Dokumenty w kopercie - opieczętowanie

Data: 2015-05-18 15:38:35
Autor: J.F.
Dokumenty w kopercie - opieczętowanie

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1a01ddd8-c2c7-48b7-a36a-39d39b718dfc@googlegroups.com...
Potrzebuję wysłać dokumenty do organizacji zagranicznej.
Chodzi o uznanie wykształcenia wyższego.
Organizacja wymaga aby te dokumenty były albo wysłane przez instytucję która je wystawiła albo przynajmniej umieszczone w kopercie którą opieczatkuje wystawiająca instytucja.

Niby nic kosmicznego ale sekretariat sie uparł że ani nic nie wyśle ani nie opieczetuje. ewentualnie może wysłać te papiery do mnie ale i tak pieczatki na kopercie raczej ne będzie.

Moze byc, adresowac im sie nie bedzie chcialo, przyloza pieczatke.

I potem bez otwierania zaladowac koperte w wieksza koperte i wyslac za granice :-)

Nie wiem jak elegancko umotywować taką prośbę.
Z info na forach znalazłem że wiele uczelnianych sekretariatów nie robi z tym problemu. Pech jest taki że ten mój niestety niezbyt współpracuje...
Doradzi ktoś jak umotywować taka prośbę?

Elegancko to elegancko, "uprzejmie prosze .... z powodu wymogow postawionych przez zagraniczna instytucje" .

J.

Data: 2015-05-19 23:52:03
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 15:38:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Elegancko to elegancko, "uprzejmie prosze .... z powodu wymogow postawionych przez zagraniczna instytucje" .

Widzę że jest sporo domysłów więc nieco wyjaśnię.
Najpierw od konkretu:
http://www.archiwum.pwr.edu.pl/index2.php?content=kps

Jak widać są u nas instytucje gdzie świadomość potrzeby jest spora. Nie robią problemów, informują i wogóle są profesjonalni.
Tyle że akurat moja uczelnia a właściwie jej sekretariat nie jest aż taka uświadomiony.

Nauczony doświadczeniem staram się wiedzieć lepiej od urzędnika i dlatego tutaj zapytałem. Poprzednio kobiety zaparły się że nic nikomu nie wyślą i zmiękły jak pokazałem rozporządzenie gdzie było napisane że absolwentowi można wysłąć dokument pocztą. Choć i to nie pomogło mi w wyproszeniu wysłania papierów bezpośrednio do WES.

Oczywiście mógłbym sobie pieczątke zrobić sam, sam wysłać i udawać że zrobił to sekretariat.
Ale w WES te dokumenty są sprawdzane a że mają do czynienia z kombinatorami z całego świata i stąd bogate doświadczenie to sądzę że starają się na wszelkie sposoby zabezpieczyć przed oszustwem.
I jakby taki weryfikator podniósł słuchawkę i zapytał sekretariat czy wysłał a oni by zrobili wielkie oczy to było by kiepsko dla mojej sprawy.
A nie mam ochoty zaczynać od robienia sobie pod górkę.

WES jest kanadyjsko-amerykańskie. Ale w temacie pieczątek to akurat nieistotne. Oni te zasady biorą z doświadczenia bo pewnie nie raz i nie dwa jakieś ludy zaradne tak sobie wyszykowały papiery że wyszedł doktorat w wieku 24 lat.

W rezultacie skończyło się tak, że zamiast z kobitami w sekretariacie pogadałem z ich kierowniczką i ona mimo że mocno zdziwiona to podbiła mi te koperte i tak wyślę do WES. Bo uprzednio zapytałem czy można i rzeczywiście tak jak wyżej sugerowałeś, WES dopuszcza taką możliwość mimo że sie nią nie chwali.

--
Pozdrawiam.
Łukasz Sczygiel

Dokumenty w kopercie - opieczętowanie