Dogmaty

Data: 2021-03-03 18:33:00
Autor: J.F.
Dogmaty
https://www.rp.pl/Koronawirus-SARS-CoV-2/210309750-Koscioly-w-USA-do-wiernych-Nie-wybierajcie-szczepionek-JohnsonJohnson.html

Przywódcy katoliccy z Nowego Orleanu i Saint Louis zaapelowali do wiernych, aby nie przyjmowali szczepionek przeciwko koronawirusowi, które wyprodukowała firma Johnson&Johnson. "Powodem jest wykorzystanie w nich linii komórkowych pozyskanych z abortowanych płodów w badaniach i procesie produkcyjnym" - zaznaczono.

Dobrze, ze jest wiekszy wybor, bo mogloby sie zle skonczyc :-)

J.

Data: 2021-03-03 18:56:42
Autor: A. Filip
Dogmaty [szczepionki J&J z wykorzystaniem linii komórkowych z abortowanych płodĂłw w badaniach i procesie produkcyjnym]
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

A co to ma wspólnego z *prawem* (świeckim)?  Taka produkcja złamała
prawo USA czy takie nawoływania łamią prawo USA?

"Nie wszystko się godzi co wolno".
"Od rzemyczka do koniczka".

--
A. Filip

Data: 2021-03-03 23:51:18
Autor: Marcin Debowski
Dogmaty [szczepionki J&J z wykorzystaniem linii komórkowych z abortowanych płodów w badaniach i procesie produkcyjnym]
On 2021-03-03, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Poczekajmy na reakcję J&J to się dowiemy :)

--
Marcin

Data: 2021-03-03 19:44:41
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+yshh6928af-l333@wp.eu...
[...]

A to grupa tylko o prawie swieckim? :-)

Poza tym gdzies tam u podstaw prawa jest wiara :-)
Co szczegolnie mozesz zobaczyc, jak dogmatycy u nas zablokuja szczepionki  ... juz chyba zablokowali pewne badania.

No i np ... czy mozna nauczycielowi w Polsce zaoferowac szczepienie "J&J lub zadne", czy jednak trzeba dopasowac do przekonan religijnych.
Zaraz ... a w ogole mozna taki diabelski produkt do kraju sprowadzac?
A kupowac katolicki rzad moze ? :-)

J.

Data: 2021-03-04 10:37:41
Autor: Olin
Dogmaty
Dnia Wed, 3 Mar 2021 18:33:00 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

No i co w tym dziwnego?

<<W 1775 r. księża regionu Guingamp w Bretanii zakazali szczepień przeciwko
ospie, nazywając je zbrodniczymi wobec prawa Bożego. Kler utrzymywał, że
żaden wynalazek nie może ograniczać woli Boga. Kiedy w 1796 r. opracowano
bezpieczną dla człowieka szczepionkę z wirusem ospy krowiej, kler oraz
chrześcijańscy medycy uznali to za ,,próbę buntu przeciwko samemu Niebu, a
nawet przeciwko woli Boga"; w Cambridge potępiono ją w kazaniu
uniwersyteckim.
A oto jeszcze papież Leon XIII (1878-1903) takie zajął wówczas stanowisko w
kwestii epidemii ospy i szczepień przeciw niej, jakby na potwierdzenie
swego ciemnogrodziańskiego statusu: ,,Nie mogę szczepienia ani pochwalić,
ani też zakazywać, ale z mej strony traktuję je jako targnięcie się na
prawa majestatu bożego" (za: Śladami klątwy). Idąc za głosem swego Pasterza
katolicka część Montrealu odmówiła szczepień w roku 1885, kiedy wybuchła
tam groźna epidemia ospy. Jeden z księży wyjaśnił nieszczęście w optyce
teologicznej: ,,Jeśli zostaliśmy dotknięci ospą, to stało się tak z powodu
karnawału podczas ostatniej zimy, z powodu ucztowania i uciech cielesnych,
które obrażały Pana". ,,Ojcowie oblaci, których kościół mieścił się w samym
centrum zainfekowanego okręgu, nadal potępiali szczepionkę; nawoływali
wiernych, by ufali w skuteczność różnego rodzaju praktyk religijnych. Z
upoważnienia hierarchii zarządzono wielką procesję z uroczystymi modłami do
Dziewicy, opisując szczegółowo sposób posługiwania się różańcem" >>

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,6152

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-04 13:49:14
Autor: J.F.
Dogmaty
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:finw2lc4gdoe.fxlveutghrp1.dlg@40tude.net...
[...]

Niby nic.

[...]

Ale jak widzisz to juz uleglo zmianie :-)

J.

Data: 2021-03-04 10:59:49
Autor: Budzik
Dogmaty

"Powodem jest wykorzystanie w nich linii komórkowych pozyskanych z abortowanych płodów w
badaniach i procesie produkcyjnym" - zaznaczono.

Co to znaczy? Co i w jaki sposób sie wykrozystuje?

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2021-03-04 19:54:32
Autor: A. Filip
Dogmaty
[...]

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,26851615,usa-biskupi-apeluja-aby-nie-przyjmowac-szczepionki-johnson-amp-johnson.html
W oświadczeniu biskupów można przeczytać, że w sytuacji, w której
"etycznie nienaganne" szczepionki przeciw COVID-19 nie są dostępne,
wierni mogą przyjąć preparat, który powstał przy wykorzystaniu "linii
komórkowych pochodzących z aborcji". Amerykańscy biskupi podkreślili
jednak, że jeśli można wybierać spośród innych szczepionek, należy
wybrać te, które nie budzą wątpliwości moralnych.

--
A. Filip
| Kobieta bez męża podobna jest do roli pozbawionej uprawy.  | (Przysłowie akadyjskie)

Dogmaty