Dom śląski groźne psy biegające luzem

Data: 2015-11-16 15:36:13
Autor: Olin
Dom śląski groźne psy biegające luzem
Dnia Mon, 16 Nov 2015 10:30:00 +0100, Remigiusz Zukowski napisał(a):

Czy to jakiś przypadek-wypadek czy też typowe "przywitanie" turystów w tym miejscu?

Okolice Śląskiego Domu i generalnie Tatry nie obfitowały w tego rodzaju
atrakcje, ale jeszcze 10-15 lat temu w Rumunii i na Ukrainie podobne
przywitania były standardem. Wraz ze stopniowym wygaszaniem gospodarki
pasterskiej i one zanikają i pewnie zanikną, tak jak stało się to na ziemi
ojczystej; jeszcze w latach 80. i na początku 90. i u nas można było liczyć
na pokaz zębów psów pilnujących owiec.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-11-16 17:03:04
Autor: Zbynek Ltd.
Dom ¶l±ski gro¼ne psy biegaj±ce luzem
Elo

Olin napisa³(a) :
Dnia Mon, 16 Nov 2015 10:30:00 +0100, Remigiusz Zukowski napisa³(a):

Czy to jaki¶ przypadek-wypadek czy te¿ typowe "przywitanie" turystów w tym miejscu?

Okolice ¦l±skiego Domu i generalnie Tatry nie obfitowa³y w tego rodzaju
atrakcje, ale jeszcze 10-15 lat temu w Rumunii i na Ukrainie podobne
przywitania by³y standardem.

To nie by³e¶ a¿ 10-15 lat w Rumunii? ;-)
Nadal jest to standard. A.D. 2015.
I te bestie stosuj± czynn± obronê poprzez aktywny atak na przedpolu, na terenie przeciwnika. Zanim wejdzie on w pobli¿e stada.

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2015-11-17 09:16:12
Autor: Olin
Dom ¶l±ski gro¼ne psy biegaj±ce luzem
Dnia Mon, 16 Nov 2015 17:03:04 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

To nie byłeś aż 10-15 lat w Rumunii? ;-)
Nadal jest to standard. A.D. 2015.

Byłem w zeszłym roku i o dziwo nic mnie nie obszczekiwało, ale może
dlatego, że byłem w miejscach "popularnych", do których niechybnie należy
zaliczyć Bucegi i Fagarasze.
Niestety, nie mogę sobie przypomnieć, czy teren był obsrany, ale stad owiec
sobie nie przypominam.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
 Å¼e nasza praca jest szalenie ważna"
Bertrand Russell

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-11-17 02:12:48
Autor: Jacek G.
Dom ¶l±ski gro¼ne psy biegaj±ce luzem
W dniu poniedzia³ek, 16 listopada 2015 15:36:14 UTC+1 u¿ytkownik Olin napisa³:
> [...]

Okolice ¦l±skiego Domu i generalnie Tatry nie obfitowa³y w tego rodzaju
atrakcje,
Mam wra¿enie, ¿e autorowi chodzi³o o "Dom ¦l±ski", a nie "¦l±ski Dom". A co do psów, to zwykle takie spotkania nie s± gro¼ne, ale raz w Rumunii na prawdê siê bali¶my - schodz±c grup± kilku osób (w tym m³odzie¿, bo mo¿e ju¿ nie ca³kiem dzieci) z Ineula na prze³. Rotunda przy bacówce wyskoczy³o na nas stado chyba z 15 wielkich i agresywnych psów. Co dziwne pasterz sta³ z boku i nie raczy³ ich "odwo³aæ". Szli¶my trzymaj±c psy na dystans kijkami, ale nie by³o weso³o.. Dopiero po paru minutach pastuch zareagowa³ - widaæ mia³ niez³± zabawê. Ale to raczej rzadki przypadek - zwykle pasterze nie s± tak wredni.
S³ysza³em, ¿e niez³± metod± jest rzucenie gar¶ci (uprzednio przygotowanych) kostek ¿ó³tego sera, ale nie sprawdza³em tej metody.
--
Jacek G.

Data: 2015-11-17 14:10:17
Autor: Zbynek Ltd.
Dom ¶l±ski gro¼ne psy biegaj±ce luzem
Jacek G. napisa³(a) :
[...]

Widocznie, jak tu kto¶ napisa³ - nie macie obycia z psami :-D

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2015-11-17 16:48:15
Autor: Bartosz Mierzwiak
Dom śląski groźne psy biegające luzem
[...]

Ja tylko zauważę że Dom Śląski i Śląski Dom to dwie zupełnie inne
lokalizacje i nie należy ich używać zamiennie.

Dom ÅšlÄ…ski to ten w Karkonoszach. :)

Jeśli nie ma pomyłki i o niego chodzi, to bywałem wielokrotnie, również
w tym roku, i żadnych psów w pobliżu nigdy nie zarejestrowałem.

pozdrawiam, B.

Data: 2015-11-17 22:18:48
Autor: __Maciek
Dom ¶l±ski gro¼ne psy biegaj±ce luzem
Tue, 17 Nov 2015 02:12:48 -0800 (PST) "Jacek G." <jginter@wp.pl>
napisa³:

Mam wra¿enie, ¿e autorowi chodzi³o o "Dom ¦l±ski", a nie "¦l±ski Dom".

Co za ró¿nica? Przecie¿ to to samo. Mówi siê tak jak w danym jêzyku
czy wrêcz przypadku u¿ycia jest wygodniej.

Ju¿ siê tu kiedy¶ jaki¶ przesadysta wyk³óca³ ¿e powinno siê mówiæ
"Chata pod Rysmi" a nie "Chata pod Rysami".

To nie jêzyk C. "Autobus czerwony" oznacza dok³adnie to samo co
"czerwony autobus".

Data: 2015-11-17 22:46:19
Autor: Jacek G.
Dom ¶l±ski gro¼ne psy biegaj±ce luzem
W dniu 2015-11-17 22:18, __Maciek napisa³(a)::
[...]

To wpisz sobie w google "Dom ¦l±ski", a potem "¦l±ski Dom" i zobacz co ci wyskoczy.
--
Jacek G.

-- -
Ta wiadomo¶æ zosta³a sprawdzona na obecno¶æ wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2015-11-18 09:04:16
Autor: Olin
Dom śląski groźne psy biegające luzem
Dnia Tue, 17 Nov 2015 02:12:48 -0800 (PST), Jacek G. napisał(a):

Słyszałem, że niezłą metodą jest rzucenie garści (uprzednio przygotowanych) kostek żółtego sera

Chodzenie z kostkami sera w kieszeni mam we krwi, właściwie nie wychodzę
bez nich z domu, dlatego zawsze czuję się bezpiecznie, przynajmniej jeśli
chodzi o nieoczekiwany atak psów.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

przedmowa do Indeksu KsiÄ…g Zakazanych z 1564 roku

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-11-18 01:19:08
Autor: Jacek G.
Dom ¶l±ski gro¼ne psy biegaj±ce luzem
W dniu ¶roda, 18 listopada 2015 09:04:15 UTC+1 u¿ytkownik Olin napisa³:
Dnia Tue, 17 Nov 2015 02:12:48 -0800 (PST), Jacek G. napisa³(a):

> S³ysza³em, ¿e niez³± metod± jest rzucenie gar¶ci (uprzednio przygotowanych) kostek ¿ó³tego sera

Chodzenie z kostkami sera w kieszeni mam we krwi, w³a¶ciwie nie wychodzê
bez nich z domu, dlatego zawsze czujê siê bezpiecznie, przynajmniej je¶li
chodzi o nieoczekiwany atak psów.
:) Tylko pamiêtaj, ¿eby to nie by³ jaki¶ produkt seropodobny. Takie psy g³upie nie s± i na byle co siê nie rzuc±;)
--
Jacek G.

Data: 2015-11-18 11:22:49
Autor: bans

https://www.youtube.com/watch?v=kOUGSk6FkZs

--
bans

Data: 2015-11-18 22:24:27
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 18.11.2015 o 09:04, Olin pisze:

Chodzenie z kostkami sera w kieszeni mam we krwi, właściwie nie wychodzę
bez nich z domu, dlatego zawsze czuję się bezpiecznie, przynajmniej jeśli
chodzi o nieoczekiwany atak psów.
A jak człowiek głodny to jest co przekąsić
co preferujesz gołdę czy radamer ?

Pzdr Henek

Data: 2015-11-19 09:06:36
Autor: Olin
Dnia Wed, 18 Nov 2015 22:24:27 +0100, Henek Dąbrowski napisał(a):

co preferujesz gołdę czy radamer ?

Jako szczery patriota, preferujÄ™ swojskÄ… bryndzÄ™.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-11-19 09:17:07
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 19.11.2015 o 09:06, Olin pisze:

Jako szczery patriota, preferujÄ™ swojskÄ… bryndzÄ™.

oooo !!!
czyżbyśmy jechali ostatnio w jednym tramwaju ?
;-)
Pzdr Henek

Dom śląski groźne psy biegające luzem