Dokładność pomiaru prędkości ?

Data: 2009-08-18 22:44:53
Autor: Dumak
Dokładność pomiaru prędkości ?
AA pisze:
Właśnie kilka dni temu szwagier został złapany na przekroczeniu prędkości fotoradarem (umieszczonym w śmietniku, straż miejska). Odebrał dokument a na nim informacja ze prędkość dozwolona wynosi 50km/h a on miał 57km/h. Dostał 50 PLN i 1 pkt karny. Nie wiem jak z fotoradarami, ale większość urządzeń (np. do pomiarów geodezyjnych posiada informację o dokładności pomiaru). Wszystko mierzy z jakimś błędem (nie ma pomiarów bezbłędnych)Jak to jest w przypadku fotoradarów?

± 3 km/h (do 100 km/h)
(źródło: http://www.zurad.com.pl/tnukepl/modules.php?name=Rapid )

Tak że mandat jest w pełni "legalny", a Twój szwagier miał wyjątkowego pecha.

Dumak

Data: 2009-08-19 07:57:23
Autor: 'Tom N'
Dumak w <news:h6f40l$9qi$1atlantis.news.neostrada.pl>:

AA pisze:
[...]

50 PLN tak, 1 punkt nie (punkty przyznaje sie od przekroczenia o 6 i wiecej)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-19 13:55:41
Autor: radekp@konto.pl
Dok³adno¶æ pomiaru prêdko¶ci ?
Wed, 19 Aug 2009 07:57:23 +0200, w
<090819.075723.pms.1605@int.dyndns.org.invalid>, 'Tom N'
<news@int.dyndns.org.invalid> napisał(-a):

> [...]

50 PLN tak, 1 punkt nie (punkty przyznaje sie od przekroczenia o 6 i wiecej)

Przekroczenie jest o 7kph.

Data: 2009-08-19 14:52:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
radekp@konto.pl pisze:
[...]

A ta tolerancja "± 3 km/h (do 100 km/h)"? Przypadkiem nie powinno się jej uwzględniać na korzyść fotografowanego?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-19 15:23:33
Autor: Axel
Dokladnosc pomiaru predkosci ?
<radekp@konto.pl> wrote in message

± 3 km/h (do 100 km/h)
(zródlo: http://www.zurad.com.pl/tnukepl/modules.php?name=Rapid )
Tak ze mandat jest w pelni "legalny", a Twój szwagier mial wyjatkowego
pecha.
50 PLN tak, 1 punkt nie (punkty przyznaje sie od przekroczenia o 6 i
wiecej)
Przekroczenie jest o 7kph.

O 7, ale +-3, czyli od 4 do 10. ..

--