Dokumenty w kopercie - opieczętowanie

Data: 2015-05-15 01:27:16
Autor: sczygiel
Dokumenty w kopercie - opieczętowanie
Witam.
Potrzebuję wysłać dokumenty do organizacji zagranicznej. Chodzi o uznanie wykształcenia wyższego.
Organizacja wymaga aby te dokumenty były albo wysłane przez instytucję która je wystawiła albo przynajmniej umieszczone w kopercie którą opieczatkuje wystawiająca instytucja.

Niby nic kosmicznego ale sekretariat sie uparł że ani nic nie wyśle ani nie opieczetuje. ewentualnie może wysłać te papiery do mnie ale i tak pieczatki na kopercie raczej ne będzie.

Czy ten aspekt wymiany dokumentów jest jakos w naszym prawie uregulowany?

Nie wiem jak elegancko umotywować taką prośbę.

Z info na forach znalazłem że wiele uczelnianych sekretariatów nie robi z tym problemu. Pech jest taki że ten mój niestety niezbyt współpracuje...

Doradzi ktoś jak umotywować taka prośbę?

--
Pozdrawiam.
Łukasz Sczygiel

Data: 2015-05-15 08:09:05
Autor: witek
sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

A nie ma nikogo z wyzszym wyksztalceniem  wyzej niz sekretarka?

Data: 2015-05-15 10:39:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-15 o 10:27, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Czy ten aspekt wymiany dokumentĂłw jest jakos w naszym prawie uregulowany?

[...]

Cóż, jako osoba legitymująca się wyższym wykształceniem nie powinieneś
mieć problemu z napisaniem kilku prostych zdań.

Ewentualnie za 30zł zrób sobie pieczątkę z danymi adresowymi alma mater.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-15 01:46:51
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 15 maja 2015 10:39:51 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Cóż, jako osoba legitymująca się wyższym wykształceniem nie powinieneś
mieć problemu z napisaniem kilku prostych zdań.

Tak, tylko to nie działa. Sekretariat upera sie ze nie musi i nie może takiego czegoś dokonać.
I zanim zacznę pisać wnioski chciałbym po prostu poznać zasadę na jakiej opiera się taka forma przekazywania dokumentów, bo w Polsce takie coś funkcjonuje ale nie wiem czy jest to jakkolwiek sformalizowane.

Zasugerujesz coś?

Ewentualnie za 30zł zrób sobie pieczątkę z danymi adresowymi alma mater.

No, fajna rada nie ma co...

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2015-05-15 10:49:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-15 o 10:46, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

W sumie ma rację - nie musi, żaden przepis go do tego nie zmusi. Tak
samo jak na przykład nie ma obowiązku, aby dziekan nie siorbał przy stole.

[...]

No to kombinuj inaczej. Jak wytoczysz powództwo o zobowiązanie szkoły do
opieczętowania, to może za rok dostaniesz pieczątki.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-15 20:28:23
Autor: Marek
Dokumenty w kopercie - opieczętowanie
On Fri, 15 May 2015 01:46:51 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com wrote:
No, fajna rada nie ma co...

A czemu nie fajna? Nie ma już ograniczeń wyrobu pieczątek od 25 lat...

--
Marek

Data: 2015-05-18 19:45:39
Autor: Maciek
Dokumenty w kopercie - opieczętowanie
W dniu 2015-05-15 o 10:46, sczygiel@gmail.com pisze:
Ewentualnie za 30zł zrób sobie pieczątkę z danymi adresowymi alma mater.
No, fajna rada nie ma co...
Jak nie chcesz wyrabiać, to złóż sobie z ogólnodostępnych pieczątek z
zestawem literek. Swoją drogą co to za kraj, w którym żądza pieczątki
jest większa chyba niż na naszej zielonej wyspie? :->

Maciek

Data: 2015-05-18 20:48:35
Autor: Robert Tomasik
W dniu 18-05-15 o 19:45, Maciek pisze:
[...]

Dowolną pieczątkę można nadrukować na kopercie na atramentówce. I nawet mam wątpliwość, czy to będzie fałszerstwo.

Data: 2015-05-19 08:28:19
Autor: Maciek
Dokumenty w kopercie - opieczętowanie
Dowolną pieczątkę można nadrukować na kopercie na atramentówce. I nawet mam wątpliwość, czy to będzie fałszerstwo.
Zgadza się, ale wtedy nie ma tego charakterystycznego ruchu ręki i
odgłosu przybicia, które to nadają właściwą rangę i wartość
stemplowanemu dokumentowi ;-)

Maciek

Data: 2015-05-19 15:46:50
Autor: Adam
W dniu 2015-05-19 o 08:28, Maciek pisze:
[...]

Ale od odgłosu uderzenia wzrasta też ranga i wartość przybijającego pieczątkę ;) Oraz od ilości pieczątek ;)

Pamiętam w starych czasach biurka co poniektórych "kacyków", na których stały stojaczki typu "choinka" całe obwieszone pieczątkami.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-05-19 12:34:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-05-18 o 19:45, Maciek pisze:

[...]

Żądza pieczątki wskazywała by na Francję ale wiara
w opieczętowane dane na Wielką Brytanię.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-19 13:23:58
Autor: J.F.
UĹźytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości
[...]

Ale w GB pieczatek nawet na lekarstwo nie starczy, wiec chyba nie maja zwyczaju wymagac.

A nie, dorobili sie:
http://www.bris.ac.uk/engineering/undergraduate/transcripts.html

J.

Data: 2015-05-20 10:49:28
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-05-19 o 13:23, J.F. pisze:

[...]

Kiedyś wystarczał im zwykły list z podpisem poprzedniego
pracodawcy czy uczelni/szkoły. Dzisiaj z duchem czasu
od instytucji wymagają pieczątek.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-15 12:08:24
Autor: Stokrotka
Dokumenty w kopercie - opieczętowanie
Ktoś ci podpowiada "NIE CZYŃ TEGO", więc może ma rację.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-05-15 22:56:59
Autor: Trefniś
W dniu .05.2015 o 12:08 Stokrotka <ortografia.nowa@gazeta.pl> pisze:

Ktoś ci podpowiada "NIE CZYŃ TEGO", więc może ma rację.

To wygląda na autorecenzję uczelni. Miażdżącą...

--
Trefniś

Data: 2015-05-16 10:22:55
Autor: Stokrotka
Dokumenty w kopercie - opieczętowanie
Ktoś ci podpowiada "NIE CZYŃ TEGO", więc może ma rację.

To wygląda na autorecenzję uczelni. Miażdżącą...

Nie, raczej o dbałość o ciebie.
Za komuny ludzie nie rozumieli, że często zahodnie koncerny zciągają inżyniera by go odciągnąć od ojczyzny i rodziny, by nic nie wymyślił, by mu zaszkodzić.
A jak już w nic tam nie wejdzie, w istocie odsunięty od badań, ale dysponujący dolarami, tylko pszemęczy się te 2-3 lata, to jak wruci i będzie już w Polsce to  po nim: kontakty się urwały, pracy brak, projekty całkiem inne niż mu pasują.
Panienka w sekretariacie może mieć lepsze życiowe rozeznanie niż obsługiwany pszez nią mgr , inż  czy dr.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-05-15 19:09:10
Autor: m4rkiz
<sczygiel@gmail.com> wrote in message news:1a01ddd8-c2c7-48b7-a36a-39d39b718dfcgooglegroups.com...
[...]

no to wpisz ich jako adresata i tyle
chyba ze lubisz zycie tracic na pierdoly

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-05-15 19:09:45
Autor: m4rkiz
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:mj595k$thd$1srv.chmurka.net...
no to wpisz ich jako adresata i tyle

tfu, nadawce

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-05-17 15:27:14
Autor: poszukiwacz
sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Bardzo nierozsądny wymóg organizacji zagr., bo przecież już na
samym dokumencie dyplomu/świadectwa są pieczęcie i podpisy osób
upoważnionych na uczelni do wystawienia takiego dokumentu więc
nie ma znaczenia jakim kanałem taki dokument trafi do osoby
trzeciej bo nie podważa to oryginalności samego dokumentu.

[...]

Udziel organizacji zagr. pełnomocnictwa do udostępniania im wypisów i odpisów z dokumentów takich a takich dotyczących Twojej osoby. Ty wysyłasz za granicę pełnomocnictwo z instrukcją. A organizacja zagr. przesyła pełnomocnictwo do uczelni wraz z żądaniem przesłania jej Twoich dokumentów.

Data: 2015-05-17 11:01:18
Autor: witek
poszukiwacz wrote:
sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

pieczecie nie potwierdzaja co zostało na tym dokumencie zmienione od momentu postawienia pieczeci i czy na pewno te pieczecie zostały przez uczelnie na tym dokumencie postawione.

Papierowy dokument nie ma takiej wartosci jak u nas, szczególnie, ze tam nie za bardzo wiedzą co to jest pieczątka.

Dokumenty sprawdza się u źródła. Wcale bym sie nie zdziwił gdyby wyslali email lub zadzwonili z prosba o potwierdzenie, czy taki to a taki dokument został wysłany z uczelni.

[...]

a uczelnia ma cie w d...
ty masz biznes ty załatwiasz sprawy
jak zagraniczna uczelnia bedzie miała biznes to zagraniczna uczelnia bedzie  załatwiać sprawy.

Data: 2015-05-19 11:15:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 17 May 2015, witek wrote:

sczygiel@gmail.com wrote:
Witam. Potrzebuję wysłać dokumenty do organizacji
zagranicznej.
[...]

Papierowy dokument nie ma takiej wartosci jak u nas, szczególnie, ze tam nie za bardzo wiedzą co to jest pieczątka.

  Skąd założenie, że "nie ma takiej wartości jak u nas", skoro nie
wiadomo gdzie ta "organizacja zagraniczna" ma siedzibę?

pzdr, Gotfryd
(zaintrygowany)

Data: 2015-05-18 15:38:35
Autor: J.F.

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1a01ddd8-c2c7-48b7-a36a-39d39b718dfc@googlegroups.com...
[...]

Moze byc, adresowac im sie nie bedzie chcialo, przyloza pieczatke.

I potem bez otwierania zaladowac koperte w wieksza koperte i wyslac za granice :-)

[...]

Elegancko to elegancko, "uprzejmie prosze .... z powodu wymogow postawionych przez zagraniczna instytucje" .

J.

Data: 2015-05-19 23:52:03
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 15:38:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Elegancko to elegancko, "uprzejmie prosze .... z powodu wymogow postawionych przez zagraniczna instytucje" .

Widzę że jest sporo domysłów więc nieco wyjaśnię.
Najpierw od konkretu:
http://www.archiwum.pwr.edu.pl/index2.php?content=kps

Jak widać są u nas instytucje gdzie świadomość potrzeby jest spora. Nie robią problemów, informują i wogóle są profesjonalni.
Tyle że akurat moja uczelnia a właściwie jej sekretariat nie jest aż taka uświadomiony.

Nauczony doświadczeniem staram się wiedzieć lepiej od urzędnika i dlatego tutaj zapytałem. Poprzednio kobiety zaparły się że nic nikomu nie wyślą i zmiękły jak pokazałem rozporządzenie gdzie było napisane że absolwentowi można wysłąć dokument pocztą. Choć i to nie pomogło mi w wyproszeniu wysłania papierów bezpośrednio do WES.

Oczywiście mógłbym sobie pieczątke zrobić sam, sam wysłać i udawać że zrobił to sekretariat.
Ale w WES te dokumenty są sprawdzane a że mają do czynienia z kombinatorami z całego świata i stąd bogate doświadczenie to sądzę że starają się na wszelkie sposoby zabezpieczyć przed oszustwem.
I jakby taki weryfikator podniósł słuchawkę i zapytał sekretariat czy wysłał a oni by zrobili wielkie oczy to było by kiepsko dla mojej sprawy.
A nie mam ochoty zaczynać od robienia sobie pod górkę.

WES jest kanadyjsko-amerykańskie. Ale w temacie pieczątek to akurat nieistotne. Oni te zasady biorą z doświadczenia bo pewnie nie raz i nie dwa jakieś ludy zaradne tak sobie wyszykowały papiery że wyszedł doktorat w wieku 24 lat.

W rezultacie skończyło się tak, że zamiast z kobitami w sekretariacie pogadałem z ich kierowniczką i ona mimo że mocno zdziwiona to podbiła mi te koperte i tak wyślę do WES. Bo uprzednio zapytałem czy można i rzeczywiście tak jak wyżej sugerowałeś, WES dopuszcza taką możliwość mimo że sie nią nie chwali.

--
Pozdrawiam.
Łukasz Sczygiel

Dokumenty w kopercie - opieczętowanie