Data: 2009-06-02 15:49:11 | |
Autor: Radion | |
Dokręcanie śrub właściwym momentem | |
Witam,
Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego w książkach typu "Sam naprawiam..." itp., gdy podawany jest moment dokręcania danej śruby/nakrętki często zauważuć można np taki zapis: 50Nm + 45* (stopni). Nie można poprostu podać większego momentu uwzględniającego ten obrót o 45* ? Pozdrawiam, Radek |
|
Data: 2009-06-02 13:54:51 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Dokręcanie śrub właściwym momentem | |
On Tue, 2 Jun 2009 15:49:11 +0200, Radion <nospam@xxx.pl> wrote:
zauważuć można np taki zapis: 50Nm + 45* (stopni). Nie można poprostu podać większego momentu uwzględniającego ten obrót o 45* ? Nie, bo chodzi o odkształcenie plastyczne. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-06-02 16:19:00 | |
Autor: GK | |
Dokręcanie śrub właściwym momen tem | |
Robert Rędziak pisze:
On Tue, 2 Jun 2009 15:49:11 +0200, Radion <nospam@xxx.pl> wrote: Kolega tydzień temu opowiadał, jak na gierkówce Corsie jadącej przed nim odpadło koło, wpadło na przeciwległy pas i spowodowało mały karambol kilku aut. Okazało się, że przyczyną było za bardzo skręcone łożysko w kole, przez ASO zresztą, nie podam w jakim mieście, bo to temu ASO chluby nie przynosi. Pozdrawiam, Grzegorz |
|
Data: 2009-06-02 16:25:00 | |
Autor: Grejon | |
Dokręcanie śrub właściwym momen tem | |
GK pisze:
Kolega tydzień temu opowiadał, jak na gierkówce Corsie jadącej przed nim odpadło koło, wpadło na przeciwległy pas i spowodowało mały karambol kilku aut. Okazało się, że przyczyną było za bardzo skręcone łożysko w kole, przez ASO zresztą, nie podam w jakim mieście, bo to temu ASO chluby nie przynosi. Kupiłem w komisie auto bezwypadkowe, ale okazało się bite i ma przekręcony licznik. Nie podam w jakim mieście ten komis bo mu chluby to nie przynosi. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-06-02 18:30:56 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
DokrÄcanie Ĺrub wĹaĹciwym momentem | |
On 2009-06-02, GK <grego69@gazeta.pl> wrote:
Kolega tydzień temu opowiadał, jak na gierkówce Corsie jadącej przed nim odpadło koło, wpadło na przeciwległy pas i spowodowało mały karambol kilku aut. Okazało się, że przyczyną było za bardzo skręcone łożysko w kole, przez ASO zresztą, nie podam w jakim mieście, bo to temu ASO chluby nie przynosi. Skoro wiadomo kto spieprzył robotę w sposób mocno zagrażający życiu to do cholery podaj namiary na partaczy. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-06-03 15:22:31 | |
Autor: GK | |
Dokręcanie śrub właściwym momen tem | |
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2009-06-02, GK <grego69@gazeta.pl> wrote: Jeśli to ja bym zgubił koło z powodu partactwa warsztatu na pewno podał bym namiary. Niestety to nie moje auto i to co ktoś mówi, a tym bardziej informacja z drugiej ręki nie jest dla mnie na tyle wiarygodne, aby podawać do publicznej wiadomości. Oczernić kogoś bardzo łatwo. Tym bardziej, że nie znam ani dokładnej nazwy ani adresu... nic. Tylko informację, że był to ASO. Pozdrawiam, Grzegorz |
|
Data: 2009-06-02 22:54:46 | |
Autor: Piter | |
Dokręcanie śrub właściwym momentem | |
na ** p.m.s ** GK pisze tak:
Okazało się, że przyczyną było za bardzo skręcone łożysko w kole, przez ASO zresztą, nie podam w jakim mieście, bo to temu ASO chluby nie przynosi. 1. w punkcie wymiany amortyzatorów załozono do góry nogami gumowe poduszki i skrecano śruby zawieszenia na zwieszonych kołach. 2. w bardzo znanym warsztacie pod wpływem psychozy "żeby się nie odkręciło w czasie jazdy" ukręcono gwint (w karoserii) śruby wahacza 3. w ASO pracownik mylił pojęcia dotyczace przedniego zawieszenia ale nie podam w jakim mieście -- Piter vw golf mk2 |
|
Data: 2009-06-02 16:22:15 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Dokręcanie śrub właściwym momentem | |
Robert Rędziak wydusił z siebie te słowy:
On Tue, 2 Jun 2009 15:49:11 +0200, Radion <nospam@xxx.pl> wrote: oraz tarcie, ktore nie zawsze jest równe dla różnych warunków - czy choćby stopnia zużycia/korozji sruby -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-06-03 09:48:07 | |
Autor: Przemek | |
Dokręcanie śrub właściwym momentem | |
Kuba (aka cita) wrote:
Robert Rędziak wydusił z siebie te słowy: Te sroby z dokrecaniem na dwa razy to najczesciej glowice i korbowody - takie sroby powinno sie dawac nowe za kazdym razem wiec zuzycie, korozja sruby odpada a jak sie wbrew instrukcja producenta daje stare to nie ma sensu dokrecac na dwa razy bo i tak nie wiadomo o ile sruba poplynela. |
|
Data: 2009-06-03 14:56:23 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Dokręcanie śrub właściwym momentem | |
Przemek wydusił z siebie te słowy:
tak czy inaczej wg mnie precyzyjniej jest dokręcić srube o pewien kąt, niż z dokladnym momentem. Początkowe dokręcenie odpowiednim, mniejszym, momentem pozwala na powtarzalność dokręcania. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-06-03 16:26:30 | |
Autor: Radion | |
Dokręcanie śrub właściwym momentem | |
tak czy inaczej wg mnie precyzyjniej jest dokręcić srube o pewien kąt, niż z dokladnym momentem.Witam ponownie, Napisałem tego posta ponieważ nie dawno wymieniałem w swoim aucie łożysko z przodu (VW Golf IV) i nie mogłem znaleść konkretnych informacji jakim momentem dokręcić śrubę piasty. Znalazłem dwie rozbieżne informacje a mianowicie w książce do Golfa III jest napisane aby nakrętke czopa piasty dokręcać momentem 275Nm (zwrotnica i łożysko są prawie identyczne jak w Golfie IV). Natomiast w książce do Skody Octavii (tu zwrotnica i łożysko są identyczne jak w Golfie IV) jest napisane żeby tą nakrętkę najpierw dokręcić momentem 300Nm, potem odkręcić o 360 stopni i ponownie dokręcić ale już momentem 50Nm + 45 stopni. Ja póki co dokręciłem momentem 200Nm ale nie chciał bym żeby mi któregoś dnia koło odjechało...Przejechałem do tej pory 600km i żadnych niepokojących objawów od strony koła nie zauważyłem, można tak zostawić? Pozdrawiam, Radek |
|
Data: 2009-06-05 22:25:19 | |
Autor: Dumak | |
Dokręcanie śrub właściwym momen tem | |
Radion pisze:
(...)tak czy inaczej wg mnie precyzyjniej jest dokręcić srube o pewien kąt, niż z dokladnym momentem.Witam ponownie, ...Przejechałem do tej pory 600km i żadnych niepokojących objawów od strony koła nie zauważyłem, można tak zostawić? Jak nie jesteś pewny to sprawdź czy się nie popuściła. -- Pozdrawiam Dumak |
|
Data: 2009-06-06 10:57:12 | |
Autor: Piter | |
Dokręcanie śrub właściwym momentem | |
na ** p.m.s ** Radion pisze tak:
Ja póki co dokręciłem momentem 200Nm ale nie chciał bym żeby mi Zrób farbą znaki. Po za tym jak się poluzuje to poczujesz tłuczenie na kierownicy. Najwyżej zniszczysz łożysko. -- Piter vw golf mk2 |