Dolina Prosiecka

Data: 2011-07-21 05:14:35
Autor: sewek
Dolina Prosiecka
Przegladajac zdjecia w internecie z tej dolinki zauwazylem, ze jest tam troche lancuchow i drabinek - powstaje pytanie istotne dla kogos kto jedzie tam samochodem czy jest to szlak jednokierunkowy czy tez mozna wrocic tamtedy bez problemu w druga strone, do miejsca gdzie zostawilo sie samochod. Gdzie zreszta w tym rejonie najlepiej zostawic autko ?

Data: 2011-07-21 07:00:09
Autor: Mariusz Stypka
Dolina Prosiecka

[...]
Szlak jest prosty i można nim wrócić bez problemu. Ale po co. Polecam pójść dalej przez Prosecne i wrócić przez dolinę Kwaczańską z zaliczeniem skansenu - Młyn. U wylotu Kwaczańskiej doliny jest płatny parking (chyba 2 E). Przy Prosieckiej nie wiem czy się płaci (na mapie jest P zaznaczony).
Po zaliczeniu pętelki można wrócić łąkami pod lasem ( nie było tam szlaku znakowanego).

Data: 2011-07-21 07:44:01
Autor: Basia Z.
Dolina Prosiecka
W dniu 2011-07-21 07:00, Mariusz Stypka pisze:

[...]

Już od paru lat jest - żółty.
Parking za Prosiekiem, całkiem za wsią jest duży i poza sezonem na pewno bezpłatny (nie wiem jak w pełni sezonu). Obok jest jakiś bufet ale zawsze jak tam byłam to był nieczynny.

Standardowe "kółeczko" niebieski-czerwony-żółty lub żółty-niebieski-czerwony przechodzi się w około 6-7 godz.

http://mapy.hiking.sk/?zoom=14&lat=6305168.77892&lon=2173023.66512&layers=00BFTTTTTTFFFFFFT

W połowie trasy - w Wielkim Borowem (tam gdzie na mapie domek, jest bardzo sympatyczna knajpka.

https://picasaweb.google.com/Torojaga/DolinaProsieckaWrzesien2010#5517412768742185074

https://picasaweb.google.com/Torojaga/DolinaProsieckaWrzesien2010#5517412940880632130

B.

Data: 2011-07-21 00:08:20
Autor: Filip
Dolina Prosiecka
Witam!
A czy owe drabinki sa na tyle proste, że przejdą tam dzieci
(najmłodsze 5 lat, ale ma juz doświadczenie w turystyce beskidzkiej).
pozdrawiam,
Filip

Data: 2011-07-21 00:14:44
Autor: Filip
Dolina Prosiecka
On 21 Lip, 09:08, Filip <f...@wp.pl> wrote:
[...]
Zapomniałem dodać, że bez problemu przeszło Stefanove Diery w Małej
Fatrze,

Data: 2011-07-21 09:21:17
Autor: Mariusz Stypka
Dolina Prosiecka

[...]

Na drabince możesz iść bezpośrednio za nim dla asekuracji, ale myślę że nie będzie problemu.

To co dzieci wyprawiają na drabinkach na placach zabaw to dopiero jest hardcor :-)

Data: 2011-07-21 09:41:59
Autor: Basia Z.
Dolina Prosiecka
W dniu 2011-07-21 09:14, Filip pisze:
[...]

Drabinki porównywalne do tych dwóch najniższych w Dierach.
Gdzieś chyba mam zdjęcie:

https://picasaweb.google.com/jolanta.wolinska/2008MajWkaGRyChoczaSkie#5208164596431829314

(w tej samej galerii koleżanki więcej zdjęć z Prosieckiej)

B.

Data: 2011-07-21 11:42:21
Autor: zbooy
Dolina Prosiecka
On Jul 21, 9:08 am, Filip <f...@wp.pl> wrote:
Witam!
A czy owe drabinki sa na tyle proste, że przejdą tam dzieci
(najmłodsze 5 lat, ale ma juz doświadczenie w turystyce beskidzkiej).

Tu mam dwie panoramy - znad i spod najefektowniejszej drabinki:
http://panoramy.zbooy.pl/360/search/dolina%20prosiecka

(Wg mnie dzieci przejdą, choć z oczu bym ich nie spuszczał :-))

zbooy

Data: 2011-07-21 21:36:53
Autor: Ryszard Seweryn
Dolina Prosiecka OT
zbooy

dziś przeglądałem Twoją stronkę rowerową - coś nie działa przekierowanie na nowy serwer

rychu

Data: 2011-07-22 14:13:16
Autor: Tom
Dolina Prosiecka
Tu mam dwie panoramy - znad i spod najefektowniejszej drabinki:
http://panoramy.zbooy.pl/360/search/dolina%20prosiecka

(Wg mnie dzieci przejdą, choć z oczu bym ich nie spuszczał :-))

zbooy

Odchodząc od tematu:  Duży Szacun za wszystkie panoramy. Kawał dobrej roboty ! Nawet nie trzeba nigdzie wyjezdzac, wystarczy ogladac panoramy :)
Tomek

Data: 2011-07-21 21:34:59
Autor: Ryszard Seweryn
Dolina Prosiecka
> czy jest to szlak jednokierunkowy czy tez mozna
wrocic tamtedy bez problemu w druga strone, do miejsca gdzie zostawilo
sie samochod. Gdzie zreszta w tym rejonie najlepiej zostawic autko ?

Jak już Cię poinformowano, można bez problemu iść tam i na zad.
Co do przejścia kółeczka dol. Prosiecką i Kwaczańską z dzieciakami, to z serca odradzam. Powyżej Prosieckiej straszne nudy, łąki i nic więcej, do tego długość drogi prawie na cały dzień, do tego miejscami nieprzetarty szlak żółty z Kwaczan do Prosieka (dwukrotnie wałęsałem się po lesie szukając drogi) i niesamowita ilość paskudnie tnących much wzdłuż pokonywanych prawie przez 1,5h łąk. Jedyną zaletą tej trasy jest panorama na Tatry, Tatry Niskie, Liptovską Marę, i okoliczne malownicze wzgórza i łąki. Dolina Kwaczańska to nic ciekawego z punktu widzenia widokowego - zalesione urwisko (pilnować dzieciaki!). Warto sobie zaplanować to na dwa dni: Parking w Prosieku tam i na zad Prosiecką, przejechać do Kwaczan i przejść się do tartaku napędzanego kołem wodnym.
To informacja z minionego łykendu. Jeżeli masz rowerki typu MTB lub cross, Kwaczańską można właśnie w ten sposób pokonać.

rychu

Data: 2011-07-23 17:55:24
Autor: Janusz Chmielewski
Dolina Prosiecka
Dnia Thu, 21 Jul 2011 05:14:35 +0200, sewek napisał(a):

[...]

No to ja mam kilka najświeższych informacji, bo właśnie stamtąd wróciłem.
Parking w Prosieku płatny 2 euro. W początkowej części doliny może być
trochę trudno, bo trzeba się "asekurować" łańcuchem i małe dziecko może po
prostu nie sięgnąć. Mój 9-latek bez problemu sięgał. Aha - niektóre mostki
drewniane są uszkodzone. Uważać po i w czasie deszczu, bo skała jest
wapienn i robi się bardzo śliska.
Szlak jest oczywiście w obie strony. Niestety nie było mi dane (już po raz
drugi) dojść do końca doliny, a właściwie do wodospadu w górnej cześci
doliny - przegnała nas burza :(
Zdjęcia umieszczę lada dzień na Picasie (adres w stopce).

Janusz Chmielewski
https://picasaweb.google.com/JanChm