Dofinansowanie studiów

Data: 2009-04-13 14:14:51
Autor: Niwaldki
Dofinansowanie studiów
Witam,

Zakład pracy skierował mnie na studia. Czy potrąci mi on podatek dochodowy za  zwrot czesnego, które zapłaciłam za semestr?

Czekam na konstruktywną odpowiedź.
Pozdrawiam
Beata.

Data: 2009-04-14 08:00:29
Autor: my way
Dofinansowanie studiów

Użytkownik "Niwaldki" <niwaldki@onet.eu> napisał w wiadomości news:grvadu$dg0$1news.onet.pl...
Witam,

Zakład pracy skierował mnie na studia. Czy potrąci mi on podatek dochodowy za  zwrot czesnego, które zapłaciłam za semestr?

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Art.21.1.  Wolne od podatku dochodowego są:

90)  wartość świadczeń przyznanych zgodnie z odrębnymi przepisami przez pracodawcę na podnoszenie kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego pracownika, z wyjątkiem wynagrodzeń otrzymywanych za czas urlopu szkoleniowego oraz za czas zwolnień z części dnia pracy, przysługujących pracownikom podejmującym naukę w szkołach lub podnoszącym kwalifikacje zawodowe w formach pozaszkolnych

Odrębne przepisy to m.in.:

Rozporządzenie z 12.10.1993

Zasady i warunki podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (DzU 103, poz.472)

A w nim masz m.in.:

§ 4. 1. Pracownikowi, który podejmuje naukę w szkole na podstawie skierowania zakładu pracy, przysługują urlop szkoleniowy i zwolnienia z części dnia pracy w wymiarach określonych w § 7, płatne według zasad obowiązujących przy obliczaniu wynagrodzenia za urlop wypoczynkowy.

2. Zakład pracy może przyznać pracownikowi, o którym mowa w ust. 1, dodatkowe świadczenia, a w szczególności:

  1)  zwrócić koszty przejazdu, zakwaterowania i wyżywienia na zasadach obowiązujących przy podróżach służbowych na obszarze kraju, o ile nauka odbywa się w innej miejscowości niż miejsce zamieszkania i miejsce pracy pracownika,

  2)  pokryć koszty podręczników i innych materiałów szkoleniowych,

  3)  pokryć opłaty za naukę, pobierane przez szkołę,

  4)  udzielić dodatkowego urlopu szkoleniowego.

Odpowiedź na Twoje pytanie brzmi więc: nie.

pozdr,

m.w.

Dofinansowanie studiów