Dojazdówka - rozmiar

Data: 2012-07-13 09:17:05
Autor: Albercik
Dojazdówka - rozmiar
W dniu 12.07.2012 13:03, Rob pisze:
Witam,
potrzebuję nabyć dojazdówkę żeby nie wozić pełnego zapasu w bagażniku.
W moim przypadku - Zafira - pełnowymiarowe koła to 195/65R15.
Znalazłem infomację, że dojazdówka dla mnie to 115/70R16.

Ale - trochę matematyki i okazuje się, że dojazdówka ma 7-8cm mniejszą średnicę niż pełne koło.

Czy jeśli kiedys przyjdzie mi założyć tą dojazdówkę, to da się w miarę bezpiecznei jechać? Wiem, że to tylko do najbliższego wulkanizatora i max 80km/h, ale mimo wszystko tak duża różnica średnicy w moich wyobrażeniach spowoduje niestabilność auta podczas postoju, a co dopiero podczas jazdy.

Przerabiał ktoś ten temat - niekoniecznie w przypadku Zafiry?

Przy innej średnicy koła zmienia się także obwód koła, a co za tym idzie inna prędkość obrotowa. ESP w takim przypadku dostanie pierdolca:P

Dojazdówka - rozmiar