Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?

Data: 2009-06-09 18:00:03
Autor: onwro
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
Jakie sa fakty: WSZYSCY widza upadek dolara i zloto po 2000$. Wiec wyglada na
to ze takie scenario sie nie spelni, wszyscy nie moga miec racji.

Jak wiadomo jest silna korelacja ujemna miedzy dolarem a zlotem (w koncu zloto
"wyrazane" w $) a wiec albo dolar w gore i zloto  w dol albo na odwrot.

Prognoza Dietera jest znana, nawet nie 5 PLN za dolarka ale 6. Ja przychylam
sie do tej opinii i szczerze w nia wierze, popierajac konkretnymi argumentami:

http://g.imagehost.org/0425/usd.jpg
http://g.imagehost.org/0062/usd1.jpg

klin znizkujacy identyczny jak przed laty, moze ponownie wyniesc dolara na
szczyty. i znowu zaznaczam w co nikt nie wierzy - wiec co jest prawdopodobne.
zapytaj babci z warzywniaka co z dolarem ? smiec upada ? no wlasnie.

z drugiej strony nie wiem co z tym zlotem, przeciez sytuacja z uncja po 2000$
x 5 = 10 000 PLN za uncje nie wchodzi w gre. korealcja musiala by zaniknac ale
w jaki sposob ?

Wiec zloto musialoby w ciagu najblizszych lat raczej pojsc w strone 500
anizeli 2000.

W obliczu zblizjacej sie drugiej fali kryzysu powiedzmy z koncem roku, wydaje
sie to malo prawdopodobne. Z drugiej strony jak spojrzec na wykres zlota to
wspanialy rajd zakonczyl sie wraz z pojawieniem sie kryzysu.

No wiec jak to moze byc ? Fajnie by bylo gdyby wypowiedzial sie oczywiscie
Dieter. Oraz ktos kto potrafi podac konkretne argumenty (jak ja np wykresowe
do dolara) a nie jakies bzdury typu USA UPADA ZLOTO NOWE SZCZYTY itd.

Data: 2009-06-09 20:31:20
Autor: skippy
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?

Użytkownik " onwro" <onwro@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h0m7v3$3rb$1inews.gazeta.pl...

Jakie sa fakty: WSZYSCY widza upadek dolara i zloto po 2000$.

Nie, raczej większo¶ć widzi że w cyklu koniunkturalnym przechodzimy z #4 na #1; złoto zawierało sie w #2.

Pozdrawiam

Data: 2009-06-09 20:46:33
Autor: Baloo
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?

Użytkownik " onwro" <onwro@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h0m7v3$3rb$1inews.gazeta.pl...

Jakie sa fakty: WSZYSCY widza upadek dolara

Nie wszyscy. Jest "paru" (Ty, Dieter ;-), którzy wieszcz± zwycięstwo tej waluty pomimo braku choć odrobniny konkretnych podstaw makroekonomicznych. Nie jeste¶cie wyj±tkami, a powiedziałbym wręcz przeciwnie, więc bańka powolutku pęcznieje. Kiedy trza¶nie z hukiem? Pażywiom, pasmatrim ;-)

Data: 2009-06-09 18:58:49
Autor: onwro
Baloo <balu@onet.eu> napisał(a):

> [...]

Nie wszyscy. Jest "paru" (Ty, Dieter ;-), którzy wieszcz± zwycięstwo tej waluty pomimo braku choć odrobniny konkretnych podstaw makroekonomicznych. Nie jeste¶cie wyj±tkami, a powiedziałbym wręcz przeciwnie, więc bańka powolutku pęcznieje. Kiedy trza¶nie z hukiem? Pażywiom, pasmatrim ;-)

paru kontra tysiace, sory taka prawda ;)

"pomimo braku choć odrobniny konkretnych podstaw makroekonomicznych"

podaj mi podstawy makro mikro lub jakiekolwiek dla odbicia +100% polskiej
gieldy. ok narazie jest to 60% ale bedzie +100%. KGHM +400%, co to Panie hossa
bo bezrobocie spadlo o 0.1% ?

tyle na temat przelozeniu w ekonomii.

skippy: moglbys podac wszystkie # bo chyba przespalem temat.

Data: 2009-06-09 21:30:19
Autor: stu
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
Raczej skłaniałbym się ku teorii że tymi spadkami dyskontowali¶my dołek
koniunktury, który wyst±pi na jesieni...jestem ciekaw jakie dane makro skłaniaj±
cię ku tezie o $ po 5 PLN, bo jako¶ nie potrafię sobie tego wyobraĽić...pzdr. --

Data: 2009-06-09 21:41:37
Autor: Fidelio
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
Użytkownik "stu" <jaroslaw_galazkaWYTNIJTO@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:6069.000008fb.4a2eb84bnewsgate.onet.pl...
[...]

Powiedzieć, że co¶ będzie po ile¶ to nic nie powiedzieć jak się nie poda horyzontu czasowego.
Także kiedy te 5 pln za dolca ma być waszym zdaniem?

Data: 2009-06-09 22:05:16
Autor: skippy
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
#1 akcje
#2 surowce
#3 gotówka
#4 obligacje

Pozdrawiam

Data: 2009-06-09 22:16:48
Autor: Baloo
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
" onwro" <onwro.SKASUJ@gazeta.pl> napisał

paru kontra tysiace, sory taka prawda ;)

Prowadzisz jakie¶ statystyki? :)
Jak dot±d wszyscy (spora większo¶ć) pałowali się dolarem. Dopiero jakie¶ 2-3 miesięcy temu zaczęły pojawiać się głosy sceptyków. Szacuję, że obecnie stosunek "za" i "przeciw" jest circa 1:1 :)

podaj mi podstawy makro mikro lub jakiekolwiek dla odbicia +100% polskiej
gieldy. ok narazie jest to 60%

O jakim okresie mówisz?

Data: 2009-06-09 20:26:48
Autor: onwro
Baloo <balu@onet.eu> napisał(a):
> [...]

Jak dot±d wszyscy (spora większo¶ć) pałowali się dolarem. Dopiero jakie¶ 2-3 miesięcy temu zaczęły pojawiać się głosy sceptyków. Szacuję, że obecnie stosunek "za" i "przeciw" jest circa 1:1 :)

ja za to wszedzie widze teksty typu ze dolar znowu leci na pysk (2zl) a ja
"wiem" ze to tylko gleboka (ponizej 3,0) korekta.

nie widze prawie nikogo wierzacego w bardzo drogiego dolara.

> [...]

Poza tym czy gdzie¶ napisałem, że wzrosty na GWP maj± jakie¶ solidne podstawy ekonomiczne czy gospodarcze? :)

nie pisales - ale pisales ze nie widzisz podstaw ekonomicznych dla wzrostu dolara.

no wiec obalilem takie rozumowanie, GPW tez nie ma podstaw a uroslo jak
szalone i jeszcze sporo urosnie.

Data: 2009-06-10 05:43:07
Autor: Jan Werbiński
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
Użytkownik " onwro" <onwro.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h0mbd9$knl$1inews.gazeta.pl...
[...]

Większo¶ć zawsze się myli.
Aby zarobić z trendem należy grać przeciwko większo¶ci.
To się sprawdza na akcjach, także na walutach.
Tylko czy to się na pewno sprawdzi na ¶mieciowych drukowanych masowo walutach?

Trend is your friend, a ten dla dolara jest dosłownie pikuj±cy w dół.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-06-10 10:58:52
Autor: onwro
Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał(a):
[...]

widac wlasnie jak sie znasz, klin znizkujacy klasycznie zapowiadajacy wzrosty,
juz wybity gora to dla ciebie pikujacy w dol trend tak ?

w dlugim kilkudziesioletnim terminie dolar idzie w dol ale to nie wyklucza w
najblizszych latach jeszcze jednego rajdu na niezle poziomy. nizsze niz
podczas ostatnich szczytow (mowa o usd index a nie usdpln) ale jednak.

dolar w koncu zle skonczy ale powiedzmy za 10 lat

Data: 2009-06-10 13:39:39
Autor: Dieter
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
Od lipca 2008 mielismy dopiero pierwsza fale wzrostowa na USD. Z koncem czerwca 2009 powinien pojawic sie dolek usd-index i dlugoterminowy odpal, przy ktorym ubiegloroczny wzrost bedzie wydawal sie naprawde maly.

D.

Data: 2009-06-10 11:46:59
Autor: onwro
Dieter <dieter@autograf.pl> napisał(a):
Od lipca 2008 mielismy dopiero pierwsza fale wzrostowa na USD. Z koncem czerwca 2009 powinien pojawic sie dolek usd-index i dlugoterminowy odpal, przy ktorym ubiegloroczny wzrost bedzie wydawal sie naprawde maly.

to akurat wynikaloby nawet z wykresow ktore podalem (obecnie korekta do 70 -
dolne ograniczenie) i owy odpadl. kopia sytuacji z przed wielu lat (wiekszy klin)

w kazdym razie chodzilo mi o opinie dot zlota bo nie mam pomyslu, normalnie z
odpalem dolara wiazalby sie spadek ceny zlota (lub ewentualnie brak wzrostow)
- czy tego sie spodziewasz ?

Data: 2009-06-10 13:49:24
Autor: Dieter
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
Posiedze nad zlotem wieczorem.

D.

Data: 2009-06-10 11:58:10
Autor: onwro
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
Dieter <dieter@autograf.pl> napisał(a):
Posiedze nad zlotem wieczorem.

glownie chodzi mi o to czy jest taka mozliwosc ze zloto wzrosnie mimo wzrostow
na usd - nie wiem czy to "technicznie" mozliwe skoro zloto jest wyceniniane w usd.

bo jak juz pisalem byloby to perpetum mobile. np 950x2,8 dolar po korekcie =
2660 zl a kiedys np 1500x 5 = 7500 zl.

mimo wszystko byloby zbyt pieknie i to sie chyba wyklucza.

Data: 2009-06-10 15:28:15
Autor: ms
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
W styczniu rosło i złoto i dolar - efekt złoto po 3800.

--
Pozdrowienia
Marek

Użytkownik " onwro" <onwro.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h0o74h$d0n$1inews.gazeta.pl...

Data: 2009-06-12 20:33:15
Autor: onwro
Do Dietera
Dieter <dieter@autograf.pl> napisał(a):
Posiedze nad zlotem wieczorem.

D.

I jak ?

Data: 2009-06-12 23:13:39
Autor: Dieter
Do Dietera
Pierwsze kilka miesiecy gold vs usd przeciwnie, pozniej zgodnie i pozniej znowu przeciwnie, a wiec standard w przypadku korelacji, ktora tez obowiazuja cykle.

D.

Data: 2009-06-13 11:13:54
Autor: onwro
Do Dietera
[...]

czyli w skrocie - sa szanse na perpetum mobile (1500 gold x 4.5 zl usdpln) czy
to nierealne.

bo chodzi tylko o kwestie wyboru, inwestowac w gole usdy wkrotce jak zejdzie
ponizej 3 zl czy probowac upiec dwie pieczenie za pomoca inwestycji w zloto.
mowa tu o perspektywie powiedzmy 2-3-4 lat.

co do usd jestem przekonany co do kierunku na bazie wlasnej analizy wykresow
jednak zloto nic mi nie mowi. oprocz wrazenia ze juz zbyt duzo poszlo by
jeszcze ustrzelic kolejne 100%. ale kto wie.

Data: 2009-06-13 17:58:00
Autor: Dieter
Do Dietera
Tak, sa szanse.

D.

Data: 2009-06-10 13:44:09
Autor: wtopiony na maks
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
a jak widzisz dalsz± przszło¶ć akcji? __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4142 (20090609) __________

Data: 2009-06-10 11:52:04
Autor: onwro
wtopiony na maks <[TNIJ_SPAM]@op.pl> napisał(a):
a jak widzisz dalsz± przszło¶ć akcji?

Dieter juz to dokladnie opisal wiec zadalbys sobie troche trudu i odnalazl watki.

Ale tu tez rodzi sie kolejne pytanie - zgadzam sie co do trwajacych jeszcze
dlugo wzrostow nastepnie duze spadki ALE

z tego co kiedys czytalem pisales (Dieter) zdaje sie o powrocie do wzrostow w
nowym roku.

ja mysle o fali C bessy czyli nowe dolki itd i dopiero powiedzmy za 2-3 lata
jakies mysli o hossie (nie liczac jak zawsze wystepujacych korekt wzrostowych).

a tu mam wrazenie ze traktujesz obecne wzrosty jako poczatek nowej hossy ?
nawet sam nazwales to "hossa" - czyzbys widzial w tym typowa blue chipowa 1
fale hossy ?

Data: 2009-06-10 14:11:56
Autor: skippy
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?

Użytkownik " onwro" <onwro.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h0o6p4$b7i$1inews.gazeta.pl...
[...]

blue chipowa?
to żart?

Data: 2009-06-10 12:19:34
Autor: onwro
skippy <man3@on.the.moon> napisał(a):

> [...]
> nawet sam nazwales to "hossa" - czyzbys widzial w tym typowa blue chipowa > 1

blue chipowa?
to żart?

ale co Ci nie pasuje ? 80-85% obrotu robi WIG20, indeks maluchow czy
sredniakow z obrotami po 50 mln to przeciez zart.

Data: 2009-06-10 22:35:40
Autor: Zbyszek
Dnia 10-06-2009 o 13:39:39 Dieter <dieter@autograf.pl> napisał(a):

Od lipca 2008 mielismy dopiero pierwsza fale wzrostowa na USD. Z koncem
czerwca 2009 powinien pojawic sie dolek usd-index i dlugoterminowy odpal,
przy ktorym ubiegloroczny wzrost bedzie wydawal sie naprawde maly.

hm, to gdzie widzisz aktualnie szczyt wzgledem PLN ?
Trudno mi sobie wyobrazic dalsze kontunuowanie wzrostow przy drozejacych  walutach.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2009-06-11 14:55:04
Autor: ALGI
Dnia Wed, 10 Jun 2009 13:39:39 +0200, Dieter napisał(a):

Od lipca 2008 mielismy dopiero pierwsza fale wzrostowa na USD. Z koncem czerwca 2009 powinien pojawic sie dolek usd-index i dlugoterminowy odpal, przy ktorym ubiegloroczny wzrost bedzie wydawal sie naprawde maly.

Jeżeli dolar odpali teraz do góry, do tego doleci ropa to będziemy płacić po 6 zł za litr Pb95 i z 5 za ON? A wtedy wszystko poleci do góry... w końcu wszystko trzeba gdzie¶ dowieĽć.... już nie mówię że większo¶ć co się produkuje wymaga ropy jako surowca....

Dolar dolarem, a jeszcze pisałe¶ o kredytach - tu ja wiadomo większo¶ć ma franki - a przecież Szwajcaria nie ma już za bardzo jak obniżać stóp....
Sugerujesz totaln± masakrę na rynku kredytowym?

Data: 2009-06-11 23:29:28
Autor: Baloo
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?

Użytkownik "ALGI" <asssik@NOSPAM.o2.pl> napisał w wiadomo¶ci

a przecież Szwajcaria nie ma już za bardzo jak obniżać stóp....

A po co ma obniżać? Może dodrukować franki w celu ich osłabienia.

Data: 2009-06-12 10:12:34
Autor: H5N1
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
Dnia Thu, 11 Jun 2009 23:29:28 +0200, Baloo raczył(a) był(a) napisać:

Użytkownik "ALGI" <asssik@NOSPAM.o2.pl> napisał w wiadomości

a przecież Szwajcaria nie ma już za bardzo jak obniżać stóp....

A po co ma obniżać? Może dodrukować franki w celu ich osłabienia.

Są jeszcze tzw. Szwajcarzy - czyli ludzie którzy płacą w sklepach frankami, oraz wybierają władzę w Szwajcarii. Mogło by im się to nie spodobać.

Data: 2009-06-12 14:14:40
Autor: Baloo

Użytkownik "H5N1" <mwawrzyn.wywal@to.aster.pl> napisał w wiadomości news:h0t9mi$19n$6inews.gazeta.pl...
[...]

Osłabienie franka? Myślę, że to marzenie większości Szwajcarów.
To kraj oparty w głównej mierze na eksporcie. Mocna waluta jest dla nich zabójstwem.

A tak na marginesie - nam, Polakom płacącym w sklepach złotówkami i wybierającym władzę w Polsce też nie podoba się wiele rzeczy i co w związku z tym?

Data: 2009-06-12 14:22:17
Autor: H5N1
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
Dnia Fri, 12 Jun 2009 14:14:40 +0200, Baloo raczył(a) był(a) napisać:

[...]

zabĂłjstwem.
Fakt, że Szwajcarzy to dziwny naród, ale nie sądzę żeby dali się nabrać na te bzdury.

A tak na marginesie - nam, Polakom płacącym w sklepach złotówkami i
wybierającym władzę w Polsce też nie podoba się wiele rzeczy i co w
zwiÄ…zku z tym?
No właśnie. Proponuję zastanowić się przed wyborami kto wstawił na stołek obecnego prezesa NBP.

Data: 2009-06-12 21:13:02
Autor: Baloo

Użytkownik "H5N1" <mwawrzyn.wywal@to.aster.pl> napisał w wiadomości news:h0toap$lcr$3inews.gazeta.pl...

Fakt, że Szwajcarzy to dziwny naród, ale nie sądzę żeby dali się nabrać
na te bzdury.

Na szczęście mają swój rozum i nie muszą opierać się na niczym nie uzasadnionych opiniach niejakiego H5N1 :)

No właśnie. Proponuję zastanowić się przed wyborami kto wstawił na stołek
obecnego prezesa NBP.

No to siÄ™ zastanawiaj.
I w gruncie rzeczy ciesz siÄ™, ĹĽe nie mamy gorszego.

Data: 2009-06-13 09:09:11
Autor: H5N1
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
Dnia Fri, 12 Jun 2009 21:13:02 +0200, Baloo raczył(a) był(a) napisać:

[...]

Bo przecież każdy rozsądny obywatel widząc podwyżki cen w sklepach cieszy się z rosnącej opłacalności eksportu. :)

Data: 2009-06-14 19:39:34
Autor: Baloo
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
"H5N1" <mwawrzyn.wywal@to.aster.pl> napisał

Bo przecieĹĽ kaĹĽdy rozsÄ…dny obywatel widzÄ…c podwyĹĽki cen w sklepach cieszy
się z rosnącej opłacalności eksportu. :)

Kpisz teraz czy o drogÄ™ pytasz?

Data: 2009-06-12 19:00:54
Autor: Greg
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
Użytkownik "Baloo" <balu@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:h0tgrj$1qu$1news.onet.pl...

A tak na marginesie - nam, Polakom płac±cym w sklepach złotówkami i wybieraj±cym władzę w Polsce też nie podoba się wiele rzeczy i co w zwi±zku z tym?

Tam o wszystkim decyduje sie w referendach.
U nas mundra władza uważa, że gupi lub nie zasługuje nawet na referendum w sprawie Traktatu.

Data: 2009-06-12 21:15:39
Autor: Baloo
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
"Greg" <mwieczorek11@gazeta.pl> napisał

Tam o wszystkim decyduje sie w referendach.

A u nas DZIĘKI BOGU nie o wszystkim.
Wtedy to dopiero byłby burdel na kółkach.

Data: 2009-06-12 21:17:28
Autor: skippy
Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?

Użytkownik "Greg" <mwieczorek11@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h0u1kd$n59$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bo maj± taki ustrój - demokracja bezpo¶rednia.

U nas mundra władza uważa, że gupi lub nie zasługuje nawet na referendum w sprawie Traktatu.

Bo mamy inny ustrój, niz oni - demokrację parlamentarn±.

Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?