Dom

Data: 2009-09-29 14:26:08
Autor: Haribo
Dom
Witam,

jest chłopak i dziewczyna, kochają się chcą się pobrać. Chłopak myśli o postawieniu domu. Rodzice dziewczyny przepisali na nią dużą działkę wraz z domem w którym mieszkają. Chłopak chciałby postawić dom na tej działce (obok domu jej rodziców, rodzice nie protestują). Po ok 5 latach stawiają dom i go wspólnie urządzają. Co w przypadku gdy za 20 lat chcą wziąć rozwód? Co dzieje się ze wspólnym domem?

Data: 2009-09-29 14:34:04
Autor: Johnson
Dom
Haribo pisze:

Ch³opak my¶li o postawieniu domu. Rodzice dziewczyny przepisali na ni± du¿± dzia³kê wraz z domem w którym mieszkaj±. Ch³opak chcia³by postawiæ dom na tej dzia³ce (obok domu jej rodziców, rodzice nie protestuj±). Po ok 5 latach stawiaj± dom i go wspólnie urz±dzaj±. Co w przypadku gdy za 20 lat chc± wzi±æ rozwód? Co dzieje siê ze wspólnym domem?

Jakim wspólnym domem? Przecie¿ nie maj± wspólnego domu :)

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mêdrca, my¶l o tym, by mu dorównaæ. Gdy widzisz tego, komu brak rozs±dku, zastanów siê nad sob± samym.

Data: 2009-09-29 14:37:14
Autor: Liwiusz
Dom
Johnson pisze:
Haribo pisze:

[...]

Pewnie o ten:

"Ch³opak chcia³by postawiæ dom na tej dzia³ce (obok domu jej rodziców"

--
Liwiusz

Data: 2009-09-29 14:39:40
Autor: Johnson
Dom
Liwiusz pisze:

"Ch³opak chcia³by postawiæ dom na tej dzia³ce (obok domu jej rodziców"

I? Przecie¿ to nie bêdzie ich wspólny dom.

Data: 2009-09-29 14:41:19
Autor: SDD
Dom

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9sv1o$sad$2news.onet.pl...

"Ch³opak chcia³by postawiæ dom na tej dzia³ce (obok domu jej rodziców"

Stawianie domu na nie swojej (chocby i wspolwlasnej) dzialce chyba nei jest najlepszym pomyslem.... Da sie to wogole proceduralnie zalatwic, ze dzialka jest Iksa, a Igrek stawia tam *swoj* dom?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-29 05:45:32
Autor: BK
Dom
On Sep 29, 2:41 pm, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
U¿ytkownik "Liwiusz" <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:h9sv1o$sad$2news.onet.pl...

> [...]

najlepszym pomyslem.... Da sie to wogole proceduralnie zalatwic, ze dzialka
jest Iksa, a Igrek stawia tam *swoj* dom?

Da sie.

Data: 2009-09-30 00:03:10
Autor: Andrzej Lawa
Dom
SDD pisze:

Stawianie domu na nie swojej (chocby i wspolwlasnej) dzialce chyba nei jest najlepszym pomyslem.... Da sie to wogole proceduralnie zalatwic, ze dzialka jest Iksa, a Igrek stawia tam *swoj* dom?

Jasne. Dom musi byæ mobilny :D

Data: 2009-09-30 02:26:08
Autor: gr
Dom
On 30 Wrz, 00:03, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
SDD pisze:

> [...]
> najlepszym pomyslem.... Da sie to wogole proceduralnie zalatwic, ze dzialka
> jest Iksa, a Igrek stawia tam *swoj* dom?

Nie musi.

Data: 2009-09-30 23:10:57
Autor: Andrzej Lawa
Dom
wrote:
SDD pisze:

[...]

OK, nie jest to jedyna mo¿liwo¶æ ;) ale najprostsza formalnie :-P

Data: 2009-10-01 00:41:18
Autor: kuba
Dom
Andrzej Lawa pisze:

[...]

A jakie s± inne?? Przy za³o¿eniu, ¿e Iks nie jest Skarbem Pañstwa albo jednostk± samorz±du terytorialnego.

--
kuba

Data: 2009-09-30 00:02:32
Autor: Andrzej Lawa
Dom
Liwiusz pisze:

Jakim wspólnym domem? Przecie¿ nie maj± wspólnego domu :)

Pewnie o ten:

"Ch³opak chcia³by postawiæ dom na tej dzia³ce (obok domu jej rodziców"

A w ogóle miejscowy plan zagospodarowania na to pozwoli?

Warto sprawdziæ.

Data: 2009-09-29 14:38:22
Autor: Haribo
Dom
Jakim wspólnym domem? Przecie¿ nie maj± wspólnego domu :)

Dlaczego? Przecie¿ razem jako zgodne ma³¿eñstwo go wybudowali. Oboje wy³o¿yli podobne kwoty na jego budowê i urz±dzenie.

Data: 2009-09-29 05:39:47
Autor: BK
Dom

http://pl.wikipedia.org/wiki/Superficies_solo_cedit

Data: 2009-09-29 14:41:06
Autor: Johnson
Dom
Haribo pisze:

Jakim wspólnym domem? Przecie¿ nie maj± wspólnego domu :)

Dlaczego? Przecie¿ razem jako zgodne ma³¿eñstwo go wybudowali. Oboje wy³o¿yli podobne kwoty na jego budowê i urz±dzenie.

Bo to bêdzie dom córki (¿ony) tj. w³a¶ciciela dzia³ki.

Data: 2009-09-29 14:42:07
Autor: Haribo
Dom
Bo to bêdzie dom córki (¿ony) tj. w³a¶ciciela dzia³ki.

Jak unikn±æ tej sytuacji?

Data: 2009-09-29 14:34:58
Autor: kuba
Dom
Haribo pisze:
[...]

Wg tego co napisałem,wszystko jest córki.

--
kuba

Data: 2009-09-29 14:41:11
Autor: Haribo
Dom
Wg tego co napisałem,wszystko jest córki.

Jak uniknąć tej sytuacji?

Data: 2009-09-29 14:42:54
Autor: Johnson
Dom
Haribo pisze:

Wg tego co napisaÅ?em,wszystko jest córki.

Jak uniknÄ?Ä? tej sytuacji?

Rozszerzyæ wspólno¶æ maj±tkow± ma³¿eñsk± na dzia³kê z domem, lub przed ¶lubem dziewczyna darowuje/sprzedaje udzia³ w dzia³ce panu.

Data: 2009-09-29 15:28:06
Autor: Haribo
Dom
Rozszerzyæ wspólno¶æ maj±tkow± ma³¿eñsk± na dzia³kê z domem, lub przed ¶lubem dziewczyna darowuje/sprzedaje udzia³ w dzia³ce panu.

A czy w grê wchodzi podpisanie umowy w której jest zapisane ¿e w przypadku rozwodu dziewczyna (w³a¶cicielka dzia³ki) zobowi±zuje siê do sp³acenia po³owy za ten dom?
Czy taka umowa by³aby uznana przez s±d w trakcie rozwodu?

Data: 2009-09-29 13:47:14
Autor: jureq
Dom
Dnia Tue, 29 Sep 2009 15:28:06 +0200, Haribo napisał(a):

A czy w grę wchodzi podpisanie umowy w której jest zapisane że w
przypadku rozwodu dziewczyna (właścicielka działki) zobowiązuje się do
spłacenia połowy za ten dom? Czy taka umowa byłaby uznana przez sąd w
trakcie rozwodu?

Nawet bez jakiejkolwiek umowy sąd przy podziale majątku powinien rozliczyć jego nakłady na ten dom. Ale zwracam uwagę na słowo *powinien* i na starą prawdę, że do sądu trzeba mieć dowody.

Data: 2009-09-29 14:47:34
Autor: kuba
Dom
Haribo pisze:
Wg tego co napisałem,wszystko jest córki.

Jak uniknąć tej sytuacji?

Tak jak napisał Johnson.
Trzeba się zastanowić tylko, czy rodzice będą zadowoleni, bo wtedy i ich dom będzie należał do właścicieli działki. Można pomyśleć nad podziałem działki na 2.

--
kuba

Dom