Data: 2013-09-16 20:39:31 | |
Autor: KiloSierra | |
Dodge - Check Eng. | |
Panowie swieci mi sie Check Engine w Dodgu Ram1500 (4,7 '03).
MetodÄ z jeep'a zrobilem kluczykowanie i wyswietla sie kod P 0499 Nie moge nigdzie wyszukac co to znaczy a moj eng. jest za slaby na grzebanie w amerykanskich forach. Czy ktos moze powiedziec jakÄ usterke ten kod oznacza? TIA |
|
Data: 2013-09-16 20:44:35 | |
Autor: tck | |
Dodge - Check Eng. | |
UĹźytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:52375064$0$1213$65785112news.neostrada.pl... Panowie swieci mi sie Check Engine w Dodgu Ram1500 (4,7 '03). slabo szukales http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2590620.html -- pozdr tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2013-09-16 22:04:19 | |
Autor: p0li | |
Dodge - Check Eng. | |
T->Dnia 2013-09-16 20:44:35 niejaki tck napisał:
Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał w wiadomości news:52375064$0$1213$65785112news.neostrada.pl... a dokładnie: Evaporative Emission System Vent Valve Control Circuit High -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2013-09-16 20:50:01 | |
Autor: Maciek | |
Dodge - Check Eng. | |
Dnia Mon, 16 Sep 2013 20:39:31 +0200, KiloSierra napisał(a):
Czy ktos moze powiedziec jaką usterke ten kod oznacza? http://www.obd-codes.com/p0499 Wszelkie znaki wskazuja na zaciecie/awarie zaworu odprowadzajacego opary beznyny z baku gdzies tam (roznie w roznych modelach). Jezdzi normalnie? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-09-16 22:27:15 | |
Autor: KiloSierra | |
Dodge - Check Eng. | |
W dniu 2013-09-16 20:50, Maciek pisze:
Dnia Mon, 16 Sep 2013 20:39:31 +0200, KiloSierra napisaĹ(a): zasadniczo tak... glownie na gazie.... ale ostatnio przegonilismy go troche na etylinie |
|
Data: 2013-09-17 08:32:46 | |
Autor: Robson | |
Dodge - Check Eng. | |
zasadniczo tak... glownie na gazie.... ale ostatnio przegonilismy go To bez znaczenia. Opary z baku masz odprowadzane do filtra węglowego. Potem w czasie jazdy filtr jest oczyszczany a to co niepotrzebne jest spalane. Kod wskazuje zwarcie przewodów do plusa. Zawór (purge solenoid valve) wygląda mniej więcej tak: http://forum.chryslerminivan.net/showthread.php/44409-EVAP-Purge-valve-location-2007-t-amp-c Jest on gdzieś w komorze silnika a sterowany jest komputerem silnika. Najlepiej jakbyś znalazł schemat elektryczny, odłącz akumulator, odłącz wtyk komputera i zaworu, omomierz w rękę i szukasz zwarcia. A błąd nie ma żadnego znaczenia dla jazdy. R |
|
Data: 2013-09-17 08:38:33 | |
Autor: Maciek | |
Dodge - Check Eng. | |
Dnia Tue, 17 Sep 2013 08:32:46 +0200, Robson napisał(a):
Opary z baku masz odprowadzane do filtra węglowego Czasami do kolektora dolotowego. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-09-17 09:10:57 | |
Autor: KiloSierra | |
Dodge - Check Eng. | |
W dniu 2013-09-17 08:38, Maciek pisze:
Dnia Tue, 17 Sep 2013 08:32:46 +0200, Robson napisaĹ(a): bardzo Wam dziekuje za pomoc - bede mogl oswiecic mechanika. jeszcze pytanie czy ten bĹad moze byc przyczyna slabego "odpalania" auta? tzn. nie pali od pierwszego kopa tylko za ktoryms... kolejnym przekreceniem rozrusznika... czasem trzeba przerwac i kolejny raz zakrecic nim zaskoczy :/ |
|
Data: 2013-09-17 10:13:22 | |
Autor: Robson | |
Dodge - Check Eng. | |
W dniu 2013-09-17 09:10, KiloSierra pisze:
W dniu 2013-09-17 08:38, Maciek pisze: Tak jak napisałem - nie ma żadnego związku. Podstawowe rzeczy: sprawdź jakość iskry, stan świec, ciśnienie paliwa na listwie wtryskiwaczy. No i jeszcze jedna rzecz ale do tego trzeba mieć skaner: w czasie kręcenia rozrusznikiem obecność sygnałów "crankshaft position sensor" oraz "camshaft position sensor". R |
|
Data: 2013-09-17 10:09:04 | |
Autor: Robson | |
Dodge - Check Eng. | |
W dniu 2013-09-17 08:38, Maciek pisze:
Dnia Tue, 17 Sep 2013 08:32:46 +0200, Robson napisał(a): Bezpośrednio? Oj... R |
|
Data: 2013-09-17 10:26:09 | |
Autor: Maciek | |
Dodge - Check Eng. | |
Dnia Tue, 17 Sep 2013 10:09:04 +0200, Robson napisał(a):
Bezpośrednio? Oj... Wydaje mi sie, ze w starszych konstrukcjach w czasie jazdy byly kierowane bezposrednio. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-09-17 11:31:04 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dodge - Check Eng. | |
Hello Maciek,
Tuesday, September 17, 2013, 10:26:09 AM, you wrote: Bezpośrednio? Oj...Wydaje mi sie, ze w starszych konstrukcjach w czasie jazdy byly kierowane W jak starszych? Bo w tych, które znam zawsze na drodze jest pochłaniacz oparów. Starsze samochody w ogóle nie odzyskiwały oparów tylko w korku wlewu był zawór bezpieczeństwa (często jako element uszczelnienia po prostu), żeby zbiornika nie rozdęło w czasie upałów. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-09-17 11:41:06 | |
Autor: Maciek | |
Dodge - Check Eng. | |
Dnia Tue, 17 Sep 2013 11:31:04 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
W jak starszych? Nie jestem pewien, ale moglem o tym czytac na forum Chrysler Minivan, a to by oznaczalo okolice rocznikow 99-01. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-09-17 11:50:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dodge - Check Eng. | |
Hello Maciek,
Tuesday, September 17, 2013, 11:41:06 AM, you wrote: W jak starszych?Nie jestem pewien, ale moglem o tym czytac na forum Chrysler Minivan, a to Myślę, że się po prostu mylisz. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-09-17 12:04:58 | |
Autor: Maciek | |
Dodge - Check Eng. | |
Dnia Tue, 17 Sep 2013 11:50:36 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Myślę, że się po prostu mylisz. Moze, ale nawet w opisie bledow na ktorejs ze stron przytaczanych przez przedpiscow jest informacja, ze uklad odprowadza opary do pochlaniacza, kolektora dolotowego lub atmosfery. Z czapy tego nie wzieli. Zreszta po diabla byloby przechodzic przez pochlaniacz, kiedy silnik pracuje? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-09-17 12:50:51 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dodge - Check Eng. | |
Hello Maciek,
Tuesday, September 17, 2013, 12:04:58 PM, you wrote: Myślę, że się po prostu mylisz.Moze, ale nawet w opisie bledow na ktorejs ze stron przytaczanych przez Pochłaniacz oparów zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w baku. Jest przed a nie za zaworem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-09-17 16:14:30 | |
Autor: Robson | |
Dodge - Check Eng. | |
Pochłaniacz oparów zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w baku. Tak jest. A czyszczenie filtra odbywa się, gdy silnik jest rozgrzany i panują do tego optymalne warunki. R |
|
Data: 2013-09-17 16:12:37 | |
Autor: Robson | |
Dodge - Check Eng. | |
W dniu 2013-09-17 11:41, Maciek pisze:
Dnia Tue, 17 Sep 2013 11:31:04 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): W moim Chryslerze Voyagerze '96 jest dokładnie tak jak pisałem - filtr węglowy i zawór oczyszczania. Tak samo jest i w Caravanie. Lifting był w 2001 i jest taki sam układ. R |
|
Data: 2013-09-17 12:35:43 | |
Autor: Tomasz WĂłjtowicz | |
Dodge - Check Eng. | |
W dniu 2013-09-16 22:27, KiloSierra pisze:
W dniu 2013-09-16 20:50, Maciek pisze: I w jakim stanie jest katalizator po tej etylinie? SkÄ d w ogĂłle jÄ wziÄ ĹeĹ, z lotniska ukradĹeĹ? |
|
Data: 2013-09-17 20:03:10 | |
Autor: kor_nick | |
Dodge - Check Eng. | |
Wszelkie znaki wskazuja na zaciecie/awarie zaworu odprowadzajacego opary w toyocie matrix tak samo mi się kiedyś zaświeciło. przyczyna: niedokręcony korek wlewu paliwa :) |