Dojazd praca, szkoła - dystans.

Data: 2010-06-15 23:09:59
Autor: robertcb
Dojazd praca, szkoła - dystans.
Cześć.
Jakie dystanse robicie dojeżdżając codziennie do pracy, szkoły?
Czy waszym zdaniem 30km w jedną stronę to za dużo?
Jakie macie doświadczenia w tym temacie?

czasowo du¿o, przyjmuj±c sredni± 20 km/h wychodzi 1,5 godziny w jedn± stronê.
Je¶li komunikacja publiczna nie oferuje szybszego po³aczenia (z doj¶ciem na przystanek i z przystanku) to rower ma sens, oczywi¶cie pod paroma warunkami.

- w sezonie letnim
- trasa wiedzie w wiêkszosci ma³o uczêszczanymi drogami o utwardzonej nawierzchni.

Dobrze gdyby na trasie jezdzil jakis pociag lub autobus ktorym mozna przewiezc rower (np w W-wie mozna), to na wypadek nag³ego za³amania pogody (nawa³nica, ulewa) czy awarii roweru uniemo¿liwiaj±cej jazdê, gdy brak narzedzi i punktu serwisowego w pobli¿u.

Data: 2010-06-16 00:02:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dojazd praca, szkoła - dystans.
robertcb@mailinator.com bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje (niepotrzebne
skre¶liæ):
rower ma sens, oczywi¶cie pod paroma warunkami.

- w sezonie letnim

???

- trasa wiedzie w wiêkszosci ma³o uczêszczanymi drogami o utwardzonej nawierzchni.

Utwardzona nawierzchnia - spoko.
Ma³o uczêszczane drogi - wtf?

--
Pozdrowienia,                            | Pró¿no¶ repliki siê spodziewa³
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ciê j***³,

Data: 2010-06-16 09:32:09
Autor: W
Dojazd praca, szkoła - dystans.
W dniu 2010-06-15 23:09, robertcb@mailinator.com pisze:
Cze��.
Jakie dystanse robicie dojeşdşaj�c codziennie do pracy, szko�y?
Czy waszym zdaniem 30km w jedn� stron� to za duşo?
Jakie macie do�wiadczenia w tym temacie?

czasowo dużo, przyjmując srednią 20 km/h wychodzi 1,5 godziny w jedną stronę.
Zakladajac, ze jedzie asfaltem to wyjdzie mu raczej 30km/h

Data: 2010-06-16 10:07:02
Autor: Fabian
W pisze:
[...]

stronÄ™.
Zakladajac, ze jedzie asfaltem to wyjdzie mu raczej 30km/h

Dla mnie średnia z jazdy i postojów w drodze do pracy nigdy nie
osiągnęła 30km/h, nawet gdy na prostej rozpędzałem się do prawie 40
km/h, nie zatrzymywałem się praktycznie na skrzyżowaniach, tylko
zwalniałem jak trzeba było to wtedy miałem średnią 29,5 km/h. Jak jadę
normalnie to mogę założyć średnią 25-26 km/h.

Jak, czym i gdzie jeździsz, że osiągasz średnia >30km/h po mieście?

Fabian.

Data: 2010-06-16 01:41:03
Autor: looty
Dojazd praca, szko³a - dystans.
On 16 Cze, 10:07, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:

Dla mnie ¶rednia z jazdy i postojów w drodze do pracy nigdy nie
osi±gnê³a 30km/h, nawet gdy na prostej rozpêdza³em siê do prawie 40
km/h, nie zatrzymywa³em siê praktycznie na skrzy¿owaniach, tylko
zwalnia³em jak trzeba by³o to wtedy mia³em ¶redni± 29,5 km/h. Jak jadê
normalnie to mogê za³o¿yæ ¶redni± 25-26 km/h.

U mnie podobnie, nigdy nie uda³o mi siê zrobiæ ¶redniej >=30 km/h,
kilka razy by³em blisko.
Gdy jadê ulic± ¶redni± mam oko³o 27 km/h.

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-06-16 11:08:14
Autor: zly
Dojazd praca, szko³a - dystans.
Dnia Wed, 16 Jun 2010 01:41:03 -0700 (PDT), looty napisa³(a):

U mnie podobnie, nigdy nie uda³o mi siê zrobiæ ¶redniej >=30 km/h,
kilka razy by³em blisko.
Gdy jadê ulic± ¶redni± mam oko³o 27 km/h.

U mnie zazwyczaj w³a¶nie 28-29, ale ostatnio mia³em 31,27 :)

--
marcin

Data: 2010-06-16 16:14:41
Autor: szaman
Dojazd praca, szkoła - dystans.
On 06/16/2010 10:41 AM, looty wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

U mnie podobnie, nigdy nie udało mi się zrobić średniej>=30 km/h,
kilka razy byłem blisko.
Gdy jadę ulicą średnią mam około 27 km/h.

ostatnio na 110 km średnią wyk¶eciłem 30kph, ale w czasie dojazdów na uczelnię/do pracy - nie wyobrażam sobie takiej średniej jakoś...

sz

Data: 2010-06-16 12:53:12
Autor: looty
On 16 Cze, 16:14, szaman <pieka...@op.pl> wrote:
> [...]

ostatnio na 110 km średnią wyk¶eciłem 30kph, ale w czasie dojazdów na
uczelnię/do pracy - nie wyobrażam sobie takiej średniej jakoś...

Dużo zależy od tego którędy i czym do pracy jedziesz.
Ja jadę rano z okolic Piaseczna Puławską do Warszawy (Al. Armii
Ludowej), wracam Al. Niepodległości i Puławską. Generalnie jest sporo
odcinków, na których można swobodnie pocisnąć 35 km/h i więcej. Jeżdżę
na rowerze z wÄ…skimi oponami, 28 cali.

Zmotywowany tą dyskusją i korzystając z wiatru w plecy zrobiłem
wracając do domu średnią 32,55 km/h, dla mnie rekordową.. Było to
możliwe, bo przejechałem ładnych parę kilometrów z prędkością ponad 40
km/h.
Czyli średnia 30 jest możliwa w sprzyjających warunkach i od czasu do
czasu. Za każdym razem - nadal wątpię.

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-06-16 22:24:57
Autor: szaman
Dojazd praca, szkoła - dystans.
On 06/16/2010 09:53 PM, looty wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Czyli średnia 30 jest możliwa w sprzyjających warunkach i od czasu do
czasu. Za każdym razem - nadal wątpię.

Przy dojazdach pojawiajÄ… siÄ™ takie problemy jak:
- obciążenie
- znużenie trasą
- brak motywacji
- potrzeba przyjazdu niespoconym
- etc.

Dlatego, jako stałą średnią przy dojazdach uważam za nierealną.
Chyba, że ktoś jest mutantem:P

sz:)

Data: 2010-06-17 00:41:01
Autor: looty
Dojazd praca, szko³a - dystans.
On 16 Cze, 22:24, szaman <pieka...@op.pl> wrote:
On 06/16/2010 09:53 PM, looty wytworzy³ w szalonym umy¶le, a nastêpnie
przela³ w postaæ elektroniczn± to, co nastêpuje::

> Czyli ¶rednia 30 jest mo¿liwa w sprzyjaj±cych warunkach i od czasu do
> czasu. Za ka¿dym razem - nadal w±tpiê.

Przy dojazdach pojawiaj± siê takie problemy jak:
- obci±¿enie
- znu¿enie tras±
- brak motywacji
- potrzeba przyjazdu niespoconym
- etc.

Dlatego, jako sta³± ¶redni± przy dojazdach uwa¿am za nierealn±.
Chyba, ¿e kto¶ jest mutantem:P

sz:)

£adny zestaw wymówek sobie zmontowa³e¶:)

ad obci±¿enie: raz na 10 dni wiozê sakwê lub plecak z ubraniami
ad znu¿enie tras±: a je¿d¿enie samochodem lub autobusem to pewnie
codziennie dostarcza niezapomnianych emocji, co? Poza tym mo¿na sobie
jazdê urozmaicaæ: np. robiæ trening interwa³owy czy æwiczyæ technikê
jazdy.
ad brak motywacji: dla mnie podstawowa motywacja to korki. Muszê do
pracy jako¶ dojechaæ, a potem wróciæ, mogê to zrobiæ samochodem w
godzinê, albo rowerem w 35 minut. Do tego dochodzi przyjemno¶æ z jazdy
rowerem, oszczêdno¶ci na benzynie i parkingach itp.
ad potrzeba przyjazdu niespoconym: nie ja mam takowej, wiele w tym
w±tku napisano na temat radzenia sobie z potem.

We¼ siê w gar¶æ i zacznij je¼dziæ rowerem do pracy :P

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-06-17 11:19:40
Autor: robertcb
[...]

- konieczno¶æ jazdy bez wzglêdu na warunki pogodowe.

Data: 2010-06-17 16:19:44
Autor: 666
Dojazd praca, szkoła - dystans.
Na rowerze osiÄ…gam do 17 km/h.
Podkreślam "do".
Samochodem 19-21 km/h przez skrzyżowania, 31 km/h po paru naszych "Trasach" (dane z W-wy).
Pozostają koszty (rower tańszy), zdrowie (kręgosłup dostaje i na rowerze, i w samochodzie, ale nogi i cała reszta mocniejsze po
rowerze), ryzyko (no jednak rower bardzo niebezpieczny jest, w samochodzie jak w stalowej klatce (dużym!!).
Generalnie jakby auta była zupełnie za darmo (zakup, zużycie, paliwo, przeglądy) to pewnie wszędzie poza zielonym parkiem jeździłbym
autem, człowiek to istota leniwa ;-))

-- -- -

Data: 2010-06-16 17:07:20
Autor: Fabian
szaman pisze:
[...]

To ja ostatnio wykręciłem na 222 km średnią 29,9. Ale bez postojów,
których łącznie było prawie godzina no i nie sam tylko w 2 osoby. Ale za
to na ostrym :D Ale praktycznie po płaskim - kaszeberunda.com

Fabian.

Data: 2010-06-17 07:58:07
Autor: bans
Dojazd praca, szkoła - dystans.
W dniu 2010-06-16 17:07, Fabian pisze:

To ja ostatnio wykr�ci�em na 222 km �redni� 29,9. Ale bez postojów,
których ��cznie by�o prawie godzina no i nie sam tylko w 2 osoby.

Dobrze, że uczciwie zaznaczyłeś, że odliczyłeś postoje, choć taka średnia nic nikomu teraz nie mówi.

Jakiegoś bloga ostatnio czytałem, kosmiczne średnie i dystanse koleś pokazywał, a dopiero w tekście można było doczytać, że postojów nie liczyli...

Panowie, bez ściemniania mi tu! ;)

Jeśli przebywasz drogę 180km w 6h - masz średnią 30km/h, OK. Ale jeśłi te 180km przejeżdżasz w 7h (bo zrobiłeś sobie godzinną przerwę) to masz średnią 25,7km/h! Co z tego, że licznik pokazuje AVG 30km/h, skoro zatrzymuje się podczas postoju?!

W taki sposób to można i 35km/h wykręcić na 300km, jeżdżąc przez miesiąc codziennie po 10km w 17minut, a pozostałe 23h i 43min doby odpoczywając ;)

--
bans

Data: 2010-06-16 11:27:47
Autor: W
W dniu 2010-06-16 10:07, Fabian pisze:
W pisze:
[...]

Sorry, po miescie moze zeczywiscie sie nie da. Swiatla, korki itp.
Sam dojedzalem do pracy rowerem ale to byla droga pomiedzy miastami.

Data: 2010-06-16 13:11:45
Autor: zly
Dojazd praca, szkoła - dystans.
Dnia Wed, 16 Jun 2010 11:27:47 +0200, W napisa³(a):

Sorry, po miescie moze zeczywiscie sie nie da.

Da siê :)

Swiatla, korki itp.

Dlatego w³a¶nie wsiadamy na rower, a nie do auta ;)

--
marcin

Data: 2010-06-16 14:31:47
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dojazd praca, szkoła - dystans.
W bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Jeżdżę na uczelnię już ponad rok i nie udało mi się takiej średniej zrobić.
26-27km/h wychodzi.

--
Pozdrowienia,                            | PróżnoÅ› repliki siÄ™ spodziewaÅ‚
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ciÄ™ j***Å‚,

Data: 2010-06-16 16:11:49
Autor: szaman
Dojazd praca, szkoła - dystans.
On 06/16/2010 09:32 AM, W wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Zakladajac, ze jedzie asfaltem to wyjdzie mu raczej 30km/h

niemożliwe.

sz

Data: 2010-06-17 00:53:41
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dojazd praca, szkoła - dystans.
szaman bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶liæ):
On 06/16/2010 09:32 AM, W wytworzy³ w szalonym umy¶le, a nastêpnie przela³ w postaæ elektroniczn± to, co nastêpuje::

Zakladajac, ze jedzie asfaltem to wyjdzie mu raczej 30km/h

niemo¿liwe.

Mo¿liwe to to jest. Ja kiedy¶ zrobi³em na uczelniê ¶redni± 31km/h. Ale
przez 70% trasy ci±³êm za ciê¿arówk±.

Data: 2010-06-17 08:56:06
Autor: zly
Dojazd praca, szkoła - dystans.
Dnia Wed, 16 Jun 2010 16:11:49 +0200, szaman napisa³(a):

niemo¿liwe.

Ja s³ysza³em, ¿e ludzie wyskakuj± z lec±cych samolotów i po l±dowaniu nadal
s± ¿ywi. Te¿ mi siê wydawa³o niemo¿liwe

--
marcin

Data: 2010-06-17 11:15:15
Autor: robertcb
> [...]

> Zakladajac, ze jedzie asfaltem to wyjdzie mu raczej 30km/h

w skrajnym przypadku mo¿liwe, a ja pisze o ¶redniej z wielu dni dojazdów, gdzie warunki bêd± ró¿ne, i mam na my¶li tani rower za kilkaset z³.

30 km/h to tylko z dobrym wiatrem w plecy, na dobrym nie³atanym asfalcie, bez wzniesieñ, ¶wiate³ i ca³y czas z pierwszeñstwem (czyli jak±¶ krajówk±)

--

Dojazd praca, szkoła - dystans.