Dom Pomocy Spo艂ecznej - dop艂ata

Data: 2012-05-15 10:07:04
Autor: Maciej Osuchowski
Dom Pomocy Spo艂ecznej - dop艂ata
Dzie艅 dobry,
czytaj膮c archiwum Forum oraz Ustaw臋 o finansowaniu pobytu w DPS, nie mam pewno艣ci co do nast臋puj膮cej sprawy dotycz膮cej mojej rodziny.
- Czy GOPS, po ew. umieszczeniu osoby w DPS ma prawo dochodzi膰 dop艂aty do jej utrzymania od si贸str, kt贸re s膮 jego najbli偶szymi krewnymi ? (nie ma on bowiem wst臋pnych ani zst臋pnych; mieszka sam; siostry mieszkaj膮 w tym samym powiecie - w innych miejscowo艣ciach).
- Czy GOPS mo偶e wykonywa膰 wywiad finansowy si贸str?
- Czy GOPS mo偶e dochodzi膰 w s膮dzie zwrotu poniesionych op艂at za utrzymanie w DPS od si贸str?
Osoba kt贸rej to dotyczy ma swoje gospodarstwo, jest emerytem, ma problemy alkoholowe, nie jest w stanie samodzielnie egzystowa膰 (zaniki pami臋ci).
Z g贸ry dzi臋kuj臋 za odpowied藕,
Maciej.

Dom Pomocy Spo艂ecznej - dop艂ata