Dokładność pomiarów GPS

Data: 2011-05-08 10:03:17
Autor: ToMasz
Dokładność pomiarów GPS
kawoN pisze:
Do aktywnych użytkowników GPS'ów na rowerze:

Jak dokładne wg was są wskazania GPS'ów w
tak dokładne jak możliwości urządzenia i widok nieba. Telefony z gps
radzą sobie średnio, telefony z odbiornikiem gps z BT - znacznie lepiej.
poprostu urządzenie specjalizowane w jednej funkcji działa lepiej.
W miescie, w gąszczu - marnie. wystarczy popatrzeć na ślad trasy w
czasie postoju. w trudnych warunkach zawsze mam zygzaki- na wykresie
gwiazdka na 25 metrów. NA otwrtej przestrzeni - jest spokój.

Licznik z gps. ciekawy temat. jednak ja to widze tak: Jeśli chesz
rejestracje trasy - użyj telefonu (który mam nadzieje masz) i nie patrz
na niego w czasie jazdy. jeśli chcesz chwilowego pomiaru trasy- popatrz
na wskazanie telefonu. jeśli chcesz licznika z prawdziwego zdarzenia,
pracującego ciągle i wydajnie kup zwykły licznik.

ToMasz

Data: 2011-05-08 13:25:17
Autor: Piotrpo
Dok³adno¶æ pomiarów GPS
On 8 Maj, 10:03, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
kawoN pisze:> Do aktywnych u¿ytkowników GPS'ów na rowerze:

> Jak dok³adne wg was s± wskazania GPS'ów w

tak dok³adne jak mo¿liwo¶ci urz±dzenia i widok nieba. Telefony z gps
radz± sobie ¶rednio, telefony z odbiornikiem gps z BT - znacznie lepiej.
poprostu urz±dzenie specjalizowane w jednej funkcji dzia³a lepiej.
W miescie, w g±szczu - marnie. wystarczy popatrzeæ na ¶lad trasy w
czasie postoju. w trudnych warunkach zawsze mam zygzaki- na wykresie
gwiazdka na 25 metrów. NA otwrtej przestrzeni - jest spokój.
Generalizujesz - z jednej strony mówienie o jako¶ci poszczególnych
urz±dzeñ GPS jest trochê bez sensu, je¿eli w 99% dostêpnych na rynku
urz±dzeñ montuje siê jeden z 2 chipsetów. Fakt, ¿e na antenie za parê
centów czêsto postanawiaj± zaoszczêdziæ...
Z drugiej strony nawet kichowate odbiorniki w telefonach s± w stanie
z³apaæ sygna³ tam gdzie ¿aden standardowy GPS nie da rady (AGPS).

Licznik z gps. ciekawy temat. jednak ja to widze tak: Je¶li chesz
rejestracje trasy - u¿yj telefonu (który mam nadzieje masz) i nie patrz
na niego w czasie jazdy. je¶li chcesz chwilowego pomiaru trasy- popatrz
na wskazanie telefonu. je¶li chcesz licznika z prawdziwego zdarzenia,
pracuj±cego ci±gle i wydajnie kup zwyk³y licznik.
Wada licznika z GPS to konieczno¶æ ³adowania co ile¶ tam godzin jazdy.
Je¿eli kto¶ nie musi mieæ od razu Garmina, to cenowo bywa, ¿e wypada
to bardzo podobnie do standardowego licznika, a nie ma problemu z
jakimi¶ kabelkami, zasiêgami czy ustawianiem obwodu ko³a.

Dokładność pomiarów GPS