[FOTO] Dolina Dolnej Wisły czyli Zbocza Płut owskie jesienią

Data: 2012-10-21 01:20:06
Autor: biodarek
[FOTO] Dolina Dolnej Wisły czyli Zbocza Płut owskie jesienią
Podsyłam link do fotorelacji z sobotniej wycieczki rowerowej. Pewnie się powtarzam, ale mam zasadę, która mówi: jeśli nie byłeś jesienią na Zboczach Płutowskich, to zmarnowałeś rok :) A rok temu był film, to teraz zdjęcia. Choć miałem ich nie robić początkowo. Bo co? Kolejne, takie same zdjęcia? No, ale aparat waży niewiele to go zabrałem.

A pojechałem zasmakować zapachów jesiennego powietrza, nacieszyć się słońcem i ciepłem (było >20*C), napatrzeć się na złote kolory jesieni. Okazało się, że zaznałem też smaku dzikich jabłek, jakiego od dawna nie pamiętałem.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć. Każdy znajdzie coś dla siebie: fotoamatorzy wysokie ISO, będzie coś dla MiKoli, zainteresowani infrastrukturą rowerową zobaczą moją "inspekcję" budowy drogi rowerowej Toruń - Unisław szlakiem zwiniętych torów. Tylko dla miłośników śrubkowania nic nie ma - wszystko działa idealnie :)

Link:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/DolinaDolnejWisYZboczaPUtowskieJesienia

i to samo w wersji skróconej:
http://tinyurl.com/9sb4dmu

PS. Wszelkie podobieństwo do niedawnej fotorelacji z Pienin i Beskidu Sądeckiego jest zamierzone :)

--
biodarek

Data: 2012-10-21 01:53:07
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-21 01:20, biodarek pisze:
[...]

Zapomniałbym jeszcze o filmie:
http://youtu.be/rMSu0iy3tWA
Ale uwaga! Nie ma tam żadnych rowerów i rowerzystów. Tylko owce :)

--
biodarek

Data: 2012-10-21 08:58:57
Autor: Jacek Maciejewski
[FOTO] Dolina Dolnej Wisły czyli Zbocza Płut owskie jesienią
Dnia Sun, 21 Oct 2012 01:20:06 +0200, biodarek napisa³(a):

A pojecha³em zasmakowaæ zapachów jesiennego powietrza, nacieszyæ siê s³oñcem i ciep³em (by³o >20*C), napatrzeæ siê na z³ote kolory jesieni. Okaza³o siê, ¿e zazna³em te¿ smaku dzikich jab³ek, jakiego od dawna nie pamiêta³em.

Mi³o by³o obejrzeæ, zw³aszcza ¿e sobie wczoraj machn±³em jesienno-kolorowe
70km po okolicy, po³±czone z k±piel± w jeziorze i opalaniem :)
--
Jacek

Data: 2012-10-21 19:50:25
Autor: biodarek
Dnia Sun, 21 Oct 2012 01:20:06 +0200, biodarek napisał(a):

[...]

Miło było obejrzeć, zwłaszcza że sobie wczoraj machnąłem jesienno-kolorowe
70km po okolicy, połączone z kąpielą w jeziorze i opalaniem :)

Kąpiel w jeziorze. Że też o tym nie pomyślałem wczoraj :) Starałem się jedynie omijać lasy, bo sypnęło grzybami i w każdej przecince samochód. Tego by jeszcze brakowało, aby mi w lesie ktoś otworzył drzwi przed nosem. Ale przeczytałem to przed południem i zaraz ruszyłem sprawdzić temperaturę okolicznych cieków wodnych, jednak dzisiaj pogoda była odmienna i nie zdecydowałem się na zamoczenie. Choć i tak byłem zamoczony. Z kasku kapała woda i nie dało się jeździć w okularach. O ile wczorajszą wycieczkę można podsumować jako "Prawie jak w górach", to dzisiaj nazwałbym to "Skąpany we mgle".

Jest "Mglisto nad Wisłą":
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/MglistoNadWisA
chyba nie muszę już skracać ;)

--
biodarek

Data: 2012-10-21 15:41:01
Autor: Ignac
[FOTO] Dolina Dolnej Wis³y czyli Zbocza P³utowskie jesieni±
W dniu niedziela, 21 pa¼dziernika 2012 19:50:26 UTC+2 u¿ytkownik biodarek napisa³:

Jest "Mglisto nad Wis³±":

https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/MglistoNadWisA

chyba nie muszê ju¿ skracaæ ;)

No Darku postara³e¶ siê!
A ta fota "nanizane kropelki" to ¶wietna ilustracja Walca nr.1 Es-dur gdzie inspiracj± by³y spadaj±ce brylanty z urwanego naszyjnika:
http://www.youtube.com/watch?v=99cD3kYTYFk
  Ignac

Data: 2012-10-22 19:29:55
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-22 00:41, Ignac pisze:
W dniu niedziela, 21 października 2012 19:50:26 UTC+2 użytkownik biodarek napisał:

Jest "Mglisto nad Wisłą":

https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/MglistoNadWisA

chyba nie muszę już skracać ;)

No Darku postarałeś się!

Piękne dzięki!

A ta fota "nanizane kropelki" to świetna ilustracja Walca nr.1 Es-dur
gdzie inspiracją były spadające brylanty z urwanego naszyjnika:
http://www.youtube.com/watch?v=99cD3kYTYFk

W takim razie ta fotka, to dopiero preludium, bo tu jeszcze brylanty nie zerwane :) Ale rzeczywiście może się tak kojarzyć. Choć ten walc to zbyt salonowy tutaj. Cała fotorelacja brzmi mi bardziej nokturnowo. Smutek, ale nie rozpacz. Ukojenie.

Czyli nokturn g-moll op.37 nr 1 i Claudio Arrau:
http://youtu.be/xi_c-g1UE0k

Proponuję otworzyć razem z fotkami, potem F11, "ukryj podpisy", czas wyświetlania zdjęcia na ~10 sekund i "Play".

--
biodarek

Data: 2012-10-22 12:03:24
Autor: Ignac
[FOTO] Dolina Dolnej Wis³y czyli Zbocza P³utowskie jesieni±
W dniu poniedzia³ek, 22 pa¼dziernika 2012 19:29:56 UTC+2 u¿ytkownik biodarek napisa³:
W dniu 2012-10-22 00:41, Ignac pisze:

> W dniu niedziela, 21 pa¼dziernika 2012 19:50:26 UTC+2 u¿ytkownik biodarek napisa³:

> No Darku postara³e¶ siê!

Piêkne dziêki!

> A ta fota "nanizane kropelki" to ¶wietna ilustracja Walca nr.1 Es-dur

> gdzie inspiracj± by³y spadaj±ce brylanty z urwanego naszyjnika:

> http://www.youtube.com/watch?v=99cD3kYTYFk

W takim razie ta fotka, to dopiero preludium, bo tu jeszcze brylanty nie zerwane :) Ale rzeczywi¶cie mo¿e siê tak kojarzyæ. Choæ ten walc to zbyt salonowy tutaj. Ca³a fotorelacja brzmi mi bardziej nokturnowo. Smutek, ale nie rozpacz. Ukojenie.

Dla ca³ego cyklu zdjêæ to apsolutnie zgoda,ale mnie chodzi³o tylko o
to jedno zdjêcie.

Czyli nokturn g-moll op.37 nr 1 i Claudio Arrau:

http://youtu.be/xi_c-g1UE0k

Proponujê otworzyæ razem z fotkami, potem F11, "ukryj podpisy", czas wy¶wietlania zdjêcia na ~10 sekund i "Play".

To tak,ponadto do takich zdjêæ mam z YT ustawion± playlistê min.z Chopinem.
A,dzisiaj pojecha³em chyba ostatni raz w tym roku i ¿eby jako¶
przetrwaæ do wiosny (rowery nie chc± siê psuæ)to mam inne kó³ka zainteresowañ.

 Ignac

Data: 2012-10-22 21:35:52
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-22 21:03, Ignac pisze:
Proponuję otworzyć razem z fotkami, potem F11, "ukryj podpisy", czas

wyświetlania zdjęcia na ~10 sekund i "Play".

To tak,ponadto do takich zdjęć mam z YT ustawioną playlistę min.z Chopinem.
A,dzisiaj pojechałem chyba ostatni raz w tym roku i żeby jakoś
przetrwać do wiosny (rowery nie chcą się psuć)to mam inne kółka zainteresowań.

Mnie nachodzi na Chopina zazwyczaj tak raz na pięć lat ;)
Teraz wyjątkowo dzięki Tobie i tej Majorce :)

I jeszcze gdzieÅ› pojadÄ™.

biodarek

Data: 2012-10-22 14:38:54
Autor: Ignac
[FOTO] Dolina Dolnej Wis³y czyli Zbocza P³utowskie jesieni±
W dniu poniedzia³ek, 22 pa¼dziernika 2012 21:35:53 UTC+2 u¿ytkownik biodarek napisa³:

Teraz wyj±tkowo dziêki Tobie i tej Majorce :)

Poniewa¿ w±tek zrobi³ siê nieco artystyczny/rolniczy to jako
ciekawostkê podam ¿e Majorka w tamtych czasach s³ynê³a...z tuczu ¶wiñ.
Poniewa¿ ju¿ by³o po sezonie turystycznym ,wiêc musia³ siê zabraæ
w podró¿ do Francji statkiem handlowym na którego dolnym pok³adzie
przewo¿ono do Europy owe ¶winki.Smród by³ nie do wytrzymania i jeden
wielki jazgot,bo zapada³y na chorobê morsk± nie przyzwyczajone do bujania i
tak przez kilka dni podró¿y,ale ta przygoda na szczêscie nie zainspirowa³a  go do niczego.Koniec

 Ignac

Data: 2012-10-22 11:42:42
Autor: Krycha_net
[FOTO] Dolina Dolnej Wisły czyli Zbocza Pł utowskie jesienią
W dniu 2012-10-21 01:20, biodarek pisze:
Podsyłam link do fotorelacji z sobotniej wycieczki rowerowej.(...)

Åšwietne fotki i urokliwe krajobrazy.

To coÅ› nazwane przez Ciebie kalafiorem to pewnie rzepak ozimy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzepak

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2012-10-22 19:43:37
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-22 11:42, Krycha_net pisze:
W dniu 2012-10-21 01:20, biodarek pisze:
Podsyłam link do fotorelacji z sobotniej wycieczki rowerowej.(...)

Åšwietne fotki i urokliwe krajobrazy.

Dzięki!

To coÅ› nazwane przez Ciebie kalafiorem to pewnie rzepak ozimy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzepak

Na brokuła! Toż to kalafior jest!
Te ziemie są bardzo żyzne i szkoda byłoby je marnować na rzepak. Uprawiane są tam warzywa i zioła. To starorzecze Wisły zmeliorowane dawniej i uprawiane przez Olędrów. Potem, zaniedbane, zamieniły się w tereny bagienne. W czasie ucieczki wojsk niemieckich podczas II wojny światowej wielu ich tam zginęło. I to nie od kul. Do dzisiaj starsi mieszkańcy Unisławia wspominają jak po wojnie wydobywano broń i amunicję. Powszechnym był widok dzieci chodzących z przewieszonymi taśmami amunicji.

--
biodarek

Data: 2012-10-22 22:32:44
Autor: Krycha_net
W dniu 2012-10-22 19:43, biodarek pisze:
[...]

U nas widać ziemie nie tak żyzne, więc o tej porze roku nie ma kalafiorów w gruncie.
Za to rzepak ozimy rośnie na polach
http://www.farmer.pl/multimedia/img/15523.html

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2012-10-22 23:02:57
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-22 22:32, Krycha_net pisze:
[...]

Rzepak to jest w tym momencie filmu:
http://youtu.be/tdw9VK2yNJs?hd=1&t=50s
;)

"Moje" liście są całkiem inne:
https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/DolinaDolnejWisYZboczaPUtowskieJesienia#5801518403299891890

https://picasaweb.google.com/111980164771401797502/JesienneZboczaPUtowskie#5261171325840116738

Chociaż dawniej myślałem, że to kapusta :)
http://www.biodarek.za.pl/zbocza/imagepages/image45.html

To tylko pozostałe liście - róże kalafiorów są już wycięte.
Nie są to te same liście jak w Wiki?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Cauliflower.jpg

--
biodarek

Data: 2012-10-24 16:18:38
Autor: biodarek
[...]

Ale przekonałem Cię do kalafiora czy nie chcesz się spierać ze starszym panem?

Ani kalafior, ani rzepak. Brokuły to są :)
http://www.agroplanet.pl/brokul_lord.html

biodarek

Data: 2012-10-24 21:02:34
Autor: Krycha_net
[FOTO] Dolina Dolnej Wisły czyli Zbocza Pł utowskie jesienią
W dniu 2012-10-24 16:18, biodarek pisze:
(...)

Ale przekonałem Cię do kalafiora czy nie chcesz się spierać ze starszym
panem?

Ale gdzieżbym śmiała się spierać :-)

Ani kalafior, ani rzepak. Brokuły to są :)
http://www.agroplanet.pl/brokul_lord.html

A w czym pomagają liście kapusty włożone pod kask ?

Pozdrawiam brokułowo Krycha.

Data: 2012-10-24 12:15:06
Autor: rmikke
[FOTO] Dolina Dolnej Wis³y czyli Zbocza P³utowskie jesieni±
W dniu ¶roda, 24 pa¼dziernika 2012 21:02:27 UTC+2 u¿ytkownik Krycha_net napisa³:

A w czym pomagaj± li¶cie kapusty w³o¿one pod kask ?

W niczym. Po prostu niektórym pasuj±...

Data: 2012-10-24 22:22:01
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-24 21:15, rmikke pisze:
W dniu środa, 24 października 2012 21:02:27 UTC+2 użytkownik Krycha_net napisał:

A w czym pomagają liście kapusty włożone pod kask ?

W niczym. Po prostu niektórym pasują...

Jak wy nic nie wiecie o sporcie... tylko na jakiej wysokości lampki mają być na kierownicy ;p

--
biodarek

Data: 2012-10-24 22:16:21
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-24 21:02, Krycha_net pisze:
[...]

Bo wykonałem telefon do przyjaciela, który mieszka w tamtej okolicy. Już nawet wiem, że można wyrwać 20 000 szt. z hektara :)

Ani kalafior, ani rzepak. Brokuły to są :)
http://www.agroplanet.pl/brokul_lord.html

A w czym pomagają liście kapusty włożone pod kask ?

Stary kolarski sposób na złagodzenie upału - włożyć pod kask liść kapusty :) Często przytaczają ten sposób, w relacjach sportowych, panowie redaktorzy Wyrzykowski i Jaroński :)

biodarek

Data: 2012-10-25 15:13:58
Autor: Titus Atomicus
[FOTO] Dolina Dolnej Wis³y czyli Zbocz a P³utowskie jesieni±
In article <k640u7$9au$1@mx1.internetia.pl>,
 biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> wrote:

> ¦wietne fotki i urokliwe krajobrazy.

Dziêki!

> To co¶ nazwane przez Ciebie kalafiorem to pewnie rzepak ozimy.
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzepak

Na broku³a! To¿ to kalafior jest!
Te ziemie s± bardzo ¿yzne i szkoda by³oby je marnowaæ na rzepak. Uprawiane s± tam warzywa i zio³a. To starorzecze Wis³y zmeliorowane dawniej i uprawiane przez Olêdrów.
Zgadza sie.
Okazuje sie, ze charakterystyczna dla Polski centralnej wierzba placzaca (tak kojarzona z Chopinem, nomen omen) to tez import z Holandii (XVII wiek).

A relacja fajna bardzo i zdjecia mi sie podobaja. Szkoda tylko, ze sie nagle narracja urywa.
--
TA

Data: 2012-10-25 22:35:00
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-25 15:13, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> [...]

wiek).

A relacja fajna bardzo i zdjecia mi sie podobaja. Szkoda tylko, ze sie

Lepsze zdjęcia niż ze Szczawnicy? Tam Ci się nie za bardzo podobały. Skorzystałem z rady Bartosza z pienińskiego wątku. W Picasie poprawiłem kadrowanie. Potem zmniejszyłem polecanym programie SNS-Resizer - bardzo wygodnym w użyciu zresztą. I dopiero zmniejszone zdjęcia "wpuściłem" z Picasy w oryginalnym, czyli zmniejszonym, rozmiarze. Nie zajęło mi to wiele czasu.

Co do narracji, mogę tylko rozłożyć ręce i powiedzieć, że w przyszłości będę się bardziej starał.

--
biodarek

Data: 2012-10-26 00:08:57
Autor: Titus Atomicus
[FOTO] Dolina Dolnej Wis³y czyli Zbocz a P³utowskie jesieni±
In article <k6c83p$srh$1@mx1.internetia.pl>,
> [...]

W dniu 2012-10-25 15:13, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> A relacja fajna bardzo i zdjecia mi sie podobaja. Szkoda tylko, ze sie

Lepsze zdjêcia ni¿ ze Szczawnicy?
IMHO lepsze .

Tam Ci siê nie za bardzo podoba³y.
No, tam jakosc byla niezadawalajaca. I niestarannosc kadrowania. Ale potencjal byl. Tutaj jest ok.
Nawet myslalem, ze aparat zmieniles.

Skorzysta³em z rady Bartosza z pieniñskiego w±tku. W Picasie poprawi³em kadrowanie. Potem zmniejszy³em polecanym programie SNS-Resizer - bardzo wygodnym w u¿yciu zreszt±. I dopiero zmniejszone zdjêcia "wpu¶ci³em" z Picasy w oryginalnym, czyli zmniejszonym, rozmiarze. Nie zajê³o mi to wiele czasu.
A, ok. Nie chcialem juz nic mowic, bo znowu byly komentarze, ze sie czepiam. :-)

Co do narracji, mogê tylko roz³o¿yæ rêce i powiedzieæ, ¿e w przysz³o¶ci bêdê siê bardziej stara³.

E, chodzilo mi tylko o koncowke - relacja urywa sie jak hejnal z Wiezy Mariackiej...
:-)
--
TA

Data: 2012-10-26 21:32:19
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-26 00:08, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Nie - aparat ten sam. Ale skoro na niżu zdjÄ™cia mi wychodzÄ…, a w górach nie za bardzo to, ponieważ trzeba doskonalić sÅ‚aboÅ›ci, muszÄ™ wiÄ™cej jeździć w góry ;)  I tego siÄ™ bÄ™dÄ™ trzymaÅ‚.

--
biodarek

[FOTO] Dolina Dolnej Wisły czyli Zbocza Płut owskie jesienią