Dodge Journey - zna ktoś?

Data: 2011-08-24 08:29:21
Autor: bluedadb
Dodge Journey - zna ktoś?
Sawa <fiku@miku.pl> napisał(a):
Nigdy nie miałem z takimi doczynienia, może ktoś podpowie jak to jeździ, ile pali, co sie psuje, na co uważać?
Silniki kto produkuje?

Oryginalnym Dżernejem, przejechalem raptem 1000 km (jeden weekend) wersja
wyspozazenia srednia, 2.0 TDi + automat DSG (oni to jakos inaczej nawyzwaja),
7 osob i brak baganizka, przy 5-osobach bagaznik spory ale strasznie jakos
wysoko. Mialem kupic, ale o ile kredyt bym przelknal to poznijesz eksploatacja
by mnie zabila ;) ale o tym dalej

Komfort bajka, przyspieszenie rowniez akceptowalne, wykonanie spoko, bardzo,
ale to bardzo sprezyste zawiesznie jak nie_amerykaniec, choc ma amerykanski
rodowod to auto bylo z polskiego salonu z i zwieszenie chyba zrobione na europe.

Fiat we Freemoncie ;)powprowadzal kilka modyfikacji zawieszenia, ponoc
poprawil jakosc wykonczenia i materialy - ale to marketingowe info - sam nie
sprawdzalem.

Poza nie watpliwymi plusami, bo dla nas 2+2 to super pojazd, szczegolnie po
kombi klasy kompakt (cos jak astra) i dylematach co zabrac na wyjazd, a z
czego zrezygnowac.

Akceptowalne zuzycie paliwa - wyszlo wg. kompa (weekendowa jazda po wawie, po
trasach lokalnych, jak i tzw. expresowkach czyli np. obwodnica Radzymina i
dalej na Wyszkow - 8,8 l/100 km.

Klima strefowa/rzedowa, super przyciemnione okna, nic nie widac z zewnatrz, a
jednak dziciaki moga podziwiac mijane pejzaże

Ale aby niebylo, ze to ideal, ma minusy, dla mnie sa to ogromne minusy
praktycznie dyskwalifikujace ow pojazd, chodzi o eksploatacje urzyteczna jak i
kosztowa, dla innego moga byc pomijalne!

a zatem:

- brak odsuwanych tylnych drzwi - toz to normalne kombi tyko z czesciami
trudniej i drozszy w eksploatacji ;)
- wysoki poziom podlogi bagaznika w wersji 7-osobowej
- maly bagaznik przy 7-osobach
- VAG-owski 2.0 TDi (pewnie to ten z poczatkowego okresu produkcji)
- wielkie kola, ja jezdzilem na 17-tkach chyba 225/70 czy 65 R17 jakie
giganty, wiem cool wyglada ale kup taka parę ;) bez nadwyrezania linii
kredytowej, a sa wersje 18-calowe buhahaha
- no coz roznymi jezdzilem parchami, ale tak malo zwrotego na parkingu jeszcze
nie mialem, tam gdzie wjezdzam Grandem, Espce, Velsatisem (sasiad ma i nie
narzeka), czy jakims duzym kombi tym niestety nie da rady, no chyba, iz sasiad
z naprzeciwka jest na urlopie i mozna wjechac na jego miejsce i na 3-4 razy
wycofac na swoje.

Finalnie, czajac sie przez ponad rok, wybralismy Grand Voyagera - wiekszy,
zwrotniejszy(!) pali mniej i ma suwane drzwi ;).

pzdr
bd

Data: 2011-08-24 11:10:08
Autor: Maciek
Dodge Journey - zna ktoś?
Dnia Wed, 24 Aug 2011 08:29:21 +0000 (UTC), bluedadb napisał(a):

Finalnie, czajac sie przez ponad rok, wybralismy Grand Voyagera - wiekszy,
zwrotniejszy(!) pali mniej i ma suwane drzwi ;).

A jaki masz uklad siedzien w tym Grandzie? 2+2+3 czy moze 2+3+2? Bo ponoc
sa takie i takie...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-08-24 09:51:32
Autor: bluedadun
Dodge Journey - zna ktoś?
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]
> zwrotniejszy(!) pali mniej i ma suwane drzwi ;).

A jaki masz uklad siedzien w tym Grandzie? 2+2+3 czy moze 2+3+2? Bo ponoc

Maćku, sorki zapomnialem napisac, posiadam Sto'N'Go czyli chowane w podloge, a
taki uklad wystepuje tylko i wylacznie 2+2+3 (ostatni rzad ( dzielony w 1/3
szeorkosci), wersje z "kapitanami" czyli wyjmowane takze sa 2+2+3 ale mozesz zamienic
ostatnie rzedzy miejscami i masz 2+3+2 (lub 1) ponoc sie wygodniejsze, ale ja
wybralem komfort niewyjmowania kosztem wygody, ktora i tak przewyzsza
wiekszosc odobowek - ma na mysli dwa drugie rzedy ;)

sto'N'go

http://autowizja.pl/gfx/site/testy/chrysler_grand_voyager_2.8_crd_stowngo/wnetrze/chrysler_grand_voyager_15.jpg

http://autowizja.pl/gfx/site/testy/chrysler_grand_voyager_2.8_crd_stowngo/wnetrze/chrysler_grand_voyager_13.jpg

http://www.autowizja.pl/gfx/site/testy/chrysler_grand_voyager_2.8_crd_stowngo/wnetrze/chrysler_grand_voyager_6.jpg

http://www.autowizja.pl/gfx/site/testy/chrysler_grand_voyager_2.8_crd_stowngo/zewnatrz/chrysler_grand_voyager_11.jpg

"kapitanow" nie linkuje, ale jest ich masa na otomoto

pozdr
bd.

Data: 2011-08-24 12:59:53
Autor: bluedadun
Dodge Journey - zna ktoś?
> [...]
> zwrotniejszy(!) pali mniej i ma suwane drzwi ;).

A jaki masz uklad siedzien w tym Grandzie? 2+2+3 czy moze 2+3+2? Bo ponoc

a tutaj masz "kapitany"

http://img.autoplus.fr/review/chrysler/voyager/127155.jpg

http://szybkooferty.pl/uploads/photos/full/385/sprzedam_chrysler_voyager_2_5_crd_13_385437.jpg

http://www.autocity.com/img/actualidad/galerias/Ch/Chrysler_Voyager_2.5_CRD_SE_128_10.jpg