Dokopać czarnym?

Data: 2013-11-01 13:49:30
Autor: mkarwan
Dokopać czarnym?
Przez ostatnie dni każdorazowe otwarcie najbardziej popularnych portali
informacyjnych - od gazety.pl i tvn24.pl po Onet.pl - oznaczało zalew
informacji na temat polskich księży oskarżonych o pedofilię.
Sprawa stała się tematem numer jeden. Aż tu nagle dziś, w ten piątkowy
poranek, pusto z tematem na wspomnianych portalach.
Jest, owszem, tu i ówdzie jakieś echo wcześniejszych doniesień, czy też
komentarz. Ale to tylko nędzny cień medialnego wzmożenia poprzednich dni.

Co się stało?
Problem zniknął?
Skąd.
Tak jak też nie pojawił się nagle z niejakim ks. G. Media, te z
samookreśleniem "obiektywne", działają według raczej oczywistych
mechanizmów.
Owczy pęd - to zrozumiałe.
Brak wiary w inteligencję widza czy czytelnika - to też oczywiste.
Jako przykład można tu podać, że TVN nie wysyłał korespondentów do
relacjonowania rewolucji w Egipcie, ale już do Dominikany bardzo chętnie.
Owczy pęd połączony z przekonaniem o głupocie własnego widza łączy się z
przekonaniem, że można mu wmawiać, iż tygodniowy serial o problemie jest
wyrazem troski.
A późniejsze milczenie i przełączenie się na inny serial - np. o matkach
dzieciobójczyniach czy sprzedaży zepsutego mięsa - jest świadectwem
społecznego zaangażowania.
Dużo część widzów i internautów rzeczywiście ma ograniczone kompetencje
intelektualne więc powyższe zachowania uchodziły i uchodzą bezkarnie.

Ledwie wczoraj postawiłem na jednym z portali społecznościowych zarzut - nie
kierując tego personalnie - że media nie zauważają ofiar pedofilów innych
niż ci w sutannach.
Zatem dzielą ofiary na lepsze i gorsze.
Tym, którzy padli ofiarą zboczeńców w sutannach należy się współczucie i
troska. Ci, którzy padli ofiarą wychowawców w domu dziecka (vide: Szropy,
pow. Malbork), nauczycieli, opiekunów w rodzinie zastępczej itp. itd. nie
zasłużyli na tygodniowy festiwal troski.
W odpowiedzi pewna dziennikarka telewizyjna zarzuciła mi, że napisałem
nieprawdę.
Bowiem przecież media zajmowały się panami Samsonem i Kroloppem.
Cóż, sprawa Samsona zaczęła się w 2004 r., a Kroloppa w 2003 r.
Czyli już niedługo, jakieś tylko dziesięć lat, i doczekamy się
zainteresowania mediów zboczeńcami innymi niż ci w sutannach.
Raz na dwie dekady powinno wystarczyć.

Pojawia się przy tym argument - podnoszony np. przez Monikę Olejnik w
sprawie Romana Polańskiego - że nie należy zrównywać pedofila w sutannie ze
świeckim zboczeńcem.
Bo, przywołując argumenty Olejnik, Polański i Hollywood nie nauczali
moralności.
Prawda!
Chociaż Kodeks Karny nie rozróżnia pedofilów uczących moralności i jej nie
uczących.
Ale wskazywano go nam jako autorytet i wzór.
Nie darmo broniący go minister Sikorski mówił, że mało kto zrobił tyle dla
Polski co Polański.

Ciekawe jest też to, że chyba każdy pedofil ze świecznika - od Cohn-Bendita,
przez Samsona do Polańskiego - może liczyć na środowiskową solidarność.
Polańskiego bronili Wajda, Odorowicz, Olbrychski, Zanussi, Hołdys.
Czy ktoś postawił zarzut, że środowisko aktorskie systemowo skrywa
pedofilię?
Chyba nie, a szkoda.

Wszystko to wywołuje nieodparte wrażenie, że nie chodzi tu o ochronę dzieci
przed zboczeńcami, ale bardziej o "dokopanie czarnemu".
Jak w Irlandii, czy USA.
Bo prawda, że Polański, Cohn-Bendit, Krolopp i Samson nie byli księżmi.
Ale czy ich ofiary mniej cierpiały z tego powodu?
Chyba, że założymy, że są ofiary lepsze i gorsze.

Piotr Gursztyn
źródło http://dorzeczy.pl/dokopac-czarnym/

Data: 2013-11-01 20:57:33
Autor: Towarzysz Gnój
Dokopać czarnym?

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l507vh$7og$1usenet.news.interia.pl...
| Przez ostatnie dni każdorazowe otwarcie najbardziej popularnych portali
| informacyjnych - od gazety.pl i tvn24.pl po Onet.pl - oznaczało zalew
| informacji na temat polskich księży oskarżonych o pedofilię.

A cóż żeście tak zeszli na kler towarzyszu Karwan? Temat jaruzelskiego zbawienia wam wycofali?

Data: 2013-11-02 01:46:24
Autor: Lorn
Dokopać czarnym?
W dniu 2013-11-01 13:49, mkarwan pisze:
Przez ostatnie dni każdorazowe otwarcie najbardziej popularnych portali
informacyjnych - od gazety.pl i tvn24.pl po Onet.pl - oznaczało zalew
informacji na temat polskich księży oskarżonych o pedofilię.

Co pisały przez ostatnie dni popularne wśród moherów gazety i portale? Równie skrajnie przedstawiali/tłumaczyli przypadki pedofilii wśród księży jak Macierewicz katastrofę Smoleńską?

Dokopać czarnym?