Dodawanie innego płynu do chłodnicy

Data: 2009-05-02 07:30:30
Autor: Qnick
Dodawanie innego płynu do chłodnicy
Dnia 02-05-2009 o 00:40:53 Marek <echyt@interia.pl> napisał(a):

Czy pÂłyn do chÂłodnic Borygo moÂżna mieszaĂŚ z oryginalnym pÂłynem w Skodzie
Fabii 2003 r.
Pozdrawiam
Marekdf

Nie. Borygo nie powinno się mieszać z G12+.

Data: 2009-05-02 10:42:17
Autor: kogutek
Dodawanie innego p�ynu do ch�odnicy
Dnia 02-05-2009 o 00:40:53 Marek <echyt@interia.pl> napisaĹ&#65533;(a):

> Czy pÂłyn do chÂłodnic Borygo moÂżna mieszaĂŚ z oryginalnym pÂłynem w Skodzie
> Fabii 2003 r.
> Pozdrawiam
> Marekdf

Nie. Borygo nie powinno siÄ&#65533; mieszaÄ&#65533; z G12+.
Nie powinno czy nie można? --

Data: 2009-05-02 10:48:13
Autor: Qnick
Dodawanie innego pĹ�ynu do chĹA 533;odnicy
Dnia 02-05-2009 o 10:42:17 kogutek <kogutek44@op.pl> napisał(a):

Nie powinno czy nie można?

Zawsze można tylko jakie będą potem skutki.

Data: 2009-05-02 11:39:10
Autor: kogutek
Dodawanie innego p�ynu do ch�odnicy
Dnia 02-05-2009 o 10:42:17 kogutek <kogutek44@op.pl> napisał(a):

> Nie powinno czy nie można?

Zawsze można tylko jakie będą potem skutki.
To wiesz czy nie wiesz. Bo mnie wychodzi że nie wiesz ale chciałeś sobie coś
napisać. Ja nie wiem czy te płyny można łączyć. Ale jeśli baza jest taka sama to
można. Nawet jak się różnią kolorem. Wtedy wyjdzie jeszcze inny kolor ale nie
będzie miał wpływu na właściwości płynu. A jak są różne bazy i się płyny nie
zmieszają to nie można. To jakie są bazy w tych dwóch płynach? Wiesz czy nie wiesz?

Data: 2009-05-02 13:57:19
Autor: Qnick
Dodawanie innego p�ynu do chŠ�odnicy
Dnia 02-05-2009 o 11:39:10 kogutek <kogutek44@op.pl> napisał(a):

zmieszają to nie można. To jakie są bazy w tych dwóch płynach? Wiesz czy  nie wiesz?

3 minuty z google wystarczą żeby się dowiedzieć
a dla nieklikatych

Borygo: 1. etano-1,2-diol;
         2. glikol etylenowy

G12+ : 1. Glikol etylenowy

więc różnica chyba jest.

Data: 2009-05-02 14:47:49
Autor: J.F.
On Sat, 02 May 2009 13:57:19 +0200,  Qnick wrote:
[...]

Proponuje spytac sie na pl.sci.chemia :-)

A tak swoja droga - plyny na bazie glikolu propylenowego chyba tez
mozna mieszac z etylenowym ..

J.

Data: 2009-05-03 18:05:43
Autor: eddie
"Qnick" <rpajorek@op.pl> wrote in message news:op.utawttly7hh22lacer...
[...]

Za mało klikałeś. Kliknij jeszcze raz:
http://portalwiedzy.onet.pl/36600,,,,glikol_etylenowy,haslo.html

e.

Data: 2009-05-04 13:29:46
Autor: Jakub Witkowski
Qnick pisze:
[...]

I pamiętaj, żeby nie mieszać tlenku wodoru z wodą.

Data: 2009-05-02 12:31:00
Autor: ArmenVanBuran
Qnick <rpajorek@op.pl> napisał(a):

Nie. Borygo nie powinno siÄ&#65533; mieszaÄ&#65533; z G12+.

Dokładnie tak. Borygo negatywnie wpływa na aluminiowe chłodnice.
G12+ można mieszać z Petrygo. Jest robione na bazie glikolu etylenowego.

Data: 2009-05-02 14:46:01
Autor: J.F.
On Sat, 2 May 2009 12:31:00 +0000 (UTC),   ArmenVanBuran wrote:
Qnick <rpajorek@op.pl> napisał(a):
Nie. Borygo nie powinno siÄ&#65533; mieszaÄ&#65533; z G12+.

Dokładnie tak. Borygo negatywnie wpływa na aluminiowe chłodnice.

Borygo od nastu lat nie przestalo przypadkiem negatywnie wplywac na
takie chlodnice ? Wiekszosc samochodow ma teraz takie.

G12+ można mieszać z Petrygo. Jest robione na bazie glikolu etylenowego.

Borygo tez, podobnie jak wiekszosc plynow na rynku :-)

J.

Data: 2009-05-02 13:40:35
Autor: ArmenVanBuran
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Sat, 2 May 2009 12:31:00 +0000 (UTC),   ArmenVanBuran wrote: >Qnick <rpajorek@op.pl> napisał(a): >> Nie. Borygo nie powinno siÄ&#65533; mieszaÄ&#65533; z G12+.

>Dokładnie tak. Borygo negatywnie wpływa na aluminiowe chłodnice.

Borygo od nastu lat nie przestalo przypadkiem negatywnie wplywac na
takie chlodnice ? Wiekszosc samochodow ma teraz takie.

Przed paroma tygodniami też musiałem uzupełnić płyn chłodniczy
i w warsztacie powiedzieli mi tak jak pisałem. Zalałem Petrygo...

Data: 2009-05-03 18:10:11
Autor: J.F.
On Sat, 2 May 2009 13:40:35 +0000 (UTC),   ArmenVanBuran wrote:
> [...]

Przed paroma tygodniami też musiałem uzupełnić płyn chłodniczy
i w warsztacie powiedzieli mi tak jak pisałem. Zalałem Petrygo...

No coz, Boryszew twierdzi inaczej http://www.borygo.pl/

Wszystkie produkty sa dostosowane takze do chlodnic aluminiowych.

Ile w tym prawdy .. kto wie ..

J.

Data: 2009-05-03 18:40:31
Autor: Artur Maśląg
J.F. pisze:
[...]

Borygo od dawna jak najbardziej się nadaje do chłodnic aluminiowych :)
Stwierdzone empirycznie :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Dodawanie innego płynu do chłodnicy