Dodawanie innego p³ynu do ch³odnicy

Data: 2009-05-02 00:40:53
Autor: Marek
Dodawanie innego p³ynu do ch³odnicy
Czy p³yn do ch³odnic Borygo mo¿na mieszaæ z oryginalnym p³ynem w Skodzie
Fabii 2003 r.
Pozdrawiam
Marekdf

Data: 2009-05-02 07:30:30
Autor: Qnick
Dodawanie innego płynu do chłodnicy
Dnia 02-05-2009 o 00:40:53 Marek <echyt@interia.pl> napisał(a):

Czy p³yn do ch³odnic Borygo mo¿na mieszaæ z oryginalnym p³ynem w Skodzie
Fabii 2003 r.
Pozdrawiam
Marekdf

Nie. Borygo nie powinno się mieszać z G12+.

Data: 2009-05-02 10:42:17
Autor: kogutek
Dodawanie innego p�ynu do ch�odnicy
Dnia 02-05-2009 o 00:40:53 Marek <echyt@interia.pl> napisaÅ&#65533;(a):

> Czy p³yn do ch³odnic Borygo mo¿na mieszaæ z oryginalnym p³ynem w Skodzie
> Fabii 2003 r.
> Pozdrawiam
> Marekdf

Nie. Borygo nie powinno siÄ&#65533; mieszaÄ&#65533; z G12+.
Nie powinno czy nie mo¿na? --

Data: 2009-05-02 10:48:13
Autor: Qnick
Dodawanie innego pÅ�ynu do chÅA 533;odnicy
Dnia 02-05-2009 o 10:42:17 kogutek <kogutek44@op.pl> napisa³(a):

Nie powinno czy nie mo¿na?

Zawsze mo¿na tylko jakie bêd± potem skutki.

Data: 2009-05-02 11:39:10
Autor: kogutek
Dodawanie innego p�ynu do ch�odnicy
Dnia 02-05-2009 o 10:42:17 kogutek <kogutek44@op.pl> napisa³(a):

> Nie powinno czy nie mo¿na?

Zawsze mo¿na tylko jakie bêd± potem skutki.
To wiesz czy nie wiesz. Bo mnie wychodzi ¿e nie wiesz ale chcia³e¶ sobie co¶
napisaæ. Ja nie wiem czy te p³yny mo¿na ³±czyæ. Ale je¶li baza jest taka sama to
mo¿na. Nawet jak siê ró¿ni± kolorem. Wtedy wyjdzie jeszcze inny kolor ale nie
bêdzie mia³ wp³ywu na w³a¶ciwo¶ci p³ynu. A jak s± ró¿ne bazy i siê p³yny nie
zmieszaj± to nie mo¿na. To jakie s± bazy w tych dwóch p³ynach? Wiesz czy nie wiesz?

Data: 2009-05-02 13:57:19
Autor: Qnick
Dodawanie innego p�ynu do chŠ�odnicy
Dnia 02-05-2009 o 11:39:10 kogutek <kogutek44@op.pl> napisa³(a):

zmieszaj± to nie mo¿na. To jakie s± bazy w tych dwóch p³ynach? Wiesz czy  nie wiesz?

3 minuty z google wystarcz± ¿eby siê dowiedzieæ
a dla nieklikatych

Borygo: 1. etano-1,2-diol;
         2. glikol etylenowy

G12+ : 1. Glikol etylenowy

wiêc ró¿nica chyba jest.

Data: 2009-05-02 14:47:49
Autor: J.F.
On Sat, 02 May 2009 13:57:19 +0200,  Qnick wrote:
[...]

Proponuje spytac sie na pl.sci.chemia :-)

A tak swoja droga - plyny na bazie glikolu propylenowego chyba tez
mozna mieszac z etylenowym ..

J.

Data: 2009-05-03 18:05:43
Autor: eddie
"Qnick" <rpajorek@op.pl> wrote in message news:op.utawttly7hh22lacer...
[...]

Za ma³o klika³e¶. Kliknij jeszcze raz:
http://portalwiedzy.onet.pl/36600,,,,glikol_etylenowy,haslo.html

e.

Data: 2009-05-04 13:29:46
Autor: Jakub Witkowski
Qnick pisze:
[...]

I pamiêtaj, ¿eby nie mieszaæ tlenku wodoru z wod±.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2009-05-02 12:31:00
Autor: ArmenVanBuran
Dodawanie innego p³ynu do ch³odnicy
Qnick <rpajorek@op.pl> napisa³(a):

Nie. Borygo nie powinno siÄ&#65533; mieszaÄ&#65533; z G12+.

Dok³adnie tak. Borygo negatywnie wp³ywa na aluminiowe ch³odnice.
G12+ mo¿na mieszaæ z Petrygo. Jest robione na bazie glikolu etylenowego.

Data: 2009-05-02 14:46:01
Autor: J.F.
On Sat, 2 May 2009 12:31:00 +0000 (UTC),   ArmenVanBuran wrote:
Qnick <rpajorek@op.pl> napisa³(a):
Nie. Borygo nie powinno siÄ&#65533; mieszaÄ&#65533; z G12+.

Dok³adnie tak. Borygo negatywnie wp³ywa na aluminiowe ch³odnice.

Borygo od nastu lat nie przestalo przypadkiem negatywnie wplywac na
takie chlodnice ? Wiekszosc samochodow ma teraz takie.

G12+ mo¿na mieszaæ z Petrygo. Jest robione na bazie glikolu etylenowego.

Borygo tez, podobnie jak wiekszosc plynow na rynku :-)

J.

Data: 2009-05-02 13:40:35
Autor: ArmenVanBuran
Dodawanie innego p³ynu do ch³odnicy
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³(a):
On Sat, 2 May 2009 12:31:00 +0000 (UTC),   ArmenVanBuran wrote: >Qnick <rpajorek@op.pl> napisa³(a): >> Nie. Borygo nie powinno siÄ&#65533; mieszaÄ&#65533; z G12+.

>Dok³adnie tak. Borygo negatywnie wp³ywa na aluminiowe ch³odnice.

Borygo od nastu lat nie przestalo przypadkiem negatywnie wplywac na
takie chlodnice ? Wiekszosc samochodow ma teraz takie.

Przed paroma tygodniami te¿ musia³em uzupe³niæ p³yn ch³odniczy
i w warsztacie powiedzieli mi tak jak pisa³em. Zala³em Petrygo...

Data: 2009-05-03 18:10:11
Autor: J.F.
On Sat, 2 May 2009 13:40:35 +0000 (UTC),   ArmenVanBuran wrote:
> [...]

Przed paroma tygodniami te¿ musia³em uzupe³niæ p³yn ch³odniczy
i w warsztacie powiedzieli mi tak jak pisa³em. Zala³em Petrygo...

No coz, Boryszew twierdzi inaczej http://www.borygo.pl/

Wszystkie produkty sa dostosowane takze do chlodnic aluminiowych.

Ile w tym prawdy .. kto wie ..

J.

Data: 2009-05-03 18:40:31
Autor: Artur Ma¶l±g
J.F. pisze:
[...]

Borygo od dawna jak najbardziej siê nadaje do ch³odnic aluminiowych :)
Stwierdzone empirycznie :)

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Dodawanie innego p³ynu do ch³odnicy