Dom , warto ?

Data: 2009-12-25 14:16:41
Autor: kaszpir
Dom , warto ?
Witam !

Planujemy zmienić mieszkanie na dom :)

Mamy mieszkanko 65m2 , ale chcielibyśmy jednak domek. Domek nie za
duży (96m2 - pow. mieszkalnej) położony na dośc dużej działce 1000m2.

Znaleźliśmy ofertę jakiejś firmy która buduje domki w stanie "pod
klucz" w dośc ciekawej cenie.  Domek jest położny na 1000m2 działce..

Obok znajdują się domy wybudowane już przez tą firmę.
Dom obecnie jest w stanie surowym zamkniętym (z dachem) a wykonawca ma
go oddać w maju.

Oto "specyfikacja domu":

Proces budowy domu obejmuje:

1.Wykonanie fundamentów/płyty fundamentowej
- fundament ze zbrojonego betonu B15
- ściany fundamentowe z bloczków betonowych
3. Ściany zewnętrzne o przenikalności cieplnej K=0,29 W/m2 K
- pustaki ceramiczne o grubości 25 cm
- warstwa styropianu o grubości 12 cm
- siatka i szpachla
- tynk w kolorze białym
- wewnątrz tynk maszynowy gipsowy lub płyty gipsowo-kartonowe
4. Jastrych na parterze
- podłoże betonowe
-warstwa styropianu grubości 8 cm-
-warstwa wylewki cementowej (jastrych)
5. Stropodach
- konstrukcja drewnianej więźby dachowej
- folia paroprzepuszczalna
- łaty i kontr łaty drewniane
- dachówka ceramiczna
- sufit pomieszczeń wykonany z płyty kartonowo-gipsowej na profilach
stalowych,
ocieplony wełna mineralną
- rynny półokrągłe i rury spustowe z tworzywa
- podbitka dachu wykonana z paneli PCV
6. Okna i drzwi
- profil okienny 6 komorowy, w obustronnej okleinie w kolorze drewna
- okna i drzwi balkonowe posiadają mechanizm obrotowo-uchylny
- kształt i rozmiary okien wg projektu budynku
- drzwi zewnętrzne antywłamaniowe stalowe w kolorze stolarki okiennej
- drzwi wewnętrzne i ościeżnice sosnowe
- brama garażowa segmentowa unoszona w kolorze stolarki okiennej
- parapety wewnętrzne drewniane lub PVC
- parapety zewnętrzne płytka klinkierowa
7. Instalacja elektryczna
- kompletna instalacja elektryczna wykonana wg projektu budynku
- rozdzielnia elektryczna z zabezpieczeniami
- włączniki i gniazdka elektryczne
8. Instalacja grzewcza
- wykonana wg projektu budynku
- piec dwu funkcyjny na eko-groszek
- pojemnościowy ogrzewacz wody wyposażony w grzałkę 230V
- grzejniki płytowe białe w pomieszczeniach
- ogrzewanie podłogowe w łazience
- grzejnik drabinkowy w łazience
9. Instalacja wod-kan
- wykonana wg projektu budynku
- własne ujecie wody (studnia głębinowa z hydroforem)
- zbiornik na nieczystości 8 tyś litrów
- biały montaż sanitarny (baterie, wanna, kabina, umywalka, ubikacja
ze spłuczką podtynkową)
10. Wykończenie wnętrza
- ściany i sufity w pomieszczeniach malowane na biało
- ściany w łazience pokryte glazurą
- ściany w kuchni częściowo pokryte glazurą
- podłogi w pokojach i salonie pokryte panelem podłogowy
- podłogi w korytarzach, kuchni, łazience, garażu i kotłowni pokryte
terakotą

Dom jednorodzinny wykonany według projektu budowlanego "Madzia" z
pracowni projektowej "Horyzont"

Nie ukrywam jednak że zupełnie nie znam się na budownictwie :(
Chciałbym aby dom był ciepły i ekonomiczny w użytkowaniu.
Nie chce "wtopić" więc na co mam zwrócić uwagę ?

Data: 2009-12-26 00:10:22
Autor: kogutek
Dom , warto ?
[...]

Na co zwrócić uwagę pytasz. Przede wszystkim na to czy za dom płacisz całość jak
już jest. Czy kupujesz go jak go nie ma. W w pierwszej sytuacji możesz zapłacić
więcej i różnica między tym na ile się umawialiście a ceną końcową może być
niezależna od sprzedawcy. W drugiej możesz zapłacić więcej i mieć dom albo 100%
i nigdy tego domu nie mieć. Historia zna sporo takich przypadków. --

Data: 2009-12-26 09:40:48
Autor: basti78
Dom , warto ?

zamiana mieszkania 65m2 na 96m2 domu, to wybacz, ale dla mnie pomyłka - myslisz ze zyskasz dodatkowe metry?

w domu ta powierzchnia zupełnie inaczej się rozklada, zobaczysz ze bedzie to mała, ciasna norka. raczej 120-150m2

wiecej zaplacisz? oczywiscie - ale jak mowia - biednego nie stac na oszczędzanie - raz urządzisz, raz wykończysz

a tak za 2-5 lat założysz podobny wątek -zamiana domu na większy ;)

tym bardziej, ze teraz jest niezla koniunktura bo wszystko przygasło, więc ceny znormalniały

Sebastian

Data: 2009-12-26 01:19:10
Autor: kaszpir
Dom , warto ?
Dom ma 164m2 zabudowy.
Powierzchnia mieszkalna wynosi 95m2 , nie licząc garażu 21m2 oraz
pomieszczenia gospodarczego 6,3m2 . Dodatkowo jest jeszcze poddasze
użytkowe ....

Podałem powierzchnię mieszkalną , bo wiem że dużo podaje powierzchnię
łączenie z garażem i pomieszczeniem gospodarczym a te pomieszczenia
nie są mieszkalne ;)

Dom jak pisałem jest w stanie surownym zamkniętym już z dachem.
Widzialem domek na własne oczy. Wpłaca się 5% wartości a resztę przy
oddaniu kluczy do domu ...

Wielkiego domu mi nie potrzeba ...

100m2 jak dla mnie wystarczającą powierzchnią. Jak będzie za mało to
zawsze można poddasze zrobić ...

Raczej chodzi o czy specyfikacja techniczna jest ok , czy będzie to
oszczędny i dobry dom , czy nie ...

Data: 2009-12-27 17:29:01
Autor: JerzyN
Dom , warto ?
kaszpir pisze:
[...]

Ten projekt to porażka architekta, typowy rozkład jak dla mieszkania w bloku
http://www.setler.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=29
ani garaż ani poddasze nie czynią z tego funkcjonalnego domu.

--
pozdr. Jerzy

Data: 2009-12-27 17:46:18
Autor: AW
Dom , warto ?
W dniu 2009-12-27 17:29, JerzyN pisze:

[...]

No to pokaż, jak to powinno wyglądać.

AW

Data: 2009-12-26 14:50:42
Autor: Andrzej Lawa
Dom , warto ?
basti78 pisze:

zamiana mieszkania 65m2 na 96m2 domu, to wybacz, ale dla mnie pomyłka -
myslisz ze zyskasz dodatkowe metry?

Mówisz? Opowiedz coś jeszcze... Lokatorzy się gwałtownie rozrastają i
więcej miejsca zajmują? Meble puchną? Lodówka pęcznieje? ;)

w domu ta powierzchnia zupełnie inaczej się rozklada, zobaczysz ze
bedzie to mała, ciasna norka. raczej 120-150m2

LOL

No, chyba że wliczasz do powierzchni mieszkalnej takie rzeczy, jak np.
garaż, taras czy szopa na narzędzia ;)

Data: 2009-12-26 15:54:00
Autor: basti78
Dom , warto ?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
Mówisz? Opowiedz coś jeszcze... Lokatorzy się gwałtownie rozrastają i
więcej miejsca zajmują? Meble puchną? Lodówka pęcznieje? ;)

a prosze Cie bardzo
ideą domu jest raczej bardziej przestrzenne planowanie i projektowanie - wieksze przestrzenie, wieksze meble, więcej pomieszczeń

no jesli chcesz 1:1 przeniesc wszystkie meble i zrobic sobie taką samą klitkę jak mieszkanie to ok - tylko dom będzie wyglądał debilnie a jego uzytkowosc mija się z celem. zwiększanie metrazu z 60/90 to trochę zamiana siekierki na kijek........ a apetyt rosnie w miarę jedzenia....... salonik w mieszkaniu a w tych samych rozmiarach w domu bedzie wyglądał komicznie

poza tym w domu głupotą juz jest uwazam nie zrobic garderoby, drugiej lazienki przy sypialni oddzielnej niz łazienka dla gości, sypialnia tez raczej przestronniejsza niz w mieszkaniu...., o wieeeeeele bardziej przestronnego salonu, dodatkowej sypialni, spiżarni itepe - liczyc dalej? mysle ze tu stop, zeby zbudowac rozsadny dom za rozsadne pieniadze. i zmiesc to wszystko na 95m2

jesli nie masz miec tych dodatkowych wygód, to po jakiego grzyba budowac dom? zeby ladowac kase w cieknący dach, wszelkie naprawy, ogrzewanie itepe? BRAWO

ale kolega dodal potem jedną wazną rzecz - uzytkowe poddasze - tam z reguły lądują 2 sypialnie i lazienka - takie polskie realia

w moim mniemaniu dom to cos wiecej niz mieszkanie - wieksza przestrzen, dodatkowe udogodnienia - jesli mam miec to samo co w mieszkaniu to wybieram..... mieszkanie - i sporo kasy i nerwów zaoszczędzonych przy takiej zamianie

--

Sebastian

Data: 2009-12-26 16:06:39
Autor: Andrzej Lawa
Dom , warto ?
basti78 pisze:

ideą domu jest raczej bardziej przestrzenne planowanie i projektowanie -
wieksze przestrzenie, wieksze meble, więcej pomieszczeń

Kto tak powiedział?

Ktoś, kto sobie postawił dom 300m2, a teraz płacze, że na opał go nie
stać ;)

no jesli chcesz 1:1 przeniesc wszystkie meble i zrobic sobie taką samą
klitkę jak mieszkanie to ok - tylko dom będzie wyglądał debilnie a jego

A ja uważam, że debilnie będzie wyglądał dom duży. I co mi zrobisz? ;)

[...]

Bo?

[...]

Co się szczypać - pałac od razu postawić!

Zrozum, że ktoś może nie chcieć zajazdu prowadzić, goście rzadko u niego
nocują tygodniami i nie ma ego tak gigantycznego, że nie mieści się w
salonie 25m2 i musi mieć 50m2.

Wielu ludzi stawia domy za duże dla siebie, bo mu jakiś snob
naopowiadał, że to nie wypada mieć małego domu bez pięciu łazienek i
sali balowej.

jesli nie masz miec tych dodatkowych wygód, to po jakiego grzyba budowac
dom? zeby ladowac kase w cieknący dach, wszelkie naprawy, ogrzewanie
itepe? BRAWO

Znaczy się mieszkając z bloku ogrzewanie masz gratis a konieczność
zrobienia remontu się nie pojawia?

[ciach]

w moim mniemaniu dom to cos wiecej niz mieszkanie - wieksza przestrzen,

Twoje mniemanie to nie prawda objawiona.

dodatkowe udogodnienia - jesli mam miec to samo co w mieszkaniu to
wybieram..... mieszkanie - i sporo kasy i nerwów zaoszczędzonych przy
takiej zamianie

Och tak... Brak miejsc do parkowania, łupiący chodakami sąsiedzi nad
głową, sąsiedzi poniżej urządzający libacje, remonty zaniedbywane, bo
nikomu się nie chce tym zająć, albo wymiany instalacji z pruciem ścian
robione znienacka zaraz po tym, jak sobie nowe płytki w łazience
zrobiłeś. Że nie wspomnę obsranych chodników i trawników. Jak tu nie
kochać mieszkania w bloku? ;->

Data: 2009-12-26 16:23:11
Autor: basti78
Dom , warto ?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
Twoje mniemanie to nie prawda objawiona.

tak jak i Twoje - pamietaj, ze forum to mozliwosc wyrazania swoich opinii
a nie jak zwykle wojenek

[...]

polecam wyprowadzic sie z meliny na normalne osiedle
ja tych problemów nie mam i mieszkania z zamknietymi oczami takze nie kupowałem

Znaczy się mieszkając z bloku ogrzewanie masz gratis a konieczność
zrobienia remontu się nie pojawia?

moze chcesz mi koniecznie udowodnic ze dom jest tańszy w utrzymaniu niz mieszkanie? nie za darmo, ale kosztuje mniej niz w domu

i nie wypaczaj wypowiedzi - nie mowie o 300m2 domu z basenem i sauną, tylko o 120-150m2 ktore są pewnym optimum w naszych realiach
debilizmem jest dla mnie nie miec tej dodatkowej sypialni, zeby przenocowac goscia - chociazby rodzinę ktora wiekszosc z nas ma - a dom z reguły jest poza miastem, wiec przy imprezie czy swietach troche ciezko wrazac kilometry taxówką. to samo do reszty pomieszczen o ktorych pisałem.
oczywiscie - ktos chce, to wybuduje sobie dom 90m2 a inny 300m2 i na pewno z tego powodu nie bede po nocach nie spał
ja wyrażam po prostu swoje wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz opinie do czego mam prawo
czy Ci sie podoba czy nie, co akurat mi lata...........

no i ostatnia niepodwazalna zaleta domu - stanie w korkach
bo znowu w naszych polskich realiach domy to z reguly tereny podmiejskie z racji absurdalnych juz cen dzialek w miescie - i teraz znowu średnio biorąc - JESLI pracujesz na etacie i do miasta musisz codziennie dojezdzac - zaznaczam, zeby Ci nie umknęło - JESLI MUSISZ - to po roku bedziesz zygal juz na ten dom z racji czasu spedzanego w korkach, a z domu poza późnym wieczorem w tygodniu i czasami w weekendy (odliczając te spędzone na zakupach i sprzątaniu bo w tygodniu wracajac o 20-22 nie miales na to sily) bedziesz rzadko korzystał...........
skad to wiem? akurat mam grono znajomych ktorzy sie domami zachwycali i juz sie tak nie zachwycają
jesli masz dzieci to dodatkowa "zaleta" wozenie do przedszkola/szkoły i zajecia poza lekcyjne tyle km

dom? tak chce - ale za 20-25 lat jak bede juz na tyle dorobiony, ze nie bede na etacie i nie bede dzien w dzien musial stac w korkach........

a teraz pędź i buduj 50m2 dom 50km od miasta - bedziesz cool. nikt takiego nie bedzie mial

--

Sebastian

Data: 2009-12-26 09:12:45
Autor: kaszpir
Dom , warto ?
to wiem? akurat mam grono znajomych ktorzy sie domami zachwycali i juz
sie tak nie zachwycają
jesli masz dzieci to dodatkowa "zaleta" wozenie do przedszkola/szkoły i
zajecia poza lekcyjne tyle km

Tak się składa że 6 lat temu jak kupowałem swoje mieszkanie (nowe) to
miałem do wyboru miasto (mieszkanie mniejsze , położone przy ruchliwej
drodze , spory hałas , spaliny i blok obok bloku) ...
Jednakże znalazłem ofertę mieszkania w gminie połozonej obok miasta
(około 5km) i pojechałem zobaczyć te mieszkanie , choć byłem bardzo
negatywnie nastawiony (ja człowiek który mieszkał całe życie w mieście
miałby się przeprowadzić na wiochę ?)

No i ?

Mieszkanie bardzo ładnie położone , mnóstwo zieleni i lasów , cisza ,
spokój , obok duża i nowoczesna szkoła , przedszkole ,słuzba zdrowia ,
sklepy i itd ...
Kupiłem mieszkanie 15m2 większe niż w mieście i od 6 lat mieszkam i
nie narzekam ...

Wolę ciszę , spokój niż zaduch , smród , hałas miasta , a dojazd nie
zajmuje aż tak dużo ...

Dom bylby około 2 km dalej , podobnie położony ...

Miałbym własny garaż (nie trzeba by odśnieżać samochodu i skrobać).
Dziaciaki będą miały ogród. Można sobie zrobić grilla , nie będą
musiał słuchać jak sąsiad się kąpie lub spusza wodę lub sika i itd ...
Tak samo nie będę musiał tego samego słuchać do sąsiad ...

A co do ogrzewania. Ciężko poównywać ogrzewanie mieszkania np. 50m2 z
domem 150m2 ...
Wiadomo że ogrzanie domu będzie droższe , ale jakbyśmy porównali takie
same metraże ....

Data: 2009-12-26 18:24:22
Autor: basti78
Dom , warto ?

dla jasnosci

ja nie neguje domów - neguje domy 90m2 bo to jest pomylka

domy są ok - ale nie o takim metrazu, ze wszystkimi niedogodnosciami typu dojazdy, dogodnosciami typu cisza i prywatnosc, oraz wyzszymi kosztami

i mowie tez o jakiejs sredniej, a nie o pojedynczych przypadkach czy ultra dogodnych lokalizacjach

jakby mnie bylo stac to na pewno mialbym dom - ale nie 90m2 i nie 50km od miasta -tylko wtedy to ma dla mnie sens

Sebastian

Data: 2009-12-26 18:31:25
Autor: Andrzej Lawa
Dom , warto ?
basti78 pisze:

ja nie neguje domów - neguje domy 90m2 bo to jest pomylka

....bo? Przy czym ponownie zaznaczam, że inicjator wątku pisał o
powierzchni MIESZKALNEJ.

domy są ok - ale nie o takim metrazu, ze wszystkimi niedogodnosciami
typu dojazdy, dogodnosciami typu cisza i prywatnosc, oraz wyzszymi kosztami

Jak masz 2-3 razy większą powierzchnię MIESZKALNĄ, to się nie dziw, że
koszta wyższe. Ciesz się, że nie są wyższe 2-3 razy.

i mowie tez o jakiejs sredniej, a nie o pojedynczych przypadkach czy
ultra dogodnych lokalizacjach

....i mowie tez o jakiejs sredniej, a nie o pojedynczych przypadkach czy
ultra niedogodnych lokalizacjach...

;-P

jakby mnie bylo stac to na pewno mialbym dom - ale nie 90m2 i nie 50km
od miasta -tylko wtedy to ma dla mnie sens

I znowu zafałszowujesz - kto pisał o 50km, poza tobą?

Data: 2009-12-26 18:47:21
Autor: basti78
Dom , warto ?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
CIACH

masz racje - zmiażdzyłeś mnie swoimi argumentami
brak mi następnych

jesteś dla mnie bogiem i niedoścignionym wzorem
ucz mnie!!!

--

Sebastian

Data: 2009-12-26 20:18:49
Autor: Andrzej Lawa
Dom , warto ?
basti78 pisze:

[...]

Jak nie umiesz dyskutować, to po cholerę pakujesz się na grupę DYSKUSYJNĄ?!

Data: 2009-12-26 21:40:58
Autor: basti78
Dom , warto ?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
Jak nie umiesz dyskutować, to po cholerę pakujesz się na grupę DYSKUSYJNĄ?!

buchachacha ;))))))))
echhhhhhhhhhh ubawiłem się

--

Sebastian

Data: 2009-12-30 14:35:57
Autor: Maciej S.
Dom , warto ?

Miałbym własny garaż (nie trzeba by odśnieżać samochodu i skrobać).

Kaszpir tak do tego garażu nawracasz że ci poradzę 100x tańsze rozwiązenie - kup Webasto do samochodu, skrobać nie będziesz musiał.

::)))
MS

Data: 2010-01-15 07:58:08
Autor: zbooY
Dom , warto ?
On 30 Gru 2009, 14:35, "Maciej S." <mac...@cyberia.pl> wrote:

Kaszpir tak do tego garażu nawracasz że ci poradzę 100x tańsze rozwiązenie -
kup Webasto do samochodu, skrobać nie będziesz musiał.

coby podatku od garazu nie placic i nie pchac sie w mury dla samochodu
mozna:

- kupic namiot wojskowy ok 1000pln 4x6dlx3wysokosci i po zimie go
zlozyc
- nie parkowac pod drzewami (planowanie ogrodu)
- zrobic obieg glikolowy ziemia-ziemia na podjezdzie coby byl ten 1
stopien, koszty pradu pompki plus jakis spadek dla splywu... bedzie
mniej lodu/odsniezania itp

co kto lubi - odsniezanie samochodu to pikus jak jest rozgrzany od
srodka (webasto programowalne lub na pilota) a odsniezanie podjazdu to
dopiero jest mordęga

albo wiata na lekkiej konstrukcji

no ale jak ktos potrzebuje w kapciach do samochodu krążyć to musi miec
garaz ;-)

to tak z kategorii oszczednosciowo-fantastycznych, juz lepsza dobra
piwnica na warsztacik

z.

Data: 2009-12-26 18:19:13
Autor: Andrzej Lawa
Dom , warto ?
basti78 pisze:

[...]

Zgoda. A inicjator wątku chciał mały domek.

[...]

Obsrane chodniki i trawniki to niestety norma tam, gdzie jest mnóstwo
miłośników psów brzydzących się sprzątać po pupilkach.

A remonty są planowane centralnie - i zasadniczo nie możesz zablokować
np. wymiany pionów.

ja tych problemów nie mam i mieszkania z zamknietymi oczami takze nie
kupowałem

Czasem i na loterii można coś trafić.

[...]

Ogrzewanie? Tańsze? Heh. Remonty - cóż, to m.in. kwestia jakości
wykonania - a deweloper raczej stara się zaoszczędzić jak się da.

Na różnych grupach dyskusyjnych ciągle są lamenty o np. przeciekające od
nowości dachy.

i nie wypaczaj wypowiedzi - nie mowie o 300m2 domu z basenem i sauną,
tylko o 120-150m2 ktore są pewnym optimum w naszych realiach

Może nie tyle "optimum" ile "standardem".

[...]

Przepraszam bardzo, ale ja może słabo liczę... 96m2 jest od 65 m2 o 31m2
większe. Coś źle liczę? I przypominam - mówimy o powierzchni
MIESZKALNEJ. 31m2 ekstra to trzy dodatkowe sypialnie, a nie tylko jedna.

[ciach]

[...]

Hmm... Mówisz, że w samym mieście, takim jak np. Warszawa, korków już
nie ma? I ktoś mieszkający w bloku np. na Pradze a pracujący w centrum
dociera do pracy w 15 minut? Fascynujące. Opowiedz coś jeszcze. Może o
Marsjanach albo krasnoludkach? ;)

Poza tym nie wiedziałem, że etaty to tylko w centrum najbliższego dużego
miasta dają... Jakaś ustawa weszła? Dziwne, bo sąsiad jakiś czas temu
właśnie się przeniósł na etacik 5km od domu. Wcześniej faktycznie
dojeżdżał do centrum Warszawy, ale w żadnych korkach nie stał -
podjeżdżał sobie do WKD, a potem niemalże prosto pod robotę go pociąg
zawoził - i nie musiał się martwić o parkowanie w centrum Warszawy.

[...]

A ja odwrotnie.

jesli masz dzieci to dodatkowa "zaleta" wozenie do przedszkola/szkoły i
zajecia poza lekcyjne tyle km

Aha. Całe mnóstwo 0,7km ;)

Pomijam taki detal, że moja gmina ma kompetentnego wójta i gminny
autokar objeżdża całą okolicę zbierając i rozwożąc dzieci.

dom? tak chce - ale za 20-25 lat jak bede juz na tyle dorobiony, ze nie
bede na etacie i nie bede dzien w dzien musial stac w korkach........

A teraz wytłumacz mi, jaka jest różnica w staniu w takich samych korkach
w zależności od tego, czy się mieszka w bloku czy domku?

a teraz pędź i buduj 50m2 dom 50km od miasta - bedziesz cool. nikt
takiego nie bedzie mial

A ty nie zapomnij sobie pobudować fosy i kilku wieżyczek. I lądowiska
dla helikoptera.

Data: 2009-12-26 18:23:57
Autor: basti78
Dom , warto ?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
CIACH

no i milego zycia w swoim domku

mowiac szczerze nie chce mi sie nikogo na sile przekonywac, wyraziłem swoją opinię

nie podoba się? trudno - mi to lotto

na twoją wypowiedź mam kolejne argumenty bo znowu wykrzywiasz wypowiedzi - to sobie wykrzywiaj, mi sie nie chce spierac

--

Sebastian

Data: 2009-12-27 14:09:04
Autor: wolim
Dom , warto ?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał

Pomijam taki detal, że moja gmina ma kompetentnego wójta i gminny
autokar objeżdża całą okolicę zbierając i rozwożąc dzieci.

To nie kompetencja wójta, tylko obowiązek ustawowy ;)

Jeśli chodzi o wielkość domu (pomijam plusy i minusy mieszkania w domu, bo to dyskusja o wyższości bożego narodzenia nad wielkanocą), to uważam, że dom o powierzchni UŻYTKOWEJ 100 m2 jest domem zupełnie wystarczającym dla 4 osobowej rodziny, ale tylko wtedy gdy ma się dodatkowo garaż, duże pomieszczenie gospodarcze lub piwnicę, kotłownię, spiżarnię, itp. Sam postawiłem dom o powierzchni ok. 100m (parter) + poddasze użytkowe (sypialnia + łazienka) i stwierdzam, że to zdecydowanie za mało - nie mam garażu ani pomieszczenia gospodarczego (nie licząc 5 m2 kotłowni). Na wiosnę stawiam garaż wolnostojący z pomieszczeniem gospodarczym, bo nagle się okazało, że nawet nie mam gdzie stołu z tarasu na zimę schować, nie mówiąc już o jakichś narzędziach ogrodniczych jak taczka, szpadle, grabie, itp. Nawet głupich słoików z przetworami nie mam gdzie trzymać.

Inna sprawa - obecnie domy buduje się już nieco inaczej jak kiedyś, a rozkład pomieszczeń jest zdecydowanie odmienny niż w mieszkaniach. Pozwala to na dużo lepsze zagospodarowanie przestrzeni - nie ma zabierających dużo miejsca korytarzy (przedpokoi), klatek schodowych, ganków, itp.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2010-01-03 21:29:13
Autor: Jacek Osiecki
Dom , warto ?
Dnia Sat, 26 Dec 2009 18:19:13 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
basti78 pisze:

[...]

Te dodatkowe 31m2 szybko znika w domu ;) Mieszkanie jest z reguły mocno
ograniczone rozmiarami, więc i wszystko jest ciasno upchane. Dom jest m.in.
po to, żeby nie żyć w ciasnocie tylko mieć w końcu trochę przestrzeni...

[...]

Jeśli w samym mieście w korkach spędzisz 30 minut, to dodatkowe 30 minut
stania w korku na wąskiej dróżce którą cała okolica dojeżdża do miasta
raczej się do nich doda, nie sądzisz? ;) Owszem, można trafić sobie tak że
akurat pracę masz na samej granicy miasta - tylko że równie dobrze szef może
za rok przenieść firmę na przeciwległy koniec albo po prostu mając ofertę
nowej pracy będziesz się zastanawiał czy w ogóle warto ją rozważać z powodu
dojazdu.

Poza tym nie wiedziałem, że etaty to tylko w centrum najbliższego dużego
miasta dają... Jakaś ustawa weszła? Dziwne, bo sąsiad jakiś czas temu
właśnie się przeniósł na etacik 5km od domu.

Jeśli dojeżdżasz z miasta na wieś, gdzie masz rewelacyjną posadkę to jasne
że przeprowadzenie się tam będzie fajne. Tylko że jakimś cudem właśnie
miażdżąca większość etatów jest w miastach, nierzadko w centrum. A jak nie
jest to etat, to jest to szkoła, przedszkole lub inny obiekt który trzeba
codziennie odwiedzić ;)

jesli masz dzieci to dodatkowa "zaleta" wozenie do przedszkola/szkoły i
zajecia poza lekcyjne tyle km
Aha. Całe mnóstwo 0,7km ;)

Jak komuś pasuje posyłać dzieci byle gdzie to nie ma sprawy. Nie, nie
twierdzę że każda szkoła czy przedszkole na przedmieściach jest do kitu -
wręcz przeciwnie, pewnie da się spotkać wybitne placówki. Problem w tym, że
jeśli nie trafisz koło takiej super-szkoły, to okazuje się że masz wybór:
albo dziecko chodzi do dziadowskiej szkoły, albo dowozisz je codziennie
kilometrami do jakiejś sensownej...

A już niech się trafi tak żebyś chciał dziecko posłać np. do szkoły
muzycznej albo bardzo mu zależy na jakichś zajęciach pozalekcyjnych których
akurat w tej wsi nie ma... ;)

[...]

W tym, że dojeżdżając spoza miasta najpierw stoisz w korkach żeby dojechać
do tych "wspólnych" korków :) A poza tym, to sieć dróg alternatywnych w
mieście jest dużo lepsza niż na dojazdówkach do miasta - przez co wszystkie
2-3 dojazdówki od strony X są zapchane, podczas gdy w mieście już można
kombinować z objazdami.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-01-07 13:06:42
Autor: tHe mRuWa
Dom , warto ?
Użytkownik "basti78" <basti@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hh59pe$khr$1@inews.gazeta.pl...

goscia - chociazby rodzinę ktora wiekszosc z nas ma - a dom z reguły jest poza miastem, wiec przy imprezie czy swietach troche ciezko wrazac kilometry taxówką. to samo do reszty pomieszczen o ktorych pisałem.
[...]
[...]

heh uogólnienia to wspaniała rzecz, przypominam ze Polska to nie tylko
Warszawa i parę innych dużych miast.
W całej reszcie miast i miasteczek ceny działek są raczej normalne.
Także koszt taxi nie "zabija", szkoły (<=gimnazjum) są w zasięgu
max 15-20min spacerkiem, a komunikacja miejska działa całkiem sprawnie.

Data: 2009-12-30 14:34:20
Autor: Maciej S.
Dom , warto ?

[...]

Basti masz 100% racji.
W miarę mieszkania wszystko się zagraca. Mieszkam w mieszkaniu z żoną 55 m kw, i coraz częściej dymam do piwnicy po zapasy, bo nie mam spiżarni. W piwnicy też mało miejsca. jak mam nadzieję będzie dzieciak to nie wiem jak się zmieścimy - chyba na suficie, od razu mówięże układ mieszkania był dla kawalera - barek między kuchnią  a jadalnią, dużo przestrzeni.
Budowanie domu bez spiżarni, gabinetu, drugiej łazienki IMHO nie ma sensu, to już lepiej sobie kupić większe mieszkanie.
A z wiekiem stajemy się coraz bardziej wymagający. I akwarium by się przydało, i kominek - a to zajmuje miejsce.

MS

Data: 2009-12-26 13:25:27
Autor: Kris
Dom , warto ?

Użytkownik "kaszpir" <kaszpir@tlen.pl> napisał w wiadomości news:a96b7027-4a99-40a2-b3c1-6cae8b99b439m3g2000yqf.googlegroups.com...
Witam !

Planujemy zmienić mieszkanie na dom :)

Wrzuć to pytanie na pl.misc.budowanie

Kris

Data: 2009-12-26 14:09:59
Autor: wolim
Dom , warto ?
Jeśli wszystko będzie poprawnie wykonane, to będzie dobrze - technologia, o której piszesz jest zupełnie standartowa i powszechnie stosowana.

Zastanów się nad sposobem ogrzewania - piec na ekogroszek, mimo wszystko wymaga obsługi - zasypywanie, czyszczenie, wyrzucanie popiołu średnio raz na tydzień, a przy większych mrozach częściej. Ja mam taki piec i drugi raz już bym się chyba nie zdecydował.

Zastanów się także nad odprowadzeniem nieczystości. Szambo jest drogie zarówno w montażu jak i w eksploatacji. Jeśli jest kanalizacja, to bym się wpiął, jeśli nie, to robiłbym oczyszczalnię przydomową (o ile warunki gruntowe na to pozwalają).

Wykończenie to w przypadku domu pod klucz rzecz problematyczna - jeśli nie masz specjalnych wymagań, to będzie Ci się podobać, to co wybierze za Ciebie wykonawca, jeśli natomiast jesteś estetą, to być może będziesz przez najbliższe kilka/naście lat skazany na płytki, czy panele, które nie do końca będą odpowiadać Twoim upodobaniom.

Nie napisałeś nic jakie grube jest docieplenie dachu - jest to rzecz istotna, bo warto dołożyć kilkaset złotych na lepszej jakości wełnę, bo w standardzie to może wyglądać nieciekawie.

Brakuje mi także okablowania strukturalnego (rtv, komputery, alarm).

Parapety PCV to nieporozumienie estetyczne dla mnie. Podobnie z podbitką.

Styropian pod wylewką na parterze zbyt cienki.

Reszta to zupełny standard - jak będzie dobrze wykonane, to będzie się dobrze mieszkać :)

No i najważniejsze, o czym nie napisałeś, to cena.

PZdry,
/\/\\/\/

Data: 2009-12-26 09:00:09
Autor: kaszpir
Dom , warto ?
On 26 Gru, 14:09, "wolim" <n...@tutaj.pisz> wrote:
[...]

Odpowiadam hurtem :)

Cena domu pod klucz wraz z 1000m2 działką to 350tys.
Dom jest na "wiosce" oodalonej około 10km od miasta.

Co do kafelek , paneli i itd , to można sobie samemu wybrać jakie się
podobają , to samo dotyczy drzwi , kominka i itd , więc można wybrać
co się podoba a nie być skazany na "gust" wykonawcy.

W standardzie jest piec na ekogorszek jeśli dobrze pamietam to z
podajnikiem.

Woda będzie własna (studnia i hydrofor) i będzie szambo na 8000m2 ...

Jestem "laikiem" i niechciałbym wtopić. Jeśli można by w coś
niedrogiego zainwestować aby potem było taniej i ekonomiczniej i itd
to czemu nie ....
Niestety fundusze są mocno ograniczone :(

Co do parapetów PCV to w bloku w jakim mieszkam (wyvudowany w 2003r)
są takie parapety i mogą być.
Nie mogę wybrzydzać bo niestety dom ten nie jest w "wysokiej" półki i
sądzę że napewno będą jakieś oszczędności , tyle że aby nie były to
oszczedności za które będę musial później płacić wzmożonym
ogrzewaniem ...

Data: 2009-12-30 14:42:23
Autor: Maciej S.
Dom , warto ?

Odpowiadam hurtem :)

Cena domu pod klucz wraz z 1000m2 działką to 350tys.
Dom jest na "wiosce" oodalonej około 10km od miasta.

Chyba na Sri Lance i z krowich placków i bambusa.
Licz 2 razy więcej.

MS

Data: 2009-12-30 06:41:01
Autor: kaszpir
Dom , warto ?
Dom jest na "wiosce" oodalonej oko o 10km od mias>
Chyba na Sri Lance i z krowich plack w i bambusa.
Licz 2 razy wi cej.

Ale co mam liczyć ?

Cena domu wykończonego "pod klucz" z działką 1000m2 kosztuje
350tys ...

Jest to mała wioska pod Toruniem , wioska rodem z upadłymi pegeerami i
itd , zapadła dziura.
Jedyny plus że to około 8km od końca Torunia.

Firma ta sprzedała już kilka domów ...

Po prostu cena dośc niska bo bez pośredników i mała firma budowlana
wszystko robi od zera ..

A co do domu , to zrezygnowałem.
Stwierdziłem jednak że niestety taki dom (95m2) to trochę za mało ....

Dlaczego ?

Obecnie mam 65m2 (salon 25m2 , sypialnia 14,4m2 , pokój dziecięcy
8,8m2 + kuchnia i łazienka) ...
W domu miałbym salon 29m2 , sypialnie 12m2 , pokój dziecięcy 10m2 +
dodatkowy pokój 10m2 + większa kuchnia i większa łazienka ...

Więc tak naprawde dużo bym nie zyskał , tym bardziej że najważniejszy
dla mnie pokój to salon. Kuchnia i łazienka to najmniej ważne dla mnie
pomieszczenia ;)

Dodatkowo stwierdziłem że niestety koszty utrzymania by były wyższe
niż mieszkania a komfort mieszkania by zmalał (palenie w piecu ,
czyszczenie pieca i komina , kontrola szamba , odśnieżanie drogi
wyjazdowej abym mógł w zimę samochodem wyjechać i itd ...)

A sam dom tez wcale cudownie nie położony i wszedzie inne domy ...

Większą "prywatność" mam w mieszkaniu bo z jednej strony boku nie ma
żadnych zabudowań , tylko lasy a blok położony na skarpie ...

Więc po przeanalizowaniu wszystkim plusów i minusów wyszło że jednak
domu nie kupujemy , tym bardziej że sąsiadów mamy cichych , okolicy
cicha i spokojna i itd ...

Nagadano mi też że utrzymanie domu jest tańsze od mieszkania , a
niestety jest to bzdura ...

Data: 2009-12-30 17:41:27
Autor: zbigi
Dom , warto ?
kaszpir pisze:
[...]

O... A moglbys podac jakies blizsze szczegoly? Z ktorej strony Toronto? Nazwa wioski?

[...]

No tak, ale... Ludzie porownujac wprost metry kwadratowe zapominaja o jednym: Przez mniej wiecej polowe roku zyje sie i tak prawie na dworze - w domu korzystasz tylko z lazienki, kuchni i sypialni. Prawie caly dzionek spedza sie w "letnim salonie" ;)
Dopiero gdy pogoda nie dopisze lub przez pozostala, zimniejsza czesc roku, mieszka sie "w mieszkaniu".
Dodatkowa powierzchnia w porownaniu z twoim obecnym mieszkaniem pozwala na inne umeblowanie najwiekszego pokoju (na ktorym tak ci zalezy) - zwykle w domku jest ono mniej zagracone/zastawione niezbednymi regalami, szafami, kredensami czy komodkami.
Oczywiscie duzo zalezy od konkretnego ukladu - projekt moze pieknie marnowac metry kwadratowe na jakies zbedne komunikacje na przyklad.

[...]

Wiesz - nie chce cie namawiac, bo nie chcialbym miec cie na sumieniu ;) ale:
Koszty utrzymania sa mocno zalezne od przyjetych zalozen i rozwiazan. Wiadomo, ze w sezonie grzewczym bedziesz miesiecznie placil wiecej anizeli za mieszkanie czynszowe. Za to poza sezonem grzewczym placisz tylko za media - zupelnie odpada koszt czynszu (czy jak sie tam nazywa miesieczny haracz dla wlasciciela/wspolnoty/spoldzielni czy innego TBSu).

A sam dom tez wcale cudownie nie położony i wszedzie inne domy ...

A, to moze byc faktycznie bol - baaaardzo duzo zalezy od polozenia i sasiedztwa. :\

Większą "prywatność" mam w mieszkaniu bo z jednej strony boku nie ma
żadnych zabudowań , tylko lasy a blok położony na skarpie ...

Ja wyprowadzilem sie z bloku za komuny jeszcze, gdy mialem 15 lat. W sumie jakos specjalnie w tym bloku nie cierpialem (co to jest wbiec na 4 pietro bez windy;) ) ale po kilku latach mieszkania w domku rodzicow na obrzezu nieduzego miasta zaobserwowalem u siebie objawy blokowstretu. ;) Byl czas kilka lat temu, gdy jako mlody zonkos szwedalem sie z zona po roznych hotelach robotniczych, wynajmowanych mieszkaniach czy pomieszkujac katem u tesciow w bloku. No kurde fajnie bylo ale jednak w mieszkaniu w bloku zle sie czulem - najbardziej brak mi bnylo mozliwosci swobodnego wyjscia na podworko kiedy tylko mialem chec - wyjscie na balkon nie ma zadnego porownania :\

[...]

Nie nazwalbym tego bzdura. Osobiscie uwazam, ze roczne wydatki na przyzwoity domek sa porownywalne z mieszkaniem w bloku. A moze nawet ciut nizsze.
Dzisiaj na przyklad dokupilem 180kg wungla kamiennego (calkiem fajna, gruba kostka w przyzwoitej cenie 710/t) Od rozpoczecia tegorocznego sezonu grzewczego spalilem okolo 450kg tego wegla. Z dotychczasowych doswiadczen wynika mi, ze spalam jakies 1500kg wegla. Niech bedzie ze 2 tony. Daje to 1400PLN (rocznie!). Do tego miesieczne oplaty za prad w wysokosci ~100PLN (CWU, czajnik elektryczny) Czasem jest wiecej, gdy sobie troche hobbistycznie pospawam albo pobetonuje. ;)
Bakterie do POŚ to jakies 50...100PLN rocznie. Wywozka osadu ze zbiornika POŚ to jakies 100PLN rocznie (rozkladam na pol jednorazowa wywozke co 2 lata). Smieci to ~30PLN za miesiac - a wywoza mi tylko jeden pojemnik 110l miesiecznie - dzieki jednak sortowaniu smieci zdarza sie, ze pojemnik jest w polowie pusty :)
Woda? A nie wiem nawet bo dawno nie placilem ze wzgledu na zawirowania z wlasnoscia sieci wodociagowej. Cos jeszcze? Ach! Podatek! Rocznie okolo 70PLN. :)
Domek parterowy ~100mkw z dostawionym garazem ~50mkw. W przyszlosci planuje wygospodarowac jeden pokoj i lazienke na poddaszu.
Faktem jest, ze mieszkam na ciekawym zadupiu i ciezko byloby mi znalezc miejsce na tyle lepsze, zeby chciec sie przerowadzic na jeszcze milsze/ciekawsze zadupie. :)

Napisz koniecznie cos blizszego o tych domkach w Toronto :)
Pozdrawiam!
--
zbYszek

Data: 2009-12-30 10:56:06
Autor: Mamut
Dom , warto ?

[...]

póltorej tony to rodzice moi spalają na miesiąc (domek 150m2) i taka
jest rzeczywistość. Jasne można kupic super oszczędny piec, super
oszczędne rurki, super ocieplenie budynku ale zejdzmy na ziemie. Ile
to kosztuje? I nikt w uzywanym juz domku takich inwestycji nie
poczyni. I tak wygląda średnia ilosc spalanego węgla w przecietnym
domku tej wielkosci. Te swoje 450kg to w takim przecietnym
dwudziestoletnim domku spali sie w dwa tygodnie mrozniejszego
miesiąca.
Nawet jesli domek jest nowy i dobrze ocieplony z dobrym piecem to
spalanie nie moze byc mniejsze niz tona na miesiac i nie pisz mi że
jest inaczej bo mam mase znajomych w pracy i w rodzinie z prawie
nowymi domami z super nowoczesnymi systemami grzewczymi i wiem jak to
wygląda.
Proponuje wiec nie mydlić ludziom oczu że utrzymanie domu jest tansze.
Wywoz smieci (56zl na miesiac za dwa pojemniki), podatek od
nieruchomosci ok 500zl (rodzice mają spory garaż a tu podatek jest
ogromny), woda (ok140zl miesiecznie na 4 osoby) - podlewanie ogrodka,
mycie aut, mycie duzych powierzchni kosztuje.
Poza tym musisz wstawać w zime o 6tej rano nawet w niedziele bo jak do
8mej jest nieodsniezony chodnik to straż miejska puka do drzwi,
placisz za wszelkie pierdoly o ktorych w mieszkaniu ci sie nie sniło-
przetykanie kominow, łatanie nieszczelnosci w dachu, zabawa z
ogrodzeniem z czterech stron itd itp

Data: 2009-12-30 20:58:58
Autor: Prawusek
Dom , warto ?
"Mamut" <cactusek@gmail.com> wrote in message

Tani sposób na oszczędność - zmniejszyć odpływ ciepła na zewnątrz - założyć
okiennice na okna od zewnątrz.

Data: 2009-12-30 23:28:04
Autor: XL
Dom , warto ?
Dnia Wed, 30 Dec 2009 10:56:06 -0800 (PST), Mamut napisał(a):

[...]

Oczywiście, to prawda, a jednak dla mnie mimo to dom jest bezspornie the
best :-)

--

Ikselka.

Data: 2010-01-01 20:40:20
Autor: wolim
Dom , warto ?

Użytkownik "Mamut" <cactusek@gmail.com> napisał

póltorej tony to rodzice moi spalają na miesiąc (domek 150m2)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nie przesadzaj... ja, po wyregulowaniu mojego pieca (ekogroszek), spalam ok. 400 kg na miesiąc - przy obecnych mrozach, tj. ok. -7 do -3 st. W domu ok. 21-22 st. Worek węgla, 27 kg, wystarcza mi na dwie doby. Ale, mam dziadka po drugiej stronie drogi, który rzeczywiście twierdzi, że spala do 50 kg węgla na dobę. Może problem tkwi w metodzie palenia?

Data: 2010-01-01 20:44:31
Autor: wolim
Dom , warto ?
aha. dom ma ok. 130 m2 - parter 100 i poddasze ok. 30.

i jeszcze zachwalę dom... wczoraj był sylwester... jakże cudownie jest przetestować nowy wzmacniacz bez obawy, że zwali się do ciebie policja i sąsiedzi :)

Pzdry,
/\/\\/\/

Data: 2010-01-02 08:37:42
Autor: Mamut
Dom , warto ?

i jeszcze zachwale dom... wczoraj by sylwester... jakze cudownie jest
przetestowa nowy wzmacniacz bez obawy, ze zwali sie do ciebie policja i
sasiedzi :)

jak domki stoją na osiedlu po kilka metrow od siebie a sąsiedzi są
chamscy to nic to nie pomoże że masz domek, policja i tak zapuka
powyzej pewnego poziomu decybeli :)

Data: 2010-01-03 21:38:49
Autor: Jacek Osiecki
Dom , warto ?
Dnia Sat, 2 Jan 2010 08:37:42 -0800 (PST), Mamut napisał(a):
[...]

Jeśli to nie szeregówki, to nawet złośliwi sąsiedzi niewiele zdziałają - na
zewnątrz prawie nic nie słychać... chyba że ktoś przy okazji wietrzy salon :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-12-30 15:13:06
Autor: Kris
Dom , warto ?

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:hhflbp$mar$1news.onet.pl...

[...]

No nie przesadzaj
Za 700tys to można już bardzo potężną chałupe postawić
Za 300tys postawisz spokojnie domek 150-180metrow
Tu gość pisze o 100metrach

Kris

MS

Data: 2009-12-30 06:36:26
Autor: Mamut
Dom , warto ?

No nie przesadzaj
Za 700tys to można już bardzo potężną chałupe postawić
Za 300tys postawisz spokojnie domek 150-180metrow
Tu gość pisze o 100metrach

wszystko zalezy od lokalizacji, w mojej okolicy (GOP) nie kupi sie
fajnej działki za 200tys :(

Data: 2009-12-31 10:50:14
Autor: Maciej S.
Dom , warto ?

wszystko zalezy od lokalizacji, w mojej okolicy (GOP) nie kupi sie
fajnej działki za 200tys :(

I od wykończenia. Jak się orientowałem 1,5 roku temu to koszt budowy domu w dobrym standarcie był 3500 za metr. Czyli już masz 350 000 bez działki. A działka? W niektórych rejonach drugie tyle. A koszty zwykle są większe - znam gościa który budował 180 metrów użytkowej plus garaż, bez działki, zakładał początkowo 400 tysięcy, po kosztorysie wziął kredyt 700 000, a całość budowy (z ogródkiem, ogrodzeniem, instalacjami) już zbliża się do miliona. Ale na wykończenoiówce nie oszczędza, może i dobrze.

MS

Data: 2010-01-01 20:26:57
Autor: wolim
Dom , warto ?

Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał

No nie przesadzaj
Za 700tys to można już bardzo potężną chałupe postawić
Za 300tys postawisz spokojnie domek 150-180metrow
Tu gość pisze o 100metrach

Chyba przesadziłeś. Też jestem zdania, że za 300 tys. postawi się dom. Nie wierzę jednak w to, że uda się postawić dom 150-180 metrów. Ja stawiałem dom ok. 100m + poddasze i wyszło mi (bez działki) jakieś 330 tyś. pod klucz. A robiłem całą wykończeniówkę sam i naprawdę oszczędzałem na każdym kroku...

Dziwna sprawa z tymi 350 tysiącami za dom na 1000m działki. Ale być może deweloper ma inne ceny w hurtowniach... no i koszt robocizny napewno mniejszy, tym bardziej w przypadku dużej inwestycji (kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt domów).

Data: 2009-12-30 14:41:12
Autor: Maciej S.
Dom , warto ?
Jeśli jest kanalizacja, to bym się
wpiął, jeśli nie, to robiłbym oczyszczalnię przydomową (o ile warunki gruntowe na to pozwalają).

Przy podczyszczalni z rozsączem, tak. Przy oczyszczalni z napowietrzaniem i aktywnym osadem - warunki gruntowe nie mają nic to tego.
Koszt jakieś 15 tys zł (poliplast), prąd według producenta na pompkę 70 zł na rok, wybieranie guano 200 zł na rok.

MS

Data: 2009-12-26 17:09:20
Autor: Przemek
Dom , warto ?

[...]

Jaka grubosc welny w dachu?
moim zdaniem 8cm styro w podlodze to troche malo...dalbym z 10cm lub troche wiecej
sciany z K=0,29 W/m2 K to projektowane na styk z warunkami technicznymi....radzilbym ci dac z 15cm na sciany bdziesz mniej wydawal pozniej na ogrzewanie...

moim zdaniem lepiej troche wiecej w te ocieplenia bo tutaj forse wydajesz tylko raz a masz gwarancje ze koszty ogrzewania na przestrzeni lat na pewno beda rosly.

Przemek

Data: 2009-12-27 08:47:23
Autor: Mamut
Dom , warto ?
Moim zdaniem 90 pare metrow domku to malutko. Jesli mialbym juz
inwestować (wiadomo ze to inwestycja na całe zycie) to nie w takie
cos. Ogrzanie domku stumetrowego a np 130metrowego to juz niewielka
róznica a te kilkadziesiat metrow to ogrom przestrzeni ktorej nie
pożałujesz. Taka inwestycja jest na cale zycie i w 9 na 10 przypadkow
ludzie żaluja że kiedys nie dołozyli i nie wybudowali wiekszego. Tyle
razy to juz przerabialem na rodzinie i znajomych...
I pomietaj, przynajmniej jedno pomieszczenia uzytkowe typu graciarnia.
To po prostu koniecznosc :)

Data: 2009-12-27 18:06:32
Autor: /// Kaszpir ///
Dom , warto ?
Moim zdaniem 90 pare metrow domku to malutko. Jesli mialbym juz
inwestować (wiadomo ze to inwestycja na całe zycie) to nie w takie

Ten dom nie ma 90 metrów a dużo więcej ...
Po pierwsze garaż i pomieszczenie gospodarcze (razem prawie 30m2) nie wliczane są do powierzchni mieszkalnej.
Dodatkowo po adaptacji poddasza uzyska się około 40m2 powierzchni ...

Więc jak się wszystko doda to dom wcale taki mały nie jest ...

Można go "rozbudować" jak będzie potrzeba ...

http://www.domnahoryzoncie.pl/pl/index.php?s=179&a=429#rzuty

Tyle że tak naprawdę wątpie abym go rozbudowywal , bo nie czuję takiej potrzeby ...

Data: 2009-12-27 09:20:27
Autor: slaweks
Dom , warto ?
On 25 Gru, 23:16, kaszpir <kasz...@tlen.pl> wrote:
Witam !

Planujemy zmienić mieszkanie na dom :)

Mamy mieszkanko 65m2 , ale chcielibyśmy jednak domek. Domek nie za
duży (96m2 - pow. mieszkalnej) położony na dośc dużej działce 1000m2.

Jaki jest układ pokoi? Jakie powierzchnie? Ile łazienek? To też ważne.

Dom , warto ?