Dogorywaj±cy ksenon

Data: 2011-11-05 22:56:47
Autor: Krzysztof 45
Dogorywaj±cy ksenon
Zmienia barwê i ogólnie od jakiego¶ czasu marnie ¶wieci. Nocki coraz
wcze¶niej i pasuje je wymieniæ.
PHILIPS D2S 85122 COLOR MATCH. Kto¶ wie gdzie je odstanê we wrocku lub
nawet dolnym sl±sku?
Za namiar na sprzedawcê z allegro który nie wciska philipsowskich chinoli te¿ bêdê bardzo wdziêczny.
--
Krzysiek

Data: 2011-11-05 22:00:51
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin Krzysztof 45
Zmienia barwę i ogólnie od jakiegoś czasu marnie świeci. Nocki coraz
wcześniej i pasuje je wymienić.
PHILIPS D2S 85122 COLOR MATCH. KtoÅ› wie gdzie je odstanÄ™ we wrocku lub
nawet dolnym slÄ…sku?
Za namiar na sprzedawcę z allegro który nie wciska philipsowskich
chinoli też będę bardzo wdzięczny.

CM to wersja udająca kolorem zużyty xenon. Kup raczej zwykłe 85122 (i dwa, a nie jeden). Może być na Allegro, tylko od firmy, która da Ci na to normalną fakturę.

Data: 2011-11-05 23:10:26
Autor: jerzu
Dogorywaj±cy ksenon
On 05 Nov 2011 22:00:51 GMT, to <to@xyz.abc> wrote:

CM to wersja udaj±ca kolorem zu¿yty xenon. Kup raczej zwyk³e 85122 (i dwa, a nie jeden). Mo¿e byæ na Allegro, tylko od firmy, która da Ci na to normaln± fakturê.

Normaln± fakturê to mo¿esz dostaæ nawet na chiñsk± podróbê. Wiem co¶ o
tym.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-11-05 22:11:34
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin jerzu
Normalną fakturę to możesz dostać nawet na chińską podróbę. Wiem coś o
tym.

Ryzyko jednak mniejsze. Ja trafiłem oryginał. ;)

Data: 2011-11-05 23:13:46
Autor: jerzu
Dogorywaj±cy ksenon
On 05 Nov 2011 22:11:34 GMT, to <to@xyz.abc> wrote:

Ryzyko jednak mniejsze. Ja trafi³em orygina³. ;)

Ja trafi³em dwa razy. Co prawda nie xenony, ale ³adowarka do telefonu.
Jeden sprzedawca mi kasê odda³, drugi jest oporny.

Data: 2011-11-05 23:22:22
Autor: Krzysztof 45
DogorywajÄ…cy ksenon
to napisał(a):
CM to wersja udająca kolorem zużyty xenon.
Widziałem jak to świeci, jak maja tak świecić zużyte, to ja takie chce:) W nich tylko barwa światła podniesiona jest do 5000 K
(i dwa, a nie jeden).
Wymieniam dwa. Napisałem że pasuje je wymienić, nie go wymienić :)
Może być na Allegro, tylko od firmy, która da Ci na to normalną fakturę.
Faktura jeszcze o niczym nie świadczy. Wole z polecenia jednego i drugiego grupowicza który kupował, że ten a ten chinoli nie wciska tylko oryginały.
--
Krzysiek

Data: 2011-11-05 22:34:43
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin Krzysztof 45
CM to wersja udająca kolorem zużyty xenon.
Widziałem jak to świeci, jak maja tak świecić zużyte, to ja takie chce:)
W nich tylko barwa światła podniesiona jest do 5000 K

Za to słabiej świecą. Jak chcesz niebieskawe Philipsy, to bierz UltraBlue. Ew. odpowiednik Osrama, bodajże CoolBlue, jest trochę tańszy.

Faktura jeszcze o niczym nie świadczy.

To komentarze poczytaj i zobacz, czy majÄ… jakiÅ› sklep stacjonarny.

Data: 2011-11-06 01:09:00
Autor: Krzysztof 45
DogorywajÄ…cy ksenon
to napisał(a):
W nich tylko barwa światła podniesiona jest do 5000 K
Za to słabiej świecą.
Teoria :)
Jak chcesz niebieskawe Philipsy, to bierz
Nie chce niebieskawych. Maja być białe.
Ważne dla mnie jest to co ja widzę na drodze, a nie to co ktoś widzi.
CM przez kilka sekund od zapalenia mają niebieskawą poświatę, potem są bialutkie aż miło.
Faktura jeszcze o niczym nie świadczy.
To komentarze poczytaj i zobacz, czy majÄ… jakiÅ› sklep stacjonarny.
Komentarze komentarzami, często ludziska nie wiedzą co kupują. A takiego ze sklepem to dopiero pod Poznaniem znalazłem.
--
Krzysiek

Data: 2011-11-06 00:36:22
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin Krzysztof 45
W nich tylko barwa światła podniesiona jest do 5000 K
Za to słabiej świecą.
Teoria :)

Nie, fakt. Sam producent kieruje ten model do osób, które chcą wymienić jeden, zużyty palnik, co widać nawet po nazwie ("dopasowany kolorystycznie").

Komentarze komentarzami, często ludziska nie wiedzą co kupują. A takiego
ze sklepem to dopiero pod Poznaniem znalazłem.

I jakiś komentarz z PMS-u uważasz za bardziej wiarygodny niż np. 100 komentarzy na Allegro? ;)

Data: 2011-11-06 01:59:55
Autor: kogutek
Dogorywaj±cy ksenon
to <to@xyz.abc> napisa³(a):
begin Krzysztof 45

> Teoria :)

Nie, fakt. Sam producent kieruje ten model do osób, które chcÄ&#65533; wymieniÄ&#65533; jeden, zużyty palnik, co widaÄ&#65533; nawet po nazwie ("dopasowany kolorystycznie").

> Komentarze komentarzami, czÄ&#65533;sto ludziska nie wiedzÄ&#65533; co kupujÄ&#65533;. A takiego
> ze sklepem to dopiero pod Poznaniem znalazÅ&#65533;em.

I jakiÅ&#65533; komentarz z PMS-u uważasz za bardziej wiarygodny niż np. 100 komentarzy na Allegro? ;)

Jasne jak ksenon, dogorywaj±cy oczywi¶cie. Na Allegro widaæ jakimi kretynami
s± Polacy. Przesy³ka dosz³a. Polecam. Wielki pozytyw. To by³ przyk³ad debila
co kupi³. Zastrzegam sobie wystawienia komentarza po kupuj±cym. Adnotacja
sprzedawcy. Negatyw to wiadomo ¿e co¶ nie posz³o. Neutralny jak wszystko by³o
ok. A pozytyw to w szczególnych przypadkach. I sprzedawca ma wystawiæ
komentarz jako pierwszy jak tylko dostanie kasê. Bo dla niego tylko kasa siê
liczy. Pierylion komentarzy wystawionych przez idiotów jest mniej wiêcej tyle
wart co funt gówna pod podeszw±. --

Data: 2011-11-06 02:53:47
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin kogutek
Jasne jak ksenon, dogorywający oczywiście. Na Allegro widać jakimi
kretynami są Polacy. Przesyłka doszła. Polecam. Wielki pozytyw. To był
przykład debila co kupił. Zastrzegam sobie wystawienia komentarza po
kupującym. Adnotacja sprzedawcy. Negatyw to wiadomo że coś nie poszło.
Neutralny jak wszystko było ok. A pozytyw to w szczególnych przypadkach.
I sprzedawca ma wystawić komentarz jako pierwszy jak tylko dostanie
kasÄ™. Bo dla niego tylko kasa siÄ™ liczy. Pierylion komentarzy
wystawionych przez idiotów jest mniej więcej tyle wart co funt gówna pod
podeszwÄ….

Masz rację, że cały ten system z komentarzami jest idiotyczny. Ludzie rezygnują z wystawiania negatywów, w obawie przed tym, ze sprzedawca nakłamie w odwecie. Zresztą sam raz z tego powodu nie wystawiłem, bo potem inni nie będę chcieli mi wysyłać za pobraniem, a sprzedający sprawiał wrażenie idioty, więc negatyw odwetowy był więcej niż pewny. I tak to się niestety kręci. A wystarczyłoby, żeby sprzedawca miał np. miesiąc na wystawienie komentarza, a kupujący powiedzmy rok.

Tak czy siak, gdyby ktoś masowo handlował podróbkami, to w końcu jakieś negatywy by się pojawiły.

Data: 2011-11-06 15:41:47
Autor: kogutek
Dogorywaj±cy ksenon
to <to@xyz.abc> napisa³(a):
begin kogutek

> [...]
> przykÅ&#65533;ad debila co kupiÅ&#65533;. Zastrzegam sobie wystawienia komentarza po
> kupujÄ&#65533;cym. Adnotacja sprzedawcy. Negatyw to wiadomo że coÅ&#65533; nie poszÅ&#65533;o.
> Neutralny jak wszystko byÅ&#65533;o ok. A pozytyw to w szczególnych przypadkach.
> I sprzedawca ma wystawiÄ&#65533; komentarz jako pierwszy jak tylko dostanie
> kasÄ&#65533;. Bo dla niego tylko kasa siÄ&#65533; liczy. Pierylion komentarzy
> wystawionych przez idiotów jest mniej wiÄ&#65533;cej tyle wart co funt gówna pod

Masz racjÄ&#65533;, że caÅ&#65533;y ten system z komentarzami jest idiotyczny. Ludzie rezygnujÄ&#65533; z wystawiania negatywów, w obawie przed tym, ze sprzedawca nakÅ&#65533;amie w odwecie. ZresztÄ&#65533; sam raz z tego powodu nie wystawiÅ&#65533;em, bo potem inni nie bÄ&#65533;dÄ&#65533; chcieli mi wysyÅ&#65533;aÄ&#65533; za pobraniem, a sprzedajÄ&#65533;cy sprawiaÅ&#65533; wrażenie idioty, wiÄ&#65533;c negatyw odwetowy byÅ&#65533; wiÄ&#65533;cej niż pewny. I tak to siÄ&#65533; niestety krÄ&#65533;ci. A wystarczyÅ&#65533;oby, żeby sprzedawca miaÅ&#65533; np. miesiÄ&#65533;c na wystawienie komentarza, a kupujÄ&#65533;cy powiedzmy rok.

Tak czy siak, gdyby ktoÅ&#65533; masowo handlowaÅ&#65533; podróbkami, to w koÅ&#65533;cu jakieÅ&#65533; negatywy by siÄ&#65533; pojawiÅ&#65533;y.

Jaki miesi±c dla sprzedawcy? Sprzedawca ma tylko dwie opcje. Neutralny jak
pieni±dze zosta³y wp³acone. Równie¿ neutralny jak co¶ nie posz³o ale kupuj±cy
zwróci³ wszystkie koszty sprzedaj±cego. Negatywny jak kto¶ kupi³ a nie wp³aci³
kasy. Id¼ do ¯abki. Ca³uje Cie kto¶ w dupê jak zap³aci³e¶ przy kasie?
Pozytywne komentarze na Allegro s± pozytywne w 99 procentach dla poczty.
Przesy³ka dosz³a wielki pozytyw. Przesy³ka dosz³a, towar zgodny z opisem to
komentarz neutralny. Pozytywny to jak jakie¶ cuda by³y ze strony sprzedaj±cego
¿eby towar szybciej by³ dostarczony ni¿ przewidywa³a umowa.  --

Data: 2011-11-07 16:48:41
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin kogutek
Jaki miesiÄ…c dla sprzedawcy?

Słyszałeś o wysyłce za pobraniem?

Data: 2011-11-06 02:25:29
Autor: Krzysztof 45
DogorywajÄ…cy ksenon
to napisał(a):
Za to słabiej świecą.
Teoria :)
Nie, fakt.
200lm różnicy taki jest fakt. W praktyce fakt niezauważalny, a światło jaśniejsze.
W zwykłych już po 200 godz świecenia spada z 3400 do 2800lm
Sam producent kieruje ten model do osób, które chcą wymienić
Czymś musi usprawiedliwić bardziej zimny kolor.
Jeszcze XENARC OSRAMa 4300K biore pod uwagę bo mają pochlebne opinie i podobno ich nie podrabiają . Ponoć po jakimś czasie użytkowania rozbujają sie do 4800K
I jakiś komentarz z PMS-u uważasz za bardziej wiarygodny niż np. 100 komentarzy na Allegro? ;)
Parę osób uważam tu za wiarygodnych. Jak by taka poleciła, to czemu nie :)
--
Krzysiek

Data: 2011-11-06 02:49:28
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin Krzysztof 45
200lm różnicy taki jest fakt. W praktyce fakt niezauważalny, a światło
jaśniejsze.

Jakie znów "światło jaśniejsze"?

W zwykłych już po 200 godz świecenia spada z 3400 do 2800lm

CM się zużywają w takim samym tempie, jak zwykłe. ;>

Czymś musi usprawiedliwić bardziej zimny kolor. Jeszcze XENARC OSRAMa
4300K biore pod uwagÄ™ bo majÄ… pochlebne opinie i podobno ich nie
podrabiają . Ponoć po jakimś czasie użytkowania rozbujają sie do 4800K

Każde palniki z czasem zwiększają temperaturę barwową.

Parę osób uważam tu za wiarygodnych. Jak by taka poleciła, to czemu nie
:)

I ktoś tu kupuje te palniki hurtowo, żeby mógł coś sensownego powiedzieć o danym dostawcy? ;)

Data: 2011-11-06 16:42:36
Autor: Krzysztof 45
DogorywajÄ…cy ksenon
to napisał(a):
Jakie znów "światło jaśniejsze"?
Gdybym nie widział na własne gały, to bym nie mówił.
W miarÄ™ rzetelny poglÄ…d.
http://www.delonixradar.com.au/hid-xenon/colour-chart.php
  > CM siÄ™ zużywajÄ… w takim samym tempie, jak zwykÅ‚e. ;>
Tylko startują z pozycji 5000K :D Ale chyba coś kłamiesz :)
Ponoć tego efektu pozbawione są 85122+ Jeżeli te są pozbawione tego efektu i przez 80% swojego żywota świecą na maxa to tym bardziej CM :D
I ktoś tu kupuje te palniki hurtowo, żeby mógł coś sensownego powiedzieć o danym dostawcy? ;)
Nie musi kupować hurtowo, wystarczy że gdzieś zakupi i zapoda że jest przekonany że zakupił oryginalny produkt.
--
Krzysiek

Data: 2011-11-06 17:07:13
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin Krzysztof 45
Tylko startujÄ… z pozycji 5000K :D

Bo mają lekko barwioną bańkę -> gorzej świecą.

Ale chyba coś kłamiesz :) Ponoć tego
efektu pozbawione sÄ… 85122+

Kto Ci tak powiedział?

Jeżeli te są pozbawione tego efektu i przez
80% swojego żywota świecą na maxa to tym bardziej CM :D

A ten wniosek skąd? To jest palnik kierowany do tych, którzy chcą wymienić tylko jeden, a drugi mają używany. Stąd lekko niebieskie barwienie bańki, a mniejsza ilość światła jest wręcz zaletą, bo ten lekko zużyty też już gorzej świeci, CM ma być do niego dopasowany.

Z jakiegoś powodu Osram CoolBlue czy Philips UltraBlue kosztują "trochę" więcej niż te CM-y.

Data: 2011-11-06 18:35:53
Autor: Krzysztof 45
DogorywajÄ…cy ksenon
to napisał(a):
Z jakiegoś powodu Osram CoolBlue czy Philips UltraBlue kosztują "trochę" więcej niż te CM-y.
Musze jeszcze rozgryźć temat tych CM
--
Krzysiek

Data: 2011-11-06 17:10:17
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin Krzysztof 45
http://www.delonixradar.com.au/hid-xenon/colour-chart.php

A, zapomniałem dodać, że obrazki na tej stronie są z dupy, na skalibrowanym monitorze xenon 4300 jest bardziej żółty niż w rzeczywistości przyzwoity halogen.

Data: 2011-11-06 18:51:02
Autor: Krzysztof 45
DogorywajÄ…cy ksenon
to napisał(a):
begin Krzysztof 45

http://www.delonixradar.com.au/hid-xenon/colour-chart.php

A, zapomniałem dodać, że obrazki na tej stronie są z dupy, na skalibrowanym monitorze xenon 4300 jest bardziej żółty niż w rzeczywistości przyzwoity halogen.
Tez tak myślałem, bo zawsze widzimy światła solo. Jak postawisz jedne
obok drugich, to dopiero widzisz różnicę. A te obrazki oddaja prawie
wiernie różnicę.
Kiedyś kupowałem żarówki halogenowe z różnych markowych górnych półek
i na tle innych halogenów to był dzień do nocy. Ale jak świeciłem koło
zwykłych ksenonów, to zszedłem na ziemię :)

Z reszta dla jednych coś co jest żółte, dla innych będzie białe i na
odwrót. Norma.
Mam 4300 i widziałem jak świecą roczne 5000K, oczywiście z pozycji
kierowcy patrząc na drogę, bo to jest dla mnie istotne. Więc chyba
jestem za 5000K
--
Krzysiek

Data: 2011-11-06 10:40:48
Autor: jerzu
Dogorywaj±cy ksenon
On Sun, 06 Nov 2011 01:09:00 +0100, Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl>
wrote:

Komentarze komentarzami, czêsto ludziska nie wiedz± co kupuj±. A takiego ze sklepem to dopiero pod Poznaniem znalaz³em.

We Wrocku to nie wiem, ale w Warszawie mogê Ci daæ namiar na dwóch
sprzedawców z Allegro.

Data: 2011-11-06 11:31:18
Autor: Seba
Dogorywaj±cy ksenon
Sat, 05 Nov 2011 22:56:47 +0100, *Krzysztof 45* napisa³(a):

[...]

Krzysiek, ja u nas w mie¶cie D1S Philipsa w akceptowalnej cenie
(oczywi¶cie z faktur±) kupowa³em na Strachowskiego (firma AutoPlus czy
jako¶ tak - na alledrogo ich namierzy³em). Problemów ¿adnych do dzisiaj z tymi palnikami nie mam - a cena by³a
znaaaacznie ni¿sze ni¿ chcieli w ASO (~800 PLN za szt. ;))

Sebastian S.

Data: 2011-11-06 10:36:18
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin Seba
a cena była znaaaacznie niższe niż chcieli w
ASO (~800 PLN za szt. ;))

Czyli jaka? ;>

Data: 2011-11-06 12:08:42
Autor: Seba
Dogorywaj±cy ksenon
06 Nov 2011 10:36:18 GMT, *to* napisa³(a):

a cena by³a znaaaacznie ni¿sze ni¿ chcieli w
ASO (~800 PLN za szt. ;))
Czyli jaka? ;>

Co¶ ko³o 150 PLN/szt z tego co pamiêtam.

Sebastian S.

Data: 2011-11-06 15:47:29
Autor: kogutek
Dogorywaj±cy ksenon
Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisa³(a):
06 Nov 2011 10:36:18 GMT, *to* napisa³(a):

> Czyli jaka? ;>

Co¶ ko³o 150 PLN/szt z tego co pamiêtam.

¯e tak siê nieskromnie spytam. Czy tobie i innym na dekiel nie bije je¶li
kupujecie samochody do których ¿arówki s± po 150 z³otych. Do mojego za dwie
zap³aci³em co¶ pod 7 z³otych. I mi siê wydawa³o ¿e drogawo. Bo na wagê
kilogram ¿arówek wyjdzie dro¿ej ni¿ kilogram Concorda. --

Data: 2011-11-06 17:49:13
Autor: Krzysztof 45
Dogorywaj±cy ksenon
kogutek napisa³(a):
[...]
Kogutek, 150 za dobre markowe ¿arniki to prawie darmo :D
Jak chcesz mieæ dzieñ w nocy, to trzeba p³aciæ. Z reszta my sramy sa³at± :D
A Ty nawijasz tak jak kiedy¶ pewien dziadek który przez dwadzie¶cia lat ani razu nie kupowa³ ¿arówek do swojego Ursusa. Po prostu mu siê nie op³aca³o. LOL
--
Krzysiek

Data: 2011-11-06 17:54:26
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 06-11-2011 16:47, kogutek pisze:

[...]

Dlatego te¿ wszyscy powinni je¼dziæ TICO!
Trzeba mieæ nie¼le zryty beret ¿eby kupiæ samochód do którego 1 opona kosztuje tyle co ca³y komplet do Daewoo!

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-11-06 17:11:23
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin DoQ
Dlatego też wszyscy powinni jeździć TICO! Trzeba mieć nieźle zryty beret
żeby kupić samochód do którego 1 opona kosztuje tyle co cały komplet do
Daewoo!

Albo w ogóle całe Daewoo.

Niestety niektórzy muszą autem przedłużać sobie siusiaki! Każdy, kto ma odpowiednio długiego siusiaka jeździ tym co kogutek i Waldek.

Data: 2011-11-06 19:30:16
Autor: 'Tom N'
Dogorywaj±cy ksenon
to w <news:4eb6bfbb$0$5814$65785112news.neostrada.pl>:

begin DoQ

Dlatego te¿ wszyscy powinni je¼dziæ TICO! Trzeba mieæ nie¼le zryty beret
¿eby kupiæ samochód do którego 1 opona kosztuje tyle co ca³y komplet do
Daewoo!

Albo w ogóle ca³e Daewoo.

Niestety niektórzy musz± autem przed³u¿aæ sobie siusiaki! Ka¿dy, kto ma odpowiednio d³ugiego siusiaka je¼dzi tym co kogutek i Waldek.

Znaczy hulajnog±? --
Tomasz Nycz

Data: 2011-11-06 21:04:50
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 06-11-2011 18:11, to pisze:
Albo w ogóle ca³e Daewoo.
Niestety niektórzy musz± autem przed³u¿aæ sobie siusiaki! Ka¿dy, kto ma
odpowiednio d³ugiego siusiaka je¼dzi tym co kogutek i Waldek.

Kogutek musi byæ jurny z definicji ;)

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-11-06 22:28:52
Autor: Grejon
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 2011-11-06 18:11, to pisze:

Niestety niektórzy musz± autem przed³u¿aæ sobie siusiaki! Ka¿dy, kto ma
odpowiednio d³ugiego siusiaka je¼dzi tym co kogutek i Waldek.

To im wspó³czujê. W "zwisie" ci±gn± po ziemi, po erekcji nic nie widz±.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-11-07 16:41:33
Autor: J.F
Dogorywaj±cy ksenon
U¿ytkownik "DoQ"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

A tak o prawde spytawszy - te 19 czy 20" opony cos daja, czy trzeba miec za ciezki portfel, zeby kupic takie auto zamiast normalnych 14 czy nawet 13 ?

J.

Data: 2011-11-07 16:48:00
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin J.F
A tak o prawde spytawszy - te 19 czy 20" opony cos daja, czy trzeba miec
za ciezki portfel, zeby kupic takie auto zamiast normalnych 14 czy nawet
13 ?

Po pierwsze auto lepiej wygląda, po drugie można włożyć większe hamulce. ;)

Data: 2011-11-07 17:50:25
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 07-11-2011 17:48, to pisze:
[...]

Lepiej też wybiera niewielkie dziury, no i moment/moc lepiej przełożyć na asfalt większym kołem :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-07 17:48:02
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin DoQ
Lepiej też wybiera niewielkie dziury

Niskoprofilowa opona, która zwykle towarzyszy większej feldze? Nie powiedziałbym...

no i moment/moc lepiej przełożyć
na asfalt większym kołem :)

Chyba szerszą oponą. Bo większa felga jako taka zwiększa tylko bezwładność i silnikowi jest trudniej, co może tworzyć subiektywne wrażenie, że trakcja jest lepsza, ale w rzeczywistości tak nie jest. ;)

Data: 2011-11-07 19:05:29
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 07-11-2011 18:48, to pisze:
Lepiej też wybiera niewielkie dziury
Niskoprofilowa opona, która zwykle towarzyszy większej feldze? Nie
powiedziałbym...

Bywa tak, że mniejsze kółko potrafi wpaść w dziurę po której zwyczajnie przejedzie większe.

[...]

Czyli koła ciągnika rolniczego to tylko bajer ? :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-07 19:38:59
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin DoQ
[...]

Po pierwsze w tym samym aucie nie ma raczej mniejszych czy większych kół, a i w różnych różnice nie są bardzo duże. Po drugie drobne nierówności najlepiej wybiera sama opona, jeśli ma niski profil i sztywne boki to nie wybiera praktycznie w ogóle...

[...]

Nie znam się na traktorach, ale zobacz jak wyglądają profesjonalne koła do wyścigów na 1/4 (na oś napędową).

Data: 2011-11-07 20:53:49
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 07-11-2011 20:38, to pisze:

[...]

Skąd założenie, że to ma być to samo auto? Mowa raczej o starym rupieciu np. golf I vs nowym golf VI

najlepiej wybiera sama opona, jeśli ma niski profil i sztywne boki to nie
wybiera praktycznie w ogóle...

Jak Ci całe koło wejdzie w dziurwę to i opona nie pomoże :P

Czyli koła ciągnika rolniczego to tylko bajer ? :)
Nie znam się na traktorach, ale zobacz jak wyglądają profesjonalne koła
do wyścigów na 1/4 (na oś napędową).

No mają olbrzymią średnicę, a w momencie ruszania rozciągają się jeszcze ją powiększając.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-08 22:08:09
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin DoQ
Skąd założenie, że to ma być to samo auto? Mowa raczej o starym rupieciu
np. golf I vs nowym golf VI

Ale jaki sens ma takie porównanie? Golf I miał dużo mniej mocy i dużo niższą masę. Zamontowanie do niego kół z VI to byłby dramat przy ruszaniu.

najlepiej wybiera sama opona, jeśli ma niski profil i sztywne boki to
nie wybiera praktycznie w ogóle...

Jak Ci całe koło wejdzie w dziurwę to i opona nie pomoże :P

Na takich dziurach to prędzej rozwalisz niskoprofilową oponę, bo jej wiele nie potrzeba. Podobnie jak feldze z taką oponą.

Czyli koła ciągnika rolniczego to tylko bajer ? :) Nie znam się na
traktorach, ale zobacz jak wyglądają profesjonalne koła
do wyścigów na 1/4 (na oś napędową).

No mają olbrzymią średnicę, a w momencie ruszania rozciągają się jeszcze
ją powiększając.

Felgi są stosunkowo małe, a opona ma wysoki profil (i stosunkowo niskie ciśnienie). Sama wielkość całego koła to sprawa wtórna, zwróć uwagę, że to są auta 500 KM+. Przeciętnie auto ma zwykle właściwą średnicę koła, żeby mieć dobrą trakcję przy seryjnym silniku i dobrych oponach.

Data: 2011-11-09 00:38:56
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 08-11-2011 23:08, to pisze:

[...]

Nie gadaj, GTI miał całe 110KM były też zwykłe 1.8 w okolicach 100KM - Golfy VI też takie robią :P

[...]

No właśnie nie bardzo wtórna, bo jak pisałem wcześniej dragstery mają opony które zwiększają średnicę ułatwiając start.

to są auta 500 KM+. Przeciętnie auto ma zwykle właściwą średnicę koła,
żeby mieć dobrą trakcję przy seryjnym silniku i dobrych oponach.

I ta właściwa średnica (nie tylko wielkość felgi) jest dużo większa przy mocniejszych i nowszych samochodach. Dlatego 175/70/13 (kiedyś niemal podstawowy rozmiar) wygląda jak kółko do taczki przy 225/50/17 chociażby. Zwróć uwagę że samochody terenowe również mają koła o dużej średnicy, małe zaraz by się zakręciły w miejscu i zakopały.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-07 20:00:58
Autor: Artur Maśląg
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 2011-11-07 19:05, DoQ pisze:
[...]

Być może - przynajmniej w teorii ;) No, ale wiesz, ten wygląd ;)

Data: 2011-11-09 16:01:26
Autor: J.F
Dogorywaj±cy ksenon
Użytkownik "to"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:4eb819d2$0$5803$65785112@news.neostrada.pl...
no i moment/moc lepiej przełożyć
na asfalt większym kołem :)

Chyba szerszą oponą. Bo większa felga jako taka zwiększa tylko
bezwładność i silnikowi jest trudniej,

Hm, nie powiedzialbym.
Predkosc obwodowa opony jest taka sama, wiec i energia zgromadzona podobna.
(dla niedowiarkow - moment bezwladnosci wiekszy, ale predkosc obrotowa mniejsza).

Strata moze byc na samej jej masie, ktora faktycznie wieksza, w jakims rozlozeniu mas - felga relatywnie dalej od osi, no i polosi i przegubow - ktore musza byc solidniejsze :-)

J.

Data: 2011-11-09 21:43:45
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin J.F
[...]

Większa felga jest cięższa, opona na większą felgę też jest cięższa. Ponadto masa jest rozłożona mniej korzystnie -- dalej od osi obrotu.

Data: 2011-11-07 16:55:29
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 07-11-2011 16:41, J.F pisze:
A tak o prawde spytawszy - te 19 czy 20" opony cos daja, czy trzeba miec
za ciezki portfel, zeby kupic takie auto zamiast normalnych 14 czy nawet
13 ?

A potrafisz naci±gn±æ 13" czy 14" felgi na 330-360mm tarcze hamulcowe?

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-11-06 19:19:00
Autor: jerzu
Dogorywaj±cy ksenon
On Sun, 6 Nov 2011 15:47:29 +0000 (UTC), "kogutek"
<sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

¯e tak siê nieskromnie spytam. Czy tobie i innym na dekiel nie bije je¶li
kupujecie samochody do których ¿arówki s± po 150 z³otych. Do mojego za dwie
zap³aci³em co¶ pod 7 z³otych. I mi siê wydawa³o ¿e drogawo.

Te, w markecie kupi³e¶? Z napisem "super white xenon look"? Ja za
zwyk³e H7 Philipsa Premium p³aci³em ostatnio po 19 z³. za sztukê.

Data: 2011-11-06 20:36:26
Autor: kogutek
Dogorywaj±cy ksenon
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisa³(a):
> [...]

Te, w markecie kupi³e¶? Z napisem "super white xenon look"? Ja za
zwyk³e H7 Philipsa Premium p³aci³em ostatnio po 19 z³. za sztukê.

No, w markecie. Bez ¿adnych napisów by³y z wyj±tkiem 40/45W. Zasilane s± przez
kable oporowe i jest na mijania jakie¶ 9V. W dzieñ je widaæ. W nocy w mie¶cie
lampy uliczne ¶wiec±. Nic wiêcej mi nie potrzeba do szczê¶cia. Na zapas
kupi³em. Nie muszê mieæ zajebistych ¶wiate³ bo nie jestem kierowc± zawodowym z
opcj± akwizytora. Jak mam gdzie¶ jechaæ dalej to poci±g albo autobus
preferujê. Jak jadê dalej to dla przyjemno¶ci. Dlaczego mam sobie psuæ
przyjemno¶æ siedz±c 4 godziny za kierownic±?

Data: 2011-11-06 21:39:16
Autor: jerzu
Dogorywaj±cy ksenon
On Sun, 6 Nov 2011 20:36:26 +0000 (UTC), "kogutek"
<sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

W dzieñ je widaæ. W nocy w mie¶cie
lampy uliczne ¶wiec±.

Nawet w miastach s± takie miejsca, gdzie latarni nie ma.

Data: 2011-11-06 21:55:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dogorywaj±cy ksenon

U¿ytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j96r4a$lj4$1inews.gazeta.pl...

[...]

ale zdajesz sobie sprawe, ze mowa w w±tku o ksenonach, a nie halogenach, prawda?

ps. swoj± drog± w pi±tek mialem klienta, który przyszed³ z ¿arówk± D2S i pyta, czy takie s±.
Mówie - ze s±. Kosztuj± 670z³.

Mine mia³ nie ten teges i pyta, czy s± w takim razie zwyk³e. Mówie, ze s±... ale zanim poda³em cene doda³em, ze nie mo¿e w miejsce ksenony wstawiæ zwyk³ej halogenowej ...
Teraz mine mia³ jeszcze gorsz± i ze zdziwieniem ... poszed³ ;)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

U¿ywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na ¶mieci - 120L - 40z³

Data: 2011-11-06 22:12:10
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon

ps. swoj± drog± w pi±tek mialem klienta, który przyszed³ z ¿arówk± D2S i
pyta, czy takie s±.
Mówie - ze s±. Kosztuj± 670z³.

Gdzie je sprzedajesz?

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-11-06 22:36:04
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dogorywaj±cy ksenon

U¿ytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:j96t8o$fhh$1mx1.internetia.pl...

ps. swoj± drog± w pi±tek mialem klienta, który przyszed³ z ¿arówk± D2S i
pyta, czy takie s±.
Mówie - ze s±. Kosztuj± 670z³.

Gdzie je sprzedajesz?

nie chce tego pisaæ na grupie (przynajmniej nie wprost ;-)  bo te¿ nie chce mi sie pó¼niej s³uchaæ czepialstwa..)

Data: 2011-11-06 23:12:39
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon

Gdzie je sprzedajesz?
nie chce tego pisaæ na grupie (przynajmniej nie wprost ;-) bo te¿ nie
chce mi sie pó¼niej s³uchaæ czepialstwa..)

Ok nie pytam o szczegó³y gdzie - ASO?

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-11-07 16:59:21
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dogorywaj±cy ksenon

U¿ytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:j970q5$1nt$1mx1.internetia.pl...

Gdzie je sprzedajesz?
nie chce tego pisaæ na grupie (przynajmniej nie wprost ;-) bo te¿ nie
chce mi sie pó¼niej s³uchaæ czepialstwa..)

Ok nie pytam o szczegó³y gdzie - ASO?

a gdzie indziej mo¿e byæ taka cena za ¿arówke ;)

Data: 2011-11-07 17:20:01
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon
Ok nie pytam o szczegó³y gdzie - ASO?
a gdzie indziej mo¿e byæ taka cena za ¿arówke ;)

No wiesz.. jak kto¶ umie sprzedawaæ to opchnie w kiosku jako mega promocjê ;)

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-11-07 16:25:29
Autor: radekp@konto.pl
Dogorywaj±cy ksenon
Mon, 07 Nov 2011 00:08:51 +0100, w <j97423$kca$1@inews.gazeta.pl>, Micha³
Baszyñski <mbaszyns@ga.ze.ta.pl> napisa³(-a):

> ale zdajesz sobie sprawe, ze mowa w w±tku o ksenonach, a nie halogenach,
> prawda?

Niekoniecznie, halogen H7 kosztuje ok. 4z³ w markecie :).

Data: 2011-11-07 16:41:55
Autor: R2r
DogorywajÄ…cy ksenon
W dniu 2011-11-07 16:25, radekp@konto.pl pisze:
Niekoniecznie,

A jednak: "40/45W"
Chyba, że nie wie, co pisze... :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2011-11-07 17:10:28
Autor: radekp@konto.pl
Dogorywaj±cy ksenon
Mon, 07 Nov 2011 16:41:55 +0100, w <4eb7fc43@news.home.net.pl>, R2r
<bezspamux@arvox.pl> napisa³(-a):

W dniu 2011-11-07 16:25, radekp@konto.pl pisze:
> Niekoniecznie,

A jednak: "40/45W"

Wiêc p³ac±c jak na halogeny przep³aca ;).

Data: 2011-11-07 17:00:13
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dogorywaj±cy ksenon

U¿ytkownik "Micha³ Baszyñski" <mbaszyns@ga.ze.ta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j97423$kca$1inews.gazeta.pl...

[...]

:D

Data: 2011-11-06 22:19:02
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin kogutek
No, w markecie. Bez żadnych napisów były z wyjątkiem 40/45W. Zasilane są
przez kable oporowe i jest na mijania jakieÅ› 9V.

Proponuję, żebyś poszedł dalej i zamontował z przodu lampy naftowe.

Data: 2011-11-06 23:44:50
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 06-11-2011 23:19, to pisze:
No, w markecie. Bez ¿adnych napisów by³y z wyj±tkiem 40/45W. Zasilane s±
przez kable oporowe i jest na mijania jakie¶ 9V.
Proponujê, ¿eby¶ poszed³ dalej i zamontowa³ z przodu lampy naftowe.

Z kolei z ty³u proponujê co¶ takiego:
http://allegro.pl/oswietlenie-lampka-rowerowa-tylnia-tyl-diodowa-led-i1895275150.html
Taniocha, 4 blachy na dwie strony a jaka oszczêdno¶æ pr±dnicy.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-11-06 23:32:10
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin DoQ
Z kolei z tyłu proponuję coś takiego:
http://allegro.pl/oswietlenie-lampka-rowerowa-tylnia-tyl-diodowa-led-
i1895275150.html
Taniocha, 4 blachy na dwie strony a jaka oszczędność prądnicy.

Pięć diód?! Co za zbytek! Niech kupi taką z jedną.

Data: 2011-11-07 16:39:01
Autor: J.F
Dogorywaj±cy ksenon
U¿ytkownik "kogutek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

Concord to jest taniocha, zobacz ile kosztuje kilogram procesora, albo pamieci.
Po czym idz do sklepu - telewizor powiedzmy 2000zl, okap kuchenny 200zl,
okap ze nierdzewki z telewizorem - 6000zl, tak sie zarabia pieniadze :-)

W USA juz doszli do podobnych wnioskow co ty - i ponoc nie kupuja ksenonow. Bo ... je chetnie kradna, a nowe ... kosztuja krocie (cale lampy z przetwornicami).

Te ksenonowe palniki wytrzymuja na tyle dlugo ze sie ich nie wymienia - biorac pod uwage niektore wspolczesne samochody to juz moze przyniesc spory zysk na mechanikach, bo samemu sie zarowki nie wymieni :-)

Daje tez lepsze swiatlo - i tu oszczednosc moze byc bardzo duza, jak kiedys czegos nie zauwazysz.

A "ja mam ksenony a ty nie" - bezcenne. Za jedyne 150 zl - taniocha.

J.

Data: 2011-11-07 23:35:01
Autor: kogutek
Dogorywaj±cy ksenon
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³(a):
> [...]

A "ja mam ksenony a ty nie" - bezcenne. Za jedyne 150 zl - taniocha.

Jak siê nie wymienia. Temat jest o tym ¿e siê psuje i trzeba kupiæ nowy palnik
i ¿e kosztuje 8 stów. A kilka osób zna inne ceny. To znaczy ¿e albo kupowali
albo przymierzaj± siê do kupna. Na mnie ¿aden mechanik od ¿arówek nie zarobi
bo z zawi±zanymi oczami u mnie mo¿na wymieniæ ¿arówki reflektorowe. ¯eby
rozwiaæ wszystkie w±tpliwo¶ci. Je¿d¿ê na starodawnych ¿arówkach 40/45W do tego
zasilanych ni¿szym napiêciem ni¿ jest w samochodzie. Niby halogenowe powinny
byæ ale zwyk³e pasuj± i daje siê z nimi ustawiæ poprawnie ¶wiat³a. Co do
zauwa¿ania. PJ mam 34 lata i zawsze wszystko zauwa¿a³em na czas. To czy
zd±¿ysz zauwa¿yæ w niewielkim procencie zale¿y od ¶wiate³.  --

Data: 2011-11-08 15:51:05
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 08-11-2011 00:35, kogutek pisze:

[...]

I pewnie w ramach konsekwencji,je¼dzisz na ³ysych laczkach?

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-11-08 22:11:43
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin DoQ
I pewnie w ramach konsekwencji,jeździsz na łysych laczkach?

Słyszałem, że owija felgi wężem ogrodowym. Z tej grupy dowiedziałem się, że to bardzo kreatywna metoda.

Data: 2011-11-08 23:48:11
Autor: kogutek
Dogorywaj±cy ksenon
to <to@xyz.abc> napisa³(a):
begin DoQ

> I pewnie w ramach konsekwencji,jeździsz na Å&#65533;ysych laczkach?

SÅ&#65533;yszaÅ&#65533;em, że owija felgi wÄ&#65533;żem ogrodowym. Z tej grupy dowiedziaÅ&#65533;em siÄ&#65533;,
 Å¼e to bardzo kreatywna metoda.

Ale mi dokopali¶cie. A¿ bola³o. Nie róbcie tego wiêcej bo mi siê zajad zrobi³.
Nie bêdê siê z was publicznie na¶miewa³. Bo jak poeta napisa³. " Z³e sobie
wydaje ¶wiadectwo. Ten co wyszydza kalectwo". Umys³owe oczywi¶cie. --

Data: 2011-11-09 16:11:56
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
DogorywajÄ…cy ksenon
W dniu 2011-11-09 00:48, kogutek pisze:
to<to@xyz.abc>  napisaÅ‚(a):

begin DoQ

I pewnie w ramach konsekwencji,jeĹşdzisz na Ĺ&#65533;ysych laczkach?

SĹ&#65533;yszaĹ&#65533;em, Ĺźe owija felgi wÄ&#65533;Ĺźem ogrodowym. Z tej grupy dowiedziaĹ&#65533;em siÄ&#65533;,

Ĺźe to bardzo kreatywna metoda.

Ale mi dokopaliście. Aż bolało. Nie róbcie tego więcej bo mi się zajad zrobił.
Nie będę się z was publicznie naśmiewał. Bo jak poeta napisał. " Złe sobie
wydaje świadectwo. Ten co wyszydza kalectwo". Umysłowe oczywiście.

Wsadziłeś chuk wie jakie, całkowicie niehomologowane dla reflektora żarówki o zmniejszonej mocy w imię oszczędności kilku złotych.
Wyśmiewasz postęp technologiczny, wyzywając od idiotów ludzi, którzy godzą się na zakup czegoś, co Cię przerasta.
Najchętniej wszystkich wsadziłbyś do Dacii 1310 czy innej Favoritki, bo sam taką jeździsz i wiesz, że nikomu nic więcej nie potrzeba.
I teraz jeszcze innym zarzucasz kalectwo umysłowe?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-11-09 23:04:09
Autor: jerzu
Dogorywaj±cy ksenon
On Tue, 8 Nov 2011 23:48:11 +0000 (UTC), "kogutek"
<sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

Bo jak poeta napisa³. " Z³e sobie
wydaje ¶wiadectwo. Ten co wyszydza kalectwo". Umys³owe oczywi¶cie.

Id¼ polataj 767, a przy l±dowaniu poczytaj gazetê.

Data: 2011-11-08 17:17:45
Autor: Micha³ Baszyñski
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 2011-11-08 00:35, kogutek pisze:

bo z zawi±zanymi oczami u mnie mo¿na wymieniæ ¿arówki reflektorowe.

zale¿y od samochodu, u mnie te¿ tak siê da. I to nie tylko reflektorowe.

PJ mam 34 lata i zawsze wszystko zauwa¿a³em na czas.

do czasu...

> To czy zd±¿ysz zauwa¿yæ w niewielkim procencie zale¿y od ¶wiate³.

taa... i od czystych szyb zapewne tez nie..

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2011-11-08 22:11:01
Autor: to
Dogorywaj±cy ksenon
begin kogutek
Jak się nie wymienia. Temat jest o tym że się psuje i trzeba kupić nowy
palnik i że kosztuje 8 stów. A kilka osób zna inne ceny. To znaczy że
albo kupowali albo przymierzają się do kupna. Na mnie żaden mechanik od
żarówek nie zarobi bo z zawiązanymi oczami u mnie można wymienić żarówki
reflektorowe. Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości. Jeżdżę na starodawnych
żarówkach 40/45W do tego zasilanych niższym napięciem niż jest w
samochodzie. Niby halogenowe powinny być ale zwykłe pasują i daje się z
nimi ustawić poprawnie światła.

Pomysł wyjątkowo głupi i przy tym niebezpieczny, a oszczędność symboliczna.

Co do zauważania. PJ mam 34 lata i
zawsze wszystko zauważałem na czas. To czy zdążysz zauważyć w niewielkim
procencie zależy od świateł.

Do czasu. Ja żyję mniej lat, niż Ty masz prawko, a takiego stwierdzenia bym nie zaryzykował, chociaż po ciemku widzę wyraźnie lepiej niż większość. Z wiekiem zdolność widzenia w nocy spada.

Data: 2011-11-09 00:17:54
Autor: kogutek
Dogorywaj±cy ksenon
to <to@xyz.abc> napisa³(a):
begin kogutek

> [...]
> żarówek nie zarobi bo z zawiÄ&#65533;zanymi oczami u mnie można wymieniÄ&#65533; żarów
ki
> reflektorowe. Å»eby rozwiaÄ&#65533; wszystkie wÄ&#65533;tpliwoÅ&#65533;ci. JeżdżÄ&#65533; na starodawny
ch
> żarówkach 40/45W do tego zasilanych niższym napiÄ&#65533;ciem niż jest w
> samochodzie. Niby halogenowe powinny byÄ&#65533; ale zwykÅ&#65533;e pasujÄ&#65533; i daje siÄ&#65533; z
> nimi ustawiÄ&#65533; poprawnie Å&#65533;wiatÅ&#65533;a.

PomysÅ&#65533; wyjÄ&#65533;tkowo gÅ&#65533;upi i przy tym niebezpieczny, a oszczÄ&#65533;dnoÅ&#65533;Ä&#65533; symboliczna.

> Co do zauważania. PJ mam 34 lata i
> zawsze wszystko zauważaÅ&#65533;em na czas. To czy zdÄ&#65533;żysz zauważyÄ&#65533; w niewielki
> procencie zależy od Å&#65533;wiateÅ&#65533;.

Do czasu. Ja żyjÄ&#65533; mniej lat, niż Ty masz prawko, a takiego stwierdzenia bym nie zaryzykowaÅ&#65533;, chociaż po ciemku widzÄ&#65533; wyraźnie lepiej niż wiÄ&#65533;kszoÅ&#65533;Ä&#65533;. Z wiekiem zdolnoÅ&#65533;Ä&#65533; widzenia w nocy spada.

Nie ma nocy w mie¶cie. Latarnie siê ¶wiec±. Nie jestem kierowcom zawodowym z
opcj± akwizytora albo przedstawiciela handlowego ¿ebym 3/4 ¿ycia spêdza³ w
samochodzie. Przeciêtnie robiê 5 kilometrów dziennie. Opon na zimê te¿ nie
zmieniam. Mam wielosezonowe. W zasadzie do miasta to i letnie zim± s± dobre.
Przez dwa dni w roku jak zima zaskoczy drogowców mogê w domu posiedzieæ. --

Data: 2011-11-09 06:45:47
Autor: Krzysztof 45
Dogorywaj±cy ksenon
kogutek napisa³(a):
Przeciêtnie robiê 5 kilometrów dziennie.
A ja my¶la³em ¿e nikt mojego znajomego (starszego pana) nie przeskoczy z rocznymi przebiegami, od którego kiedy¶ odkupi³em autko. Nikt nie wierzy³ w takie przebiegi. T.z. robi³ 4 ty¶ rocznie. A Tobie wychodzi mniej ni¿ 2 ty¶.
Teraz wiem czemu w tym odkupywanym aucie od mojego znajomego by³y halogeny a nie zwyk³e ¿arówki ;)
--
Krzysiek

Data: 2011-11-09 00:45:06
Autor: DoQ
Dogorywaj±cy ksenon
W dniu 08-11-2011 23:11, to pisze:

Do czasu. Ja ¿yjê mniej lat, ni¿ Ty masz prawko, a takiego stwierdzenia
bym nie zaryzykowa³, chocia¿ po ciemku widzê wyra¼nie lepiej ni¿
wiêkszo¶æ. Z wiekiem zdolno¶æ widzenia w nocy spada.

Jak bêdziesz siê turla³ 20km/h to i znicze ci wystarcz± za o¶wietlenie ;))

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-11-09 23:04:51
Autor: jerzu
Dogorywaj±cy ksenon
On Mon, 7 Nov 2011 23:35:01 +0000 (UTC), "kogutek"
<sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

To czy
zd±¿ysz zauwa¿yæ w niewielkim procencie zale¿y od ¶wiate³.

Tak, ¶wiat³a w aucie to z³o.

Data: 2011-12-08 05:24:09
Autor: Grejon
Dogorywaj±cy ksenon
[...]

A potem taki ¶lepy kret wlecze siê w ¶rodku nocy 60 km/h i wyprzedziæ go nie idzie bo drogi przed nim nie widaæ.

Data: 2011-11-06 16:22:52
Autor: Krzysztof 45
Dogorywaj±cy ksenon
Seba napisa³(a):
Krzysiek, ja u nas w mie¶cie D1S Philipsa w akceptowalnej cenie
(oczywi¶cie z faktur±) kupowa³em na Strachowskiego (firma AutoPlus czy
jako¶ tak - na alledrogo ich namierzy³em).
Dziêki Sebastian :)
Takie cos mi wyskoczy³o, to oni?
http://www.cylex.pl/firmy/auto-plus-- czê¶ci-audi-- opel-- vw-10911315.html
--
Krzysiek

Data: 2011-11-09 08:31:13
Autor: Seba
Dogorywaj±cy ksenon
Dnia Sun, 06 Nov 2011 16:22:52 +0100, Krzysztof 45 napisa³(a):

Dziêki Sebastian :)
Takie cos mi wyskoczy³o, to oni?
http://www.cylex.pl/firmy/auto-plus-- czê¶ci-audi-- opel-- vw-10911315.html

Nie wiem czy nie za pó¼no odpowiadam - ale tak to oni. Siedz± sobie ko³o
ASO Wojtanowicza i z tego co widzia³em to obrót towarem maj± nienajgorszy
(secjalizuj± siê w VAG).

Sebastian S.

Data: 2011-11-09 19:58:00
Autor: Krzysztof 45
Dogorywaj±cy ksenon
Seba napisa³(a):
[...]

Nie za pó¼no odpowiadasz. Jestem ostatnio zarobiony i nawet nie mia³ bym kiedy wymieniæ.
W przysz³ym tygodniu podjadê do nich i zobaczê co maja w ofercie.
Dziêki i pozdrawiam.
--
Krzysiek

Data: 2011-12-07 21:43:29
Autor: Krzysztof 45
Dogorywaj±cy ksenon
Seba napisa³(a):
Krzysiek, ja u nas w mie¶cie D1S Philipsa w akceptowalnej cenie
(oczywi¶cie z faktur±) kupowa³em na Strachowskiego (firma AutoPlus czy
jako¶ tak - na alledrogo ich namierzy³em).
Seba, dzisiaj mnie wziê³o w koñcu i wybra³em siê do nich po palniki D2S
Maja Philipsy 85122 i 85122+ w pude³kach dedykowanych dla Audi i VW
Tylko te zapewniane przez nich orygina³y to ¶ciema, chyba ¿e sie nie znam.
Trzy sztuki mia³em w rêkach. Ka¿da inaczej wygl±da³a, chodzi o napisy. Jak by po pijaku drukowali.
A w 85122+ ca³kiem inna barwa napisów i jak by rozmyte. A zgrubienia na bañce szklanej w jednej lekko przydymione na blado ¿ó³to a innej do¶æ mocno.
Nie ryzykuj±c, odpu¶ci³em sobie u nich zakup.
--
Krzysiek

Dogorywaj±cy ksenon