Dojrzałem do rejestratora - jakieś sugestie?

Data: 2011-12-12 19:16:04
Autor: ToMasz
Dojrzałem do rejestratora - jakieś sugestie?
W dniu 12.12.2011 10:39, WW pisze:
Witam

Chcę zainstalować taki u siebie.
Na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie?
nie kumam co tu się dzieje. W przeszłości wszyscy się chwalili kamerami, teraz sami teoretycy. nawet kamere PAL Ci chcą wcisnąć.
Coś tu nie gra.
Wracając do tematu sugestii. Kamera musi byc HD. Nie interpolowane, tylko normalne HD. Dzięki temu masz możliwość odczytania numerów z tablicy rejestracyjnej. Oczywiście nie przy prędkości 50km/h. ale w korku, masz szanse mieć czytelne tablice z 2 poprzedzających Cię aut.
Niektórzy mówią ze musi być szerokokątna. ja tak nie twierdzę. oczywiście lepiej jest nagrać wszystko do okoła Ciebie, ale mnie to co widzę przed szybą przednią ( na nagraniu) wystarczy. nawet gdybym wiechał na ciemnozielonym, to łatwiej jest się ewentualnie wybronić - skoro kamera widziała zielone to ja - kierowca - też. a że mignęło na żółte jak miałem sygnalizator nad przednią szybą? co mnie to?
Im kamera ma szerszy obiektyw tym wiecej zobaczysz, ale mniej szczegółów - wybierz sam, próbując nawet telefonem komórkowym  - ile obejmie.
Kamery do rejestracji trasy mają automatyczny start i stop - po przekręceniu stacyjki. Oczywiście kasują najstarsze nagrania po zapełnieniu karty. BArdzo przydatne funkcje ale niestety kosztowne.
Gsp - moim zdaniem średnio potrzebny. Ślad zapisze, (jak byś nie wiedział gdzie jedziesz), prędkość zarejestruje (można ją potem zmodyfikować)  - sam zdecyduj czy warto.
W nocy - kiszka totalna. Wygląda to tak: w oświetlonym mieście, widzisz tylną rejestracje poprzednika. W szczerym polu, widzisz bardzo słabo ślady swoich reflektorów. Rowerzysta z lampą na dynamo, jest jednym czerwonym pikselem przelatującym przez ekran.

Karta 16 giga zapełnia się w ciagu paru godzin, warto mieć 8, albo 16, bo kasowanie starszego pliku i rozpoczynanie nowego - ok sekunda straty.

Próbki nagrań - na Youtube. Co kupić - trudno poradzić. na ebayu jest tego od groma. ja mogę polecić produkty ze słowem ambarella. Może nie tyle polecić, co poinformować że to jakaś tam firma  w sensie produkcja, rozwój a nie tylko handel i nie kłamią podając rozdzielczości.
ToMasz

PS tu jest wielu ludzi mających większą wiedzę na ten temat niż ja. Dlaczego nie chcą nic sensownego napisać - niewiem

Data: 2011-12-13 09:47:38
Autor: WW
W dniu 2011-12-12 19:16, ToMasz pisze:

PS tu jest wielu ludzi mających większą wiedzę na ten temat niż ja.
Dlaczego nie chcą nic sensownego napisać - niewiem

Jest jeszcze nadzieja dla tej grupy.

Dzięki i pozdrawiam.
Z rad chętnie skorzystam.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P

Data: 2011-12-13 10:33:31
Autor: Myjk
Dojrzałem do rejestratora - jakieś sugestie?
Mon, 12 Dec 2011 19:16:04 +0100, ToMasz
PS tu jest wielu ludzi mających większą wiedzę na ten temat niż ja. Dlaczego nie chcą nic sensownego napisać - niewiem

Co tu więcej pisać? Już tyle było dyskusji na ten temat i wszystko, albo
prawie wszystko, wyjaśnione. Jedyne co się może zmieniać z biegiem czasu,
to ceny -- ale pĂłki co niemrawo to idzie.

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3* http://put-and-go.pl - pasy śniegowe

Data: 2011-12-13 10:46:34
Autor: WW
W dniu 2011-12-13 10:33, Myjk pisze:
[...]

to ceny -- ale póki co niemrawo to idzie.

Co nieco znalazłem, ale po odsianiu bredzenia i kompleksów nic nie zostało.
Odwiedziłem Twoja stronę i ten mi się podoba. Dodatkowa zaleta to to, że mieści się za lusterkiem, nie zasłaniając szyby. Szukam podobnego, ale bez GPS i innych bajerów i w efekcie tańsze. Rejestracja na wypadek wypadku.
Masz coś takiego?

Dzięki i pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik

Data: 2011-12-13 11:13:11
Autor: Myjk
Dojrzałem do rejestratora - jakieś sugestie?
Tue, 13 Dec 2011 10:46:34 +0100, WW
Co nieco znalazłem, ale po odsianiu bredzenia i kompleksów nic nie zostało.
Odwiedziłem Twoja stronę i ten mi się podoba. Dodatkowa zaleta to to, że mieści się za lusterkiem, nie zasłaniając szyby.

Prawda, to też dla mnie było ważne. U mnie to wygląda tak:

http://xcarlink.pl/pliki/gs-600-1.jpg
http://xcarlink.pl/pliki/gs-600-2.jpg
http://xcarlink.pl/pliki/gs-600-3.jpg
http://xcarlink.pl/pliki/gs-600-4.jpg

Szukam podobnego, ale bez GPS i innych bajerów i w efekcie tańsze. Rejestracja na wypadek wypadku.
Masz coś takiego?

Niby miały być te konkretnie rejestratory bez "bajerów", tańsze, ale
niestety do tej pory ich nie zaoferowali i nie zapowiada się. Wybierz coś z gamy DODa, np. jest GS 300, to taka wersja GS 600 tylko
obcięta właśnie z GPS i GS. Tylko jakoś nie widzę tego w sieci, same GS
600. Ewentualnie mogę Ci ściągnąć, bo cały czas noszę się z zamówieniem
prĂłbek -- niestety DOD daje na prĂłbki ceny z kosmosu, czasem lepiej na
ebayu kupić w takim wypadku. :/

Data: 2011-12-13 11:23:00
Autor: Myjk
Dojrzałem do rejestratora - jakieś sugestie?
Tue, 13 Dec 2011 11:13:11 +0100, Myjk
Ewentualnie mogę Ci ściągnąć

Aha, masz tanie dolary? :PPP Przy obecnym kursie DOD GS 300 wyjdzie droĹźej niĹź te co mam z GPSem i GS.

Data: 2011-12-14 08:57:51
Autor: WW
W dniu 2011-12-13 11:13, Myjk pisze:
[...]

Dokładnie o coś takiego mi właśnie chodzi.
Czasem, jak widzę innego kierowce co ma rejestrator pod lusterkiem z obowiązkowo otwartym monitorem, poniżej wielką nawigację, to się zastanawiam nad jego procesami myslowymi.

Ewentualnie mogę Ci ściągnąć
Aha, masz tanie dolary? :PPP
Przy obecnym kursie DOD GS 300 wyjdzie drożej niż te co mam z GPSem i GS.

"Tanie" dolary sam bym kupił  :-P