Dolina Prosiecka

Data: 2011-07-21 21:34:59
Autor: Ryszard Seweryn
Dolina Prosiecka
> czy jest to szlak jednokierunkowy czy tez mozna
wrocic tamtedy bez problemu w druga strone, do miejsca gdzie zostawilo
sie samochod. Gdzie zreszta w tym rejonie najlepiej zostawic autko ?

Jak już Cię poinformowano, można bez problemu iść tam i na zad.
Co do przejścia kółeczka dol. Prosiecką i Kwaczańską z dzieciakami, to z serca odradzam. Powyżej Prosieckiej straszne nudy, łąki i nic więcej, do tego długość drogi prawie na cały dzień, do tego miejscami nieprzetarty szlak żółty z Kwaczan do Prosieka (dwukrotnie wałęsałem się po lesie szukając drogi) i niesamowita ilość paskudnie tnących much wzdłuż pokonywanych prawie przez 1,5h łąk. Jedyną zaletą tej trasy jest panorama na Tatry, Tatry Niskie, Liptovską Marę, i okoliczne malownicze wzgórza i łąki. Dolina Kwaczańska to nic ciekawego z punktu widzenia widokowego - zalesione urwisko (pilnować dzieciaki!). Warto sobie zaplanować to na dwa dni: Parking w Prosieku tam i na zad Prosiecką, przejechać do Kwaczan i przejść się do tartaku napędzanego kołem wodnym.
To informacja z minionego łykendu. Jeżeli masz rowerki typu MTB lub cross, Kwaczańską można właśnie w ten sposób pokonać.

rychu

Dolina Prosiecka