Dom jednorodzinny i kocioł gazowy z wbudo wanym zasobnikiem 54l

Data: 2009-03-27 10:44:01
Autor: Jacek Midura
Dom jednorodzinny i kocioł gazowy z wbudo wanym zasobnikiem 54l
Cześć,

poszukiwany jest kocioł gazowy do obsługi CO i CWU w domu jednorodzinnym o pow. ok. 140m2. W planie jest sporo podłogówki oraz recyrkulacja CWU.
Rodzina 2+2, kąpanie pod prysznicem.

Na razie na topie rankingu jest Immergas Victrix Zeus Superior 26kW (kondensacyjny z wbudowanym zasobnikiem 54l http://www.immergas.com.pl/menu_2/kk/zeus_victrix_superior_kw/dane_techniczne.htm ).
Cena razem z zestawem przyłączeniowym do recyrkulacji i dedykowanym sterownikiem pokojowym/pogodowym - ok. 7tys. zł z transportem (patrząc na ceny na Allegro), porównywarki cen mają drożej.
Czy to jest cena minimalna czy są szanse urwać jakiś rabat?
Czy w podobnej/niższej cenie można znaleźć jakiś sensowny kocioł z osobnym zasobnikiem ze stali nierdzewnej?

Czy ktoś ma taki piec i może podzielić się wrażeniami z eksploatacji?

W archiwum grupy dominuje pogląd, że do domu jednorodzinnego minimalny zasobnik to 100-120l, ale jak patrzę na wydajność tego pieca to nagrzanie całej pojemności zajmuje mu parę minut, poza tym jest w stanie grzać wodę na bieżąco. Jeśli się mylę, liczę że ktoś mnie wyprowadzi z błędu :)

Dzięki za pomoc i sugestie.

--
Jacek Midura

Data: 2009-04-01 08:27:23
Autor: tomi71
Dom jednorodzinny i kocioł gazowy z wbudowanym zasobnikiem 54l

używam Zeusa Victrix 20 od trzech lat i ...  POLECAM
bezawaryjny, ekonomiczny, podobno trwały
w moim miejscu zamieszkania mam dobry serwis więc na pewno nie mogę narzekać.
Ogrzewanie podłogowe, grzejniki i oczywiście woda urzytkowa (135mkw., 3 osoby, prysznic, wanna bez ograniczeń)

długo się zastanawiałem nad innymi piecami ale wybór jak dla mnie był trafny, a brałem pod uwagę piece Vailanta, Wolfa, ACV i Ulrich więc konkurencja była :)

pozdrawiam

Dom jednorodzinny i kocioł gazowy z wbudo wanym zasobnikiem 54l