Dojazdówka - rozmiar

Data: 2012-07-12 04:03:26
Autor: Rob
Dojazdówka - rozmiar
Witam,
potrzebuję nabyć dojazdówkę żeby nie wozić pełnego zapasu w bagażniku.
W moim przypadku - Zafira - pełnowymiarowe koła to 195/65R15.
Znalazłem infomację, że dojazdówka dla mnie to 115/70R16.

Ale - trochę matematyki i okazuje się, że dojazdówka ma 7-8cm mniejszą średnicę niż pełne koło.

Czy jeśli kiedys przyjdzie mi założyć tą dojazdówkę, to da się w miarę bezpiecznei jechać? Wiem, że to tylko do najbliższego wulkanizatora i max 80km/h, ale mimo wszystko tak duża różnica średnicy w moich wyobrażeniach spowoduje niestabilność auta podczas postoju, a co dopiero podczas jazdy.

Przerabiał ktoś ten temat - niekoniecznie w przypadku Zafiry?

Pozdrawiam
Rob

Data: 2012-07-12 13:29:41
Autor: Andrzej Lawa
Dojazdówka - rozmiar
W dniu 12.07.2012 13:03, Rob pisze:
[...]

A po co taka kombinacja? Różnica w rozmiarze niewielka - w sumie
zrozumiałbym, jakby pytał się o to użytkownik "malucha" lub Diablo ;)

IMHO albo normalny zapas, albo "zapas w spraju". Dojazdówka to jak dla
mnie coś dziwnego...

Data: 2012-07-12 07:43:37
Autor: Rob
Dojazdówka - rozmiar
A po co taka kombinacja? Różnica w rozmiarze niewielka - w sumie
zrozumiałbym, jakby pytał się o to użytkownik "malucha" lub Diablo ;)

No różnica jest spora - często potrzebuję dużo bagażnika a dojazdówka jakby dużo bardziej ustawna, z drugiej strony czasem potrzebuję dodatkowych siedzeń i wtedy ponoć dojazdówka mieści się między ostatnimi fotelami klapą - pełny zapas nie.
Koszt niewielki, spreyom nie wierzę, więc tak sobie to wymyśliłem.

Pozdrawiam,
Robert

Data: 2012-07-12 13:54:44
Autor: Marek P.
Dojazdówka - rozmiar
IMHO albo normalny zapas, albo "zapas w spraju". Dojazdówka to jak dla
mnie coś dziwnego..

A ja dsię kiedyś naciołem na zapasie w spray-u i teraz woże 3 wkręty o różnej grubości mimo, że mam dojazdówkę. Od 96-tego nie złapałem żadnej gumy a w tym roku 3 razy wkręty uratowały mi tyłek. Raz nawet z Holandii do granicy Polski dojechałem. Jak wkręt nie pomoże to zapasówka w sprey-u tym bardziej a na pewno łatwiej później oponę naprawić.

Data: 2012-07-12 14:16:56
Autor: J.F
Dojazdówka - rozmiar
Użytkownik "Marek P."  napisał w wiadomoœci grup
IMHO albo normalny zapas, albo "zapas w spraju". Dojazdówka to jak dla
mnie coś dziwnego..

A ja dsię kiedyś naciołem na zapasie w spray-u i teraz woże 3 wkręty o

A ja sie kiedys nacialem na kluczu, to teraz woze kolo zapasowe i spray :-)

różnej grubości mimo, że mam dojazdówkę. Od 96-tego nie złapałem żadnej gumy a w tym roku 3 razy wkręty uratowały mi tyłek. Raz nawet z Holandii do

A mnie wlasnie wentyl odmowil posluszenstwa, na szczescie przegiety troche trzyma ... ale tu nie pomoze ani spray, ani wkret ...

granicy Polski dojechałem. Jak wkręt nie pomoże to zapasówka w sprey-u tym bardziej a na pewno łatwiej później oponę naprawić.

a znajdziesz dziure po nocy ?

J.

Data: 2012-07-12 21:56:09
Autor: Marek P.
Dojazdówka - rozmiar
A ja sie kiedys nacialem na kluczu, to teraz woze kolo zapasowe i spray :-)

Do numeru z wkrętami potrzebny jest œrubokręt.

granicy Polski dojechałem. Jak wkręt nie pomoże to zapasówka w sprey-u tym bardziej a na pewno łatwiej później oponę naprawić.

a znajdziesz dziure po nocy ?

W Holandii znalazłem. Nabiłem koło do 4 atmosfer i trudno było nie wyczuć.

Zreszto dojazdówkę też mam.

Data: 2012-07-12 23:52:52
Autor: J.F.
Dojazdówka - rozmiar
Dnia Thu, 12 Jul 2012 21:56:09 +0200, Marek P. napisał(a):
A ja sie kiedys nacialem na kluczu, to teraz woze kolo zapasowe i spray :-)
Do numeru z wkrętami potrzebny jest œrubokręt.

A do wymiany kola potrzebny jest klucz ktory nie peka :-)

J.

Data: 2012-07-13 07:34:18
Autor: Iksiński
Dojazdówka - rozmiar

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1e5den0k3fn9u.8bsqetcycm6$.dlg40tude.net...

A do wymiany kola potrzebny jest klucz ktory nie peka :-)

I śruby, których tępy wulkanizator nie dokręca rurą... ;-)

Data: 2012-07-12 14:28:43
Autor: Tmek
Dojazdówka - rozmiar

Użytkownik "Rob" <szarly@gmail.com> napisał w wiadomości news:516b3c34-d8f4-4f35-bd74-87552771762egooglegroups.com...
[...]

http://www.powerdog.com/tiresize.cgi
Wipisz romiar opon na ktorych jezdzisz, a pozniej kombinuj z dojazdowkami ktore podjeda rozmiarem.

Tmek

Data: 2012-07-12 06:09:32
Autor: Rob
Dojazdówka - rozmiar
http://www.powerdog.com/tiresize.cgi
Wipisz romiar opon na ktorych jezdzisz, a pozniej kombinuj z dojazdowkami ktore podjeda rozmiarem.

Nie no, średnicę koła to sobie sam potrafię policzyć :-)
Chodzi o to, że mi pasuje tylko 5x110 a przy takim rozstawie mam do wyboru dwie możliwości, z czego większa - ta dedykowana ponoć do Zafiry - to właśnie 115/70R16. No właśnie, ponoć dedykowana, ale chciałbym się upewnić, że w razie wpadki zadziała.

Pozdrawiam
Robert

Data: 2012-07-13 09:17:05
Autor: Albercik
Dojazdówka - rozmiar
[...]

Przy innej średnicy koła zmienia się także obwód koła, a co za tym idzie inna prędkość obrotowa. ESP w takim przypadku dostanie pierdolca:P

Dojazdówka - rozmiar