Dojrzałem do rejestratora - jakieś s ugestie?

Data: 2011-12-13 15:19:23
Autor: BartekK
Dojrzałem do rejestratora - jakieś s ugestie?
W dniu 2011-12-12 10:39, WW pisze:
Witam
Chcę zainstalować taki u siebie.
Na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie?
Trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

- czy potrzebujesz GPS (rejestracja pozycji/prędkości oraz automatyczny data/czas)? To mocno zawęża wybór sprzętu, i podnosi cenę.

  Modele z GPS niestety nie sÄ… idealne, pokazywana na filmie prÄ™dkość ma bardzo dużą bezwÅ‚adność (kilka-kilkanaÅ›cie sekund opóźnienia), a odtworzenie film+mapa (przeważnie z googlemaps) wymaga specyficznego softu danego producenta, który miewa różne problemy (chiÅ„skie pisanie softu, brak poprawek itd). Ale niektórzy wolÄ… mieć tÄ… opcjÄ™, a najwyżej jÄ… wyÅ‚Ä…czyć.

- czy potrzebujesz monitorka LCD w rejestratorze, czy nie.
  Ekranik wielkoÅ›ci 2-3" niewiele siÄ™ przydaje poza ustawieniem miejsca montażu, przy codziennym użytkowaniu już na niego nie patrzysz (jest przeważnie zÅ‚ożony/wyÅ‚Ä…czony, by nie Å›wiecić w oczy), wiÄ™c może masz nawigacjÄ™ z wejÅ›ciem video, albo monitor do kamery cofania itp - to też wystarczy. Ale niektórzy chcÄ… mieć możliwość odtwarzania wideo "od razu na miejscu, wprost w kamerze"...

- czy potrzebujesz rozdzielczości full-HD (1080p) czy tylko HD (720p= 1280x720)? Bo o kamerach o mniejszej rozdzielczości nie ma sensu myśleć. Uwaga - wiele z bardzo-tanich ma napisane HD na pudełku (bo marketing wymaga), a realnie interpolują obraz z np 640x480 (taki mają przetwornik) do 1270x720 (w takie rozdzielczości nagrany jest plik), co daje jeszcze gorszy obraz, niż by tego nie robiły. Porażka.

- kąt widzenia obiektywu - najtańsze kamery mają "rybie oko" (efekt "judasz w drzwiach" - widac wszystko dookoła), ale to wcale nie jest dobrze, ponieważ obraz tak mocno zniekształcony jest bardzo złudny co do odbioru ruchu na nim - obiektów położonych daleko praktycznie nie widać (bo są małą plamką) a po chwili "wpadają" w obraz nagle mocno powiększone, jakby prędkość była ogromna, a równocześnie odczucie prędkości jest nierównomierne na środku ekranu i na bokach...

Porównaj nagrania z tego samego miejsca, tego samego auta, przy tej samej prędkości: http://www.youtube.com/watch?v=uk8rd8Wj464&feature=g-upl (kamera panoramiczna 16:9 1920x1080, nawet przy odtwarzaniu 480p jest dobry obraz)
oraz np http://www.youtube.com/watch?v=_YoFdXyTaIQ&feature=g-upl (kamerka niby-HD)

Data: 2011-12-14 09:00:45
Autor: WW
Dojrza³em do rejestratora - jakie¶ sugestie?
W dniu 2011-12-13 15:19, BartekK pisze:
W dniu 2011-12-12 10:39, WW pisze:
Witam
Chcê zainstalowaæ taki u siebie.
Na co powinienem zwróciæ uwagê przy zakupie?
Trzeba odpowiedzieæ sobie na kilka pytañ:

- czy potrzebujesz GPS

Nie

- czy potrzebujesz monitorka LCD w rejestratorze, czy nie.

Nie

- czy potrzebujesz rozdzielczo¶ci full-HD (1080p)

Tak

- k±t widzenia obiektywu - najtañsze kamery maj± "rybie oko"

Nie

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P

Data: 2011-12-14 14:45:12
Autor: BartekK
Dojrzałem do rejestratora - jakieś s ugestie?
W dniu 2011-12-14 09:00, WW pisze:
- czy potrzebujesz GPS
Nie

[...]

DOD GS-300 (to samo co gs600 ale troche tańsze bo bez gps) albo nowsza i lepsza GSE-520 (ale ma monitorek, tyle że składany).
Osobiście bym na tą nowszą patrzał, bo ma już obsługę kart do 64GB, i jest przynajmniej nadzieja że jakieś błędy w firmware już są usunięte. (gs-300, 600 - istnieją od kilku lat i nijak nie są poprawiane)

Data: 2011-12-14 13:49:17
Autor: AZ
On 2011-12-14, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote:

[...] patrzał [...]

Co robil? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 16:29:12
Autor: Bydlê

On 2011-12-14, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote:

[...] patrza³ [...]

Co robil? ;-)

Patrza³ patrza³kami.
Bo patrzy³ek nie ma.
;-)

Le¿a³, s³ucha³, ¶piewa³, skaka³, montowa³, narzeka³, pyskowa³ - nic dziwnego, ¿e patrzy³ nie zawsze chce siê przyj±æ.

--
Bydlê

Data: 2011-12-14 15:34:40
Autor: AZ
On 2011-12-14, BydlÄ™ <pan.bydle@gmail.com> wrote:

Leżał, słuchał, śpiewał, skakał, montował, narzekał, pyskował - nic dziwnego, że patrzył nie zawsze chce się przyjąć.

Ona poszla to i ja poszlem :P

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 22:02:38
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
On 2011-12-14, Bydlê<pan.bydle@gmail.com>  wrote:

Le¿a³, s³ucha³, ¶piewa³, skaka³, montowa³, narzeka³, pyskowa³ - nic
dziwnego, ¿e patrzy³ nie zawsze chce siê przyj±æ.

Ona poszla to i ja poszlem :P

Posz³e¶ bo mia³e¶ blisko. Jakby¶ mia³ daleko, to by¶ uczciwie powiedzia³ "poszed³em". ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-12-14 22:01:21
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak

On 2011-12-14, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote:

[...] patrza³ [...]

Co robil? ;-)

Patrza³ patrza³kami.
Bo patrzy³ek nie ma.
;-)

Le¿a³, s³ucha³, ¶piewa³, skaka³, montowa³, narzeka³, pyskowa³ - nic
dziwnego, ¿e patrzy³ nie zawsze chce siê przyj±æ.

"Zdan¿a³" ;)

Data: 2011-12-14 22:22:31
Autor: Krzychu
On 2011-12-14, BartekK<sibi@NOSPAMdrut.org>  wrote:

[...] patrzał [...]

Co robil? ;-)

patrzał

http://sjp.pwn.pl/szukaj/patrze%C4%87

Obie formy są poprawne. Co więcej wiele osób używa obu form, tylko w różnych postaciach:

czÄ™sto używane patrzeć, ale  rzadziej: patrzaÅ‚em/patrzaÅ‚am
rzadziej używane patrzyć, ale częściej: patrzyłem/patrzyłam

Dr Kłosińska miała nawet kiedyś audycję na ten temat.

Pozdrawiam
Krzychu

Data: 2011-12-15 12:47:20
Autor: WW
Dojrza³em do rejestratora - jakie¶ sugestie?
W dniu 2011-12-14 22:22, Krzychu pisze:

Czasem chcia³bym, aby ta grupa by³a moderowana.

WW

Data: 2011-12-15 11:51:04
Autor: AZ
On 2011-12-15, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Czasem chciałbym, aby ta grupa była moderowana.

To wystosuj request o pl.misc.samochody.moderowana wraz ze zgloszeniem
na moderatora.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-15 13:56:35
Autor: WW
On 2011-12-15, WW<wuwu0@vp.pl>  wrote:

Czasem chcia³bym, aby ta grupa by³a moderowana.

To wystosuj request o pl.misc.samochody.moderowana wraz ze zgloszeniem
na moderatora.

Naprawdê nie wola³ by¶ rzetelnych informacji z wyciêtym tym ca³ym be³kotem?
Czy nie lepiej czyta³o by siê kilka postów tych, co maj± co¶ do powiedzenia?

Data: 2011-12-15 13:32:33
Autor: AZ
On 2011-12-15, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Naprawdę nie wolał byś rzetelnych informacji z wyciętym tym całym bełkotem?
Czy nie lepiej czytało by się kilka postów tych, co mają coś do powiedzenia?

No ale masz pole do popisu, samo sie moderowac nie bedzie. To odroznia
usenet (a dokladniej niemoderowane grupy) od roznorakich for, ze kazdy
moze miec wlasne zdanie ktore nie musi zgadzac sie z widzimisie admina.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-15 14:05:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dojrza³em do rejestratora - jakie¶ sugestie?
Hello WW,

[...]

Dosta³e¶ receptê, jak stworzyæ grupê moderowan± - o co Ci jeszcze
chodzi?

¯e te¿ ka¿dy po tak krótkim czasie uwa¿a, ¿e ma receptê na poprawê
grupy, która istnieje ju¿ tyle lat i prze¿y³a naprawdê gorsze flame
wars ni¿ te obecne, przynudne zagryweczki.

Kiedy¶ by³o tu 1000 (s³ownie: tysi±c) postów dziennie. I jako¶ dali¶my
radê.

--
Best regards,

Data: 2011-12-15 14:15:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-12-15, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

¯e te¿ ka¿dy po tak krótkim czasie uwa¿a, ¿e ma receptê na poprawê
grupy, która istnieje ju¿ tyle lat i prze¿y³a naprawdê gorsze flame
wars ni¿ te obecne, przynudne zagryweczki.

:)

Kiedy¶ by³o tu 1000 (s³ownie: tysi±c) postów dziennie. I jako¶ dali¶my
radê.

I to nie by³ jeden wyj±tkowy dzieñ.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-12-15 15:50:19
Autor: J.F
Dojrza³em do rejestratora - jakie¶ sugestie?
U¿ytkownik "WW"  napisa³ w wiadomo¶ci
Naprawdê nie wola³ by¶ rzetelnych informacji z wyciêtym tym ca³ym be³kotem?
Czy nie lepiej czyta³o by siê kilka postów tych, co maj± co¶ do powiedzenia?

No wiesz, moderowana jest p.s.historia ... przez poltora miesiaca nie bylo zadnego postu.

Ale widac cos drgnelo i teraz wyrabiaja norme :-)

J.

Data: 2011-12-15 16:16:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dojrza³em do rejestratora - jakie¶ sugestie?
Hello J.F,

E, tam - to rocznica, zaraz zga¶nie.

--
Best regards,

Dojrzałem do rejestratora - jakieś s ugestie?