[WAW] Dojazd z Ursusa na Pragę Południe

Data: 2011-05-11 05:26:59
Autor: climbus
[WAW] Dojazd z Ursusa na Pragę Południe
Witam

Będę potrzebował przemieścić się rowerem z Ursusa na Pragę Południe.
Którędy najlepiej jechać?

Trasa Łazienkowska czy Jerozolimskie?

Czy na Łazienkowskiej lub Jerozolimskich są zakazy jazdy rowerem?

Jakiś DDR?

Data: 2011-05-11 12:44:42
Autor: Ryszard Mikke
[WAW] Dojazd z Ursusa na Pragę Południe
climbus <climbus@gmail.com> napisał(a):
Witam

B=EAd=EA potrzebowa=B3 przemie=B6ci=E6 si=EA rowerem z Ursusa na Prag=EA Po=
=B3udnie.
Kt=F3r=EAdy najlepiej jecha=E6?

Trasa =A3azienkowska czy Jerozolimskie?

Czy na =A3azienkowskiej lub Jerozolimskich s=B1 zakazy jazdy rowerem?

Jaki=B6 DDR?

Trasa bym sie nie pchal, nawet bez zakazow (a na wyznaczonym ciagu
pieszo-rowerowym najpierw bedziesz targac rower po schodach, a dalej masz
chodnik, na ktorym blotniki od drgan odpadaja).

A gdzie na Prage? Moze wrto rozwazyc
Bitwy-Banacha-Pole-Batorego-Spacerowa-Gagarina-Bluszczanska-Most Siekierkowski?

rmikke

Data: 2011-05-11 06:00:22
Autor: climbus
On 11 Maj, 14:44, "Ryszard Mikke" <rmikke.SKA...@gazeta.pl> wrote:

A gdzie na Prage? Moze wrto rozwazyc
Bitwy-Banacha-Pole-Batorego-Spacerowa-Gagarina-Bluszczanska-Most Siekierkowski?

Okolice Marsa więc teoretycznie można tak jak napisałeś. Niestety
google gubi się i nie mogę sprawdzić ile nadrabiam.

Dzięki z odpowiedź

Data: 2011-05-11 13:05:59
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

> A gdzie na Prage? Moze wrto rozwazyc
> Bitwy-Banacha-Pole-Batorego-Spacerowa-Gagarina-Bluszczanska-Most Siekierk=

Okolice Marsa wi=EAc teoretycznie mo=BFna tak jak napisa=B3e=B6.

A to bardzo polecam te trase, tylko nie zgub sie na przejezdzie nad Walem
Miedzeszynskim. Jadac lewa strona mostu, przy zjezdzie na wal odchodzi piesza
kladka w lewo - tam trzeba skrecic.

rmikke

Niestety
google gubi si=EA i nie mog=EA sprawdzi=E6 ile nadrabiam.

Dzi=EAki z odpowied=BC

Data: 2011-05-11 15:19:00
Autor: Kazimierz Uromski
On 11.05.2011 15:05, Ryszard Mikke wrote:
[...]

Przy Wale Zawadowskim (wjazd na most po lewej stronie wisły) lepiej wybrać prawą stronę, nią dojechać do Bora-Komorowskiego i tam wrócić na lewą.
Nadal OS-owy, ale mniej niż pieszą lewą stroną, charakter przejazdu (:

Data: 2011-05-11 13:48:16
Autor: Ryszard Mikke
Kazimierz Uromski <legalnycyklista@dzimejl.kropka.kom> napisał(a):
> [...]
> Miedzeszynskim. Jadac lewa strona mostu, przy zjezdzie na wal odchodzi piesza

Przy Wale Zawadowskim (wjazd na most po lewej stronie wisĹ&#65533;y) lepiej wybraÄ&#65533; prawÄ&#65533; stronÄ&#65533;, niÄ&#65533; dojechaÄ&#65533; do Bora-Komorowskiego i tam wrĂłciÄ&#65533; na lewÄ&#65533;.
Nadal OS-owy, ale mniej niĹź pieszÄ&#65533; lewÄ&#65533; stronÄ&#65533;, charakter przejazdu (:

No to wyznaczyles mi trase na dzis :D

Niniejszym ruszam to obadac.

rmikke

Data: 2011-05-11 15:36:49
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

Nadal OS-owy, ale mniej niż pieszą lewą stroną, charakter przejazdu (:

Przebóg! Słusznie zaiste prawicie, mości Kazimierzu.

Prawa, ide est poludniowa strona bez turbacki w zatrzaskach przejechac da sie, gdy zas polnocna jadac, zawsze gdzies tam podeprzec sie musialem.

rmikke

Data: 2011-05-11 20:21:53
Autor: Kazimierz Uromski
On 11.05.2011 17:36, Ryszard Mikke wrote:

Przebóg! Słusznie zaiste prawicie, mości Kazimierzu.

Prawa, ide est poludniowa strona bez turbacki w zatrzaskach przejechac da sie,
gdy zas polnocna jadac, zawsze gdzies tam podeprzec sie musialem.

Ale trzeba uwaĹźać - pierwszy element południowego OS-u moĹźe wyeliminować zbyt pędzących zawodnikĂłw - niby niewielkie odgięcie wymagające pewnej redukcji prędkości, ale wyposaĹźone w podpuchę. DojeĹźdĹźając do tego miejsca przez długi czas wydaje Ci się, Ĺźe da się prosto - a to prosto okazuje się być prosto w dół po schodach  (:

No i w zimie kolejnym punktem specjalnym jest tunel pod zjazdem w stronę otwocka - robi się tam kałuża, która zimą staje się elementem programu doszkalania rowerzystów w jaździe w trudnych warunkach pt. "drift na 90-stopniowym zakręcie o promieniu 1m z zaskoczenia".
No ale teraz to co najwyżej większa kałuża.

Data: 2011-05-11 19:41:50
Autor: Ryszard Mikke

,
> [...]

Ale trzeba uwaĹźać - pierwszy element południowego OS-u moĹźe wyeliminować zbyt pędzących zawodnikĂłw - niby niewielkie odgięcie wymagające pewnej redukcji prędkości, ale wyposaĹźone w podpuchę. DojeĹźdĹźając do tego miejsca przez długi czas wydaje Ci się, Ĺźe da się prosto - a to prosto okazuje się być prosto w dół po schodach  (:

Widac porecz. Ale fakt, ze mocno zwolnilem wczesniej, zeby sie nie pogubic.

[...]

Po polnocnej stronie tez nie jest lekko ;) : http://42.pl/u/2AWh http://42.pl/u/2AWi

rmikke

Data: 2011-05-12 02:33:29
Autor: staszaiwa
[...]

Potem śmieszka się kończy i jest rondo (marsa,ostrobramska,płowiecka,grochowska)
za rondem zjezdzasz w marsa i odrazu przed przystankiem w prawo na chodnik i
kawałek wzdłuz płowieckiej potem jest na winklu bank i tam w lewo w korkową,
dalej wg miejsca celu, mozna prosto przez tory i potem w lewo w okularową. - w
ten sposób objezdza się kawałek ruchliwej marsa

Data: 2011-05-11 15:15:38
Autor: Kazimierz Uromski
On 11.05.2011 15:00, climbus wrote:
[...]

Google trzeba umieć "schakować" (:
Licząc od Blue City do Marsa 1:
Poniatowskiego przez Wiatraczną 15,2
Trasą Ł 14,8
A metodą kombinowaną trasą Ryszarda - ok. 14,9

Wychodzi więc podobnie i w sporej części bez ruchu (Pole Mokotowskie, Siekierkowski) lub z niewielkim ruchem (Gagarina, Bluszczańska)

Data: 2011-05-11 19:19:20
Autor: Kosu
On 2011-05-11 15:00, climbus wrote:
Okolice Marsa więc teoretycznie można tak jak napisałeś. Niestety

Szczerze bym nie kombinował. Dojedź jakoś do Jerozolimskich - do Zachodniego masz ścieżkę (kostka, ale dość równa i szybka). Potem przeskakujesz na Jerozolimskie i jedziesz nimi do Wisły (po drodze odcinek Niemcewicza i Grójeckiej). Poniatoszczak, al. Waszyngtona, Grochowska i dojeżdżasz do Marsa. Ja startuję ze Szczęśliwic i do Marsa docieram po około 40 minutach (tempo rekreacyjne: 20-25 km/h)

Trasa jest szybka, równa, "w dół", w miarę bezpieczna. Jedyne miejsce, za którym nie przepadam, to przejazd pod estakadą na JP2 i przystanek pod Marriottem. Samochody jadą tam z kilku kierunków i robi się młyn przy przystanku, bo wszyscy się tam wysadzają (jakby mało było autobusów i PKSów). Miałem tam kilka razy awaryjne hamowania. Na Pradze jedzie się bardzo miło - Grochowska jest bardzo równa i w ostatnich latach zmalał wyraźnie ruch.

Alternatywą jest oczywiście ścieżka przez Pole, Siekierkowski i dalej trasę, ale jedzie się naprawdę wolno. N pewno nie jest krócej, ale przez pół trasy nie masz świateł, więc oczywiście można się solidnie rozpędzić (niestety na kostce).

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-05-12 00:06:28
Autor: climbus
Dojazd z Ursusa na Pragę Południe
Dziekuję wszystkim za podpowiedzi. Wybrałem trasę przez Siekierkowski..
Wolniejsza niż Jerozolimskie ale wydaje mi się dużo przyjemniejsza i
całkiem prosta.

Data: 2011-05-11 15:03:39
Autor: Kazimierz Uromski
On 11.05.2011 14:26, climbus wrote:
[...]

Jeśli nie masz oporów przed jezdnią to Jerozolimskimi - most Poniatowskiego jest idealny w kwestii wykorzystania nachylenia terenu.
Długie proste dla kierowców rakietowców (poza samym mostem) kończą się przed Zawiszy, dalej jest w miarę kulturalnie.

Jeśli zaś preferujesz styl DDR-owy, a cel znajduje się na bardziej południowej pradze to również polecam opcję Ryszarda.
Z Siekierkowskiego można kulturalnie udać się Fieldorfa na Gocław, Grochów czy Gocławek, dalej trasą Siekierkowską zaś do Wawra.

Data: 2011-05-11 21:10:25
Autor: jarek kordalewskiWYTNIJTO
[...]

Trasa wzdłuż Sikorskiego i dalej Mostem Świetokrzyskim bardzo przyjemna (jeżdżę
tam prawie codziennie), ale najpierw musiz dostać się do tej Sikorskiego. Ja bym
chyba poszedł na dojazd SKM na tej trasie...
Pozdrawiam
Jarek

Data: 2011-05-11 19:44:08
Autor: Ryszard Mikke
jarek_kordalewskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl napisał(a):
> Witam

> Którędy najlepiej jechać?

Trasa wzdłuż Sikorskiego i dalej Mostem Świetokrzyskim

Taaaak, mi tez sie czasem te mosty myla.

bardzo przyjemna (jeżdżę
tam prawie codziennie), ale najpierw musiz dostać się do tej Sikorskiego. Ja
by
chyba poszedł na dojazd SKM na tej trasie...

Eeee tam, calkiem fajna trasa na rower. Tylko nie po Sikorskiego...

rmikke

--

[WAW] Dojazd z Ursusa na Pragę Południe