Doładowanie prepaid z terminala a płatność kartą

Data: 2009-07-06 11:16:00
Autor: pI
Doładowanie prepaid z terminala a płatność kartą

Pomijając już dlaczego, musiałem w sobotę zakupić zdrapkę z Orange na
mieście. Pierwszy z brzegu sklep otwarty po 14 w sobotę, głownie
artykuły monopolowe. Pani skończyły się klasyczne zdrapki, zaproponowała
wydruk z terminala - obojętne mi, więc nie protestowałem. Gdy doszło do
płacenia, pani stwierdziła, że za klasyczną zdrapkę owszem, ale za
wydruk z terminala nie można płacić kartą "nie da się". Jakoś nie
wydawało mi się to prawdopodobne, a że gotówki nie miałem
wystarczającej, zaczęła się dyskusja. Pani od "nie da się" przeszła
przez "zabroniła firma od terminala", przez "nie wolno", aż w końcu jako
że wydruk leżał już na ladzie, a kolejka rosła zgodziła się na
przejechanie kartą przez terminal, odgrażając się że pewnie będzie
musiała sama pokryć jej koszt. Oczywiście transakcja przeszła. I teraz moje pytanie - czemu się tak wzbraniała przed płatnością kartą
za kod prepaid wydrukowany z terminala? Podwójne prowizje? Wymysł
właściciela sklepu? W Żabkach czy Empiku, nawet nie mają klasycznych
zdrapek, od razu drukują. Jeśli ma to znaczenie terminal Polcardu. --
pI

Data: 2009-07-06 12:33:16
Autor: Akkon
pI pisze:

I teraz moje pytanie - czemu się tak wzbraniała przed płatnością kartą
za kod prepaid wydrukowany z terminala? Podwójne prowizje?

Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi ;)
Zapewne kwestia prowizji. Kiedyś w jakimś sklepie też widziałem podobną scenę.

Data: 2009-07-07 10:58:38
Autor: Darek
pI pisze:
[...]

Też mnie ciekawi powód takiego zakazu, bo mam ten sam problem w osiedlowym sklepie PSS Społem, gdy chcę kupić doładowanie licznika prądu z terminala. Panie zgodnie twierdzą,że tylko gotówką mogę zapłacić

Data: 2009-07-07 18:55:32
Autor: Jooseff
Dnia 07-07-2009 o 10:58:38 Darek <taki@jeden.pl> napisał(a):

pI pisze:
[...]

Proste. Polcardowi sklep płaci prowizję w formie np. 1,7% nie mniej niż  0,60PLN.
Na doładowaniu za 5PLN sklep zarabia średnio ok. 0,40PLN. ^^^^^^^^^

--
Pozdrowienia,
Jooseff

Data: 2009-07-07 23:30:19
Autor: Piotr
[...]

Proste - za sprzedaż doładowania np. 100 zł sklep otrzymuje od właściciela takiego terminala
np. 1 zł prowizji. A przyjmując płatnośc kartą na swoim posie musi zapłacić np. 2% (2 zł).

Pozdr.,
P __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4222 (20090707) __________

Data: 2009-07-08 18:34:36
Autor: Jooseff
Dnia 07-07-2009 o 23:30:19 Piotr <piotr@centrum.cz> napisał(a):

Proste - za sprzedaż doładowania np. 100 zł sklep otrzymuje od  właściciela takiego terminala
np. 1 zł prowizji. A przyjmując płatnośc kartą na swoim posie musi  zapłacić np. 2% (2 zł).

Uściślając. Za doładowanie 100 zł sklep dostaje ok. 6 zł.
Średnio od 6% do 9% od kwoty doładowania netto.

--
Pozdrowienia,
Jooseff

Doładowanie prepaid z terminala a płatność kartą