Dolomity - grupa Civetty: ferrata Costantini na Moiazza Sud

Data: 2009-09-21 09:54:05
Autor: Franz
Dolomity - grupa Civetty: ferrata Costantini na Moiazza Sud
Hejjj!

Po paru dniach o charakterze wędrówkowym przyszła pora na kilka ferrat, gdzie już asekuracja jest niezbędna (chociaż w jednym przypadku była raczej iluzoryczna).
Dziś zapraszam na ferratę Costantini na Moiazza Sud, określaną jako jedna z dwóch najtrudniejszych w Dolomitach.
Cóż mogę powiedzieć - droga pięknie poprowadzona. Nie jest nadzwyczaj trudna i - tak jak to już kiedyś mówiłem - stopnie trudności w Dolomitach są o jeden przesunięte w stosunku do austriackich ferrat. Tzn., dolomickie "E" odpowiada z grubsza austriackiemu "D". Na niektórych austriackich ferratach "D" więcej się nagimnastykowałem, niż na Costantini, a wszystkie powyżej (D+, D/E czy E) są istotnie od niej trudniejsze. Natomiast, owszem, droga jest długa i pozwala na podziwianie pięknych widoków przez wiele godzin.
Fotki pod adresem: http://wfs.w.of.pl/Dolom09/Dolom09.html
--
Pozdrawiam,
Franz

Dolomity - grupa Civetty: ferrata Costantini na Moiazza Sud