
TUXIOR wrote:
[...]

A jak± podano podstawê prawn± w ustaleniach
szczegó³owych protoko³u?

No ale pytanie jest takie, czy to 30% mo¿na wrzuciæ w koszty firmy
jako¶?

Nie.

Dodatkowe zobowi±zanie podatkowe za brak kasy fiskalnej