Dokładność prędkościomierza

Data: 2009-03-19 10:16:13
Autor: Adam Kłobukowski
Dokładność prędkościomierza
Witam

Jaka jest dopuszczalna przepisami dokładność prędkościomierza w samochodach?

Adam Kłobukowski

Data: 2009-03-19 12:22:37
Autor: zkruk [Lodz]
Adam Kłobukowski wrote:
Witam

Jaka jest dopuszczalna przepisami dokładność prędkościomierza w
samochodach?

Z książki Podwozia samochdów - Podstawy Konstrukcji

*****************
Z obowiązującej od 1991 roku dyrektywie UE - EU-Ratsrichtline 75/443 przyjęto prawie liniowy przyrost blędu prędkościomierza, a mianowicie:
+[delta]V mniejsza-rĂłwna 0,1v + 4 [km/h]

i poniĹźej tabelka
rzeczywista prędkość - maksymalne wskazanie
30 - 37
60 - 70
120 - 136
180 - 202
240 - 268
****************

potem jeszcze są informacje o tym, że zużycie opon, poślizg i inne sprawy wpływają na wskazania...

Data: 2009-03-19 06:26:29
Autor: przypadek
On 19 Mar, 12:22, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:
Adam Kłobukowski wrote:
> [...]

Z obowiązującej od 1991 roku dyrektywie UE - EU-Ratsrichtline 75/443
przyjęto prawie liniowy przyrost blędu prędkościomierza, a mianowicie:
+[delta]V mniejsza-równa 0,1v + 4 [km/h]

i poniżej tabelka
[...]

Nie masz racji, jest nowsza regulacja:
http://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer

Dokładnie mówi ona że:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:13:03:31975L0443:PL:PDF

4.4. Wskazana prędkość nigdy nie może być niższa od prędkości
rzeczywistej. Dla wartości próbnych określonych
w sekcji 4.3.5 i dla wartości wskazanych pomiędzy nimi zachodzi
następujący stosunek między
prędkością V1 wskazaną na tarczy prędkościomierza i prędkością
rzeczywistą (V2):

0<=V1-V2<=V2/10+4km/h

Data: 2009-03-19 06:29:26
Autor: przypadek
On 19 Mar, 14:26, przypadek <przypa...@gazeta.pl> wrote:
On 19 Mar, 12:22, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:

> Z obowiązującej od 1991 roku dyrektywie UE - EU-Ratsrichtline 75/443

Nie masz racji, jest nowsza regulacja:http://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer

Tzn. coś pokręciłeś po prostu.

Data: 2009-03-19 14:40:20
Autor: zkruk [Lodz]
przypadek wrote:

Nie masz racji, jest nowsza regulacja:
http://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer

a czy ja powiedziałem ze mam rację
zacytowałem jedynie książkę...

ja pierdykam - aż strach coś napisać... ;]

Data: 2009-03-19 17:44:18
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
przypadek wrote:

+[delta]V mniejsza-równa 0,1v + 4 [km/h]
Nie masz racji, jest nowsza regulacja:
0<=V1-V2<=V2/10+4km/h

Jak dla mnie, to oba wzory dają identyczny wynik :-)

M.

Data: 2009-03-20 14:36:36
Autor: Tapatik
Użytkownik przypadek napisał:
On 19 Mar, 12:22, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:

+[delta]V mniejsza-równa 0,1v + 4 [km/h]

0<=V1-V2<=V2/10+4km/h

Te wzory są identyczne, tylko inaczej zapisane.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2009-03-19 08:04:40
Autor: witek
zkruk [Lodz] wrote:
Adam Kłobukowski wrote:
Witam

Jaka jest dopuszczalna przepisami dokładność prędkościomierza w
samochodach?

a co?
podoba ci sie nowy taryfikator mandatĂłw?

Data: 2009-03-19 16:26:46
Autor: *piotr'ek*
Dokładność prędkościomierza
a co?
podoba ci sie nowy taryfikator mandatĂłw?

Super te kiepy to wymyśliły... tylko, że same fotoradary i suszarki mają określony % błędu. Gdzieś na stronie zurad.pl jest manual (hasło: zurad) gdzie podane są owe wielkości.

*

Data: 2009-03-19 11:20:13
Autor: witek
*piotr'ek* wrote:
[...]

a skąd niby posłowie mają o tym wiedzieć.
Oni się na tym nie znają.
W praktyce będzie tak, że policja i tak nie będzie nikogo zatrzymywać przy przekroczonej predkości mniej niż te 5 - 10 km, bo będą przegrywac wszystkie sprawy w sądzie.

Data: 2009-03-19 18:12:46
Autor: *piotr'ek*
Dokładność prędkościomierza
W praktyce będzie tak, że policja i tak nie będzie nikogo zatrzymywać przy przekroczonej predkości mniej niż te 5 - 10 km, bo będą przegrywac wszystkie sprawy w sądzie.

I super! Cytat z instrukcji obsługi standardowej suszarki:
Dokładność pomiaru:

Âą 3 km/h (do 100 km/h)

Âą 3 % (pow. 100 km/h)

Czyli można jechać i 49 i równie dobrze 52 km/h. I mandat się nie należy... albo się należy.

*

Dokładność prędkościomierza